Jeg har fået nyt job med en lidt mindre løs påklædningspolitik end mit tidligere firma (

). Vi er ikke ude i skjorte-jakke-slips, men hvad HR definerede som "pænere kontorbrug". Uden helt at være klar over hvad det dækker over, ser det ud til at jeg vil være nogenlunde dækket ind på tøjfronten hvis jeg får skiftet mine hullede (dejlige, behagelige

) jeans ud med nogle pæne, sorte bukser og ellers beholder mine ganske almindelige, tætsiddende, ensfarvede overdele. De pænere af mine jeans tror jeg heller ikke er noget problem.
Desværre er det ikke lykkes mig at fange nogle af mine kollegaer i sneakers/sportssko/trainers/hvad det nu hedder, så her har jeg netop været ude og købe et par neutrale, sorte læderstøvletter. Der er ingen tvivl om at et par pumps ville være pænere, men har besværlige fødder, så er ret kræsen med hvad jeg har på. Men hold da op en jagt

Når man først har vænnet sig til at rende rundt i sneakers, er det ikke sådan at ens fødder ligefrem jubler når de kommer ned i almindelige sko/støvler.
Nå, men den lange smøre var egentlig bare for at spørge: er du underlagt dresscode og hvad dækker det over?