December-tråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. dec 2015, 20:03

Dejligt, det gik godt med eksamen, Ally. Bare træls med den facitliste - jeg håber, der kommer styr på det inden ferien :kys:

___

Shiiit, jeg er smadret! Lang dag på arbejde, der sluttede af med en besked fra manden om, han har et overraskende stort minus på kontoen, så jeg hænger på resten af måneden - og vi har to ekstra munde at mætte hele næste uge :tie: Så jeg måtte handle meget stort ind i dag, og så videre ind og træne. Jeg var noget svækket på energikontoen, men det lykkedes at køre et rimeligt program af, og min fd er snart slut.

Nu skal jeg bare lige kæmpe med madpakker og otte noveller, der skal rettes...

Én dag - dvs. tre lektioner - med avisen tilbage :banan: Det har ikke været den fedeste uge. Men den bliver færdig og sendt til tryk, så den kan sendes videre til vores samarbejdspartnere i Mellemøsten...
Til middag skal jeg se mine kunstelever spille teater, og jeg glæder mig helt sindssygt! :-D Dagen sluttes så med et møde med en træls forælder, hvor psykologen og afdelingslederen har meldt afbud i dag, så vi skal have en anden bisidder ind. Det skal nok blive...ahem....festligt! :rulle:

Og så er det juleafslutning fredag - weeheeeeeeee :pompom: :pompom: :pompom:
3
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1057

Indlægaf Ally » 16. dec 2015, 20:28

Ballademager skrev:^^ The Fall er helt vildt god! Er du på sæson et eller to?

Fedt med eksamen, i øvrigt. Det er altid dejligt, når eleverne klarer sig godt :banan:
Jeg er i gang med 1. sæson og har lige set afsnit 3, så jeg er ikke nået så langt, men ja, serien er virkelig god.

Jeg er rigtig glad for, at eksamen gik godt - og her til aften modtog jeg en SMS fra en kollega-veninde, der er uddannelsesleder på jobbet. Hun havde talt med min chef, der havde rost mig til skyerne. Jeg fik skisme helt tårer i øjnene over at være blevet rost så meget - men jeg synes nu også, at jeg gør mit for at fortjene rosen.
4
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 17. dec 2015, 08:17

Jeg satte nye batterier i vægten i går aftes. Jeg var sikker på, jeg havde taget på, men sørme, jeg er tilbage på min målvægt :banan: Jeg tog så en tur med målebåndet, hvilket var noget mere nedslående - +2,5 cm i alt, men jeg er også blevet større rent muskelmæssigt, så det er nok ikke så mærkeligt.

Jeg har altså formået at holde vægten siden april, altså 9 mdr. Der har været op- og nedture rent vægtmæssigt, men jeg er stolt. Nu bliver næste mål for 2016 at få nedbragt min fedtprocent. Den er stadig for høj.
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3478

Indlægaf Ballademager » 17. dec 2015, 12:26

Har lige meldt mig til uddannelse, så jeg kan blive fitnessinstruktør i foråret 2016. Glæder mig heeeelt vildt meget til det :banan:
5
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 17. dec 2015, 15:17

:pompom: Den ros, som min chef havde givet mig i går, som jeg fik at vide via kollega-veninden, var også nået min skønne kollega-ven. Det nævnte han lige i eftermiddags, da jeg talte med ham. Dét er fandme (pardon my French!) lækkert, når flere uddannelsesledere ved, at jeg gør mig job rigtig godt. 'Amen, jeg lever H-Ø-J-T på den ros! :dance:
5
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 20. dec 2015, 13:40

Jeg begynder at kunne "trække vejret" oven på eksamensforberedelse og alt andet, der har hængt om ørerne på mig. Jeg har egentlig juleferie nu, men er nødsaget til at tage en hjemmearbejdsdag i morgen - MEN så satser jeg også på, at det er slut med arbejde indtil den 4. januar. Jeg håber!

