December-tråd

Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 9. dec 2015, 22:24

Guilded_Lily skrev:Det lykkedes mig at holde mig fra kage- og chokoladebordet - endda den pakke Merci, min kontor-nisse havde lagt til mig sammen med en bunke ler, gran og pynt til en dekoration. Chokoladen var ment til uddeling på kontoret og mig selv, men jeg nøjedes med at dele ud og lægge resten i skabet.

Dekorationen tog dog lidt tid at lave, så min tidsplan skred - og da manden så spurgte, om jeg tog aftensmad med hjem (han hører åbenbart ikke, når jeg siger, jeg faster :rulle: ), så kunne jeg lige så godt handle, køre tilbage til skolen og sørge for, den elev, jeg er nisse for, kommer ind til lidt hygge i morgen (de havde først fri kl. 16) - og så blev det for sent til fitness, og jeg var træt...

Det var hele huset åbenbart, da jeg kom hjem - datteren sov, drengene stenede og ænsede slet ikke, jeg kom hjem, så jeg lavede deres aftensmad og min egen - og gik selv kold på fifaen. Så det blev lidt sent for ungerne - og nu står den på vasketøjsophængning. Vores tørretumbler valgte at knække sin rem i søndags - hold nu op, hvor er man altså afhængig af sådan én! :tie: Der skulle gerne komme en ny i morgen. (Der sker ALTID noget med vores teknik i december/januar. Hvis ikke det er hvidevarerne, er det bilerne. Why?)

Jeg overvejer, om jeg skal tage ned og træne i morgen, når ungerne er afleveret, ind til butikkerne åbner. Men det er kun på overvejelsesstadiet... Lige nu drømmer jeg bare om min morgenmad...

:lol: :lol: :lol:

Sorry, jeg kunne simpelthen ikke lade være :P Godt klaret at stå imod kagen og chokoladen!
0
x
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3455

Indlægaf Ballademager » 10. dec 2015, 09:38

Jeg har staring contest med en pakke julechokolade, som min søde kollega har lagt på mit bord. Det har stået på et par dage nu. Er ikke helt overbevist om, at jeg vinder...
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 10. dec 2015, 09:57

Ballademager skrev:Jeg har staring contest med en pakke julechokolade, som min søde kollega har lagt på mit bord. Det har stået på et par dage nu. Er ikke helt overbevist om, at jeg vinder...

Det er snart ferie :slem:

(Altså, håber jeg da.. :genert: )
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 10. dec 2015, 10:09

Guilded_Lily skrev:
Ballademager skrev:Jeg har staring contest med en pakke julechokolade, som min søde kollega har lagt på mit bord. Det har stået på et par dage nu. Er ikke helt overbevist om, at jeg vinder...

Det er snart ferie :slem:

(Altså, håber jeg da.. :genert: )

Den 22 om aftenen, ja :)
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 10. dec 2015, 10:51

Ballademager skrev:

Hvor længe har du så ferie?

Vi har hele 14 dage i år - vi kan næsten ikke få armene ned! :pompom:

Nå, jeg er egentlig på vej ud efter julegaver. Fifaen vandt over træningen - jeg sov desværre 1½ time væk. Det var ikke lige planen...
2
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 10. dec 2015, 11:12

Jeg glæder mig til ferie.. i januar :D
1
x
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 10. dec 2015, 11:20

Guilded_Lily skrev:
Ballademager skrev:

Hvor længe har du så ferie?

Vi har hele 14 dage i år - vi kan næsten ikke få armene ned! :pompom:

Nå, jeg er egentlig på vej ud efter julegaver. Fifaen vandt over træningen - jeg sov desværre 1½ time væk. Det var ikke lige planen...

