"Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2412

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf Joe » 4. dec 2015, 18:38

Jeg er alene hjemme i aften, og udover aftensmad købte jeg Kims Kanonkugler, Lambrusco Rosé, og en pakke cigaretter.
Alene hjemme-aften er altid basis for en god omgang guilty pleasures. Straks større udfordring bliver det at gemme de resterende chips for kæresten i morgen, så hak ikke kan være efter mig med det.
2
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 4. dec 2015, 18:51

Jahon skrev:Jeg er alene hjemme i aften, og udover aftensmad købte jeg Kims Kanonkugler, Lambrusco Rosé, og en pakke cigaretter.
Alene hjemme-aften er altid basis for en god omgang guilty pleasures. Straks større udfordring bliver det at gemme de resterende chips for kæresten i morgen, så hak ikke kan være efter mig med det.

"Resterende chips"? :forvirret:
Senest rettet af Undtagelsen 4. dec 2015, 18:52, rettet i alt 1 gang.
20
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 578
Likede indlæg: 5108

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2015, 18:51

Mayonnaise-salater :genert: Altså ikke de dér "et eller andet skummelt væltet ned i 500 gram mayonnaise" til en 10'er eller "få ærter og gulerødder til at hænge fast på din hamburgerrygmad - vi har tilsat klammo mayo-klister for at hjælpe dig"-ting :tie:
Men fx Irmas hønsesalat eller skinkesalat fra Bornholmerslagteren eller hjemmerørt laksesalat eller tunsalat eller salat med fake krabbe. Eller - jubiii - rigtig krabbe. :savl:
De bedste er tit dem dér, som er mere kød og fisk end mayonnaise, og hvor det er finthakket. Ikke noget med skinketern eller laksestykker i mayonnaise. Må godt blive lidt mousseagtigt. Mad & Vin solgte på et tidspunkt en sindssygt lækker (hold godt fast, Rytteriets snobber har ikke levet forgæves!) sø(!)laksesalat.
Og hønsesalat skal være med RIGTIGT kyllingekød. Ikke tern. Og ikke noget med store, trevlede tre år gamle måske-måske ikke altforlangtidsholdbare asparges. :badr:

Men har man fundet den rette kvalitet, så uuuuh ... Love it! :love: På groft rugbrød og med rigelig karse, gerne nogle søde, krydrede tomater, evt. hårdkogt æg til.

Dét er jeg af en eller anden grund VIRKELIG flov over, at jeg holder sådan af. For nyligt opdagede jeg så, at to veninder, jeg har har kendt i årevis, i det skjulte havde haft det på præcis samme måde: Både mht selve fornøjelsen og skammen over det. :lol: Nøøøj, der blev fræset kvali-salater på godt brød, sidst vi sås! :D
Senest rettet af ManicNinja 4. dec 2015, 18:56, rettet i alt 1 gang.
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2015, 18:54

ManicNinja skrev:
Karkluden skrev:
Ballademager skrev:Øhm, at gå i kirke er en af mine guilty pleasures :blush: Særligt i adventstiden. Synes, at salmerne giver en fin ro, som jeg ikke finder så mange andre steder. Det er ikke fordi, jeg er fanatisk kristen eller går i kirke hver søndag, eller noget. Men jeg sætter pris på det, når jeg gør, fordi det giver fred, tid til eftertanke og følelsen af, at der er noget større derude :lun: Det er ikke noget, jeg er decideret flov over, men jeg skilter heller ikke ligefrem med det :genert:

Jeg bliver helt ked af, at det skal anses som en guilty pleasure at gå i kirke. Eller at man skal sige, man ikke er fanatisk. Der er da ingen, der forventer det af folk, der mediterer meget fx, og i bund og grund er det jo lidt samme årsag...
Jeg elsker også at gå i kirke, jeg beder i øvrigt også til Gud - også selvom jeg lever i "synd" og alt muligt :lol: :afro: og jeg synes ikke, man skal skamme sig. Jeg går også til yoga..

Meget enig - jeg beder dog ikke. Men kirken er et dejligt sted. Og dér får man forhåbentlig netop tilgivelse, hvis man har brug for dét. "Forlad os vor skyld" beder man. Så netop denne glæde og fornøjelse er da heldigvis absolut ikke "guilty". :)

Fik lige et indre billede: Alle os fra tråden her henne i den lokale kirke, som sidder og beder om forladelse for alle de tequitos og mozzarellasticks, skinekesalatmadder og condis, vi har ædt siden sidste søndag (syndag) ... :stoned:
7
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2015, 18:57

Undtagelsen skrev:
Jahon skrev:Jeg er alene hjemme i aften, og udover aftensmad købte jeg Kims Kanonkugler, Lambrusco Rosé, og en pakke cigaretter.

:lol: Præcis min tanke!

- Og Jahon, din kæreste æder dem vel bare? Problem solved.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3558

Indlægaf Ballademager » 4. dec 2015, 18:58

ManicNinja skrev:
ManicNinja skrev:
Karkluden skrev:
Ballademager skrev:Øhm, at gå i kirke er en af mine guilty pleasures :blush: Særligt i adventstiden. Synes, at salmerne giver en fin ro, som jeg ikke finder så mange andre steder. Det er ikke fordi, jeg er fanatisk kristen eller går i kirke hver søndag, eller noget. Men jeg sætter pris på det, når jeg gør, fordi det giver fred, tid til eftertanke og følelsen af, at der er noget større derude :lun: Det er ikke noget, jeg er decideret flov over, men jeg skilter heller ikke ligefrem med det :genert:

Jeg bliver helt ked af, at det skal anses som en guilty pleasure at gå i kirke. Eller at man skal sige, man ikke er fanatisk. Der er da ingen, der forventer det af folk, der mediterer meget fx, og i bund og grund er det jo lidt samme årsag...
Jeg elsker også at gå i kirke, jeg beder i øvrigt også til Gud - også selvom jeg lever i "synd" og alt muligt :lol: :afro: og jeg synes ikke, man skal skamme sig. Jeg går også til yoga..

