August 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 94
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 207

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Kathain » 8. aug 2018, 14:49

Afskylia skrev:
avdotja skrev:
Afskylia skrev:Status for ugen:
Gå min 10.000 skridt om dagen. -Det blev i gennemsnit til ca. 14.000 skridt pr. dag
Min 1 løbetræning pr uge - Det blev til 3 løbetur
Min 1 gang styrketræning. - 1 gang træning
Logge mad i MFP og derved begrænse slik og kage. - 6 ud ag 7 dage fik jeg logget. Var til arrangementer både fredag og lørdag og havde svært ved at sige ned til dessert :s

Jeg er lige nu lidt modløs over projektet, når det åbenbart er så svært for mig at begrænse mig i sociale sammenhæng.

Du har både gået og løbet mere end planlagt samt nået dit styrketræningsmål. Det er da et kæmpe skridt :gogo:


Tak jeg har bar været i gang i en måned nu. Og har løbet og trænet en del og har haft stor fokus på maden og ligger omkring 1300 kcal om dagen. (Minus de dage der har været socialearragnementer) Og vægten har ku n rykket sig minimalt. Jeg havde nok bare håbet at jeg kunne tabe mig ved at træne mere og spise sundt i hverdagene og så kunne spise dessert osv. til socialebegivenheder. Det gør mig lidt modløs at den metode ikke virker for mig.


Når du skriver 1300 kcal, vejer du så din mad eller er det estimat?
0
avdotja
Indlæg: 1667
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 216
Likede indlæg: 4001

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 8. aug 2018, 18:28

Jeg er i gang med dagens sjette kage og - hvis jeg ikke meget snart får taget mig sammen - tredje dag uden træning. Her går det godt :D
3
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 1233
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 52
Likede indlæg: 846

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 8. aug 2018, 18:54

Jeg har været nede og træne - det lå ikke lige i kortene så er ret stolt. Hvorfor skal der være så varmt i fitnesscentre? Og hvorfor er der ltid nogen, der slår en fis som hørmer?
1
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 180
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 10
Likede indlæg: 272

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 9. aug 2018, 05:37

Hvor meget har du tabt dig?
Det burde da være rigeligt indsats til at rykke på vægten.[/quote]

ca 1 kg. Det har ligget og svinget mellem 1-2 kg.[/quote]

Hvis man indtager alt for lidt, går kroppen i forsvar og holder hårdt på fedtdepoterne. Det mener jeg at jeg fik at vide herinde engang. Så måske du skal skrue lidt op for kalorieindtaget de dage du træner? 1300 kcal er ikke meget, hvis du så løber en tur og forbrænder måske 400 af dem. Er det ikke noget med at kroppen skal have min. 1200 kcal dagligt for at “klare sig”?[/quote]

Og 1 kg er jo et rigtigt flot vægttab.

Meget mere end det tror jeg ikke rigtig er muligt udover de første uger hvor det meste er væske.

Jeg taber ikke i nærheden af 1 kg om ugen. Desværre.[/quote]

JEg ville også være fint tilfreds hvis det var 1 kg om ugen, men det er 1 kg på en måned..
0
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 180
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 10
Likede indlæg: 272

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 9. aug 2018, 05:39

Kathain skrev:
Afskylia skrev:
avdotja skrev:
Afskylia skrev:Status for ugen:
Gå min 10.000 skridt om dagen. -Det blev i gennemsnit til ca. 14.000 skridt pr. dag
Min 1 løbetræning pr uge - Det blev til 3 løbetur
Min 1 gang styrketræning. - 1 gang træning
Logge mad i MFP og derved begrænse slik og kage. - 6 ud ag 7 dage fik jeg logget. Var til arrangementer både fredag og lørdag og havde svært ved at sige ned til dessert :s

Jeg er lige nu lidt modløs over projektet, når det åbenbart er så svært for mig at begrænse mig i sociale sammenhæng.

Du har både gået og løbet mere end planlagt samt nået dit styrketræningsmål. Det er da et kæmpe skridt :gogo:


Tak jeg har bar været i gang i en måned nu. Og har løbet og trænet en del og har haft stor fokus på maden og ligger omkring 1300 kcal om dagen. (Minus de dage der har været socialearragnementer) Og vægten har ku n rykket sig minimalt. Jeg havde nok bare håbet at jeg kunne tabe mig ved at træne mere og spise sundt i hverdagene og så kunne spise dessert osv. til socialebegivenheder. Det gør mig lidt modløs at den metode ikke virker for mig.


Når du skriver 1300 kcal, vejer du så din mad eller er det estimat?


