Restaurant-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Firebird » 15. dec 2015, 19:44

Jeg har været på Hellas et par gange. Hvis man er til græsk sådan hardcore, bliver man skuffet. Alle etniske restauranter har tillempet deres udbud til den tyske smag.

Senfmuelle er for schicky micky til mig. Jeg har været der en gang, og det var bare ikke min stil. Smag og behag.

Gnomenkeller er mit absolutte hit. Efter Flensborg forhold, er det en dyr restaurant, men for danskere er det ganske normalt. Jeg har været nede hos nisserne mange gange, og jeg er aldrig gået skuffet ud. Service er surperb, hardware (toiletter o.lign) er iorden, og maden er lige et tick over det normale i Flensborg.

Nordsee er en fiskeburgerbar i samme dårlige kvalitet som MCSlam, bare med fisk. Jeg har spist der tre gange. Den første, eneste, og den sidste gang. Pfuii Teufel. :puke:

Så hellere gå på Das Kleine restaurant i Nørregade. (Norderstrasse) Biksen ledes af en dansk kvinde ved navn Ulla der har boet i Flensborg i mange år.
Das Kleine restaurant har Gutbürgerliches küchen hvilket man absolut ikke skal kimse af til en frokost.

Kun mit råd.
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 15. dec 2015, 19:52

Du bist ein Schatz!
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 133
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3368

Indlægaf Hunkat » 22. jan 2016, 09:58

Er der nogen der kan anbefale et godt sted i København i aften?

Det skal helst være et sted hvor man faktisk kan føre en samtale over et glas vin uden at blive helt ruineret (prisleje omkring 2-300)
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 26. jan 2016, 09:37

Er der nogen steder i Frederikshavn, hvor man kan spise morgenmad fra kl. 8 ca.? Jeg planlægger minicruise til Oslo med et par kolleger, og vi overvejer at droppe morgenmaden ombord og finde noget at spise, når vi kommer i land. Men vi lægger allerede til kl. 7.30, så det er spørgsmålet, om der er noget, der har åbent så tidligt.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 580
Likede indlæg: 5120

Indlægaf ManicNinja » 31. mar 2016, 13:39

Jeg har fået en ubændig trang til et godt glas vin og en simpel pasta lavet fra bunden på ægte italiensk manér.

Hvor i København skal jeg hen, hvis ikke min bankrådgiver skal indlede personligt vendetta mod mig efterfølgende? ;)

Bottega del Gusto i Frederiksborggade ligner et bud. Nogen, der har prøvet det?
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 580
Likede indlæg: 5120

Indlægaf ManicNinja » 31. mar 2016, 13:40

Noget helt andet:

Er det sandt, at Vaffelbageren i Nyhavn er byens bedste? Eller kan I anbefale andre steder for indtagelse af denne delikate spise?
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Patience
Kort karma: 7
Likede indlæg: 95

Indlægaf Patience » 27. apr 2016, 23:10

Er der nogen herinde der har spist på Bäst? Min kæreste og jeg skal til Kbh om et par uger og har længe haft kig på den. Men nu bliver jeg lidt i tvivl om den er lidt for smart og ikke hyggelig? Vi har kig på deres store menu, men jeg har svært ved at gennemskue om det kun er deres pizza og mozzarella der er interessant, for det er de ting alle fremhæver i anmeldelser. Nogen input?
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 23
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 343

Indlægaf Venus222 » 28. apr 2016, 20:59

Hvor går man hen hvis man vil have lækre, fedtede, snaskede ribs i KBH/Roskilde/Køge? :)
0
Brugeravatar
Lone
Kort karma: 11
Likede indlæg: 202

Indlægaf Lone » 28. apr 2016, 21:54

Patience skrev:Er der nogen herinde der har spist på Bäst? Min kæreste og jeg skal til Kbh om et par uger og har længe haft kig på den. Men nu bliver jeg lidt i tvivl om den er lidt for smart og ikke hyggelig? Vi har kig på deres store menu, men jeg har svært ved at gennemskue om det kun er deres pizza og mozzarella der er interessant, for det er de ting alle fremhæver i anmeldelser. Nogen input?

Vi har været der for et års tid siden. Vi valgte den store menu (og mozarella som tilkøb), og maden var god. Stedet er fint nok, ikke vildt hyggeligt, men heller ikke alt for smart. Min anke gik på betjeningen, der virkelig ikke var ret god. Tror, vi havde fem-seks forskellige tjenere, og vi spiste åbenbart for langsomt, for de forsøgte et par gange at tage af bordet, inden vi var færdige med den servering, vi var i gang med...sådan noget irriterer mig helt vildt! Men altså, maden var rigtig fin, synes jeg
0
Patience

Indlægaf Patience » 28. apr 2016, 22:30

Lone skrev:
Patience skrev:Er der nogen herinde der har spist på Bäst? Min kæreste og jeg skal til Kbh om et par uger og har længe haft kig på den. Men nu bliver jeg lidt i tvivl om den er lidt for smart og ikke hyggelig? Vi har kig på deres store menu, men jeg har svært ved at gennemskue om det kun er deres pizza og mozzarella der er interessant, for det er de ting alle fremhæver i anmeldelser. Nogen input?

