Nicer Dicer - virker den?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 846

Nicer Dicer - virker den?

Indlægaf Daphne » 28. nov 2015, 16:41

Jeg er lidt lost mht. julegaveønsker i år - allerhelst ønsker jeg mig penge, så jeg kan spare op til større ting, men familien vil gerne give "ting". Så nu er jagten på ønsker gået ind. I den forbindelse kom jeg til at tænke på den der Nicer Dicer - virker den? Tænker på originalen, og ikke Kina-kopierne. Jeg kunne godt bruge, at det blev lidt nemmere i køkkenet, så hvis den virkede, ville det jo være fantastisk :)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10270

Re: Nicer Dicer - virker den?

Indlægaf icelady » 28. nov 2015, 16:46

Ja. Den virker. Ikke optimalt, eller tip top. Men den er fin nok.

Dog synes jeg det tager lige så lang tid at bruge den, som at bruge alm redskaber. Eneste forskel er, at det er hakket ens.

Jeg har dog pakket min væk igen, da jeg ikke har opvaskemaskine og jeg synes den er et helvede at vaske af/tørre.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 846

Indlægaf Daphne » 29. nov 2015, 14:08

icelady skrev:Ja. Den virker. Ikke optimalt, eller tip top. Men den er fin nok.

Dog synes jeg det tager lige så lang tid at bruge den, som at bruge alm redskaber. Eneste forskel er, at det er hakket ens.

Jeg har dog pakket min væk igen, da jeg ikke har opvaskemaskine og jeg synes den er et helvede at vaske af/tørre.

Ok - jeg kan godt lide at tingene er pænt skåret, og til hverdag har jeg sjældent tålmodigheden :fløjt: Og er heldigvis velsignet med en opvaskemaskine herhjemme :D Dog ville det være rart, hvis den også sparede mig lidt tid...hmm.... :gruble:
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10270

Indlægaf icelady » 29. nov 2015, 16:07

Grøntsagerne skal jo stadig skrælles/vaskes osv, så det er ikke der man sparer tid :D

Som sagt; den tjente sit formål, men for mig var tidsbesparelsen så minimal + bøvl med rengøring, at det ikke tjente noget formål at have den stående og fylde i skabene. :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 29. nov 2015, 20:56

Jeg kender ingen der har brugt den i mere end en uge. For det der med at skulle stå og skære alle grøntsagerne til, før de så kunne bakse den igennem en maskine, som bagefter krævede en del rengøring, bare ikke var det værd.
1
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 30. nov 2015, 07:55

Vi bruger den og jeg synes det er rart. Selvfølgelig tager det lige så lang tid at gøre grøntsagerne klar, men derefter er de i pæne stykker på ingen tid :)
Vi har opvaskemaskine, så rengøring er ikke et problem :)
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 30. nov 2015, 08:00

Min erfaring er, at den på trods af opvaskemaskine er for tidskrævende.
Ja, tingene bliver i ensartet størrelse, men det er ufatteligt, hvad man kan opnå med en god kniv og øvelse (rutine og evnen til at skære pænt ;) :D ), så jeg bruger ikke vores.
Det er ikke tidsbesparende overhovedet, i og med, at jeg først skal skrælle og forberede til nicer dicer'en og derefter bøvle med at den skal skylles rigtigt grundigt for at blive ordentlig ren, når den kommer i opvaskemaskinen og bagefter tjekkes om der sidder rester, efter turen i opvaskemaskinen. Og evt. tørres efter.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2526

Indlægaf Mi55y » 30. nov 2015, 08:17

Jeg er rigtig glad for at bruge den til at hakke løg, så jeg slipper for at tude over dem. Men andet har jeg faktisk ikke brugt den til... Jeg fik den så også gratis.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)

Tilbage til "Mad og drikke"