Særhedstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Re: Særhedstråden

Indlægaf Badesandalen » 10. dec 2015, 07:05

Jeg kan ikke sluge piller, og hvis jeg prøver kaster jeg op. Der er intet problem med mad og som barn kom jeg altid til at sluge mit tyggegummi, men piller er bare en forhindring. Da jeg var lille knuste min mor dem i yoghurt, men det er over 25 år siden jeg sidst har fået medicin i form af pille.

Af samme grund er jeg enormt nervøs for at blive rigtigt syg, for hvad hvis min læge siger at rask kun kommer gennem pille? :nej:
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2239

Indlægaf Moxy-lady » 10. dec 2015, 16:47

Garfield skrev:.

Da jeg var barn fandt jeg på, at de fire kulører i kort har personligheder. Hjerterne er de bedste. Hjerter og spar er forelskede. Ruder vil gerne være sammen med spar, mens klør er ulykkeligt forelsket i ruder. Derfor skal kulørerne ligge ved siden af hinanden således: spar, hjerter, klør, ruder, så ruder holdes væk fra spar. Jeg gør det stadigvæk som voksen.

Den er jo helt gal! Klør er de gode, spar er de onde. De skal rangeres klør, hjerter, ruder, spar. Sådan er det bare.

:D

I øvrigt så smager coca cola zero sort. Jolly cola smager lilla.
3
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 10. dec 2015, 16:49

Moxy-lady skrev:
Garfield skrev:.

Da jeg var barn fandt jeg på, at de fire kulører i kort har personligheder. Hjerterne er de bedste. Hjerter og spar er forelskede. Ruder vil gerne være sammen med spar, mens klør er ulykkeligt forelsket i ruder. Derfor skal kulørerne ligge ved siden af hinanden således: spar, hjerter, klør, ruder, så ruder holdes væk fra spar. Jeg gør det stadigvæk som voksen.

Den er jo helt gal! Klør er de gode, spar er de onde. De skal rangeres klør, hjerter, ruder, spar. Sådan er det bare.

:naughty: :naughty: :naughty:

:lol:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 214
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1984

Indlægaf Lurende Peber » 10. dec 2015, 17:28

Moxy-lady skrev:.....
Da jeg var knægt, var jeg meget glad for sådan en kagestang, der smagte blåt. Ingen fattede hvad jeg mente. (Nej det var ikke så simpelt som blåbærkage ... smagte bare meget ... blåt!)
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2239

Indlægaf Moxy-lady » 10. dec 2015, 17:29

Lurende Peber skrev:
Da jeg var knægt, var jeg meget glad for sådan en kagestang, der smagte blåt. Ingen fattede hvad jeg mente. (Nej det var ikke så simpelt som blåbærkage ... smagte bare meget ... blåt!)

TAK! Folk synes at jeg er vanvittig. Har aldrig før mødt en der kunne smage farver. :banan:
3
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 10. dec 2015, 18:21

Moxy-lady skrev:
Lurende Peber skrev:

TAK! Folk synes at jeg er vanvittig. Har aldrig før mødt en der kunne smage farver. :banan:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Synesthesia
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6859

Indlægaf Daine » 10. dec 2015, 18:35

Bogstaver, specielt vokaler, er for mig delt op i forskellige toner af lys/mørk. Derfor kan jeg også møde mennesker der slet ikke passer til deres navn, fordi de enten har meget mørke farver og et lyst navn eller omvendt.

Jeg er lidt af en samler på visse punkter. Bla bøger og film (fysiske udgaver) og jeg kan blive helt grønlyseblå, hvis jeg mangler en bog/film i en serie. Jeg er også tit nødt til at købe en hel serie, selvom jeg ikke har fået set alt eller ikke bryder mig meget om den. Ellers er det jo ikke komplet - og man smider jo ikke noget ud!
Jeg er dog efterhånden blevet bedre til at udvælge de serier jeg vil læse/se, jeg bruger biblioteket meget i den henseende, for der tæller det ikke hvis jeg får startet på en serie jeg ikke kan lide :D
2
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 10. dec 2015, 18:39

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3559

Indlægaf Lemonella » 10. dec 2015, 18:54

Jeg er også en "tæller". Jeg tæller f.eks. når jeg skræller gulerødder. Tallet jeg ender på, skal helst være lige. Ulige tal er ikke gode, så nogen gange snyder jeg og skræller en ekstra skræl selvom det ikke er nødvendigt. :blush:

Jeg tæller også ting og igen skal tallet helst være lige. Jeg har dog intet imod, at sidde 13 til bords. Det handler nemlig ikke om mennesker, men kun ting... nå ja og skræller. :lol:

Når jeg spiser æbler, skærer jeg dem i både og jeg skal helst spise et par af kernerne, hvorfor aner jeg ikke, men jeg gør det altid.