Ja, jeg vejer rigtig meget af maden. Nogle gange har ikke mulighed for det og estimere. Og jeg kan selvføg´lgelig estimere forkert, men jeg tror det måske det så ville hedde 1500 Kcal istedet for 1300 kcal..
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 10876
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 1261
Likede indlæg: 24079

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. aug 2018, 05:54

Til trods for travlhed på nyt arbejde og en hel del utilpashed grundet vejret har jeg indtil videre fulgt min madplan og også fået gået 9 km i reelle spadsereture.
Eneste afvigelse fra madplanen var i forgårs, hvor jeg var ude at spise en stor, fordøjelsesvenlig salat, så det er jo fint nok.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2005
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 314
Likede indlæg: 3093

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 9. aug 2018, 10:04

Torsdag = PT-træning. I morges skulle jeg dødløfte og det gik godt. As usual. Jeg skulle naturligvis også forsøge med 100 kg. Det blev til TO forsøg, men de lykkedes ikke 100%. Det var ærgerligt og jeg bandede også lidt over det :lol:, men jeg fik masser af ros af PT'eren og lovning på, at det selvfølgelig nok skulle lykkes for mig.

Derudover havde vi en snak om kostændringer. Han havde jo talt med en PT-kollega om mig. De havde set på mine macroer og kunne se, at jeg ganske enkelt spiste for lidt fedt. Say what? Derfor skal jeg spise mere fedt og proteinindtaget skal jeg også skrue lidt mere op for.
Vi talte også lidt om søvn. Jeg sover som regel 7-8 timer om natten, men skulle sove minimum 8 timer OG undlade at se TV/iPad/mobil en halv time før sengetid. Til gengæld måtte jeg gerne læse en bog inden sengetid.

Som om det ikke var nok, ville han også ændre i mit program. I det oprindelige program har jeg to x HIIT cardio på romaskinen, men det skal ændres til én. Endvidere skal min "cardiodag", der pt. består af 30-45 min. gang på løbebånd/crosstrainer ændres til 14 min. AMRAP (5 øvelser, hvor jeg skal nå så mange runder som muligt på 14 min.)

Det lyder af mange ændringer på én gang, men jeg er klar og tænker kun, at det er dejligt, at han er så engageret som han er - og generelt bare vil, at jeg får det meste og mere end det ud af min træning. Ikke kun træningen med ham, men også når jeg træner alene.
5
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 1771
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 343
Likede indlæg: 2996

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 9. aug 2018, 10:57

Ally skrev:Torsdag = PT-træning. I morges skulle jeg dødløfte og det gik godt. As usual. Jeg skulle naturligvis også forsøge med 100 kg. Det blev til TO forsøg, men de lykkedes ikke 100%. Det var ærgerligt og jeg bandede også lidt over det :lol:, men jeg fik masser af ros af PT'eren og lovning på, at det selvfølgelig nok skulle lykkes for mig.

Derudover havde vi en snak om kostændringer. Han havde jo talt med en PT-kollega om mig. De havde set på mine macroer og kunne se, at jeg ganske enkelt spiste for lidt fedt. Say what? Derfor skal jeg spise mere fedt og proteinindtaget skal jeg også skrue lidt mere op for.
Vi talte også lidt om søvn. Jeg sover som regel 7-8 timer om natten, men skulle sove minimum 8 timer OG undlade at se TV/iPad/mobil en halv time før sengetid. Til gengæld måtte jeg gerne læse en bog inden sengetid.

Som om det ikke var nok, ville han også ændre i mit program. I det oprindelige program har jeg to x HIIT cardio på romaskinen, men det skal ændres til én. Endvidere skal min "cardiodag", der pt. består af 30-45 min. gang på løbebånd/crosstrainer ændres til 14 min. AMRAP (5 øvelser, hvor jeg skal nå så mange runder som muligt på 14 min.)

Det lyder af mange ændringer på én gang, men jeg er klar og tænker kun, at det er dejligt, at han er så engageret som han er - og generelt bare vil, at jeg får det meste og mere end det ud af min træning. Ikke kun træningen med ham, men også når jeg træner alene.

Det er relativt mange ændringer, men i forhold til træning ændrer man jo alligevel løbende øvelser/intensitet og at du skal skrue op for fedtindtaget overlever du nok :-D Jeg kan anbefale paranødder :savl:
Glæder mig til at høre om det giver resultater.
Og snart tager du de 100 kg så let som ingenting :rock:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2005
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 314
Likede indlæg: 3093

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 9. aug 2018, 11:20

Pityt skrev:Det er relativt mange ændringer, men i forhold til træning ændrer man jo alligevel løbende øvelser/intensitet og at du skal skrue op for fedtindtaget overlever du nok :-D Jeg kan anbefale paranødder :savl:
Glæder mig til at høre om det giver resultater.
Og snart tager du de 100 kg så let som ingenting :rock:

Helt enig :) Jeg har allerede skrevet smør, nødder og avokado samt skyr og kylling på indkøbslisten :lol: Tak for anbefalingen med paranødder - jeg er mest til cashew- og pistacienødder og mandler, men det skader aldrig at prøve noget nyt.

De 100 kg? I will make sure to keep you updated :D
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 1771
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 343
Likede indlæg: 2996

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 9. aug 2018, 11:37

Ally skrev:
Pityt skrev:Det er relativt mange ændringer, men i forhold til træning ændrer man jo alligevel løbende øvelser/intensitet og at du skal skrue op for fedtindtaget overlever du nok :-D Jeg kan anbefale paranødder :savl:
Glæder mig til at høre om det giver resultater.
Og snart tager du de 100 kg så let som ingenting :rock:

Helt enig :) Jeg har allerede skrevet smør, nødder og avokado samt skyr og kylling på indkøbslisten :lol: Tak for anbefalingen med paranødder - jeg er mest til cashew- og pistacienødder og mandler, men det skader aldrig at prøve noget nyt.

