Særhedstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Re: Særhedstråden

Indlægaf Thestral » 8. dec 2015, 13:16

4 er det bedste tal :banan:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Indlægaf sigge » 8. dec 2015, 13:32

Jeg har også en forkærlighed for tallet 4.
0
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 8. dec 2015, 13:39

"Compulsive counting is a common symptom of obsessive-compulsive disorder. People with counting compulsions may count because they feel that certain numbers have a special significance, and therefore specific actions must be performed a certain number of times. For example many people with OCD feel that the number four is especially significant, and will therefore do things in sets of fours."

Hvorfor lige fire? :gruble:
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11727

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. dec 2015, 13:46

Jeg er vist ret usær. Men jeg synes mange tal har deres egen farve.
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2598

Indlægaf Fillie » 8. dec 2015, 13:46

^^ Jeg aner det ikke. Jeg har tænkt en del over det gennem årene men har aldrig kunnet finde ud af hvorfor. Fire har bare altid "føltes godt". :lun:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9674

Indlægaf kidkomb » 8. dec 2015, 13:47

Det må være noget universelt med 4.
Det og 7 er de bedste tal.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 908

Indlægaf computermus » 8. dec 2015, 13:47

sigge skrev:Jeg har det svært med at få beskidte eller fedtede fingre/hænder. Jeg kan blive sådan helt aaarghh, hvis jeg ikke kan komme til at vaske dem rimelig hurtigt. Af samme grund spiser jeg popcorn et enkelt ad gangen, for så kan man tage dem med 2-3 fingerspidser og får ikke hele hånden smurt ind i salt, som hvis man tager en håndfuld på en gang. Og hvis jeg spiser spareribs, skal det helst være dem fra Bones, de er nemlig så møre, at man kan få alt kødet af med kniv og gaffel.
Og så kan jeg ikke lide at røre ved aviser. Papiret har sådan en mærkelig tør følelse, som suger al fugt ud af ens hænder. For slet ikke at tale om, hvis tryksværten smitter af. *gys*

På samme måde kan jeg heller ikke lidt kraftige lugte på mine hænder. En diskret sæbeduft kan lige gå an, men jeg bruger aldrig parfumeret håndcreme. I min sommerferie på Island havde alle de hoteller, vi boede på, den samme type flydende sæbe, som lugtede kraftigt af tea tree oil eller noget tilsvarende; jeg var lige ved at dø over at have den lugt på mine hænder i en hel uge. Og jeg har også problemer med appelsiner og klementiner - jeg elsker at spise dem, men jeg hader at pille dem, fordi lugten sidder så godt fast på hænderne, at den er næsten umulig at vaske af igen. Så jeg forsøger som regel at få andre til at pille dem for mig. Eller også piller jeg en bunke klementiner (og piller alle de små hvide tråde af) og vasker op lige bagefter, det tager det meste af lugten.

Jeg har lidt det samme med hensyn til at få fedtede fingre. Jeg har helt fra ganske lille haft det svært med at have beskidte fingre. Hvis jeg skal spise et kyllingelår, så tager jeg altid enten et stykke køkkenrulle eller en serviet og vikler omkring.
Det med at have fingrene i en dej er jeg heller ikke så vild med, så jeg sørger altid for at blive hurtigt færdig med at gratte med dejen, så jeg kan få vasket fingrene.
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 8. dec 2015, 13:51

Min drømmemand hedder Johannes. Bogstaveligt talt - jeg har flere gange siden mine teenageår drømt, at min eneste ene er en mand ved navn Johannes. Jeg kender ikke nogen der hedder det! Hvis jeg en dag bliver inviteret på date af en Johannes, siger jeg ja med det samme.
2
x
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 987

Indlægaf Anne Droid » 8. dec 2015, 14:03

Jeg tager (næsten) ingen steder uden strikketøj. Da min kalender var analog, havde jeg den også altid med mig.

Persillesovs skal moses ned i kartoflerne.

Hvis det jeg ser på tv er kedeligt, begynder jeg at dele underteksten op. Det skal gå op i 3.

Jeg spiser bunden af flødeboller før resten af flødebollen.

Hvis der er nogen der får lov til at tage slik i min slikbøtte, skal de ikke begynde at rode rundt i den. Nej, de skal bare tage noget af det øverste. Ellers smider jeg resten ud når de ikke ser det.

Jeg kan ikke gå på stiger eller vindeltrapper. Vindeltrapper kan jeg dog godt gå ned ad, men kun hvis jeg ikke kan se gennem trinnene.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5058

Indlægaf Fyrst Eberhard » 8. dec 2015, 14:04

Dirtylittledevil skrev:Jeg er vist ret usær. Men jeg synes mange tal har deres egen farve.

Sådan har jeg det med ugedage.

Mandag = grå
Tirsdag = hvid
Onsdag = grøn
Torsdag = brun
Fredag = blå
Lørdag = rød
Søndag = gul
1
Peace!
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2409

Indlægaf Joe » 8. dec 2015, 14:07

Fyrst Eberhard skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg er vist ret usær. Men jeg synes mange tal har deres egen farve.

Sådan har jeg det med ugedage.

Mandag = grå
Tirsdag = hvid
Onsdag = grøn
Torsdag = brun
Fredag = blå
Lørdag = rød
Søndag = gul

Det minder mig om en fyr jeg var på noget netværksmøde med engang, som gik rundt og spurgte folk "hvilken farve er tirsdag?"
Jeg kan dog ikke huske, hvad jeg svarede.
1
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 8. dec 2015, 15:13

Jeg kan ikke gnave af ben (kyllingelår, ribs ol.) Jeg hader, hader fedtede fingre og den fedtede følelse omkring munden når man gnaver ben. :tie:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2598

Indlægaf Fillie » 8. dec 2015, 15:22

Fornemmer jeg behovet for en fobitråd coming up? :slem:

Jeg bliver helt dårlig bare ved tanken om at bide i træ. Derfor er jeg altid meget forsigtig, når jeg spiser en pindis (det skal man være!). Lyden af træ, der gnider mod andet træ, kan også generelt gøre mig umanerligt skidt tilpas (denne kommentar lyder bare underligt lummer).
2
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 8. dec 2015, 15:59

Jeg kan virkelig ikke lide bolde, som i er bange for dem. Altså kan slet ikke se på nogle børn der spiller fodbold fx

Og har næsten traumer over alt det rundbold jeg blev tvunget til i idræt som barn :tie:
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 8. dec 2015, 17:37

Jeg tæller ikke og min volume på radio, tv og pc står bare der hvor det passe med lyden (er der tal på volumen?)

Jeg drikker aldrig af en dåse. Jeg hælder det enten op i et glas eller bruger sugerør.
0

Tilbage til "Generelt"