Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4159

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf decibell » 6. jan 2016, 21:10

Daine skrev:
decibell skrev:Da vi i sin tid flyttede ind, malede jeg hele huset i forskellige farver. Derfor havde jeg en del farverester, som jeg derefter brugte til at male hele børneværelset som et landskab med regnbue, sol, grønne bakker, blå himmel med fugle, sommerfugle og bier, blomster, en dam med dunhammere, fisk, andemor og små ællinger på række, og et træ med et egernhul og et egern på jorden. Træstammen var en planke (skåret fra ydersiden af et træ), som vi fandt i storskrald og borede op på væggen, og så malede jeg resten af træet til med grene, blade og trærødder. Nu er det mit soveværelse, og jeg kan ikke få mig selv til at male det over - og må heller ikke for min datter. :P Det er nu også ret beroligende at sove/opholde sig i.

Vil du ikke godt smide et billede af det? Det gad jeg virkelig godt se, det lyder fantastisk! :love:

Ah, det lyder nok flottere, end det er - så god en kunstner var jeg heller ikke. Jeg kan vise et billede af træet, men jeg tager nok billedet af igen snart. :genert:
6
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 453

Indlægaf Aspargsen » 7. jan 2016, 11:49

decibell skrev:
Daine skrev:
decibell skrev:Da vi i sin tid flyttede ind, malede jeg hele huset i forskellige farver. Derfor havde jeg en del farverester, som jeg derefter brugte til at male hele børneværelset som et landskab med regnbue, sol, grønne bakker, blå himmel med fugle, sommerfugle og bier, blomster, en dam med dunhammere, fisk, andemor og små ællinger på række, og et træ med et egernhul og et egern på jorden. Træstammen var en planke (skåret fra ydersiden af et træ), som vi fandt i storskrald og borede op på væggen, og så malede jeg resten af træet til med grene, blade og trærødder. Nu er det mit soveværelse, og jeg kan ikke få mig selv til at male det over - og må heller ikke for min datter. :P Det er nu også ret beroligende at sove/opholde sig i.

Vil du ikke godt smide et billede af det? Det gad jeg virkelig godt se, det lyder fantastisk! :love:

Ah, det lyder nok flottere, end det er - så god en kunstner var jeg heller ikke. Jeg kan vise et billede af træet, men jeg tager nok billedet af igen snart. :genert:

Var jeg for langsom, har du allerede fjernet billedet igen :?
2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 7. jan 2016, 12:42

DetSorteCirkus skrev:Da min venindes datter forleden var på besøg og ville lave en dyrefest, var hun meget forundret over, hvor meget "legetøj" det lykkedes hende at finde i en voksens stue. Og hun har ret.
Her er proppet med dyreformede pynteting (Shorebird, Zuny-flodhest, en kulørt ugle, en gammel læderflodhest med bønnefyld, en påskehoptimist, Kay Bojesens flodhest og en af hans sangfugle, min farmors blomstrede porcelænskatte, pelikanen fra Lucie Kaas og-og-og-). Det er egentlig ikke, fordi her virker overfyldt, men stortset alt, der står til pynt, er bare dyrerelateret.

Mit køkken er meget lille, så da jeg flyttede ind, droppede jeg automatisk tanken om at få opvaskemaskine. Lige indtil Harald Nyborg fik en bordmodel i sortimentet, der lige kunne klemmes ind i indhakket med vinduet. Det er ikke kønt og tager en del lys, men det virker!
Pladen foran på maskinen er flækket flere steder pga. for stramme skruer fra producentens side (og limet sammen igen), men så længe indmaden fungerer, skiller jeg mig ikke af med verdens mindste opvasker, for der vil simpelthen ikke kunne stå en anden model i mit køkken, og den, jeg har nu, laves ikke længere.

Hvor sødt :lun:

Vores stue er også fyldt med dyr. Girafbamse, girafbillede, uglebilleder, ælling i træ, andre fugle i træ, tre hoptimister til hverdag samt to julehopitmister og to påskehoptimister og en stor dørstopperelefant. Min kæreste elsker dyrefigurer, og jeg synes de er hyggelige.

Vi har også et stort spejl og dansegulv midt i stuen.
2
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3481

Indlægaf FruDulle » 7. jan 2016, 12:58

Jeg er meget konservativ ift farver og og grå og støvede farver med enkelte pangfarver er indretningen her. Har fået kähler botanica vaser og jeg er glad for dem alle og de organiske former. Men den gule af dem er en kæmpe øjenbæ. Kan næsten ikke klare at den står fremme. Den ryger nok snart i skabet.
0
Whatever
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 7. jan 2016, 13:00

Nårh ja, vi bruger også hovedindgangen til forrådskammer. Jeg elsker at have plads til en stor fryser, madvarer og køkkenting, der ikke er plads til i vores i forvejen store køkken :lol:
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Ongo
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Indlægaf Ongo » 8. jan 2016, 15:00

Nu har jeg da fået opklaret mysteriet om, hvem og hvorfor nogen maler deres lejligheder i alverdens farver :fløjt: :lol:
Vi er nok forholdsvist konservative og minimalistiske med vores indretning. Vi har dog en stor plastikflamingo stående centralt i stuen.

