Anbefal en serie - men ikke en alle kender

Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1145
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Re: Anbefal en serie - men ikke en alle kender

Indlægaf kidkomb » 16. aug 2015, 15:17

God tråd!
Jeg bliver så træt i ansigtet af cliffhangere. Øv, hvor bliver jeg sur :sur:
Er der nogle gode serier, som slutter? Altså som varer nogle sæsoner og så slutter....-ordentligt. Eller serier, som ikke gør sig i cliffhangere?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 16. aug 2015, 15:44

Yvooonne skrev:
kidkomb skrev:God tråd!
Er der nogle gode serier, som slutter? Altså som varer nogle sæsoner og så slutter....-ordentligt. Eller serier, som ikke gør sig i cliffhangere?

Jeg har ikke smidt serier ind på min liste som slutter dårligt - de er i gang stadigvæk. Men Hostages er som jeg skrev lavet som en 1 sæsons serie, så der er masser af fortsat historie fra afsnit til afsnit - men den slutter af efter første sæson.

Ja, jeg spottede nemlig "Hostages" og har sat den på min to-watch-liste :banan:

Jeg mente serier, som er færdigproducerede, så de ikke pludselig finder på, at lave en ny sæson "for nu blev den jo populær". Der må gerne være cliffhangere fra afsnit til afsnit og sæson til sæson. HVIS jeg kan få lov at se færdig :lol: Jeg bliver sådan helt venindefornærmet på en serie, hvis den ikke er sød ved mig :forvirret2:
Jeg er alt for OCD til, at se noget uden at vide, om jeg kan få lov, at se færdig eller ej :blush:
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Peanutbutt
Kort karma: 10
Likede indlæg: 141

Indlægaf Peanutbutt » 16. aug 2015, 16:07

kidkomb skrev:God tråd!

De fleste serier bliver, efter min mening, ved alt for længe, for så at blive afsluttet uden en god slutning. Det er ganske, ganske få historier, som kan klare mere end 1-2 sæsoner. Når det er sagt:

Mange 30 min. komedie-serier er jo ikke så cliffhanger-agtige. Jeg er glad for Broad City, Louie, Unbreakable Kimmy Schmidt, Transparent, Amy Schumer (sketch-show på den gode måde) - og af de lidt længere: Grace and Frankie, Girls, The Comeback og Web Therapy.

Af mere drama-agtige, så er der nyere serier/mini-serier som True Detective (man behøver aldrig se 2. sæson), Top Of The Lake, Broadhchurch, Black Mirror, Fargo, Olive Kitteridge, The Honourable Woman, Wolf Hall og American Horror Story.

Alle serierne er enten uden cliffhanger i de enkelte afsnit eller også er de sæson-afsluttende (altså, at historien slutter efter endt sæson). En del af dem er også mini-serier, så det er jo beregnet til at være afsluttet hurtigt.

Jeg kan ikke lige fornemme om serier som Silicon Valley, Mad Men eller Masters of Sex er cliffhanger-agtige, men det tror jeg ikke. (Da jeg ikke har et problem med cliffhangere, kan det være svært at huske. Mad Men er jo helt færdig nu.).

Mine all-time yndlingsserier er West Wing (7 sæsoner) og Six Feet Under (5 sæsoner), de er også uden de store cliffhangere og begge serier slutter ordentligt og afrundet. The Wire er også fantastisk.
En gammel serie som Freaks and Geeks er kun én sæson og slutter vist også ok. Enlightened er også ældre og kun én sæson, den mener jeg også er ok i sin afslutning. Band of Brothers og The Pacific bliver også afsluttet fint. Den britiske udgave af The Office er to korte sæsoner og to juleafsnit, og den lukkes fint (selvom der er en film på vej). Generation Kill slutter også fint efter en sæson.

En serie som House er også ofte afsnit der kan stå alene, ligesom CSI, Bones og de andre opklarings-typer er det.
2
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1287

Indlægaf hotlips » 16. aug 2015, 21:52

Hell on Wheels...den har været sendt fornylig på en dansk kanal,jeg nåede at se nok til at beslutte jeg køber den,og det bliver i så fald min første købte serie,hvis ikke snart nogen sender den forfra.

Den handler om da de byggede jernbaner igennem USA,den er noget brutal,men den virker autentisk omkring nybyggertiden,de kinesiske jernbanearbejde'ere osv.,jeg er en sucker for underholdning der gør mig klogere.
0
Brugeravatar
kidkomb

Re: Afsluttede serier

Indlægaf kidkomb » 17. aug 2015, 08:52

Liseletpåtå skrev:Hvad jeg lige på stående fod kan komme i tanke om, har dog ikke set dem alle færdige, så kan ikke garanter for en god slutning.

Der er i hvertfald en på listen, jeg kan garanter har en rigtig lorte slutning, men jeg siger ikke hvilken :P

Firefly - den var desværre kun på en sæson, men bliver af sluttet med filmen Serenity. Serien er på netflix, men desværre ikke filmen.

