Coach/psykoterapeut/i den boldgade....

Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Coach/psykoterapeut/i den boldgade....

Indlægaf Sophies-mor » 7. dec 2015, 00:27

Nogle der kan forklare mig forskellen i jobbeskrivelsen ?
Jeg har googlet mig blind , tror jeg.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8462

Re: Coach/psykoterapeut/i den boldgade....

Indlægaf 2SHY » 7. dec 2015, 00:41

Pas... Ingen af delene er beskyttede titler så jeg er bange for det er svært at sige noget helt konkret
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Vaginetta
Kort karma: 4
Likede indlæg: 165

Indlægaf Vaginetta » 7. dec 2015, 02:43

Man behøver ingen formel uddannelse for at kalde sig nogen af delene som 2SHY siger. Derfor er jobbeskrivelserne også flydende.
Jeg vil dog sige at en coach er en man går til uden der nødvendigvis er noget alvorligt galt (motivation, selvindsigt, jobrelaterede ting, blive bedre til at tro på sig selv, sætte mål osv.). Psykoterapeuter bevæger sig mere over mod psykologer og psykiateres fagområder og er nogen man typisk går til hvis man har noget personligt der gør ondt og skal bearbejdes/tales grundigt igennem med en uvildig eller man behøver redskaber for at komme videre med såsom livskriser, let stress, skilsmisser, lette depressioner osv.

Psykiatere og psykoterapeuter skal i øvrigt på ingen måde forveksles. En psykiater er en fuldt uddannet læge (6 år) der derefter har gennemført en lang speciallægeuddannelse i psykiatri.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 7. dec 2015, 05:06

Vaginetta skrev:Man behøver ingen formel uddannelse for at kalde sig nogen af delene som 2SHY siger. Derfor er jobbeskrivelserne også flydende.
Jeg vil dog sige at en coach er en man går til uden der nødvendigvis er noget alvorligt galt (motivation, selvindsigt, jobrelaterede ting, blive bedre til at tro på sig selv, sætte mål osv.). Psykoterapeuter bevæger sig mere over mod psykologer og psykiateres fagområder og er nogen man typisk går til hvis man har noget personligt der gør ondt og skal bearbejdes/tales grundigt igennem med en uvildig eller man behøver redskaber for at komme videre med såsom livskriser, let stress, skilsmisser, lette depressioner osv.

Psykiatere og psykoterapeuter skal i øvrigt på ingen måde forveksles. En psykiater er en fuldt uddannet læge (6 år) der derefter har gennemført en lang speciallægeuddannelse i psykiatri.

Til det markerede: Dét var jeg så ikke i tvivl om ;)
Men tak.

Mange tak. Det er ret flydende, kan jeg læse :)
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D

Tilbage til "Job"