Og så fik vi i sommers færdiggjort ombygningen af vores grimme marmor-vindueskarm med revne til en bænk i hvidpigmenteret eg og tre hylder ved siden af. Det er mit yndlingssted i lejligheden at sidde og kigge ned på folk :lun:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 13. jan 2016, 21:17

Ved ikke om det er så sjovt eller sært, men har her til aften taget mig sammen og har fået tapseret min hoveddør.

Æv filen er for stor - det er ellers bare et i-phone billede.
0
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 13. jan 2016, 21:21

Purple Haze skrev:

Måske kan det hjælpe?
viewtopic.php?f=54&t=617
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 13. jan 2016, 21:28

Whoosh skrev:
Purple Haze skrev:

Måske kan det hjælpe?
http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=54&t=617

Tak :blomst:

Men kan stadig ikke få det til at virke.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sunbeam
Kort karma: 7
Likede indlæg: 43

Indlægaf Sunbeam » 13. jan 2016, 22:56

Ved ikke, om det er specielt sært, men min sofa er hvid. Jeg elsker at SE på den, men særlig praktisk er det nu ikke.. Især ikke, når man tænker på min evige klodsethed kombineret med det faktum, at jeg altid spiser aftensmad i min sofa :panik:
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4284

Indlægaf Flora » 13. jan 2016, 23:08

Sunbeam skrev:Ved ikke, om det er specielt sært, men min sofa er hvid. Jeg elsker at SE på den, men særlig praktisk er det nu ikke.. Især ikke, når man tænker på min evige klodsethed kombineret med det faktum, at jeg altid spiser aftensmad i min sofa :panik:

Sådan en har jeg også haft engang. Den var jo så fin i butikken, så den skulle bare hjem og bo hos mig :blush2:. Jeg er så også sådan en klodset type der spiser aftensmad i sofaen, så der gik ikke voldsomt længe før den ikke var særlig fin mere :blush:.

Nu har jeg så en sort sofa :afro:
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Sunbeam
Kort karma: 7
Likede indlæg: 43

Indlægaf Sunbeam » 13. jan 2016, 23:11

Flora skrev:
Sunbeam skrev:Ved ikke, om det er specielt sært, men min sofa er hvid. Jeg elsker at SE på den, men særlig praktisk er det nu ikke.. Især ikke, når man tænker på min evige klodsethed kombineret med det faktum, at jeg altid spiser aftensmad i min sofa :panik:

Sådan en har jeg også haft engang. Den var jo så fin i butikken, så den skulle bare hjem og bo hos mig :blush2:. Jeg er så også sådan en klodset type der spiser aftensmad i sofaen, så der gik ikke voldsomt længe før den ikke var særlig fin mere :blush:.

Nu har jeg så en sort sofa :afro:

Overvejer også at skifte den ud, men den er bare SÅ fin jo! Heldigvis kan betrækket vaskes, så jeg venter nok med at skifte den ud, til det er helt galt :-D
1
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1287

Indlægaf Muuh » 14. jan 2016, 14:28

Det skøreste jeg har fundet på, er nok mit fine ko køkken jeg havde i vores lejlighed i Kbh :lun:

Jeg havde fundet noget hylde-folie med ko-pletter, så det fik jeg sat på skabslågerne. Jeg havde krukker med køer stående, hvor jeg havde gryderskeer og ligene stående i. Ko-kopper, ko-krus og alverdens andre ting med køer :genert:

Jeg har stadig mange ko ting og der er mindst en ko i hvert rum, men de fleste ko-ting står pakket væk i kælderen
0
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2275

Indlægaf didas » 14. jan 2016, 14:33

Purple Haze skrev:
Whoosh skrev:
Purple Haze skrev:

Måske kan det hjælpe?
viewtopic.php?f=54&t=617

Tak :blomst:

Men kan stadig ikke få det til at virke.

Jeg har tilladt mig at tyvstjæle fra FB og lægge dit billede på for dig :-D

12507469_10153832152228398_8845968125926028958_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 5. apr 2016, 16:52

Jeg har vendt en metalkurv på hovedet, og monteret "messing-fatning" og dekorationspære i den.
rps20160405_184329.jpg
rps20160405_184426.jpg

Lige nu prøvehænger den over spisebordet, men den skal hænge over sofabordet, når vi har malet i sommerferien.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.

Tilbage til "Bolig"