Media Player kan ikke afspille DVD

Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 648

Media Player kan ikke afspille DVD

Indlægaf Jailbird » 1. dec 2015, 18:57

Jeg har flere købe dvd'er som min Windows Media Player ikke vil afspille. Den påstår ikke at kunne kende filformatet "(.)" som tilsyneladende hedder "Vob". Efter at have søgt på problemet hentede jeg en "Media Player Codec Pack" fra CNET Download, som skulle afhjælpe problemet, men der skete ingenting (udover at søgemaskine og startside blev ændret).
Hvad kan jeg ellers gøre? Min kærestes computer afspiller alle dvd'er uden problemer, og vi kører begge med Media Player. Jeg har Windows 8 på min computer hvis det skulle have nogen betydning.
0
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2232

Re: Media Player kan ikke afspille DVD

Indlægaf Puffi » 1. dec 2015, 21:13

Det lyder nu altså ikke usandsynligt, at der mangler et codec - måske ikke lige den, du har prøvet, dog, og min viden er ikke stor nok til at komme med et alternativt codec.

Jeg ville forsøge mig med Media Player Classic eller VLC, jeg kan afspille alt i de to playere.
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 1. dec 2015, 21:26

Jeg ville også afprøve VLC.

http://www.videolan.org/vlc/
0
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 14. dec 2015, 14:38

Hov, jeg glemte at opdatere denne tråd. Jeg endte med at installere VLC. Bare irriterende at skulle have 2 programmer når 1 burde være nok. Jeg hører stadig gerne fra andre, som har haft held med at få Media Player til at virke (jeg er stadig uforstående over at jeg ikke kunne finde codecs som ikke pillede ved mine indstillinger, det virker useriøst og alarmerende).
0
Nillerdrengen78
Kort karma: 14
Geografisk sted: Skovlunde
Likede indlæg: 150

Indlægaf Nillerdrengen78 » 15. dec 2015, 14:47

Nu ved jeg ikke hvilken version af Windows du har, men mediaplayer har ikke kunnet afspille DVD'er siden de glade XP dage.

Da det er noget de har fået meget kritik for har de lavet en gratis app du kan hente hvis du kører 7 eller 8.

http://answers.microsoft.com/en-us/insi ... 084&auth=1

Du kan dog stadig ikke afspille blu ray film!
1
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 15. dec 2015, 15:49

Nillerdrengen78 skrev:Nu ved jeg ikke hvilken version af Windows du har, men mediaplayer har ikke kunnet afspille DVD'er siden de glade XP dage.

Da det er noget de har fået meget kritik for har de lavet en gratis app du kan hente hvis du kører 7 eller 8.

http://answers.microsoft.com/en-us/insi ... 084&auth=1

Du kan dog stadig ikke afspille blu ray film!

Jo, jeg har skrevet version 8 :D
Men altså, min kæreste kører Windows 7, og hans Media Player afspiller fint DVD'er uden han har hentet Codecs eller andet gøjl ned? (Og det kunne min version 7 også).

Mysteriet fortsætter.
0
Nillerdrengen78
Kort karma: 14
Geografisk sted: Skovlunde
Likede indlæg: 150

Indlægaf Nillerdrengen78 » 17. dec 2015, 12:27

Hvis du har 8, så skal du hente den gratis app fra MS.. så skulle det gerne virke - måske ikke i mediaplayer (det kommer an på om det er et system baseret codec der følger med, eller om det er integreret i app'en) men så har du da et andet stykke software til afspilning af dvd'er.

Hvis det er en win7 home han har, så har han sandsynligvis fået enten preinstalleret Mediacenter udvidelsen, eller selv hentet den for længe siden, og så har han fået afspiller og codec derfra. Du kan tjekke om der ligger media center på ved at søge efter det i startmenuen - jeg mener ikonet er en grøn firkant med runde hjørner og et windowsflag i midten.

Men det er rigtigt at du skrev det var en 8'er... Det overså jeg lige i hasten :lol:
1

Tilbage til "Computere, spil og internet"