Hvordan laver man kaffe?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 990

Re: Hvordan laver man kaffe?

Indlægaf Anne Droid » 2. dec 2015, 05:28

Delfin skrev:Det er derfor, jeg hader at lave kaffe. Der er altid 117 meninger om, hvordan man laver kaffe, og jeg kan ikke selv smage på den, da jeg hader kaffe. Og når man er ude hos nogen, som beder en om lige at sætte en kande over, fejler det ikke, at deres måleske har en anden størrelse, end den man lige har lært at bruge

Jeg drikker kaffe, men ejer ikke en kaffemaskine. Og jeg tvivler på, at jeg nogensinde bliver god til at lave kaffe på maskine.

FruDulle, jeg vil også anbefale en god stempelkande. Bodum har lavet en i stål der har lidt termofunktion.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 2. dec 2015, 07:31

Det værste man kan servere for mig er filter kaffe og stempel kaffe. Kan jeg ikke få espersso - så skal de være instant, og her er det kun café noir, der smager mig.

Jeg har endnu ikke smagt hverken filterkaffe eller stempelkaffe, der ikke smagte bittert, surt og lettere hengemt. :badr:
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 2. dec 2015, 08:57

Jeg har så aldrig smagt instantkaffe, der kunne drikkes uden at være blandet halvt op med mælk.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mad og drikke"