Antal sexpartnere

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Re: Antal sexpartnere

Indlægaf Dikus » 24. jan 2016, 11:10

Vlad Kalashnikov skrev:
LaScrooge skrev:Hvorfor gør det en kvinde uinteressant? Jeg er oprigtigt interesseret.
Hvis jeg skal efterrationaliserer så har det noget at gøre med at jeg mener intime forhold gør os (mænd såvel som kvinder, men kvinder meget mere end mænd) jaded, been-there-done-that, kyniske, hårdhudet, for nogle til at trække sig ind i deres skal, etc. Det er bare træk jeg ikke finder attraktive overhovedet. Tværtimod tiltrækkes jeg jeg af den enthusiasme på livet der kommer af ikke at have været rundt om blokken to hundrede gange. Jeg tror heller ikke et øjeblik på en pige der har været sammen med så mange vil være ligeså meget i stand til at binde sig til og skabe en meningsfuld relation til mand #58 som til mand #1.

Hende jeg dater lidt nu er jomfru. Det vidste jeg ikke, så havde jeg ikke indledt noget. Og det er ikke fordi hun er jomfru jeg syntes om hende, eller i hvert fald ikke kun derfor, det er fordi hun har sådan en kæmpe lust for life ubesmittet af kynisme og halvt helede sår på sjælen fra tidligere forhold. Hvis hun havde haft en masse tidligere forhold ville jeg stadig have været sammen med hende for et par uger eller måneder indtil jeg rejste videre, som der har været så mange andre. Nu tænker jeg på at slå mig ned og gifte mig.

Kommer også til at tænke, at hvis det ikke fungerede for en pige i alle de andre forhold, hvad er så chancerner for at 1) det kommer til at fungerer for hende næste gang; 2) problemet ikke ligger hos hende. Eller også har hun haft det sjovt og prøvet alt med en masse hotte mænd og nu vil have en at slå sig ned med, og gider jeg være hendes safe family oriented backup choice? Nej, det gider jeg ikke. Og hvis hun har været sammen med alle de mænd bare for sex’en skyld, så viser det et billede af en kvinde der ikke har de kvaliteter (som intimitet, ømhed, kærlighed) jeg ville være interesseret i, i et forhold (men som ikke er nødvendige for sex for en nat). A cumdumster for alle de mænd der ikke var interesseret i hende og ikke respekterede hende. It demeans her, viser disrespekt for hendes egen krop og sjæl. Det er forkert at tro at fortiden ikke altid kommer med, for det gør den. The past is never just the past.

På et tidspunkt ledte jeg lidt efter en kæreste-rejsepartner, og fik så en del svar fra kvinder der rigtig godt ville med på den, og når de solgte sig selv var deres højeste punkt noget med at de allerede havde rejst en hel masse og besøge en million lande og gjort dit og dat. Og jeg forstår ikke hvorfor de ville angive det som deres bedste selling point. Hvorfor skulle jeg være interesseret i en der har prøvet det hele før? Jeg vil tusinde gange hellere være sammen med en for hvem det hele er nyt og spændende. Jeg tror det er fordi mange kvinder gør en klassisk fejlslutning at de tror mænd er efter det samme hos kvinder som de selv er hos mænd. Det er bare ikke sådan det fungerer.

Men anyway, hvis man skal droppe efterrationalisering, så er det nok bare fordi det er nasty hvis hun har været sammen med så mange.

Jeg kan hverken huske din alder eller hvor mange, du selv har været sammen med?

Jeg kan for så vidt forstå dig en del af vejen, men ikke om jeg forstår, at alt det skulle følge af at have haft sex med fem forskellige.
1
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 24. jan 2016, 11:20

Det er sgu da godt, at vi er nogen som foretrækker voksne kvinder, som ved hvad de vil ha', ved hvordan man får det, og ved hvordan man gør det.