Vi har været der for et års tid siden. Vi valgte den store menu (og mozarella som tilkøb), og maden var god. Stedet er fint nok, ikke vildt hyggeligt, men heller ikke alt for smart. Min anke gik på betjeningen, der virkelig ikke var ret god. Tror, vi havde fem-seks forskellige tjenere, og vi spiste åbenbart for langsomt, for de forsøgte et par gange at tage af bordet, inden vi var færdige med den servering, vi var i gang med...sådan noget irriterer mig helt vildt! Men altså, maden var rigtig fin, synes jeg

Mange tak for dit svar . Det er lige præcis de ting du skriver, som jeg havde lidt på fornemmelsen. Jeg gider absolut heller ikke det der med at de næsten tager af bordet før man er færdig. Jeg leder efter et sted hvor vi kan sidde i ro og mag og nyde vores mad og hinanden selskab.
Jeg tror ikke det bliver Bäst i denne omgang. Der er så mange steder, vi gerne vil prøve.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 251

Indlægaf Alphilia » 29. apr 2016, 05:52

Jeg har ikke samme oplevelse af Bäst - de gange jeg har været der har betjeningen været fin og tjenerne har været gode til at præsentere maden i et fint tempo.
Vi har fået flere forskellige ting derinde og alt har været god kvalitet og virkelig lækkert hvis man er til små dele-retter, det er meget det der er konceptet, og så pizza.
Jeg synes ikke der er for smart og at der er ret hyggeligt
1
StripesAddict
Kort karma: 67
Likede indlæg: 568

Indlægaf StripesAddict » 29. apr 2016, 05:57

Venus222 skrev:Hvor går man hen hvis man vil have lækre, fedtede, snaskede ribs i KBH/Roskilde/Køge? :)

I Roskilde ligger der en Ribhouse - jeg har dog ikke selv prøvet deres ribs - mindes dog at have hørt godt om dem. Der er også både Jensens og Bones, men så ville jeg nok hellere vælge førstnævnte.
1
Patience

Indlægaf Patience » 29. apr 2016, 12:33

Alphilia skrev:

Jeg har ikke samme oplevelse af Bäst - de gange jeg har været der har betjeningen været fin og tjenerne har været gode til at præsentere maden i et fint tempo.
Vi har fået flere forskellige ting derinde og alt har været god kvalitet og virkelig lækkert hvis man er til små dele-retter, det er meget det der er konceptet, og så pizza.
Jeg synes ikke der er for smart og at der er ret hyggeligt

Tak for svar. Det er det der er så svært når man skal vælge restaurant - alle råd er modsatrettede.
Men vi skal prøve den engang i hvert tilfælde, men det bliver nok ikke i denne omgang.
0
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Kruspersille » 29. apr 2016, 12:49

Jeg synes, der er megahyggeligt på Bäst og ikke specielt smart. Jeg har kun smagt deres pizzaer og de var rigtig gode, og det er hyggeligt at dele. Deres drinks er også gode! Vi havde modsat en rigtig god oplevelse af betjeningen, der var næsten lige så mange tjenere som besøgende (og der var helt fyldt, det er nok min hovedanke, at man ikke kan komme forbi uanmeldt, ihvertfald ikke de gange, vi har prøvet), og de var supersøde og spørgende uden at være påtrængende. Min kæreste snakker stadig om det, han går meget op i den slags ting :D
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2382

Indlægaf achillaxedprune » 29. apr 2016, 15:03

Fyrst Eberhard skrev:
Newsugar skrev:Kan i anbefale en lækker restaurant i københavn til en romantisk 1 års bryllupsdag? Er meget sjældent i kbh så kender intet til det forskellige. Budget måske 3-400kr pr person. Gerne et hotel med overnatning også hvis i kan anbefale det ☺

Kjøbenhavn, var ualmindeligt lækkert til prisen, sidst jeg var der.

I burde kunne få en god oplevelse inden for budgettet. Men er I villige til at ofre lidt ekstra, vil jeg dog klart anbefale at prøve en af deres sammensatte menuer med vinmenu. Helt latterligt godt.

http://kjobenhavn.dk/dk/

Kjøbenhavn er nemlig rigtig fin.. Og de er med i earlybird-konceptet. Dvs. man kan få en 3-retters for 200 kr., hvis man tør satse på de har bord samme dag man skal ud. Earlybird kan generelt anbefales! https://www.earlybird.dk

Herudover synes jeg Søren K i diamanten og The Red Box på Borgergade begge er rigtig lækre. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Mad og drikke"