Særhedstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2605

Særhedstråden

Indlægaf Fillie » 7. dec 2015, 13:32

Inspireret af mange andre hyggelige tråde her på vores rare debat er jeg blevet nysgerrig efter at høre om alle jeres små særheder:

Tæller du antallet af biler i køen før dig på McDonald's? Skal du altid have noget lilla på dig? Bliver du panisk blot ved tanken om at få vådt sand mellem tæerne? Eller kan du ikke få nok remoulade på din chokolademad?

Fortæl løs. Du er sten sikkert ikke alene (i hvert fald om at være sær)! :-D
0
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2103

Re: Særhedstråden

Indlægaf Pjeps » 7. dec 2015, 13:37

Jeg kan kun sove med min egen hovedpude.
1
:ninja:
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 7. dec 2015, 13:38

Pjeps skrev:Jeg kan kun sove med min egen hovedpude.

Det er da ikke sært :gruble:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 7. dec 2015, 13:49

Jeg tæller ting: Maden på min tallerken, biler på parkeringspladsen, poser på en slikhylde i Fakta, fyrfadslys tilbage i æsken - alt muligt. Det er ikke altid de samme ting, jeg tæller, og det er forskelligt, hvor ofte jeg gør det, men når det sker, har jeg nogle tal, jeg er ekstra glad for, som udløser "en bonus", og jeg kan også rigtig godt lide, at ting er i par. Sådan har jeg været, siden jeg var helt lille, og jeg har aldrig følt, at det hæmmede mig, men jeg kan også godt lade være, hvis jeg er koncentreret om noget vigtigt, så det er bare... ja, en særhed. ;)

Lyden af flamingoplader giver mig akut kvalme, jeg begynder at græde og ryste over det hele og får bare lyst til at dø - lige der! Jeg ved ikke, hvorfor jeg har det sådan, men ligesom tælleriet kan jeg ikke huske, at det har været anderledes. Flamingoplader er min kryptonit!

Jeg er bange for bier og hvepse i en grad, at det er pinligt: Jeg bliver 35 lige om lidt, og det er stadig helt umuligt for mig at blive siddende, hvis jeg ser sådan en bevinget satan i nærheden. Derfor er jeg også herre nederen at køre bil med i sommerhalvåret, for jeg insisterer på hermetisk lukkede vinduer og soltag for at undgå en livsfarlig paniksituation. Thank God for aircon! :lol:

Jeg elsker at få den sidste af et eller andet. Derfor er jeg vild med webshops, hvor man kan se lagerbeholdningen, og skal jeg vælge mellem to lige gode ting, hvor der kun er et enkelt eksemplar tilbage af den ene, tager jeg selvfølgelig den. Det giver mig et kæmpe kick og får mig nogle gange til at købe eller vælge noget, jeg helt ærligt ikke ville have gjort, hvis ikke det netop var den sidste. :ninja:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2146

Indlægaf sigge » 7. dec 2015, 15:08

Jeg har det svært med at få beskidte eller fedtede fingre/hænder. Jeg kan blive sådan helt aaarghh, hvis jeg ikke kan komme til at vaske dem rimelig hurtigt. Af samme grund spiser jeg popcorn et enkelt ad gangen, for så kan man tage dem med 2-3 fingerspidser og får ikke hele hånden smurt ind i salt, som hvis man tager en håndfuld på en gang. Og hvis jeg spiser spareribs, skal det helst være dem fra Bones, de er nemlig så møre, at man kan få alt kødet af med kniv og gaffel.
Og så kan jeg ikke lide at røre ved aviser. Papiret har sådan en mærkelig tør følelse, som suger al fugt ud af ens hænder. For slet ikke at tale om, hvis tryksværten smitter af. *gys*

På samme måde kan jeg heller ikke lidt kraftige lugte på mine hænder. En diskret sæbeduft kan lige gå an, men jeg bruger aldrig parfumeret håndcreme. I min sommerferie på Island havde alle de hoteller, vi boede på, den samme type flydende sæbe, som lugtede kraftigt af tea tree oil eller noget tilsvarende; jeg var lige ved at dø over at have den lugt på mine hænder i en hel uge. Og jeg har også problemer med appelsiner og klementiner - jeg elsker at spise dem, men jeg hader at pille dem, fordi lugten sidder så godt fast på hænderne, at den er næsten umulig at vaske af igen. Så jeg forsøger som regel at få andre til at pille dem for mig. Eller også piller jeg en bunke klementiner (og piller alle de små hvide tråde af) og vasker op lige bagefter, det tager det meste af lugten.
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5761

Indlægaf Animi » 7. dec 2015, 15:15

Hvis jeg har noget jeg skal lave - som at læse lektier, gøre rent, handle ind you name it - så "kan" jeg kun starte på bestemte tidspunkter. Hvis kl fx. er 11.18, så bliver jeg nødt til at vente til kl 11.30 :lol2:

Jeg skyller altid mine glas tre gange, før jeg kan drikke af det.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 7. dec 2015, 15:18

Apropos at være "tælletosset" er mit yndlingstal fire, og derfor sætter jeg altid min alarm til noget med fire; f.eks. 07.14 eller 15.34. Min mand synes, det er SÅ mærkeligt men har vænnet sig til det, så i øjeblikket vækkes han af sin alarm kl. 06.04. :-D
3
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 7. dec 2015, 15:50

Jeg skifter mellem mine krus, så der ikke er nogen der føler sig udenfor.