Hvis det bare er til one-nightere er jeg ligeglad med hendes "skridttæller" men jeg vil ikke (igen) i fast forhold, med en som er uerfaren.
6
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 474

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 24. jan 2016, 11:25

LaScrooge skrev:Tak for det fine uddybende svar, men "cumdumpster"? For helvede...
Det er nogle år siden jeg har været i Danmark og taler ikke dansk til dagligt. Er i øvrigt delvist russisk, så er sikkert præget af anden moral end dansk. Jeg kender ikke ordet der skal bruges, men ja, hvis en kvinde lader sig bruge til sex af mange mænd der ikke respekterer hende, ikke er interesseret i hende til andet end at komme i, og sikkert for manges vedkomne i virkeligheden are disgusted by her. Så nedgør hun sig selv, på krop og sjæl.
Senest rettet af Vlad Kalashnikov 24. jan 2016, 11:27, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 24. jan 2016, 11:26

Vlad Kalashnikov skrev:
LaScrooge skrev:Hvorfor gør det en kvinde uinteressant? Jeg er oprigtigt interesseret.
Hvis jeg skal efterrationaliserer så har det noget at gøre med at jeg mener intime forhold gør os (mænd såvel som kvinder, men kvinder meget mere end mænd) jaded, been-there-done-that, kyniske, hårdhudet, for nogle til at trække sig ind i deres skal, etc. Det er bare træk jeg ikke finder attraktive overhovedet. Det er en mulighed, men for meget naivitet er nu heller ikke godtTværtimod tiltrækkes jeg jeg af den enthusiasme på livet der kommer af ikke at have været rundt om blokken to hundrede gange. Jeg bliver nærmest mere nysgerrig, jo mere jeg prøver.Jeg tror heller ikke et øjeblik på en pige der har været sammen med så mange vil være ligeså meget i stand til at binde sig til og skabe en meningsfuld relation til mand #58 som til mand #1.Hvis #58 er den rigtige på det rigtige tidspunkt, kan detsagtens ske

Hende jeg dater lidt nu er jomfru. Det vidste jeg ikke, så havde jeg ikke indledt noget. Og det er ikke fordi hun er jomfru jeg syntes om hende, eller i hvert fald ikke kun derfor, det er fordi hun har sådan en kæmpe lust for life ubesmittet af kynisme og halvt helede sår på sjælen fra tidligere forhold. Hvis hun havde haft en masse tidligere forhold ville jeg stadig have været sammen med hende for et par uger eller måneder indtil jeg rejste videre, som der har været så mange andre. Nu tænker jeg på at slå mig ned og gifte mig.

Kommer også til at tænke, at hvis det ikke fungerede for en pige i alle de andre forhold, hvad er så chancerner for at 1) det kommer til at fungerer for hende næste gang; 2) problemet ikke ligger hos hende. Eller også har hun haft det sjovt og prøvet alt med en masse hotte mænd og nu vil have en at slå sig ned med det lyder da rimeligt nok?, og gider jeg være hendes safe family oriented backup choice? Nej, det gider jeg ikke. Og hvis hun har været sammen med alle de mænd bare for sex’en skyld, så viser det et billede af en kvinde der ikke har de kvaliteter (som intimitet, ømhed, kærlighed) jeg ville være interesseret i, i et forhold (men som ikke er nødvendige for sex for en nat) Tjah, sådan er vi jo forskellige. A cumdumster for alle de mænd der ikke var interesseret i hende Måske det var hende, som ikke var tilfreds med dem?og ikke respekterede hende. It demeans her, viser disrespekt for hendes egen krop og sjæl. Det er forkert at tro at fortiden ikke altid kommer med, for det gør den. The past is never just the past.Sandt (sidste sætning). På godt og ondt

På et tidspunkt ledte jeg lidt efter en kæreste-rejsepartner, og fik så en del svar fra kvinder der rigtig godt ville med på den, og når de solgte sig selv var deres højeste punkt noget med at de allerede havde rejst en hel masse og besøge en million lande og gjort dit og dat. Og jeg forstår ikke hvorfor de ville angive det som deres bedste selling point Måske fordi de så havde et godt erfaringsgrundlag at beslutte sig på?. Hvorfor skulle jeg være interesseret i en der har prøvet det hele før? Jeg vil tusinde gange hellere være sammen med en for hvem det hele er nyt og spændende. Jeg tror det er fordi mange kvinder gør en klassisk fejlslutning at de tror mænd er efter det samme hos kvinder som de selv er hos mænd. Det er bare ikke sådan det fungerer. Breaking News. Kvinder ER forskellige. Ligesom mænd.

Men anyway, hvis man skal droppe efterrationalisering, så er det nok bare fordi det er nasty hvis hun har været sammen med så mange.

Det røde er mit sludder / min mening
Senest rettet af Lurende Peber 24. jan 2016, 11:37, rettet i alt 1 gang.
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 24. jan 2016, 11:32

Dikus skrev:Jeg kan hverken huske din alder eller hvor mange, du selv har været sammen med?