Dead like me - 2 sæsoner afsluttes med filmen Dead like me - Life after death. Begge dele ligger på netflix

The Glades - 2 sæsoner. De er på netflix

Being Human (UK) - 5 sæsoner - Netflix

Jericho - 2 sæsoner Netflix

Skal jeg finde flere, evt lave en tråd om afsluttede serier? :)

Hvis du liiiiige fortæller, hvilken een jeg ikke gider se, pga lorteslutning :lol: så er det fint. Jeg vil kigge på dem :banan: Tak :D
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Mholle
Kort karma: 18
Likede indlæg: 98

Indlægaf Mholle » 17. aug 2015, 10:46

Jeg vil så ikke anbefale nogen der ikke kan lide afsluttede serier at se The Glades, det skulle være forbudt at afslutte en serie på den måde - vurderer ikke at det er en kæmpe spoiler :genert:
1
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Indlægaf didas » 20. aug 2015, 17:34

Jeg vil gerne slå et slag for Orphan Black, den har vist ikke været nævnt.

Den ligger på Netflix og handler om kloner. Der er vist 3 sæsoner nu og den er i hvert fald ikke aflyst.

"A streetwise hustler is pulled into a compelling conspiracy after witnessing the suicide of a girl who looks just like her."
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2066

Indlægaf Tibbler » 20. aug 2015, 17:45

Jeg har lige set "Drop dead diva" på netflix. En rigtig "tøseserie". Den kunne jeg godt lide :gogo:

Fra imdb: "A vapid aspiring model killed in a car crash gets brought back to life as an intelligent, overweight lawyer, hoping to find the meaning of inner beauty."

Komikeren Magaret Cho spiller i øvrigt hendes assistent.

Der er 6 sæsoner, og det er en afsluttet serie; så der er ikke noget med at sidde og ærge sig over, at den er uafsluttet.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3266

Indlægaf Hunkat » 20. aug 2015, 18:49

Jeg går så lidt i en anden retning og anbefaler nogle animeserier.

Noget anime er helt som man forestiller sig det, fjollet og overgearet men der er rigtig mange sindsygt flotte/morsomme/dramatiske serier som virkelig røre ved nogle ting i mig i hvert fald. Et godt eksempel er "grave of the fireflies (film dog) som rangere som en af de mest dramatiske film lavet. Man tuder, også selvom hovedpersonerne er tegnede.

Lige nu leder jeg efter ca. 5 timer jeg kan sætte af til at se hele 2. sæson af Knights of Sidonia, første sæson kan klart anbefales hvis man ikke er bleg for lidt blod.
Og så er der sådan en serie som JoJo's Bizzar Adventures hvis man bare skal grine sig i bedre humør.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2096

Re: Afsluttede serier

Indlægaf Danseprinsesse » 21. aug 2015, 06:23

Liseletpåtå skrev:Hvad jeg lige på stående fod kan komme i tanke om, har dog ikke set dem alle færdige, så kan ikke garanter for en god slutning.

Der er i hvertfald en på listen, jeg kan garanter har en rigtig lorte slutning, men jeg siger ikke hvilken :P

Firefly - den var desværre kun på en sæson, men bliver af sluttet med filmen Serenity. Serien er på netflix, men desværre ikke filmen.

Dead like me - 2 sæsoner afsluttes med filmen Dead like me - Life after death. Begge dele ligger på netflix

The Glades - 2 sæsoner. De er på netflix

Being Human (UK) - 5 sæsoner - Netflix

Jericho - 2 sæsoner Netflix

Skal jeg finde flere, evt lave en tråd om afsluttede serier? :)

Jericho blev cancelled og fik aldrig en ordentlig slutning. Jeg er stadig ikke kommet over det.
1
Brugeravatar
PublicLibrary
Kort karma: 1
Likede indlæg: 43

Indlægaf PublicLibrary » 24. aug 2015, 18:33

"Barbie - life in the Dream House". Det er bizart, men faktisk meget, meget underholdende og enhver bør unde sig mindst én af disse 3-4 minutters episoder, der ligger på dansk på youtube.
1
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 24. aug 2015, 18:38

Boss
En serie hvor Kelsey Gramer (Frasier) spiller borgmester med seriøst helbredsproblemer.
Jeg synes at det er fedt at se ham i en rolle der ligger så langt fra Frasier.
Jeg har kun set den online.

http://www.imdb.com/title/tt1833285/?ref_=nm_flmg_prd_3
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 24. aug 2015, 19:57

1
TurtleSpeed
Kort karma: 100
Likede indlæg: 595

Indlægaf TurtleSpeed » 24. aug 2015, 21:16

@Delfin - maaske du kan faa inspiration her?
1
Brugeravatar
Keller
Kort karma: 10
Likede indlæg: 45

Indlægaf Keller » 26. aug 2015, 15:55

Fargo er rigtig underholdene og så hopper jeg med på Carnivale som en fed serie om kampen mellem det gode og det onde under depressionen i Amerika.
1
Pensioneret diktator emeritus .

Tilbage til "Film og TV"