Tid

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Re: Tid

Indlægaf Akehurst2 » 14. aug 2015, 20:10

Det værste er, at tiden går så stærkt, at årene flyder sammen for mig. Så sidder jeg der og prøver at regne mig frem til, hvornår det nu var mine veninder blev gift og fødte, så jeg sådan nogenlunde kan huske deres børns alder og hvornår de mon har kobberbryllup.

Altså, de samtaler vi har herhjemme :tie: "Nej, blev Preben og Bente ikke gift det år, vi lavede badeværelse? Næ, for det var da samme år, som Bent og Birte flyttede til Lyngby? Men var det ikke det år, Frederik og Marias yngste blev døbt - eller var den næstyngste? Jo, for det var samtidig med, jeg flyttede kontor, var det ikke?"

Vi lyder efterhånden som mine forældre :gammel: Og jeg forstod bare ikke dengang som teenager, at de ikke kunne huske, hvad der var sket hvornår - halloooo, hvor svært kan det lige være at skelne årene fra hinanden :cool:
6
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1268

Indlægaf Thestral » 15. aug 2015, 15:51

Jeg fatter hat af at der kun er 2 uger til skolen starter. Hele sommeren er væk bare sådan :forvirret:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 15. aug 2015, 15:55

Akehurst2 skrev:Vi lyder efterhånden som mine forældre :gammel: Og jeg forstod bare ikke dengang som teenager, at de ikke kunne huske, hvad der var sket hvornår - halloooo, hvor svært kan det lige være at skelne årene fra hinanden :cool:

Så much this! :-D
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 15. aug 2015, 15:59

Wizzze skrev:Kan I fatte at det allerede er midten af måneden?

August for fanden da lige startet!!

Jeg kan ikke rigtig forlige mig med tiden i øjeblikket, synes den går så hurtigt, og jeg nærmest ikke når noget. Det er bare som om puf, det var den uge, ok så har vi næste uge, men puf så er den gået også :whine:

WFT!

Hvordan har du det med tid, og dens gang?

Så om 2 uger skal jeg på fuld tid OG have helt styr på mine nye arbejdsopgaver :scary:
0
Brugeravatar
Ultraviolet
Kort karma: 83
Likede indlæg: 335

Indlægaf Ultraviolet » 15. aug 2015, 16:18

Jeg kan ikke rigtig forlige mig med tiden i øjeblikket, synes den går så hurtigt, og jeg nærmest ikke når noget. Det er bare som om puf, det var den uge, ok så har vi næste uge, men puf så er den gået også :whine:

WFT!

Jeg går bare og venter på november... synes tiden snegler sig afsted!
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 6732

Indlægaf Wizzze » 15. aug 2015, 16:23

Ultraviolet skrev:

WFT!

Hvad sker der i november?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ultraviolet
Kort karma: 83
Likede indlæg: 335

Indlægaf Ultraviolet » 15. aug 2015, 18:20

Wizzze skrev:
Ultraviolet skrev:

WFT!

Hvad sker der i november?

Der udkommer fallout 4 :cool:

.....!
2
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3086

Indlægaf Rakel » 15. sep 2015, 18:01

Og nu er det midt september! Og der er under 100 dage til jul! :santa2:
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4101

Indlægaf Persnikedy » 15. sep 2015, 18:20

Stephen Fry fortalte så smukt i QI om en gammel tante han havde som hver morgen sagde "It can't be time for breakfast already again!"

Sådan har jeg det også nogle gange, men jeg er også en gammel kone indeni.
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4271

Indlægaf Rapfisk » 15. sep 2015, 20:04

MRS.Yearhouse skrev:Den yngste på 20 år er flyttet hjemmefra idag :(
Det er da ikke længe siden, vi sad og planlagde hvem der hentede i institutionen

:ae:

Jeg synes egentlig ikke, tiden går så hurtigt, selv om jeg gerne ville have nået mere med de knapt 35 år, jeg har været verdensborger.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 319

Indlægaf Nicolait » 15. sep 2015, 20:25

Angelina skrev:PS! For nogle år tilbage fik jeg to unger... og nu er de to unger hhv fjorten år (om 12 dage) og 19 år... og jeg er kun blevet et par år ældre? Det er vildt sært...

