Dresscode på jobbet

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1059

Re: Dresscode på jobbet

Indlægaf Ally » 7. dec 2015, 20:12

Jeg underviser på en teknisk skole og med mindre man arbejder på kontorerne eller ledelsesgangen, så tror jeg ikke, at der som sådan er en dresscode. De fleste af mine kolleger går i arbejdstøj - dog med logo, så man kan se, hvor de kommer fra, når de er ude af huset, mens jeg går i alt fra jeans til nederdele. Dog er jeg meget påpasselig med ikke at være for udfordrende klædt, da størstedelen af elevgruppen er fyre i alderen 16-25 år.
1
Brugeravatar
sansera
Kort karma: 6
Likede indlæg: 116

Indlægaf sansera » 8. dec 2015, 12:53

Nej ikke som sådan. Men eftersom jeg underviser eksternt OG har med unge at gøre, så giver det lidt sig selv, at alt der viser kroppen for meget frem er no go.
Men jeans, top og blazer er fx. fint.
0
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 26. dec 2015, 16:38

Vi har en firmapolitik der hedder "Wear Sneakers, not Ties". Så det gør man. Der er ingen dresscode, men det er ca. 50/50 meget, meget moderigtige klædte mennesker og mennesker der virkelig ikke fatter/går op i mode. Lidt sjovt, når vi abejder for et modefirma.
0
All Adventurous women do
Chloecat
Kort karma: 3
Likede indlæg: 66

Indlægaf Chloecat » 26. dec 2015, 18:21

Vi har business casual, når man googler den er det meget firkantet med meget mørke jeans (men helst habitbukser) og skjorte, ikke noget spraglet etc.
Det selvfølgelig lidt lettere for mændene, der er i skjorte, polo, mørke jeans/habit - ledelsestyperne i dyre jakkesæt.

Der er en afdeling der er hovedsagligt kvinder og her er der fri fortolkning, der er en kvinde der altid er i kjole i 'familie-fest' kategorien, så der en der elsker glitter, tryk og så med lyse jeans, også nogle med slidt vask - vi snakker ikke billigt lav kvali eBay tøj, så egentlig ser det meget fedt ud fordi det er så gennemført.
syntes generelt der er mange fine fortolkninger, selvom den ikke lige rammer indenfor den traditionelle business casual, så er alle pænt klædt. Jeg er selv uber kedelig i bukser og skjorte, løse habitter, men føler mig hjemme i det og kan slet ikke forestille mig at trække i kjole, selvom jeg nogengange tænker det kunne være fedt.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5899

Indlægaf Dikus » 26. dec 2015, 18:32

Jeg har aldrig arbejdet et sted med dresscode. Men det forventes, at jeg tilpasser min påklædning lejligheden i en eller anden grad. Tager jeg til møde med direktøren i et børsnoteret selskab, er jeg velkommen til at møde i T-shirt og slidte jeans. Men han vil nok spørge mig om jeg skal videre og lave noget praktisk bagefter :cool:
0

Tilbage til "Mode"