Dresscode på jobbet

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf avdotja » 6. dec 2015, 19:16

FruKuk skrev:Eneste dresscode hos os er hjemmesko/strømpesokker :genert:

Nu bliver jeg nysgerrig :-D hvad laver du?
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 6. dec 2015, 19:47

avdotja skrev:
FruKuk skrev:Eneste dresscode hos os er hjemmesko/strømpesokker :genert:

Nu bliver jeg nysgerrig :-D hvad laver du?

Jeg er souschef for en håndfuld opholdssteder, hvor der bor anbragte børn og unge. Og vi har den holdning, at man ikke går med sko i børnenes hjem. Så når jeg kommer rundt, så smider jeg naturligvis også skoene.
7
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 6. dec 2015, 19:50

Jeg sværger til Marc Jacobs' muse-ballerinaer med messing/guldfarvede nitter. De trækker corporate-looket lidt i en anden retning og er fantastisk bløde og lækre :love:
0
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 6. dec 2015, 20:05

Mit arbejde har et fint nedskrevet reglement. Jeg har dog frit valg af strømpebukser:deer:
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 6. dec 2015, 20:12

Jeg er oftest i uniform, og med den dresscode at sko skal være skridsikre, sidde fast på foden og kunne rengøres. Og så skal ens hår gerne være væk fra uniformen, kort ulakerede negle, og makeup osv må gerne være der, men man skal ikke komme ind og være helt lakket til og i en parfumesky. Pænt og diskret.

I hjemmesygeplejen, hvis der ikke er uniform, skal tøjet være til at arbejde i, og det må ikke være seksuelt udfordrende. Og ellers som ovenfor.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 6. dec 2015, 20:41

Vi har ingen dresscode. I produktionen har de selvfølgelig firmabetalt arbejdstøj på,- det samme gælder for vores håndværkere, men i administrationen er der frit slag.
9 ud af 10 dage er jeg derfor iført jeans, sneakers og random bluse/skjorte/sweater :)
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 719
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6862

Indlægaf Daine » 6. dec 2015, 20:45

Vi har betalte arbejdsoverdele - dvs. skjorter, poloer, bluser og fleecejakker, som SKAL bruges. Underdelene må vi selv bestemme, så længe vi bare husker at tage noget på! ;)
Fodtøj er der også frit slag for, men vi bliver opfordret til at købe noget der er ordentligt, da vi går/står hele dagen. Mest for vores egne fødders skyld, men det bliver ikke givet tilskud til fodtøj (desværre).
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Newsugar
Kort karma: 4
Likede indlæg: 46

Indlægaf Newsugar » 6. dec 2015, 20:53

Hvid skjorte, forklæde, sort nederdel eller bukser samt sorte sneekers. Arbejder som tjener og trives godt med min arbejdsuniform, elsker skjorter ☺
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Indlægaf girl_beat » 6. dec 2015, 21:11

Krølle skrev:I tidligere job var der dresscode a la din (måske lidt mere formel) - jeg havde et skab fyldt med plain sorte bukser fra Bruuns Bazaar med tilhørende blazere. Følte jeg mig fancy, blev det lysegrå eller mørkeblå luftet :slem:

Hjemme er jeg til jeans, men det var så nemt ikke at behøve tænke om morgenen :genert:

I dag er det noget helt andet. Som resultat har jeg et halvt klædeskab med tøj, jeg ikke bruger :rulle:

Måske der skulle arrangeres en tøj-bytte-aften, inden I flytter?! :slem:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6806

Indlægaf Wizzze » 6. dec 2015, 21:36

Jeg er i en blanding af uformel IT verden og formel corporate forretnings- og økonomi verden på arbejdet.
Vi skal fremstå professionelle og troværdige, bl.a. derfor må mænd ikke gå i shorts om sommeren, så selv i den værste hedebølge hedder det lange bukser. :whine:

Jeg plejer at afstemme mit tøj med hvad jeg skal, er det møde ude i byen med kunder, er det skjorte, slips og suit, skal jeg bare være på kontoret er det jeans + polo.
Ser jeg rundt i vores kantine, så er kvindernes tøj også meget afhængigt af hvad man laver, sælgere, hr, jura eller økonomi, er typisk noget med tætsiddende kjoler, jakke, blazer / suit + formel nederdel/bukser og så høje hæle, eller ihvertfald pæne sko. Mens de mere "nørdede" kvinder / kreative typer, er mere jeans, løse kjoler + sneaks eller "fornuftige" sko.
Men jeg tror meget at grupperne internt "regulerer" dresscoden, så man ligner hinanden, mere end der er en fast nedskreven dresscode, mener noget af det eneste forbud, der er på kvindesiden, er ingen sandaler. Og det tolkes vist mest, som de der klip-klap ting, mens mere formelle / pyntede sandaler er ok :gruble:
Eneste andet der står i dresscoden, som jeg husker det, er intet beskidt eller hullet tøj, som nok skal tolkes som ikke slidt, ikke de der dyre bukser som er hullede med vilje, for dem har jeg set i huset, uden nogen vist har råbt op over det.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 6. dec 2015, 22:50

Der er ingen dresscode i folkeskolen, og jeg gider ikke gå rundt og være kedelig, så jeg har hele tiden brugt mine spraglede kjoler eller berberbukser.
Praktisk tøj kan de andre få lov at gå i. Jeg elsker farver og hæle.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 6. dec 2015, 22:53

girl_beat skrev:
Krølle skrev:I tidligere job var der dresscode a la din (måske lidt mere formel) - jeg havde et skab fyldt med plain sorte bukser fra Bruuns Bazaar med tilhørende blazere. Følte jeg mig fancy, blev det lysegrå eller mørkeblå luftet :slem:

Hjemme er jeg til jeans, men det var så nemt ikke at behøve tænke om morgenen :genert:

I dag er det noget helt andet. Som resultat har jeg et halvt klædeskab med tøj, jeg ikke bruger :rulle:

Måske der skulle arrangeres en tøj-bytte-aften, inden I flytter?! :slem:

Det ville høre flytningen nemmere - sidst jeg kiggede, fandt jeg 20 (!) skjorter i en kasse..... :genert:
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3513

Indlægaf Ballademager » 7. dec 2015, 08:34

Vi har ikke en decideret dresscode på mit job.

Men i og med, at jeg bruger en hel del tid på at fortælle mænd i 50'erne (med teknisk baggrund og/eller mange års brancheerfaring), at de skal gøre som jeg (kvinde, 15-20 år yngre, uden teknisk viden og med meget kort brancheerfaring), at de skal gøre, som jeg siger, så betyder påklædningen en hel del. Så jeg er som regel pænt klædt uden de vilde statements eller store udsving :)
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5902

Indlægaf Dikus » 7. dec 2015, 12:55

Jeg arbejder i jakke- og slip segmentet. Men er kvinde.

Dress-codes for kvinder er langt mere fleksible :-D

Hullede jeans dur selvfølgelig ikke, men almindeligt pænt tøj, der sidder pænt... Så går det meste altså an.
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 7. dec 2015, 13:52

Hvor jeg sidder er der ingen dresscode. Og det er der så lidt alligevel fordi vi selvfølgelig kigger på hvad de andre har på. Jeg vil kalde det pænt men uformelt.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Mode"