"Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2412

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Joe » 4. dec 2015, 14:24

Jeg har et meget anstrengt forhold til rulletrapper, der står stille.
Jeg har ikke noget imod at gå på ganske almindelige trapper, men der er et eller andet end at skulle gå på en stillestående rulletrappe, der bringer mit pis i kog.
Og det er både at gå op og ned, jeg har et problem med.

Desværre er jeg på Glostrup Station to gange om dagen i løbet af en arbejdsuge, og når jeg skal hjem, står lortet altid stille.
3
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1316

Indlægaf hotlips » 4. dec 2015, 16:59

Firebird skrev:Jeg ved desværre ikke hvad den her hedder, men den er flot om foråret, og jeg har fået en aflægger af den. Nu håber jeg at den bliver ligeså stor og flot i min have.

det er en af flame azelaeaerne.jeg hader ellers azaleaer,men lige de er helt sikkert flotte.
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5171

Indlægaf Fyrst Eberhard » 4. dec 2015, 21:59

En dag i teenageårene - det har været en hverdag - vågner jeg op på mit værelse først på eftermiddagen med en overvældende tissetrang, og lidt urolig mave. Huset er stille, og jeg stavrer ud på toilettet. Ud af øjenkrogen bemærker jeg, at døren til stuen er trukket til men ikke lukket. Og tænker i øvrigt ikke mere over dét.

På stive, endnu ikke helt vågne og værkende ben, får jeg fat om toiletbrættet med den ene tå, og svirper det friskt op mod keramikken, der giver genklang med et syngende smæk. Toiletdøren har jeg ladet være åben.

Som sagt skulle jeg virkelig, så det plasker og sjasker højlydt. Toilettet er, som et sådan normalt er det, gavmildt flisebeklædt, og det gjalder frejdigt fra en taknemmelig akustik, da jeg ræber et par gange, og slutter af med en brandskid. Jeg trækker ud, vasker hænderne, og når så kun et enkelt skridt ud derfra, da min far - til min store overraskelse træder ud af den nærliggende stue. Hvid i ansigtet.

Noget rystet forklarer han, at han og min mor har gæster. To svenske chefer fra Ericsson, som min mor skal vise lidt dansk kultur og hjemlig hygge. Der var med ét blevet særdeles tavst og meget underlig stemning, da jeg opførte min lokumssymfoni. Toilettets overflade, rumklang og åbne dør havde fungeret omtrent som en megafon, viser det sig.

Det krævede en hurtig skarp, før min far fik mandet sig op til at vende retur til selskabet.

Jeg deltog ikke i middagen om aftenen.
10
Peace!
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1316

Indlægaf hotlips » 4. dec 2015, 22:25

Firebird skrev:
hotlips skrev:
hotlips skrev:Skal vi aldrig ha en havetråd herinde?

Blomsterverden.dk der i forvejen er en af de billigste sider har 50% på deres tulipanløg men jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skal skrive det,især de store fyldte sorter er der meget at spare på,normalprisen på papegøjetulipaner ligger på 50-80 kr,nogen steder koster de 100,men de Koster 20 kr derinde nu.

Jeg har bestilt for 300,jeg smider normalt aldrig penge ud til fjas men hos Bakker havde de samme kostet 1200.

Det er muligt det kun er mig der er havetosset nok til at gide bruge krudt på det nu,men jeg tænkte nogen burde fortælle folk det,jeg har ikke styr på hvem her der er havefolk, eller på reglerne for reklame,men jeg har ingen forbindelser til den side.

...og nu kan jeg dårligt vente,jeg får både stribede og nogen fyldte,nogen frynsede,nogen flerfarvede kæmpetulipaner, nogen med mange blomster på hver stilk.

jeg tror måske jeg vil lade mig inspire af mine indiske havevenner,de har hvad vi vil kalde en meget holistisk tilgang til planter og blomster,kaktusser regnes for dårlige for helbredet,blomster regnes for sunde,sådan helt reelt nærmest som vi tænker på kosttilskud eller lykkepiller,og de har også regler for hvilke farver man planter ved døren,hvor man sidder,hvor man er aktiv osv,det tror jeg jeg vil prøve at ha i tankerne når jeg skal vælge pladser til de her nye vidundere jeg får med posten snart.

Og nu er det på mystisk vis hoppet til en forkert tråd mens jeg skrev,jeg sletter det lige senere og rykker det over i sige ting til debatten tråden.

Mener du sådan en tråd for sindssyge havemennesker der beholder og plejer deres jule Amarryllis i årevis, plus lægger 10 sorter kartofler, planter påskeliljer og krokusser, bønner, gulerødder og tomater. :ivrig: Jeg er med. Her min amaryllis fra 2012. Den fik ligepludseligt et anfald i maj.

