Hvad synes du om årstiderne?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3188

Re: Hvad synes du om årstiderne?

Indlægaf Mani » 12. aug 2018, 18:15

mariannaa skrev:Jeg hader (varme) sommer. I år har været et sandt mareridt for mig og har påvirket mig rigtigt meget psykisk og fysisk ( jeg har meget svær eksem som bliver forværret af sved).

Min ynglingsårtid er efterår med alle dens farver. Jeg regner dog ikke med at det bliver så imponerende i år, da meget af naturen allerede er død.

Dem som synes at den her sommer er helt fantastisk forstår jeg virkelig ikke. Hvordan kan man nyde solen når naturen visner omkring en? Det er da røvsygt at se på. (og der ud over, først og fremmeste, så er det da frygteligt at så mange dyr må lade livet pga, tørst og sult) Hvordan kan man så ønske at det bare bliver ved og ved? Lukker man øjnene for konsekvenserne for dyrene og naturens trivsel?

Min psoriasis er klart bedre i somre som denne - og min vinter tristhed bliver forværret af en sommer som den sidste år.
Jeg trives bedre med en sommer som denne - men af hensyn til omgivelserne (landmændene, naturen, brandfare) ville det da have været fint med mere regn.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 27
Likede indlæg: 1206

Indlægaf Myresluger » 12. aug 2018, 18:50

Jeg har rocasea og jeg kan undvære min behandling når jeg får masser af sol. Så jeg har klaret mig uden tetracyclin og antibiotiske cremer i alle de solrige måneder DET er skønt. Det er altså ikke nogen fornøjelse at tage tetracyclin tabletter i lange perioder. Derudover manglede jeg i høj grad energi hele sidste efterår og vinter på grund af den dårlige sommer.

Jeg forstår ikke at det kan være så svært at forstå at for nogle er sommeren bedre for deres helbred og for andre er vinteren.

Nå, men min liste er:

Sommer
Forår
Vinter (hvis der er sne ellers er det jo bare efterår)
Efterår
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1330
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12397

Indlægaf Fru Sunshine » 12. aug 2018, 19:05

Sommer er min favorit. Især når den er dejlig varm.
Jeg hader kulde og mørke, og det eneste gode ved vinter, er julen. Den elsker jeg til gengæld.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 12. aug 2018, 19:10

mariannaa skrev:Jeg hader (varme) sommer. I år har været et sandt mareridt for mig og har påvirket mig rigtigt meget psykisk og fysisk ( jeg har meget svær eksem som bliver forværret af sved).

Min ynglingsårtid er efterår med alle dens farver. Jeg regner dog ikke med at det bliver så imponerende i år, da meget af naturen allerede er død.

Dem som synes at den her sommer er helt fantastisk forstår jeg virkelig ikke. Hvordan kan man nyde solen når naturen visner omkring en? Det er da røvsygt at se på. (og der ud over, først og fremmeste, så er det da frygteligt at så mange dyr må lade livet pga, tørst og sult) Hvordan kan man så ønske at det bare bliver ved og ved? Lukker man øjnene for konsekvenserne for dyrene og naturens trivsel?

Og jeg forstår ikke, at nogen kan nyde efteråret - den mest røvsyge årstid overhovedet!

Hvad hulen skulle vi gøre ved vejret? Jeg elsker varmen, ja, men jeg synes da ikke at tørken er fantastisk. Jeg kan bare ikke gøre en skid ved det, så jeg har tænkt mig at nyde alt, der nydes kan.
1
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 126
Likede indlæg: 1212

Indlægaf mariannaa » 12. aug 2018, 19:24

Fru Sunshine skrev:

Og jeg forstår ikke, at nogen kan nyde efteråret - den mest røvsyge årstid overhovedet!

Hvad hulen skulle vi gøre ved vejret? Jeg elsker varmen, ja, men jeg synes da ikke at tørken er fantastisk. Jeg kan bare ikke gøre en skid ved det, så jeg har tænkt mig at nyde alt, der nydes kan.

Jeg skriver den her sommer. Ikke sommer generelt.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 12. aug 2018, 19:30

mariannaa skrev:
Fru Sunshine skrev:

Jeg skriver den her sommer. Ikke sommer generelt.