:lol2:
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4134

Indlægaf decibell » 16. sep 2015, 04:13

Angelina skrev:PS! For nogle år tilbage fik jeg to unger... og nu er de to unger hhv fjorten år (om 12 dage) og 19 år... og jeg er kun blevet et par år ældre? Det er vildt sært...

Det er det, man kalder DSB-tid. "Der er 3 min. til toget ankommer." 3 min. senere: "Der er 2 min. til toget ankommer." :P
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2097

Indlægaf Danseprinsesse » 16. sep 2015, 06:15

Akehurst2 skrev:Det værste er, at tiden går så stærkt, at årene flyder sammen for mig. Så sidder jeg der og prøver at regne mig frem til, hvornår det nu var mine veninder blev gift og fødte, så jeg sådan nogenlunde kan huske deres børns alder og hvornår de mon har kobberbryllup.

Altså, de samtaler vi har herhjemme :tie: "Nej, blev Preben og Bente ikke gift det år, vi lavede badeværelse? Næ, for det var da samme år, som Bent og Birte flyttede til Lyngby? Men var det ikke det år, Frederik og Marias yngste blev døbt - eller var den næstyngste? Jo, for det var samtidig med, jeg flyttede kontor, var det ikke?"

Vi lyder efterhånden som mine forældre :gammel: Og jeg forstod bare ikke dengang som teenager, at de ikke kunne huske, hvad der var sket hvornår - halloooo, hvor svært kan det lige være at skelne årene fra hinanden :cool:

Jeg spurgte som barn min far om, hvor gammel han var. Og han skulle virkelig tænke sig om, inden han svarede. Det var simpelthen så mærkeligt, hvordan kan man ikke vide, hvor gammel man er, det ved man da, ned til nærmeste halvår?
Nu er jeg glad, hvis jeg kan anføre min alder inden for 5-års intervaller, så er der en rimelig chance for, at jeg rammer rigtig.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9165

Indlægaf Fru Sunshine » 16. sep 2015, 06:26

For min del er dagene meget meget meget lange - og nætterne endnu længere lige p.t.
Og alligevel: Min fødselsdag er i næste uge og så er jeg pludselig meget tæt på midaldrende (for jeg har besluttet at blive mindst 90. Ellers var jeg midaldrende allerede, og det gider jeg ikke være), mine babyer er pludselig 20 og snart 18, min søster er over 50 - og her sidder jeg, og vil bare allerhelst kalde på en voksen.

Heldigvis er det snart JULJULJULJULJUL.... :jule: :deer: :santa2: :sol: :santa2: :deer: :jule:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9165

Indlægaf Fru Sunshine » 16. sep 2015, 06:33

Skumfidusen skrev:
Akehurst2 skrev:Det værste er, at tiden går så stærkt, at årene flyder sammen for mig. Så sidder jeg der og prøver at regne mig frem til, hvornår det nu var mine veninder blev gift og fødte, så jeg sådan nogenlunde kan huske deres børns alder og hvornår de mon har kobberbryllup.

Jeg glæder mig bare over jeg i det mindste ikke er begyndt på samtaler som mine forældre havde med deres familier. Jeg sværger; det her er ingen overdrivelse. Jeg lægger intet til og trækker intet fra:
Min mor: Hvordan gik det egentlig hende den yngste ovre fra æ brugsmand?
Min mormor: Jow, var ikke hende si' søster som blev gift med ham den rødhårede ude fra Spidsbjerg?
Min bedstefar: Neeeej, han flyttede da til Nykøbing?
Min mormor: Var han ikke blevet gift med hende den yngste og fik de ikke ham knægten der var halt og som skal være tømrer?
Min mor: Årh, var det ikke der de havde sådan nogen pæne roser ude i forhaven? Jaaaa, de havde da godt nok travlt med at være fine på den. Meeeeen, vi ved jo nok det ikke altid var at klaveret spillede lige godt derovre.
Min bedstefar: De roser havde de gravet op hjemme fra hans mor dengang hun døde.
Min mormor: Var hun død? Jeg troede da hun var på plejehjem i Outrup?
Min mor: Er det ikke der kusine Lis hun arbejder nu?

....time...efter...time...HVER gang...jeg var ikke ret gammel før jeg nægtede at tage med derhjem. Det hele foregik i øvrigt på vestjysk, men jeg har undladt at skrive på dialekt.

De samtaler savner jeg at høre på nu, hvor dem, der plejede at føre dem, er væk. :trist:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"