Min kæreste mener, jeg lider lidt af OCD, men kun når det handler om mine fyrfadsstager. De skal bare stå på en helt bestemt måde og flytter nogen på dem, ser jeg altid mit snit til, at rykke dem på plads igen.

Mit lykketal er 8 og noget af det mest underlige jeg kan finde på er, at tælle stavelser i sætninger og er der 8, er det godt. Jeg tænker egentlig ikke over, at jeg gør det. Jeg gør det bare.

Jeg tror, det med, at tælle, stammer fra min barndom. Kunne jeg tælle et lige antal biler inden jeg nåede til en fodgængerovergang, var min far nok ikke fuld og ondskabsfuld når jeg kom hjem. Eller kunne jeg fra et bestemt sted tælle et lige antal fliser, var han måske ikke hjemme når jeg kom hjem.
Hvorfor det sidder fast nu, hvor jeg er voksen og min far forlængst er død, aner jeg faktisk ikke.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 16
Likede indlæg: 156

Indlægaf Phlox9 » 10. dec 2015, 19:09

"Min" synæstesi er ligesom hos flere af jer også en kobling af tal og farver og bogstaver og farver. Alle tal og bogstaver har en farve, som hører ligeså meget til tallet/bogstavet som dets form eller udtale gør. Måneder og ugedage har også farver.

Jeg bliver vildt søvnig af at se billeder af folk, der sover eller læse om folk, der sover. Jeg har sådan et helt lille katalog af 'søvn-scener', som jeg kan tænke på, hvis jeg ikke kan sove. En af dem, der virkelig får mig til at gabe, er en passage fra "Niels Holgersens Forunderlige Rejse Gennem Sverige", hvor han sover sammen med vildgæssene ude på en isflage. Jeg læste en gammel Jumbo-bog for nyligt, da jeg ikke kunne sove, og det virker virkelig godt med Anders And og Mickey Mouse etc. også - så nu er jeg begyndt at bladre Jumbo-bøger igennem for at finde gode sove-øjeblikke, der kan gøre mig søvnig, haha - det lyder næsten helt dirty, det er det altså ikke :lol:

Hm, særhed nok for nu..
2
Fræksak
Kort karma: 44
Likede indlæg: 335

Indlægaf Fræksak » 10. dec 2015, 21:39

Filipai skrev:Jeg elsker duften af skumgummi.. Især de der skumvaskeklude..

Samme her!

Lige siden børnehavealderen har jeg haft en forfærdelig lyst til at bide i dem, når jeg støder på dem. Jeg har en afsindig trang til at spise dem :ninja:
0
Fræksak

Indlægaf Fræksak » 10. dec 2015, 21:45

Jeg "skriver" tit de ord med fingrene, som folk siger, eller hvis en film/serie er tekstet. Så skriver jeg det, der står i teksterne. Altså med 10-fingersystemet, ik. Det er lidt ligesom at spille klaver, og jeg elsker at gøre det. Af samme grund elsker jeg at transskribere - noget, de fleste der har prøvet det, finder meget mærkeligt :lol:.
2
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 11. dec 2015, 07:18

Fræksak skrev:

Samme her!

Lige siden børnehavealderen har jeg haft en forfærdelig lyst til at bide i dem, når jeg støder på dem. Jeg har en afsindig trang til at spise dem :ninja:

Som barn rendte jeg ofte rundt og suttede på en våd skumgummiklud i varmen. Jeg har stadig lyst til det, men tænker at jeg hellere må dy mig. Det er bare ikke ligeså nuttet at se en voksen med en klud i gabet :D
4
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1437

Indlægaf Dime » 11. dec 2015, 07:30

Jeg kan ikke klare at tørre en hånd i et håndklæde. Jeg bliver nødt til at gøre den anden våd også, før jeg tørrer dem begge.

Det med farver... Jeg oplever smerter i farver... Jeg aner ikke om der er noget system i det inde i mit hoved, og jeg kan ikke forklare hvordan det virker derinde, men det står klokkeklart for mig hvad en blå smerte er og hvad en rød smerte er osv...
3
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Fræksak

Indlægaf Fræksak » 11. dec 2015, 19:06

Filipai skrev:
Fræksak skrev:

Samme her!

Som barn rendte jeg ofte rundt og suttede på en våd skumgummiklud i varmen. Jeg har stadig lyst til det, men tænker at jeg hellere må dy mig. Det er bare ikke ligeså nuttet at se en voksen med en klud i gabet :D

Hvad mener du dog med det :afro:
1

Tilbage til "Generelt"