Artem skrev:Med at drenge skal have en aktivitet at mødes om, så er jo ikke anderledes med voksne mænd. På det punkt er der bare forskel på drenge og piger.
Med at din dreng ikke gider at cykle rundt i byen. Så troede jeg faktisk det var forældrene der var problemet på det punkt. For når jeg ser på mine søskendes børn osv. Så virker det ikke som om at de har haft den samme frihed som vi havde som børn. Hvor børn i dag skal køres rundt til ALT, legeaftaler skal gå gennem forældrene osv. Til forskel fra da jeg var barn og man bare løb over vejen eller cyklede hen til dem som boede lidt længere væk.
Men kan være at jeg tager fejl? Og at det er børnene der ikke selv gider i dag?
Min far begyndte på "at rende over vejen", da han var 5-6, jeg først da jeg var 9-10 (og der skulle jeg i øvrigt også altid sige hvor jeg gik hen). Jeg har aldrig fået besked på at "smutte ud og lege", som han har. Men jeg tror måske også det handler lidt om logistik? Alle boede inde for 15, og oftest 10, minutter af skolen der hvor han voksede op, det samme gjaldt min mor. Men selvom jeg bor midt i København og går på en normal folkeskole er det overhovedet ikke tilfældet her. Folk laver for få børn og er for kræsne med deres børns undervisning