De 100 kg? I will make sure to keep you updated :D

Jeg er også vild med de nødder du nævner, men paranødderne har den fordel, at kulhydratindholdet er lavere :D
You can do it :banan:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 156
Likede indlæg: 3046

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 9. aug 2018, 14:08

Ih altså, mine blodprøver viser igen tegn på for lavt stofskifte, det var ellers næsten normalt ved sidste tjek for 3 måneder siden.

Jeg har meldt mig ind i nogle grupper på facebook for stofskiftepatienter, og jeg synes godt nok det er en svær sygdom at lære at forstå. Jeg kan se at der er virkelige mange der ikke er tilfredse med de tilbud om behandling de får, og at mange skal "kæmpe" meget for at blive helt udredt helt. Der er eksempelvis mange forskellige værdier man kan måle i blodet når det drejer sig om stofskifte, og de fleste læger måler ikke efter alle de værdier, men koncentrerer sig om TSH (Thyreoidea Stimulerende Hormon). Det frustrerer mig virkelig at jeg har svært ved at forstå den sygdom jeg måske har. Men udfra hvad jeg kan læse fra andre på facebook, er det næsten essentielt at man virkelig selv forstår det, så man "kræve" den nødvendige behandling når man er i kontakt med sin læge/sundhedsvæsenet.

Min læge mener ikke pt at jeg skal i medicinsk behandling, men at jeg skal have taget blodprøver igen om 3 måneder for at tjekke det. Mit mål er at jeg inden da skal forsøge at lære at forstå sygdommen bedre, så jeg er bedre rustet til at snakke med min læge om det fremover. For selvom jeg som sådan ikke føler mig syg, så føler jeg til tider at jeg kæmper en meget hård kamp, for at tabe mig meget lidt. Og det er bare lidt surt hvis mit lave stofskifte er en modstander jeg ikke selv kan gøre noget ved, i mit forsøg på vægttab.

Sorry for den lange "rant". Havde bare lige brug for at komme af med det...
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 1233
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 52
Likede indlæg: 846

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 10. aug 2018, 04:53

Jeg plejer at veje mig fredag, men springer over i dag.
Dels blev det søndag før jeg fik vejet mig rigtigt i sidste uge og jeg synes den seneste uge har været lidt blah på madfronten. Jeg ved jeg bliver mut hvis ikke der er sket noget rigtig så vil hellere give den gas i en uge mere og blive glad når jeg hopper på
0
Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 1771
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 343
Likede indlæg: 2996

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 10. aug 2018, 10:25

Alphilia skrev:Jeg plejer at veje mig fredag, men springer over i dag.
Dels blev det søndag før jeg fik vejet mig rigtigt i sidste uge og jeg synes den seneste uge har været lidt blah på madfronten. Jeg ved jeg bliver mut hvis ikke der er sket noget rigtig så vil hellere give den gas i en uge mere og blive glad når jeg hopper på

Det kan jeg godt forstå. Det er enormt demotiverende, hvis vægten ikke har rørt sig ud af stedet.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 1771
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 343
Likede indlæg: 2996

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 10. aug 2018, 10:29

Jeg ved ikke lige hvad der skete :gruble: Jeg har sovet ad h til i nat og vågnede med hovedpine og ondt i skroget, så jeg tænkte, at min træning bare skulle overstås, men da jeg kom i gang følte jeg mig vildt motiveret og energisk, så det blev en rigtig god omgang med mere vægt på nogle øvelser og flere gentagelser på andre :-D
Måske var det på grund af den pose lakridskonfekt jeg kværnede i vildskab i går aftes? :fløjt:
2
What's done in the dark will be brought to the light
superboa
Indlæg: 854
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 62
Likede indlæg: 553

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 10. aug 2018, 18:16

Jeg har ikke været med de sidste mange måneder, men denne måned byder på 3 ugers ferie (er godt i gang med den første uge), så har brug for at holde mig selv ekstra i ørene med motionen, da jeg ikke får al dagligdagsmotionen på arbejdet :)

I tirsdags var jeg i fitnesscenteret, tog 15 min på cross traineren og herefter maskiner (ialt 1 times træning).
Onsdag var jeg til 1½ times yoga i centeret - pga varmen fokuserede vi på masser af strækøvelser.
Torsdag blev det til en 45 min's gåtur
I dag har jeg igen været en tur i centeret - 15 min på cross traineren + maskiner (ialt 1 times træning).
Tænker jeg er kommet godt fra start mht at holde fokus på motionen :D

Jeg og manden har talt om at booke timer med en personlig træner, i så fald vil mit fokus skulle ligge på vægttab, styrke og opstramning.
4

Tilbage til "Sund og/eller slank"