Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Re: Debattens uhyggelige tråd: Kom og bliv skræmt og skræm andre!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. mar 2016, 17:53

Fillie skrev:Jeg har aldrig selv oplevet noget, der virkede "overnaturligt"; i hvert fald har det ikke været uhyggeligt nok til at blive husket i min fremskredne alder. Men en af de værste (bedste!) uhyggelige historier, jeg har læst, var en personligt oplevet en af slagsen fra Advocatus på Jubii, hvor han beskrev, at han havde fundet skridt i sneen lige uden for et vindue, hvor han om natten havde siddet og arbejdet uden at se nogen. At blive overvåget uden at vide det er simpelthen så uhyggeligt!

Det er sent i december måned for nogle år siden. Jeg er gået på læseferie, så jeg har masser af fritid. En aften sidder jeg ved min computer og surfer, ser tv og spiller hele natten. Fra før det bliver mørkt og til det bliver lyst næste morgen. Jeg forlader kun min plads for at gå på toilettet et par gange. Jeg sidder med siden til mit vindue ud mod haven, lige ud for vinduet, og når jeg sidder på kontorstolen, er vinduet i hovedhøjde. Det er så tæt på, at jeg kan nå det ved at strække armen. Halvvejs gennem natten ser jeg godt nok at det begynder at sne, men tænker ikke mere over det. Der var slet ingen sne på jorden i forvejen.

Om morgenen vil jeg så lige åbne terrassedøren til haven, for at lufte ud inden jeg skal sove. Det er holdt op med at sne, men der ligger et lag på ca. 3 cm. Da jeg åbner døren, ser jeg at der er et sæt fodspor gennem min have, så stiler direkte mod mit vindue. Det underlige er, at der ikke er fodspor ved siden af hinanden henne ved vinduet, der er ikke spor efter at nogen er vendt om og gået ud og der er ikke engang spor efter at nogen har forsøgt at gå tilbage i samme spor. (Det kan man altid se, for de rammer aldrig præcist i fodsporet og slet ikke midt om natten).

Der er kun fodspor som går hen mod vinduet, og det ser i princippet ud som om at huset ikke står der, men at de bare er gået videre gennem væggen eller at huset er plantet ned over en nedtrådt sti efterfølgende.

En masse tanker fór gennem hovedet på mig. De plausible, de usandsynlige, og så dem jeg ikke engang havde fantasi til at forestille mig. Uanset hvilken kategori, så var det sgu creepy. HVIS der har stået en derude, og hvis vedkommende har bukket sig forover eller gå lidt i knæ, så har deres ansigt været ca. 30 cm. fra ydersiden af ruden, mens mit var ca. 40. cm. fra indersiden af ruden.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Moxy-lady » 8. mar 2016, 18:05

:panik: Jeg kan godt huske den historie. FUUUUCK! Jeg tror at jeg var flyttet med den vuns!

Den der video med hende hvor telefonen ringer og det så er kæresten der IKKE er ham der ligger ved siden af, ikk? Det var en virkelig dårlig idé at jeg så den, for jeg har faktisk nogle gange den tanke når jeg går i seng efter kæresten, og jeg ikke kan se hvem jeg lægger mig ved siden af.

Jeg véd bare at jeg ikke skal trykke på sådan nogle videoer. Jeg er SÅ dum!
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 939
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8516

Indlægaf 2SHY » 8. mar 2016, 18:10

Moxy-lady skrev::panik: Jeg kan godt huske den historie. FUUUUCK! Jeg tror at jeg var flyttet med den vuns!

Den der video med hende hvor telefonen ringer og det så er kæresten der IKKE er ham der ligger ved siden af, ikk? Det var en virkelig dårlig idé at jeg så den, for jeg har faktisk nogle gange den tanke når jeg går i seng efter kæresten, og jeg ikke kan se hvem jeg lægger mig ved siden af.

Jeg véd bare at jeg ikke skal trykke på sådan nogle videoer. Jeg er SÅ dum!

Jeg skal VIRKELIG heller ikke se den slags videoer. Jeg tænker faktisk stadig på den af og til selvom det er længe siden jeg så den herinde :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8427
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. mar 2016, 18:38

Min veninde, som har haft dette pigespøgelse, hvor hun hørte latter og gråd, har fået fred for pigen. Derefter fulgte en rolig periode, som blev afbrudt af stole der flyttede sig, lamelgardiner der blafrede, selv om alle vinduer var lukkede.
Nu er den så toppet på en måde, så selv hun er blevet skræmt. Hun plejer ellers at være ret kølig.

Hun lå i sengen og så en serie, da hun hørte en hviskende stemme og derefter blev der iskoldt . Hun kunne ikke høre hvad der blev hvisket. Bare at det lød i stil med "haaaaaaaaaa". En lang hviskende lyd.