Har lavet en i generelt,jeg kan ikke slette indlæg der er besvaret.
Men ja,noget i den stil,jeg laver startiindlægget om til noget mere overordnet i løbet af weekenden.
1
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2613

Indlægaf Fillie » 7. dec 2015, 12:48

Jeg er begyndt at meditere. Jeg har forsøgt masser af gange gennem livet, men det har desværre været komplet umuligt for mig at være så meget til stede i min krop, at jeg reelt har kunnet separere mine tanker fra min bevidsthed, og derfor har det ikke givet mening for mig - før nu! Og hold fast hvor er det FEDT! :gogo:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 7. dec 2015, 18:47

Jeg føler mig halvgammel når jeg sidder og hækler og synes egentlig bare, at jeg er en cerut, et glas sherry og en plisseret nederdel fra at være rigtig gammel. Gigtsmerterne i hænderne hjælper heller ikke... :ticks:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Brutus
Kort karma: 6
Likede indlæg: 107

Indlægaf Brutus » 7. dec 2015, 19:53

Stort set hver morgen, kort tid efter at jeg er stået op, skal jeg nyse en 30 -40 gange. Det har ikke noget med allergi at gøre - medmindre man kan være allergisk mod at stå ud af sin varme seng - og det er ligegyldigt om det er sommer eller vinter.
Desuden er jeg meget interesseret i flyvning, og har selv haft certifikat, og så elsker jeg katte.
Nu ved I alt hvad der er værd at vide om mig.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3472

Indlægaf dgd2007 » 7. dec 2015, 19:54

Fillie skrev:Jeg er begyndt at meditere. Jeg har forsøgt masser af gange gennem livet, men det har desværre været komplet umuligt for mig at være så meget til stede i min krop, at jeg reelt har kunnet separere mine tanker fra min bevidsthed, og derfor har det ikke givet mening for mig - før nu! Og hold fast hvor er det FEDT! :gogo:

Hvad slags? :)
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 216
Likede indlæg: 2280

Indlægaf Zombie » 7. dec 2015, 20:27

En årsag til at jeg elsker zombie spil og zombie bøger m.m., er at jeg fantaserer om en zombie apokalypse, hvor jeg ved at jeg har skills til at klare mig og passe på familien, mens alle de nederen mennesker dør, uden det er min skyld.

Men det ville være synd for børnene.
1
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1384

Indlægaf Æske » 7. dec 2015, 21:05

Jeg overvejer ret seriøst at få børn alene.
4
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 8. dec 2015, 13:05

Jeg skal holde nytår med Æsken (ikke så dybt men alligevel) :banan:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2412

Indlægaf Joe » 8. dec 2015, 15:28

Jeg er bange for at blive opfattet som hypokondor. Hver eneste gang jeg er til lægen med et eller andet (og det sker maksimalt et par gange om året,) er jeg bange for at lægen bare vil mene, jeg er hypokondor.
Og selvom jeg så får stillet en diagnose, så tror jeg egentlig ikke selv helt på det, men overvejer meget, om det er en forkert diagnose, og jeg i virkeligheden ingenting fejler.
Min ellers søde mor kom engang til at sige til mig, at jeg jo også rigtigt godt kunne lide, når tingene havde en diagnose, og så havde jeg ondt i maven den nat, over at min egen mor mente jeg var en hypokondor. Dagen efter viste det sig, at det slet ikke var det hun mente.

Det sjove er, at det i virkeligheden er ganske få mennesker, der ved når jeg fejler noget, så jeg er ikke helt sikker på, hvem der skulle mene at jeg var hypokondor.
1
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 8. dec 2015, 17:25

Jeg har sagt ja til kemobehandling i februar. Det er ikke cancerrelateret og en noget mildere dosis end når det bruges til leukæmi, men jeg er alligevel ved at s**** små grønne grislinger ved tanken om at sige farvel til mit immunsystem - hvor shitty det end er - og måske at være sat helt ud af spillet i et par uger/mdr :panik:

Nå. Det er eneste mulighed for at gå til angreb på åndssvage autoimmune sygdom og ikke kun forsvare sig, så jeg er på. Bring it on!

Jeg bliver en badass skaldepande, hvis det bliver aktuelt :pompom:
Senest rettet af Krølle 9. dec 2015, 07:05, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 8. dec 2015, 17:26

Udover min familie og få venner er I de eneste, der ved det. Very special you are, yes *Yoda-smiley med lånt lyssværd klar til kamp*
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Indlægaf Wizzze » 8. dec 2015, 17:46

Krølle skrev:Udover min familie og få venner er I de eneste, der ved det. Very special you are, yes *Yoda-smiley med lånt lyssværd klar til kamp*

Billede

:kram:
3
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"