Meget enig - jeg beder dog ikke. Men kirken er et dejligt sted. Og dér får man forhåbentlig netop tilgivelse, hvis man har brug for dét. "Forlad os vor skyld" beder man. Så netop denne glæde og fornøjelse er da heldigvis absolut ikke "guilty". :)

Fik lige et indre billede: Alle os fra tråden her henne i den lokale kirke, som sidder og beder om forladelse for alle de tequitos og mozzarellasticks, skinekesalatmadder og condis, vi har ædt siden sidste søndag (syndag) ... :stoned:

:lol: Hvorefter vi går hjem og fortsætter vores syndige liv (nogen af os lever endda papirløst sammen :8: )
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2015, 19:04

Nemlig, Ballade :) Måske er det mig, der fatter hat af katolicisme og protestantisme og hvad vi nu måtte ha' af ismer inden for kristendommen. Men jeg har tit tænkt, at katolikker virkelig har fat i den lange ende dér: Lev som du vil, synd, søb, savl og syng. Bed så om syndsforladelse én gang om ugen (så det ikke bliver uoverskueligt :D ) og så forfra. I modsætning til protestanter, som traditionelt har levet i evig frygt for at komme til at nyde livet for meget. Upåagtet at mange af os i dag er kulturkristne, så sidder det dér stadig i os protestantiske B-mennesker: Vi bør skamme os, bør vi. Også selv om vi så er flittige på andre tidspunkter af dagen end om morgenen.

Nå, sidespor! Sorry!
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2412

Indlægaf Joe » 4. dec 2015, 19:23

ManicNinja skrev:
Undtagelsen skrev:

Vi har vel alle ting, vi helst vil skjule for en partner. Min er, hvor meget snask jeg indtager, når han er ude om aftenen. Desværre lykkes det aldrig for mig, men hver gang prøver jeg ihærdigt.
Han opdager det altid, ser bebrejdende på mig og siger "Chuuubs" og afværger, når jeg prøver at argumentere for, at han med sine byture ofte indtager flere kalorier, end der er i en halv pose chips.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2015, 19:26

Jahon skrev:
ManicNinja skrev:
Undtagelsen skrev:

Vi har vel alle ting, vi helst vil skjule for en partner. Min er, hvor meget snask jeg indtager, når han er ude om aftenen. Desværre lykkes det aldrig for mig, men hver gang prøver jeg ihærdigt.
Han opdager det altid, ser bebrejdende på mig og siger "Chuuubs" og afværger, når jeg prøver at argumentere for, at han med sine byture ofte indtager flere kalorier, end der er i en halv pose chips.

Hm. Dér er jeg nok bare typen, der ville stirre igen, når han gav mig det dér blik. Og trække på skuldrene. En kæreste skal ikke blande sig i mit kalorieindtag. At der så er produkter, jeg bare er mindre stolt over at æde, fordi jeg synes, de er underlødige, er noget andet. :)
2
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 4. dec 2015, 19:57

girl_beat skrev:Chokoladelakrids... Eller lakrids med chokolade... Eller et produkt hvor begge dele er repræsenteret... Bring it on! :love:

Jeg er HELT alene hjemme med Johan Bülow lakridskalenderen :devil:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1384

Indlægaf Æske » 4. dec 2015, 21:13

girl_beat skrev:
girl_beat skrev:Chokoladelakrids... Eller lakrids med chokolade... Eller et produkt hvor begge dele er repræsenteret... Bring it on! :love:

Gud, det minder mig om at jeg ikke er startet på min endnu!
0
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 5. dec 2015, 08:21

Æske skrev:
girl_beat skrev:

Gud, det minder mig om at jeg ikke er startet på min endnu!

Så er det vist tid til at komme i gang, dame :D
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5955

Indlægaf Smiling_Goat » 5. dec 2015, 10:19

Jeg ved godt, at det ikke helt er en guilty pleasure, men når man er ude i de mængder, jeg indtager, så bliver det det altså lidt..

Jeg spiser sygt mange appelsiner og clementiner. Jeg købte et net med 2 kg appelsiner onsdag aften, og jeg har lige købt et nyt her til morgen :genert:

Og så ville jeg også have meget svært ved at undvære pålægschokolade. Det gør bare brød bedre.. Og så er det en slags multiingrediens. Man putter det på en varm kage, og vupti, så har man glasur. Så skal man da have det i køkkenskabet.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 5. dec 2015, 14:29

Blondinefilm :love:

Sådan nogle rigtige teen-film, der er sukkersøde fordummende.
2
Brugeravatar
Kopitapir
Kort karma: 0
Likede indlæg: 8

Indlægaf Kopitapir » 5. dec 2015, 16:21

Jeg er også med på lagkage-og-risalamande-til-morgenmad-vognen :love:
Min største guilty pleasure er Burhan G. Normalt hører jeg mest indie, rock og folk, men den mand smelter mig med sin stemme og gode melodier :genert:
0

Tilbage til "Generelt"