14 dage lyder dejligt! :banan:

Vi har ferie til efter nytår, men så plejer vi at have ferie i en uge i marts eller april. Så længe, vi ikke har børn ser vi ingen grund til at holde ferie i skoleferierne :)
0

Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 10. dec 2015, 15:38

Ballademager skrev:
14 dage lyder dejligt! :banan:

Vi har ferie til efter nytår, men så plejer vi at have ferie i en uge i marts eller april. Så længe, vi ikke har børn ser vi ingen grund til at holde ferie i skoleferierne :)

Det er virkelig skønt! Endelig går vi fra en fredag og møder en mandag. Sidste år havde vi juleafslutning om mandagen. Tåbeligt. Forrige år var det tirsdag, og så startede vi en torsdag. Det er så irriterende i forhold til nye forløb og den slags. Hellere et clean cut og starte ordentligt.

God idé at lægge jeres ferie sådan :gogo: Ind imellem har det sine ulemper at være lærer - vi har de dyre ferier...

___

Jeg blev ikke færdig med gaverne. Jeg fik ca. halvdelen. Noget må jeg finde på nettet. Jeg fik heller ingen frokost, hvilket resulterede i pludselig kvalme og svimmelhed på vej til børnehave/SFO. Det er godt nok ikke rart.
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Ally » 10. dec 2015, 17:17

Planen var, at jeg ville træne i aften, når Ældstebarnet kom hjem fra gymnastik, men det bliver udskudt til fordel for elevopgaver, der skal rettes. Jeg er SÅ meget bagud på den konto. Tsk. Oveni kan jeg lægge eksamensforberedelse; finde og rette ukendte tekster til, afgive standpunktskarakterer, skrive censorbreve m.m. Det dræner mig for en rimelig stor mængde energi.

Jeg ser frem til weekenden, der forhåbentlig kommer til at stå på julegaveindkøb, men så er jeg også færdig. Derudover skal der laves madplan + købes ind og gøres rent. Sidstnævnte trænger i den grad. Med lidt held bliver der også tid til at få trænet og slappet af - gerne i selskab med en god bog.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 10. dec 2015, 20:59

Ally skrev:Planen var, at jeg ville træne i aften, når Ældstebarnet kom hjem fra gymnastik, men det bliver udskudt til fordel for elevopgaver, der skal rettes. Jeg er SÅ meget bagud på den konto. Tsk. Oveni kan jeg lægge eksamensforberedelse; finde og rette ukendte tekster til, afgive standpunktskarakterer, skrive censorbreve m.m. Det dræner mig for en rimelig stor mængde energi.

Jeg ser frem til weekenden, der forhåbentlig kommer til at stå på julegaveindkøb, men så er jeg også færdig. Derudover skal der laves madplan + købes ind og gøres rent. Sidstnævnte trænger i den grad. Med lidt held bliver der også tid til at få trænet og slappet af - gerne i selskab med en god bog.

Jeg føler virkelig med dig! Jeg håber, det lykkes dig at finde nogle egnede tekster!
Jeg er også bagud på opgavefronten - jeg har stadig noveller fra oktober/november, jeg skal have rettet. Jeg har lovet, de får dem inden ferien. Og to klasser skal have deres resultater af den nationale test i engelsk (den frivillige "prøveprøve", den obligatoriske ligger i foråret). I morgen får jeg den afsluttende opgave for en roman, min klasse har læst - dem må jeg muligvis sidde med i juleferien.

Vi skal faseopdeles fra næste år, og jeg har valgt overbygningen som førsteprioritet. Jeg har ført til eksamen før, men det var før, jeg fik børn, så jeg er lidt spændt på, om jeg klarer den rent stressmæssigt - HVIS jeg da får lov at føre min klasse op. Jeg gav som klausul, da jeg blev bedt om at overtage min klasse helt nede i 4., at jeg ville have lov til at følge dem helt til 9. Nu bliver det spændende, om jeg får lov - vi er for mange dansklærere til overbygningen. Kryds fingre for mig, hva? Jeg er ikke én af dem, der råwer højest, så jeg er spændt på, om jeg bliver trynet...
Jeg vil i hvert fald gerne prøve - hvis det så viser sig, at eksamensperioden bliver for meget, så længe jeg har små børn, så må jeg vel hoppe ned på mellemtrinnet - men det er ikke dér, mit hjerte og faglige stolthed ligger...
1
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 10. dec 2015, 21:23