Derudover overvejer jeg at starte op på Madlog. Det har tidligere virket og jeg ved, at det vil kunne fungere for mig igen. Derudover skal jeg blive meget bedre til at planlægge motionen. På nogle områder fungerer jeg bedst med planer, oversigter m.m. - and if that works, so be it!
I slutningen af maj 2016 - ja, der er længe til - skal vi til guldbryllup hos en af mandens mostre og onkel. Hele den pyggelryggede, men rigtig skønne, familie kommer med og jeg vil shine - mere end jeg normalt gør :lol:

Søndag er jo normalt den dag, hvor vi gør status over den forgangne uge og sætter nye mål for den kommende uge. Det gør jeg, men det er meget beskedne mål:
- Negleolie og håndcreme
- Værdsætte de positive ting i hverdagen (og ja, det gælder også i weekenden)
- Så meget bevægelse som muligt (alt er tilladt)
4
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 20. dec 2015, 14:16

Jeg har læseferie, men giver mig selv julefri fra den 23.-26. I morgen skal jeg arbejde, og jeg er bange for at hele den del af universitetet hvor jeg arbejder bare er tomt :D jeg er ret sikker på, at alle derude er gået på juleferie.

Mine mål er præget af juletiden:
Spis forholdsvist sundt indtil den 23. hvor juleriet starter
Nyd julen uden dårlig samvittighed
Vitaminer hver dag
Gode gåture med familien
Hold fri uden dårlig samvittighed over, hvad jeg burde have læst op
4
x
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 20. dec 2015, 21:30

Puh. En hård weekend lakker mod enden - og jeg føler mig lidt meh... Det var en udmærket julefrokost i fredags. Jeg havde sat mig op til, at den skulle have gas, men hverken cider, snaps, shots eller den mousserende vin, jeg havde fået af min nisse, smagte særlig godt, så den blev noget mere afdæmpet end forventet. Og så var der ikke mad nok. Det værste var egentlig, at vores løsvikarer fra både skole og SFO var med, og det gik helt over gevind for dem - det lagde på en måde også en dæmper på festen for os andre. Så der har været bedre julefrokoster før i tiden...

Jeg var hjemme kl. 0.30 - jeg plejer at lukke festen, det orkede jeg ikke i år. Det var så også okay, for jeg skulle op og synge fødselsdagssang for mand og søn næste morgen. Fødselsdagen i går blev stille og rolig - vi var alle trætte. Vi fejrede den med running sushi.
I dag har den stået på rengøring og mini-julefrokost for hele familien. Desværre var mandens kageprojekt en disaster. Han havde lavet en dannebrogskage med smørcreme, og ingen kunne spise den - den var SÅ tung og hvinende sød, man fik kvalme af to bider! :badr:

Jeg havde tanker om at male badeværelse i aften, men Love Actually kører i fjerneren, og det er min absolutte julefilm, så badeværelset må vente til i morgen. Der skal jeg også "kun" hente et par gaver og hente min søster og svoger i Hamborg...

Nå, evaluering:

* faste 2 dage Done
* træne 2 gange Det blev kun til en enkelt
* 1½-2 L vand hver dag Tjek
* holde styr på nogle småting (hurra for listerne) Det er gået okay
* give den fuld smadder til julefrokosten på arbejdet på fredag Det kunne jo så have været sjovere
* forhåbentlig ikke have ALT for mange tømmermænd lørdag, når mand og søn har fødselsdag Ingen tømmermænd. Bare træt
* ikke overspise søndag, når familien kommer til fødselsdag Jep

Mål for etape 4:

* styre madindtaget
* vand, vand, vand
* ikke lade mig stresse
* måske komme ned at træne
* nyde julen - og ikke gå amok over gæster og socialt samvær hele ugen... :genert:
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 21. dec 2015, 08:18

Evaluering af sidste uge:

Træne tre gange: Nej, nåede kun to gange pga. diverse logistikudfordringer. Lørdag morgen var til gengæld freakin' awesome, da instruktøren havde sammensat et super fedt program. Er stadig øm i skuldre og arme i dag :P
Faste en dag (tirsdag - det skal nok blive festligt at bage småkager den dag :-D ). Tjek. Det gik fint, julekagebagningen til trods
Cykle på job en dag (fredag) Tjek. Cyklede to dage, og jeg cyklede også små 20 km i går frem og tilbage til julehygge med nogle skønne veninder :lun: (det var til veninderne, ikke cykelturen :D )

Er så småt ved at være færdig til jul, så håber, at det hele kan blive lidt mere afslappet de her par dage. Vi havde besøg hele weekenden (en del af besøgsgate - måske har I set mit brok i en af kærestetrådene :genert: ). Kan godt mærke, at det dræner mig at skulle være på hele tiden.

