Særhedstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2441

Re: Særhedstråden

Indlægaf Pandesteg » 11. dec 2015, 20:32

Brød/rundstykker som er varmt fra ovn eller brødrister må under ingen omstændigheder røre min tallerken. Det skal ligge på en serviet eller køle af i brødkurven før det får lov at komme på tallerken. Og jeg spiser det ikke før det er så koldt, at smørret ikke smelter, når jeg smører det på. Kan blive helt dårlig ved tanken om smeltet smør der er sivet ned i et rundstykke :puke:

Jeg synes hunde- og kattetørfoder dufter vildt godt. Kan stå og snuse til det og blive helt salig. Har også spist en hundetørfoder for er par år siden for at finde ud af om det smagte lige så godt som det dufter. Det gør det ikke :genert:

Alle døre til alle rum skal være lukkede i min lejlighed. Uden undtagelse og hele tiden. Kan blive helt irriteret hvis jeg kommer hjem og opdager at en dør har stået åben, mens jeg var på arbejde. Jeg render tit og lukker døre efter min mand, hvis han lige er gået ind i et andet værelse for at hente noget og kommer ud igen øjeblikket efter. Ufatteligt han ikke bliver (mere) irriteret på mig.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2406

Indlægaf Joe » 11. dec 2015, 21:04

Jeg skal have mine hænder beskæftiget, når jeg tænker.
Ofte er det en kuglepen, som jeg sidder og trykker igen og igen på, eller sågar sidder og skiller ad og samler igen. Samtidig er jeg rimeligt klodset, så den kuglepen ender ofte på gulvet. Gerne midt i et møde.
Sidder jeg ved mit skrivebord, kan det også ofte være min post-it-blok, der får en kærlig behandling.

Jeg tænker ofte ikke over at jeg gør det, indtil jeg pludselig taber kuglepennen på gulvet, til et møde hvor jeg vel og mærke slet ikke har skrevet noget ned.
1
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2063

Indlægaf Tibbler » 11. dec 2015, 21:22

Jahon skrev:Jeg skal have mine hænder beskæftiget, når jeg tænker.
Ofte er det en kuglepen, som jeg sidder og trykker igen og igen på, eller sågar sidder og skiller ad og samler igen. Samtidig er jeg rimeligt klodset, så den kuglepen ender ofte på gulvet. Gerne midt i et møde.
Sidder jeg ved mit skrivebord, kan det også ofte være min post-it-blok, der får en kærlig behandling.

Jeg tænker ofte ikke over at jeg gør det, indtil jeg pludselig taber kuglepennen på gulvet, til et møde hvor jeg vel og mærke slet ikke har skrevet noget ned.

Jeg kan simpelthen ikke klare, når andre sidder og klikker på en kuglepen.

Tog engang kuglepennen ud af hånden på en ansøger til en samtale, og lagde den på bordet foran vedkommende, fordi han/hun hele tiden sad og klikkede med den. Jeg har sikkert hylet den i forvejen nervøse ansøger lidt ud af den, men jeg kunne simpelthen ikke koncentrere mig om, hvad vedkommende sagde, når der hele tiden var den klik-lyd.
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2406

Indlægaf Joe » 11. dec 2015, 21:44

Tog engang kuglepennen ud af hånden på en ansøger til en samtale, og lagde den på bordet foran vedkommende, fordi han/hun hele tiden sad og klikkede med den. Jeg har sikkert hylet den i forvejen nervøse ansøger lidt ud af den, men jeg kunne simpelthen ikke koncentrere mig om, hvad vedkommende sagde, når der hele tiden var den klik-lyd.

Jeg har masser af forståelse for, at det kan være hamrende irriterende. Men jeg tænker seriøst ikke over det, når jeg gør det. Og jeg var også blevet hylet fuldstændig ud af den, hvis du havde gjort det ved mig.
Jeg forsøger dog ikke at have noget i nærheden, jeg kan pille ved, når jeg er i sådan nogle situationer.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2063

Indlægaf Tibbler » 11. dec 2015, 21:54

Jahon skrev:

Jeg har masser af forståelse for, at det kan være hamrende irriterende. Men jeg tænker seriøst ikke over det, når jeg gør det. Og jeg var også blevet hylet fuldstændig ud af den, hvis du havde gjort det ved mig.
Jeg forsøger dog ikke at have noget i nærheden, jeg kan pille ved, når jeg er i sådan nogle situationer.

Det var garanteret også hamrende upassende, at jeg satte vedkommende i den situation - Men jeg vurderede i situationen, at det var bedre, at jeg rent faktisk hørte, hvad ansøgeren sagde :genert:

Så skal du altid have en af de der små stressbolde på dig - De larmer trods alt ikke :D
0
Nurse
Kort karma: 2
Likede indlæg: 48

Indlægaf Nurse » 11. dec 2015, 22:06

Når jeg spiser slik, chips, kiks eller lignende, skal jeg helst spise er lige antal. Og jeg skal helst tygge med maden i begge sider af munden lige mange gange :lol2:

Jeg elsker at vaske tøj. Jeg bliver fyldt med en sær tilfredsstillelse, når jeg især sætter en kogevask over. Det føles bare så godt :ticks:
Og ingen hænger mit vasketøj til tørre, udover mig. Det skal nemlig hænge på en helt bestemt måde, så der ikke kommer klemmemærker på tøjet, og så det ikke bliver strakt skævt ud!
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 12. dec 2015, 06:11