Jeg har virkelig svært ved at samle mig selv op igen kostmæssigt i denne uge, som jeg ellers gerne ville. Oveni begravelse og mindehøjtidelihed er der bare røget for mange chips ind. I morgen skal jeg til julefrokost med arbejdet, og det vil mit fokus være på at have det sjovt og nyde det - ikke på sundhed.
0
x
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 10. dec 2015, 21:24

Guilded_Lily skrev:
Ally skrev:Planen var, at jeg ville træne i aften, når Ældstebarnet kom hjem fra gymnastik, men det bliver udskudt til fordel for elevopgaver, der skal rettes. Jeg er SÅ meget bagud på den konto. Tsk. Oveni kan jeg lægge eksamensforberedelse; finde og rette ukendte tekster til, afgive standpunktskarakterer, skrive censorbreve m.m. Det dræner mig for en rimelig stor mængde energi.

Jeg føler virkelig med dig! Jeg håber, det lykkes dig at finde nogle egnede tekster!
Jeg er også bagud på opgavefronten - jeg har stadig noveller fra oktober/november, jeg skal have rettet. Jeg har lovet, de får dem inden ferien. Og to klasser skal have deres resultater af den nationale test i engelsk (den frivillige "prøveprøve", den obligatoriske ligger i foråret). I morgen får jeg den afsluttende opgave for en roman, min klasse har læst - dem må jeg muligvis sidde med i juleferien.

Vi skal faseopdeles fra næste år, og jeg har valgt overbygningen som førsteprioritet. Jeg har ført til eksamen før, men det var før, jeg fik børn, så jeg er lidt spændt på, om jeg klarer den rent stressmæssigt - HVIS jeg da får lov at føre min klasse op. Jeg gav som klausul, da jeg blev bedt om at overtage min klasse helt nede i 4., at jeg ville have lov til at følge dem helt til 9. Nu bliver det spændende, om jeg får lov - vi er for mange dansklærere til overbygningen. Kryds fingre for mig, hva? Jeg er ikke én af dem, der råwer højest, så jeg er spændt på, om jeg bliver trynet...
Jeg vil i hvert fald gerne prøve - hvis det så viser sig, at eksamensperioden bliver for meget, så længe jeg har små børn, så må jeg vel hoppe ned på mellemtrinnet - men det er ikke dér, mit hjerte og faglige stolthed ligger...

Krydser alt hvad der krydses kan :kys:
2
x
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 10. dec 2015, 22:05

Sophaya skrev:Krydser alt hvad der krydses kan :kys:

Tusind tak! :kys: Vi bliver kaldt ind til samtaler, så jeg håber, min nye chef fatter, hvor jeg vil hen!

___

Fandme (undskyld), om ikke datteren havde fået børnehavens anden nisse med hjem i dag! Så endnu engang måtte jeg være kreativ - og nu har jeg skrivekrampe af den roman, jeg skrev i dens bog :/
Hvis sønnen også kommer hjem med en nisse, så skriger jeg!!

G'nat!
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 10. dec 2015, 23:04

Guilded_Lily skrev:
Sophaya skrev:Krydser alt hvad der krydses kan :kys:

Tusind tak! :kys: Vi bliver kaldt ind til samtaler, så jeg håber, min nye chef fatter, hvor jeg vil hen!

___

Fandme (undskyld), om ikke datteren havde fået børnehavens anden nisse med hjem i dag! Så endnu engang måtte jeg være kreativ - og nu har jeg skrivekrampe af den roman, jeg skrev i dens bog :/
Hvis sønnen også kommer hjem med en nisse, så skriger jeg!!

G'nat!

God nat :wave2:
0

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 11. dec 2015, 04:58

Sophaya skrev:Jeg har virkelig svært ved at samle mig selv op igen kostmæssigt i denne uge, som jeg ellers gerne ville. Oveni begravelse og mindehøjtidelihed er der bare røget for mange chips ind. I morgen skal jeg til julefrokost med arbejdet, og det vil mit fokus være på at have det sjovt og nyde det - ikke på sundhed.

Det lyeder godt nok også hårdt med den begravelse :ae:

Og ang. julefrokosten, hvem har så nogensinde spist sundt til sådan en fest? :-D
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"