Det ændrer ikke mit spørgsmål. Hvad i alverden skulle vi gøre ved det?
0
Summer
Kort karma: 9
Likede indlæg: 368

Indlægaf Summer » 12. aug 2018, 20:21

Jeg elsker sommer og vinter, vel at mærke hvis det er en ordentlig sommer og vinter.
I år synes jeg at vi har haft en fantastisk sommer. En varm og lang sommer forbinder jeg altid med at sidde ude på terrassen med en god bog dagen lang, gå eller cykle en masse ture, grilaftner, spise is i massevis osv.

Om vinteren skal der gerne være koldt og en masse sne. Ligeså meget som jeg nyder sommeren og varmen, ligeså meget holder jeg af at det bliver tidligt mørkt og sent lyst. Elsker at have en ovesize strikbluse på mens jeg hygger mig på sofaen med varm kakao o.lign. Herudover forbinder jeg også vinteren med julen, julefrokoster, nytår og min fødselsdag.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1489

Indlægaf Pyjamas » 12. aug 2018, 20:47

Jeg er sommermenneske, og det vejr, vi har i disse dage, ærgrer mig helt vildt. Jeg har været helt pjattet med sommeren i år, og de få dage, hvor jeg har syntes, det har været for varmt, betyder ingenting i det store billede. Jeg tager gerne sådan en sommer igen!
Jeg har sværest ved efteråret, da det betyder, at det kun går én vej, og det er mod kulde. Jeg kan ikke fordrage at skulle pakke mig ind i en masse tøj, cykle i frostgrader, snotforkølede børn, og at det er mørkt, når jeg møder på arbejde. Jeg synes allerede, det er lidt vemodigt, at det bliver tidligere mørkt nu. Dagen, hvor vi skifter til normaltid, er altid en trist dag.
Vinter er til og med julen ok, så skal det helst overstås. Heldigvis skal vi ikke langt forbi vintersolhverv, før dagene tydeligt se blevet længere.

Min liste:
Sommer
Forår
Vinter
Efterår
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 159
Likede indlæg: 2793

Indlægaf zembra1986 » 12. aug 2018, 20:50

Jeg synes hver årstid har sin charme, og jeg ville nødig undvære nogle af dem. Jeg ville inderligt HADE at leve i et land med sommer året rund! jeg ville gå helt til og blive kugleskør lynhurtigt simpelthen :nerve: :panik: Jeg kan godt lide varme men ikke over 25 grader og jeg hader faktisk de lange lyse nætter hvor solen så samtidig står op igen midt om natten og fuglende begynder at kæfte op kl. 03 om natten :sur: DERFOR er jeg virkelig glad for vi har efterår og vinter, hvor man kan sove i ro og hygge med tæpper og stearinlys når mørket falder på tidligt :lun:

Min yndlingsårstid er forår. Det er så fint når alt kommer til live og blomstre op og så er det som regel ikke for varmt. Jeg gider ikke på noget tidspunkt 25+ grader....ikke engang om sommeren, til gengæld bryder jeg mig heller ikke om temperature på -10 grader eller mere....det bliver alt for koldt for mig....har det egentligt bedst når temperaturen er mellem 0-23 grader. Med temperature derimellem kan jeg klæde mig på, så jeg hverken har det for varmt eller for koldt.
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 159
Likede indlæg: 2793

Indlægaf zembra1986 » 12. aug 2018, 20:57

Jeg fatter det virkelig heller ikke?! Det har da været røvygt at man ikke har måtte tænde bål, stearinlys eller fakler i haven når mærket er faldet på, og ikke har måtte grille med kul (gasgrill er også.....røvsygt)

Og jeg må indrømme at de hatte der er blevet interviewet i tv2 nyhederne omkring vejret og som står og siger at "det bare skal fortsætte og de ikke gider regn".......dem har jeg mine fordomme omkring :tie:

Magter heller ikke de typer der siger: "vi kan ikke ændre det alligevel, så hvorfor ikke bare nyde det mens det varer" (de findes i hobetal på FB) Ja, vi kan ikke ændre vejret, men det er da på ingen måde lig med at jeg eller andre skal nyde det. Det argument er simpelthen så himmelråbende dumt :stoned:
0
fisken80
Kort karma: 276
Likede indlæg: 9277

Indlægaf fisken80 » 13. aug 2018, 04:25

zembra1986 skrev:

Jeg fatter det virkelig heller ikke?! Det har da været røvygt at man ikke har måtte tænde bål, stearinlys eller fakler i haven når mærket er faldet på, og ikke har måtte grille med kul (gasgrill er også.....røvsygt)