^Apropos vasketøj. Jeg elsker, at stryge tøj. Det er så dejligt afslappende og så dufter det jo så godt.
Jeg elsker også, at vaske op i hånden. Der kommer aldrig nogensinde en opvaskemaskine ind i mit køkken.
Jeg er så sær, at jeg faktisk tjekker bestik og porcelæn når jeg er ude og spise. Jeg har mange gange sendt bestik med indtørrede sovserester på, retur og det både på restauranter og hjemme hos folk.
Opdager jeg indtørret mad eller får jeg den grimme lugt af opvaskemaskine op i næsen, så kan jeg være sikker på, at jeg ikke får spist ret meget mad.
Og ja, jeg er muligvis sart. :D
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 12. dec 2015, 06:16

Jeg har en sær mani med at skulle vade frem og tilbage, når jeg taler i telefon. Ved ikke hvorfor jeg ikke bare kan sætte mig ned, og koncentrere mig om samtalen, men det kan jeg ikke. :blush2:
3
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 12. dec 2015, 07:29

Firebird skrev:Jeg har en sær mani med at skulle vade frem og tilbage, når jeg taler i telefon. Ved ikke hvorfor jeg ikke bare kan sætte mig ned, og koncentrere mig om samtalen, men det kan jeg ikke. :blush2:

Det gør jeg også. Jeg kan dog godt koncentrere mig om samtalen og det sker ikke sjældent, at folk kan hører mig sige "av" fordi jeg altid banker ind i en dørkarm eller støder tæerne ind i bord- og stoleben. :D
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 749

Indlægaf BlueBunny » 12. dec 2015, 08:14

Når jeg drømmer kigger jeg ofte rundt i drømmen og ved at det er en drøm. Så kan jeg gøre ting jeg måske normalt ikke ville.

Jeg møder min mor, moster, mormor (alle døde) i mine drømme. Så taler vi sammen om vind og vejr. Så kan de høre hvordan det går med mine drenge osv. I drømmen ved vi godt at de er døde, og at det derfor kun er i drømme vi kan mødes. Men det er vores måde. Og det er superhyggeligt. De er alle friske og glade.
11
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5912

Indlægaf LadyFox » 28. dec 2015, 14:35

- Jeg bryder mig ikke om ulige tal, de virker så "grove" - alligevel er mit yndlingstal 15 pga. vi havde et brætspil da jeg var barn hvor at der var en prik nummer 15 med den sødeste lille mår på :blush2:
- Jeg udtaler konsekvent bearnaise som baonæse, på trods af jeg godt ved det er forkert, jeg godt kan udtale det rigtigt og iøvrigt udtalte det perfekt som barn.
-Jeg kan ikke udtale ord hvor p kommer før l - f.eks. plastik, det udtales blastik når jeg siger det.
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4089

Indlægaf Viskelæder » 28. dec 2015, 14:39

Jeg hader, når jeg kan se min fjernbetjening. Den irriterer mine øjne, hvorfor den altid skal gemmes væk bag en pude eller sådan noget.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5912

Indlægaf LadyFox » 28. dec 2015, 14:53

Viskelæder skrev:Jeg hader, når jeg kan se min fjernbetjening. Den irriterer mine øjne, hvorfor den altid skal gemmes væk bag en pude eller sådan noget.

Jeg har det omvendt, men det er nok fordi jeg aldrig kan finde min fjernbetjening. Hvilket minder mig om en anden særhed af mine..

Når jeg er rigtig fuld bliver jeg meget bekymret for at der kommer en tyv og stjæler mine værdier - derfor sker det når jeger fuld at jeg bruger energi på at finde gemmesteder til de ting jeg ikke vil miste - problemet er at bare at når jeg bliver ædru kan jeg ikke finde tingene igen. Engang måtte jeg undvære min fjernbetjening i flere uger, fordi jeg havde gemt den i min defekte ovn, en anden gang havde jeg tapet den fast bag radiatoren :ivrig:

(der er aldrig nogle der har stjålet en fjernbetjening fra mig :gruble: )
12
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4089

Indlægaf Viskelæder » 28. dec 2015, 15:01

LadyFox skrev:
Viskelæder skrev:Jeg hader, når jeg kan se min fjernbetjening. Den irriterer mine øjne, hvorfor den altid skal gemmes væk bag en pude eller sådan noget.

Jeg har det omvendt, men det er nok fordi jeg aldrig kan finde min fjernbetjening. Hvilket minder mig om en anden særhed af mine..

Når jeg er rigtig fuld bliver jeg meget bekymret for at der kommer en tyv og stjæler mine værdier - derfor sker det når jeger fuld at jeg bruger energi på at finde gemmesteder til de ting jeg ikke vil miste - problemet er at bare at når jeg bliver ædru kan jeg ikke finde tingene igen. Engang måtte jeg undvære min fjernbetjening i flere uger, fordi jeg havde gemt den i min defekte ovn, en anden gang havde jeg tapet den fast bag radiatoren :ivrig:

(der er aldrig nogle der har stjålet en fjernbetjening fra mig :gruble: )

Haha, for helvede, LadyFox :lol2: Jeg havde en veninde, da jeg læste, som også altid troede, at nogen havde stjålet hendes værdigenstande, når hun var fuld: "HVOR er min taske?!" - "du har den i din hånd" - "HVEM har taget mine solbriller?!" - "Du har dem på hovedet" osv osv... :D

Men... du må gerne tape min fast bag radiatoren, så jeg ikke skal se på den :genert:
4
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 607
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2559

Indlægaf Fillie » 28. dec 2015, 15:19

Hvor er det fedt, at I tidligere "Woman"-damer har fundet vej over Jubii og hertil. Jeg håber, vi hænger på jer! :love:
4
"All you need is love."

- The Beatles

Tilbage til "Generelt"