August 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 55
Likede indlæg: 954

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 11. aug 2018, 07:25

Jeg blev alligevel for nysgerrig :D
- 500 g så jeg er fint tilfreds og tænker faktisk at jeg nok spiser mere ordentligt end mit hoved fortæller mig. Men, jeg er nu faldet lidt af på grøntsagerne mens det har været så varmt
2
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 3
Likede indlæg: 34

Indlægaf Galoldriel » 12. aug 2018, 07:14

Galoldriel skrev:
Status:

- Det går rigtig godt mht. sukker. Det er også lykkedes mig at skære kraftigt ned på de simple kulhydrater.
- Jeg har spist lidt mere grønt, end jeg plejer, men jeg kan sagtens blive bedre.
- Jeg har løbet 3 gange og er stadig meget påvirket af varmen. Jeg var med til Parkrun i Fælledparken i går, og kom i mål på en tid lidt over 31 min. Det var (lidt mere end) 1 minut bedre end sidste lørdag.
- Jeg har lavet et basic styrketræningsprogram, men da jeg ikke orker at gå i fitnesscentret for tiden pga. varmen, holder jeg mig til kropsvægtsøvelser. Det går meget godt.

Til trods for den gode stil har jeg overhovedet ikke tabt mig. Min vægt ligger nærmest urokkeligt fast på ca. 70 kg. Jeg kan mærke, at jeg mister noget af motivationen, når jeg vejer mig, og bliver skuffet.

Edit: Jeg har haft gang i min kostomlægning i 3 uger (altså også før, jeg skrev mit første indlæg i denne tråd). Derfor undrer det mig, at vægten ikke påvirkes. Jeg har for blot 2 år siden haft stor succes med samme type kostomlægning, og tog kun på i mellemtiden, fordi jeg var stressramt og trøstespiste.

Mit nye mål (som gælder for hele august) er, at jeg ikke vejer mig overhovedet. I stedet har jeg et par jeans, som lige nu er for stramme, men som jeg passede perfekt, da jeg vejede omkring 64-65 kg. Målet er at kunne passe dem om 2 måneder.

Status:

- Kostomlægning kører stadig rigtig godt, og jeg holder fast i de gode vaner. Det er skønt, at den del bare kører!
- Min mand (som er den, der oftest laver mad herhjemme) hjælper mig med at spise flere grøntsager. Der er dog stadig plads til forbedring.
- Jeg har løbet tre gange og forbedret min 5 km-tid (30:40). Næste lørdag håber jeg, at jeg kan komme under 30 minutter.
- Jeg har været god til at lave styrkeøvelser - mave, baller, lår, arme. Jeg kan allerede mærke, at jeg ikke falder så meget sammen i ryggen, når jeg løber. Det er fedt, at min indsats bliver belønnet så hurtigt!
- Jeg kan se, at jeg har tabt mig - så jeg blæser fortsat på vægten og forholder mig til, hvad mine øjne (og mit målebånd) fortæller mig. Og det er, at jeg er blevet slankere.

Summa summarum: det kører godt, og jeg er top-motiveret! :banan: :pompom:
4
Brugeravatar
Alphilia

Indlægaf Alphilia » 12. aug 2018, 15:02

^ Jeg kan også mærke/se på mit tøj, at der sker noget, det er vildt motiverende.
Er lidt spændt på, hvordan mine jeans sidder når det bliver vejr til dem, det er nok 2 mdr siden jeg har brugt dem
3
avdotja
Kort karma: 226
Likede indlæg: 4280

Indlægaf avdotja » 12. aug 2018, 20:12

Status, uge 2:
avdotja skrev:Denne uges mål er identiske med sidste uge: 6 dage med 3.500 forbrændte kalorier samt 400 gram frugt og grønt

Knap så godt. Jeg har haft verdens største slapperuge. Nåede kun aktivitetsmålet 3 dage og har ingen anelse om grøntmålet...
0
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 379
Likede indlæg: 3172

Indlægaf Pityt » 13. aug 2018, 10:28

Endnu en træning overstået, med mere vægt på dødløft og god energi :D
Jeg har stadig lidt problemer med min venstre skulder (det stammer fra min gigtramte nakke :rulle: ), men det er blevet bedre og jeg håber snart, at det er helt væk.
M.h.t mine mål kniber det stadig gevaldigt med lysten til at lave cardio :blush:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 360
Likede indlæg: 3359

Indlægaf Ally » 13. aug 2018, 14:46

Jeg er træt! :træt: Jeg sov dårligt i nat, men stod alligevel op kl. 04 for at nå at træne inden arbejde. På jobbet havde jeg 8 lektioners dansk med to forskellige hold, men nu er jeg endelig hjemme og skal snart i gang med at lave aftensmad og smøre madpakke til i morgen. Samt pakke træningstøj og sikkert også arbejde lidt. Men jeg skal helt klart tidligt i seng i aften!
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1379
Likede indlæg: 24930