Mål for denne etape:
- Faste en gang (i morgen)
- Træne mindst to gange
- Gå en tur de dage, hvor jeg ikke træner

Hvordan går det med julefreden, derude? :kys:
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 21. dec 2015, 08:21

Og nå ja, kosten var en katastrofe i sidste uge, men det bliver nok næppe bedre i denne uge :lol:
0

Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 16
Likede indlæg: 156

Indlægaf Phlox9 » 21. dec 2015, 08:47

Jeg er taget på juleferie i Danmark, og det er bare så skønt at være her :) Min mand og jeg bor hos mine forældre, hvor vi også skal holde jul. Vi ankom lørdag aften, og vi har allerede tilbragt en dejlig masse tid med min storebror og hans kone og to børn (6 og 4) - åh, jeg har savnet dem..

Status fra sidste uge: Jeg løb en tur med hurtige intervaller tirsdag aften, og det var sådan set det..

Mine juleferie-vage mål:
Mens vi er i DK, skal min mand og jeg ud at løbe nogle ture - vi har tilmeldt os et juleløb d. 27. december - kun 6,7 km, men i et meget bakket terræn, så det bliver sjovt. Og hårdt. Vi deltog også sidste år, men der var der så sne- og isglat, at det var ret ubehageligt at løbe, det er heldigvis ikke tilfældet i år ;)

Ellers vil jeg nyde dagene, gå ture med min mor, spise julemad uden dårlig samvittighed.. :engel:

God ugen-op-til-jul-uge til alle :jule:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 21. dec 2015, 09:54

Argh! Manden har tandpine - og han er rædselsslagen for tandlæger. Han er helt forfærdelig at være i samme rum med, men jeg har da endelig fået ham til at få en akuttid. Det lyder som min tur for et par år siden, som endte med, jeg fik trukket en visdomstand ud. Og jeg havde grundet tandlægeskræk ikke været af sted i bum-bum...11 år. Men den smerte der...

Så nu er min dagsplan rykket igen. Jeg kan lige så godt gå i gang med det badeværelse nu... Klokken 16.30 starter turen til Hamborg...
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 21. dec 2015, 17:48

Nu har jeg skrevet på familiekalenderen, at jeg - hver dag, året ud - skal bevæge mig. Enten i form af en gåtur, træning i fitnesscentret eller svømning. No more excuses. Jeg har uden tvivl taget på de sidste uger, hvor jeg har været inaktiv og har haft hovedet under armen, når jeg har spist, men det taber jeg mig jo ikke af. Tværtimod.

Derfor - vil jeg så småt gå i gang nu og ikke vente til 2. eller 4. januar. Hvis jeg kan få sparket lidt til de gode vaner og rutiner nu, håber jeg, at det forhåbentlig bliver lidt nemmere til januar. Læs, at jeg skrev "håber" :lol:
2
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 22. dec 2015, 08:02

@Ballademager Jeg så sidste afsnit af "The Fall" i går aftes. Hold nu op, en cliffhanger! :8:
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 22. dec 2015, 08:34

Jeg var ikke alene på arbejde i går - der var faktisk rigtig mange andre på stedet. Lidt træls, for jeg skulle printe 625 artikler til vores konference, og havde egentlig ventet med at gøre det til nu for ikke at optage printeren hele dagen mens der var andre. Det var der så. Men det måtte de altså leve med! Jeg måtte stå 20 min i regnen og blæsten på vej hjem og vente på bussen, så jeg blev helt gennemkold og fik migræne i går aftes. Derfor gik jeg tidligt i seng - lidt ærgerligt når man kunne have sovet længe i dag :P
I dag skal jeg gøre hele lejligheden hovedrent - kun fordi min kusine kommer og passer min kat den 24./25. :lol: Fandme om her skal være beskidt når hun kommer. I aften skal jeg til julehygge hos selvsamme kusine hos hendes mor - det bliver hyggeligt. Min hjerne har allerede lavet et rengøringskalorier-til-æbleskiver regnestykke :deer:

Faktisk har jeg slet ikke fundet julestemningen endnu. Jeg har kørt på med studie og arbejde. Eksaminer i start til midt januar gør egentlig, at jeg ikke når at komme ned i gear og nyde julen. Det synes jeg er rigtig ærgerligt. Jeg så hellere at jeg havde eksamen her op til jul og så kunne holde helt fri. Jeg håber jeg kan finde ud af at give mig selv mere lov fra i morgen af - der tager jeg hjem til min mor på Sjælland, og vi lægger hårdt ud med julefrokost hos noget familie.
1
x

Tilbage til "Sund og/eller slank"