Og jeg må indrømme at de hatte der er blevet interviewet i tv2 nyhederne omkring vejret og som står og siger at "det bare skal fortsætte og de ikke gider regn".......dem har jeg mine fordomme omkring :tie:

Magter heller ikke de typer der siger: "vi kan ikke ændre det alligevel, så hvorfor ikke bare nyde det mens det varer" (de findes i hobetal på FB) Ja, vi kan ikke ændre vejret, men det er da på ingen måde lig med at jeg eller andre skal nyde det. Det argument er simpelthen så himmelråbende dumt :stoned:

Du forestiller dig ikke, at de mener sig selv, når de taler om at nyde det?
Jeg har nydt det helt vildt. Herregud, så har vi ikke kunnet tænde fakler :lol: det gør jeg aldrig alligevel, så intet kunne irritere mig mindre.
Jeg er fint glad for, at der er kommet regn, men nu må det godt stoppe igen og så kan sommeren og de 25-26 grader passende vende tilbage resten af august. Og så 20-21 grader i september. Så ville jeg være et meget lykkeligt menneske...
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 395
Likede indlæg: 8374

Indlægaf sigge » 13. aug 2018, 06:04

sigge skrev:Jeg er også fan af de skiftende årstider. Og jeg har svært ved at lave en rangliste.

Jeg elsker (!) frost og sne, så hvis der var garanti for det om vinteren, ville vinter være på en klar førsteplads. Men det har vi jo sjældent, så vinter må nok dele med forår. Det er så fint, når blomsterne begynder at pible frem. Anemoner er fantastiske, og så efterfølges de af træer, der begynder at springe ud med nærmest selvlysende lysegrønne blade. Det er lunt i vejret, men ikke så varmt, at man ikke kan holde ud at være aktiv udendørs, og solen er endnu ikke så skarp, at jeg bliver svitset på 10 min., hvis jeg ikke er marineret i solcreme. Og det er stadig mørkt i de timer, hvor jeg primært sover.

Efterår og sommer må så dele sidstepladsen. Jeg elsker, når træerne skifter til gule og røde farvet, men langvarig regn, gråvejr og blæst bliver lidt træls i længden. Og sommer er bare for varm til mig, og jeg gider ikke de lyse nætter, hvor det stadig er alt for lyst, når jeg går i seng til hverdag, og fuglene begynde at skvaldre op allerede kl. 3 og forstyrrer min morgensøvn. Og så hader jeg at være nødt til at smøre mig ind i solcreme, hvis jeg skal være ude i mere end 15 min.

Okay, jeg kom lige i tanke om en formildende omstændighed ved sommer: Danske jordbær. :lun: Og kirsebær.

I øvrigt ville jeg muligvis være lidt mere glad for sommer, hvis jeg kunne holde fri i de 3 måneder, hvor det er varmest, og havde en skyggefuld have og en privat pool eller evt. hav/sø ganske tæt på.
Men når jeg skal gå på arbejde i en bygning, hvor 90% af facaderne er glas, og jeg ovenikøbet har været så heldig at få en plads i det allervarmeste hjørne af kontoret, hvor der er glas fra gulv til loft mod syd og vest og dermed meget solopvarmning om eftermiddagen, så er jeg ikke så vild med sol og høje temperaturer. Og det er ikke bare indbildning: Man kan fysisk mærke, at der er køligere i den anden ende af lokalet. Og i år har både vores arbejdsmiljørepræsentant og en af vores chefer spontant udbrudt, "jeg fatter ikke I kan holde den varme ud", når de er kommet ned i vores ende af lokalet. Det kan vi så heller ikke rigtigt, men vi har jo ikke noget valg.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1031

Indlægaf Prosperity74 » 13. aug 2018, 13:09

Jeg er vild med efteråret, de smukke gyldne farver. Jeg elsker lyden af regn og blæst, det giver en dejlig ro. Jeg er kan rigtig godt lide de lidt mere mørke dage, hygge indenfor, levende lys. Vinter er også en dejlig årstid, jeg kan rigtig godt lide sne og klar frost. Jeg elsker at se når mine børn leger ude i sneen. Forår er en rigtig god årstid, det hele begynder at springe ud, fuglene kvidrer og solen kommer frem. Sommer er den af årstiderne jeg bryder mig mindst om. Især med sådan en sommer der har været i år, med høje temperaturerne ingen regn
1

Tilbage til "Livets forhold"