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. aug 2018, 15:38

Fredag-søndag bød på morgenmad på arbejdet, reception for gammel kollega, fødselsdagsbrunch og picnic i Fredensborg Slotshave og dermed masser af - for mit korpus - forkert mad.
Jeg vågnede op med en tung, væskefyldt og oppustet krop. Alligevel vildt at især brød kan gøre så meget.
0
Brugeravatar
Alphilia

Indlægaf Alphilia » 13. aug 2018, 16:29

Er pænt stolt af at holde mig til rugbrødsmadder mens min kæreste skal have fastfood :D
3
superboa
Kort karma: 64
Likede indlæg: 595

Indlægaf superboa » 13. aug 2018, 17:50

Ugens første træning i hus: 1 times yoga flow i fitnesscenteret (tror jeg vil kunne mærke en muskel eller to i morgen ;) )
0
ajnaM
Kort karma: 289
Likede indlæg: 6033

Indlægaf ajnaM » 14. aug 2018, 14:29

Jeg har formået at falde i og spise et stykke jordbærtærte til en fødselsdag. :D Men hey, en hel, lang sommer uden noget som helst andet end et stykke jordbærtærte - det er jeg ret stolt af. :banan:

Jeg har misset løb, da jeg har bygget sommerhus i weekenden. Har lagt gulv, og det har været f*ing hårdt for mine baller, lår og mave. Man får virkelig lavet nogle squats med de der gulvbrædder. Har nærmest ikke kunnet gå i går og i dag. :lol:

Og så tror jeg i øvrigt, jeg skal melde mig i fitnesscenter, når det begynder at blive mørkere om aftenen. Mit foretrukne løbested lukker ved solnedgang, og jeg løber udelukkende efter børnenes sengetid, så det er lidt op ad bakke snart. Hader fitnesscentre, men har allieret mig med et par veninder, der også træner - og som har optur på over, at jeg gerne vil joine. Så vi har aftalt at mødes en gang om ugen, og så må vi se, hvad jeg ellers gør. Jeg bryder mig især ikke om holdtræning... :genert:
0
ajnaM
Kort karma: 289
Likede indlæg: 6033

Indlægaf ajnaM » 14. aug 2018, 14:32

... og så er Fitness.dk jo SINDSSYGT dyrt. :shock: 400 kroner om måneden, det er jo vanvid! :D
0
Fynerfin82
Kort karma: 5
Likede indlæg: 58

Indlægaf Fynerfin82 » 14. aug 2018, 17:13

Jeg er virkelig dårlig til at overholde egne mål, så pt. går det pænt dårligt med at tabe mig. 1 kg er det blevet til indtil videre. I morgen starter jeg på noget bootcamp, så bliver jeg tvunget til at dyrke noget mere motion. Jeg spiser fornuftigt i hverdagene, men mine weekender er svære. Har besluttet mig for at stå tidligt op i hverdagen og gå en lang tur med hunden. Jeg er udpræget a-menneske og meget træt, når jeg kommer hjem fra arbejde.
0
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 137
Likede indlæg: 926

Indlægaf Maanii » 14. aug 2018, 21:20

Jeg har ændret min daglige rutine så jeg står af s-toget en station tidligere end normalt, og går resten af vejen, og går samme tur når jeg skal hjem. Det bliver til lige omkring 10.000 skridt om dagen – Og jeg er begyndt til reformer pilates.

Jeg er meget spændt på hvornår det begynder at give resultater.
3
Put egg on my house, I kill what you love!
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 368
Likede indlæg: 2008

Indlægaf MyGirl » 15. aug 2018, 07:23

Hej alle sammen!

Håber jeg må springe ind (igen) her midt i det hele. Var med for lææænge siden, men kan se, der stadig er nogle "kendte ansigter herinde".
'
Sommer på barsel og alt for meget hygge og alt for meget tid til at spise har kostet dyrt :genert: Og nu er der tilmed sat dato for bryllup om et år :lun: :shock: Det vil sige, den langsigtede plan er, at jeg skal smide ca. 30 kg over det næste års tid. Den kortsigtede plan er, at jeg skal have indarbejdet gode vaner igen, og så skal vægten nok følge med.

Planen er i hovedtræk som følger:

- Max. ca. 1500 kcal. om dagen. Mådehold ved særlige lejligheder.
- 2 L vand om dagen
- ½ times motion om dagen (gennemsnitligt)

Burde egentlig ikke være super svært, men med virkelig dårlige vaner indarbejdet, må man starte et sted :blush2: Har været i gang siden mandag.

Og nu vil jeg lige læse lidt op på jer andre. Håber, det kører for jer!
2
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 129
Likede indlæg: 2230

Indlægaf Stitch » 15. aug 2018, 07:46

Jeg har sovet dårligt. Har hovedpine. Og er sur. Har planlagt træning efter arbejde. Men lige nu. Lige nu. Så gider jeg slet ikke. Vil sove i hundrede år.

Har dog spist morgenmad (skyr med musli) og drikker kaffe nu. Så på den front går det okay.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"