Jeg kunne aldrig drømme om at skrælle en pose kartofler og lade en enkelt ligge tilbage uskrællet. To er okay; så har de hinanden.

Jeg skiller ikke bananklaser ad i supermarkedet.

Volumen på radioen skal stå på et lige tal.

Vingummibamser skal spises ved man bider hovedet af først. At spise den fra fødderne og op, er ondt.
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 7. dec 2015, 15:53

Og så er jeg hysterisk bange for frøer. Som i: Virkelig bange. Og det samme med snegle.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5761

Indlægaf Animi » 7. dec 2015, 15:55

Nårh ja, en anden af mine særheder, er at jeg HADER når der er spirer på en kartoffel. Puha, det er simpelthen SÅ modbydeligt, og jeg vil hellere smide en pose ud, end at skulle stå og skrælle dem (ofte får jeg dog bare en anden til at skrælle dem for mig - madspild er jeg jo ikke så glad for heller)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 7. dec 2015, 15:57

^^^ Ja, det er jo lige det der med at have ting i par! Hvis jeg egentlig har besluttet mig for at købe to mælk, og der er tre tilbage, snupper jeg enten en, så de to har hinanden, eller dem alle tre, så ingen står alene tilbage. :ae:

Jeg vælger også altid et lige tal for volumen på både fjernsyn og radio; et ulige tal er bare forkert. Selv en digital barre må åbenbart ikke føle sig alene. :-D
2
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 7. dec 2015, 18:18

Jeg piller saltet af saltstænger og kan blive helt børnehavesur, hvis popcorn jeg køber i biffen er for salte eller for ferske.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9703

Indlægaf kidkomb » 7. dec 2015, 18:32

Der er en bestemt type plante, med kødfyldte blade, fås både som blomst og som lav bundplanteagtig dims, som jeg simpelthen ikke kan holde fingrene fra! De skal bare knækkes de blade! Det giver sådan en forførende knæk-lyd og det er så tilfredsstillende.
Jeg er engang blevet smidt ud af et værtshus fordi jeg ødelagde deres blomster :blush:
Jeg overvejer en gang imellem at købe sådan en plante, bare for at knække bladene. Men så får jeg alligevel ondt af den :(
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9703

Indlægaf kidkomb » 7. dec 2015, 18:32

Jeg holder kælerotter.
Og jeg er bange for afrikanere.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2333

Indlægaf Studsgaard » 7. dec 2015, 18:35

Fillie skrev:Jeg tæller ting: Maden på min tallerken, biler på parkeringspladsen, poser på en slikhylde i Fakta, fyrfadslys tilbage i æsken - alt muligt. Det er ikke altid de samme ting, jeg tæller, og det er forskelligt, hvor ofte jeg gør det, men når det sker, har jeg nogle tal, jeg er ekstra glad for, som udløser "en bonus", og jeg kan også rigtig godt lide, at ting er i par. Sådan har jeg været, siden jeg var helt lille, og jeg har aldrig følt, at det hæmmede mig, men jeg kan også godt lade være, hvis jeg er koncentreret om noget vigtigt, så det er bare... ja, en særhed. ;)

Lyden af flamingoplader giver mig akut kvalme, jeg begynder at græde og ryste over det hele og får bare lyst til at dø - lige der! Jeg ved ikke, hvorfor jeg har det sådan, men ligesom tælleriet kan jeg ikke huske, at det har været anderledes. Flamingoplader er min kryptonit!

Jeg er bange for bier og hvepse i en grad, at det er pinligt: Jeg bliver 35 lige om lidt, og det er stadig helt umuligt for mig at blive siddende, hvis jeg ser sådan en bevinget satan i nærheden. Derfor er jeg også herre nederen at køre bil med i sommerhalvåret, for jeg insisterer på hermetisk lukkede vinduer og soltag for at undgå en livsfarlig paniksituation. Thank God for aircon! :lol:

Jeg elsker at få den sidste af et eller andet. Derfor er jeg vild med webshops, hvor man kan se lagerbeholdningen, og skal jeg vælge mellem to lige gode ting, hvor der kun er et enkelt eksemplar tilbage af den ene, tager jeg selvfølgelig den. Det giver mig et kæmpe kick og får mig nogle gange til at købe eller vælge noget, jeg helt ærligt ikke ville have gjort, hvis ikke det netop var den sidste. :ninja:

Det der med de lukkede vinduer i bilen pga bier er efter min mening smart nok når man har det sådan.
En bekendt af vores har det ligesådan (eller være) og der kom en hveps ind i førerhuset i lastbilen han kørte, det endte med han væltede med lastbilen - heldigvis kom hverken han selv eller andre til skade, men lastbilen blev totalskadet....

Jeg kender også det med volumen skal stå på et bestemt tal. Enten lige eller noget i fem tabellen, det er lidt forskelligt tv'et skal helst være lige. Bilradioen skal helst være i fem tabellen :D

Og så har jeg en anden træls vane jeg gerne vil stoppe og prøver virkelig på det. Når jeg har børstet tænder, så tænder jeg for vandet og skal til at spytte og skylle tandbørsten - meeen så skal tænderne lige have en sidste ekstra skruppetur imens jeg bøjer mig ind til vasken og "gør klar" til at være færdig. Total tåbeligt og spild af vand, men tænker jeg ikke lige over det, så før jeg det pr refleks :skeptisk:
0

Tilbage til "Generelt"