Jeg har sagt, at jeg ikke besøger hende igen. Så må hun komme her. Jeg hader hendes lejlighed. Føler mig overvåget. Heldigvis flytter hun snart.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 8. mar 2016, 18:51

Ado skrev:Min veninde, som har haft dette pigespøgelse, hvor hun hørte latter og gråd, har fået fred for pigen. Derefter fulgte en rolig periode, som blev afbrudt af stole der flyttede sig, lamelgardiner der blafrede, selv om alle vinduer var lukkede.
Nu er den så toppet på en måde, så selv hun er blevet skræmt. Hun plejer ellers at være ret kølig.

Hun lå i sengen og så en serie, da hun hørte en hviskende stemme og derefter blev der iskoldt . Hun kunne ikke høre hvad der blev hvisket. Bare at det lød i stil med "haaaaaaaaaa". En lang hviskende lyd.

Jeg har sagt, at jeg ikke besøger hende igen. Så må hun komme her. Jeg hader hendes lejlighed. Føler mig overvåget. Heldigvis flytter hun snart.

:shock: Jeg skulle dælme heller ikke komme og besøge hende!
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8427
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. mar 2016, 19:06

2SHY skrev:
Ado skrev:Min veninde, som har haft dette pigespøgelse, hvor hun hørte latter og gråd, har fået fred for pigen. Derefter fulgte en rolig periode, som blev afbrudt af stole der flyttede sig, lamelgardiner der blafrede, selv om alle vinduer var lukkede.

Nej, vel? :wacko:

Dengang hun havde hund, var det endnu værre. Hendes lejlighed er i to plan og bag trappen, er der et lille hulrum/gulvplads. Hunden kunne godt finde på at sætte sig på et trin og sidde og knurre og kigge ind mellem trinene. Ew.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 8. mar 2016, 19:10

Ado skrev:
2SHY skrev:

Nej, vel? :wacko:

Dengang hun havde hund, var det endnu værre. Hendes lejlighed er i to plan og bag trappen, er der et lille hulrum/gulvplads. Hunden kunne godt finde på at sætte sig på et trin og sidde og knurre og kigge ind mellem trinene. Ew.

:shock: :whine: :panik:
Ej ad ad ad AD!!!! Jeg får helt gåsehud!
0

Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. mar 2016, 19:10

Moxy-lady skrev::panik: Jeg kan godt huske den historie. FUUUUCK! Jeg tror at jeg var flyttet med den vuns!

Der skete andre væmmelige ting der.. Bl.a. en række tilfælde af hvad der minder om søvnparalyse, hvilket jeg aldrig har haft før eller siden i mit liv. Hvor jeg ligger i min seng og har en fornemmelse af vægt på min krop - startende i fodenden, og så arbejder det sig op - eller hvor det føles som om at dynen strammes omkring mig, som om at nogen putter mig hårdt.

Andre gange var det bare ting, der forsvandt og som jeg aldrig så igen. Almindelige ting så som en særlig smørkniv, jeg kun havde én af, og som pludselig var væk. Det værste var dog fornemmelsen af at være overvåget henne fra døren ud til gangen eller fornemmelsen af at nogen netop skal til at ruske én i skulderen, men som forsvinder lige før der gribes fat.

Jeg er heldigvis flyttet siden hen - og jeg er flyttet op i højden over grundniveau.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5762

Indlægaf Animi » 8. mar 2016, 19:14

Advokatens historie minder mig om dette :shock:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 8. mar 2016, 20:41

2SHY skrev:
KinderBueno skrev:Har I set Lights Out? Den dér kortfilm med én som gør sig klar til at gå i seng, og slukker lyset på sin gang...

Jeg tror jeg venter med at se den :genert: Jeg skal lige have den anden ud af kroppen... Og jeg skal også ud og køre i aften. Jeg tror ikke jeg vil have gustne ting i fantasien når det er mørkt :genert:

Den her har jeg så stadig ikke set 3 måneder senere :genert:
0

Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 8. mar 2016, 20:45

2SHY skrev:
2SHY skrev:
KinderBueno skrev:Har I set Lights Out? Den dér kortfilm med én som gør sig klar til at gå i seng, og slukker lyset på sin gang...

Jeg tror jeg venter med at se den :genert: Jeg skal lige have den anden ud af kroppen... Og jeg skal også ud og køre i aften. Jeg tror ikke jeg vil have gustne ting i fantasien når det er mørkt :genert:

Den her har jeg så stadig ikke set 3 måneder senere :genert:

Ej, gør det nu! Så slem er den heller ikke. :-D
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 8. mar 2016, 20:47

Det skal nok lige være på et andet tidspunkt. Jeg har det ikke så godt lige pt så jeg tror ikke jeg har brug for gys og gru lige nu
0

Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. mar 2016, 21:03

KinderBueno skrev:Ej, gør det nu! Så slem er den heller ikke. :-D

Billede
2
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 9. mar 2016, 09:35

Advocatus-Diaboli skrev:
KinderBueno skrev:Ej, gør det nu! Så slem er den heller ikke. :-D

Billede

:slem:
Ej, men seriøst, så gal synes jeg altså ikke den er.
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4107

Indlægaf Viskelæder » 10. mar 2016, 19:13

Jeg er blevet mere bange på mine ældre år. Jeg er fristet til at se den video, men også bange :D
0

Tilbage til "Generelt"