Jeg kan for så vidt forstå dig en del af vejen, men ikke om jeg forstår, at alt det skulle følge af at have haft sex med fem forskellige.
Jeg har ikke noget problem med at have ting jeg tiltrækkes af ved kvinder som jeg ikke selv besidder. Det er ikke mere dobbeltmoralsk end når f.eks. en kvinde vil have en mand der er højere end hende selv. Desuden - som jeg skrev - så tror jeg kvinder er langt mere såbare for den tendens til at få hård hud på sjælen og blive jaded. Eller måske bare fordi jeg ikke er tiltrukket af kvinder der har det, mens kvinder måske ser det som et mindre vigtigt punkt. Eller endda ofte er tiltrukket af mænd der har det.
0
LaScrooge
Kort karma: 323
Likede indlæg: 2570

Indlægaf LaScrooge » 24. jan 2016, 11:33

Vlad Kalashnikov skrev:
LaScrooge skrev:Tak for det fine uddybende svar, men "cumdumpster"? For helvede...
Det er nogle år siden jeg har været i Danmark og taler ikke dansk til dagligt. Er i øvrigt delvist russisk, så er sikkert præget af anden moral end dansk. Jeg kender ikke ordet der skal bruges, men ja, hvis en kvinde lader sig bruge til sex af mange mænd der ikke respekterer hende, ikke er interesseret i hende til andet end at komme i, og sikkert for manges vedkomne i virkeligheden are disgusted by her. Så nedgør hun sig selv, på krop og sjæl.

What? Det var da det ringeste forsvar for at bruge det ord eller ræsonnere sådan. "Jeg er delvist russisk" og "Husker ikke den korrekte, nedgørende vending på dansk". Hvad går der af dig?
7
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 24. jan 2016, 11:54

LaScrooge skrev:What? Det var da det ringeste forsvar for at bruge det ord eller ræsonnere sådan. "Jeg er delvist russisk" og "Husker ikke den korrekte, nedgørende vending på dansk". Hvad går der af dig?
..meh. A rose by any other name. Forsvarer ikke et ord, det var mere et forsvar for de mange stavefejl og engelske ord. Cumdumpster er det korrekte ord for en kvinde der lader sig bruge til sex af mænd der ingen anden interesse har i hende end at komme i hende. Det mandlige ditto er vist en fuckboy.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 24. jan 2016, 11:56

Elvispop skrev:Det er sgu da godt, at vi er nogen som foretrækker voksne kvinder, som ved hvad de vil ha', ved hvordan man får det, og ved hvordan man gør det.

Hvis det bare er til one-nightere er jeg ligeglad med hendes "skridttæller" men jeg vil ikke (igen) i fast forhold, med en som er uerfaren.
Det er også noget man hører, men helt ærligt er sex ikke ligefrem rocket-science. Der er ikke noget vigtigt at lære ved at være sammen med en million mænd. Det vigtigste er enthusiame og det kommer i den grad ikke af at få en been-there-done-that attitude.
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 24. jan 2016, 11:58

Vlad Kalashnikov skrev:
LaScrooge skrev:What? Det var da det ringeste forsvar for at bruge det ord eller ræsonnere sådan. "Jeg er delvist russisk" og "Husker ikke den korrekte, nedgørende vending på dansk". Hvad går der af dig?
..meh. A rose by any other name. Forsvarer ikke et ord, det var mere et forsvar for de mange stavefejl og engelske ord. Cumdumpster er det korrekte ord for en kvinde der lader sig bruge til sex af mænd der ingen anden interesse har i hende end at komme i hende. Det mandlige ditto er vist en fuckboy.

Ej, men... Jeg kan slet ikke relatere til den måde at tænke om et andet menneske på. Jeg er glad for, at det er så fjernt fra mig, at jeg får det dårligt af at læse det.
8
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 24. jan 2016, 12:07

Vlad Kalashnikov skrev:
Elvispop skrev:Det er sgu da godt, at vi er nogen som foretrækker voksne kvinder, som ved hvad de vil ha', ved hvordan man får det, og ved hvordan man gør det.

Det er også noget man hører, men helt ærligt er sex ikke ligefrem rocket-science. Der er ikke noget vigtigt at lære ved at være sammen med en million mænd. Det vigtigste er enthusiame og det kommer i den grad ikke af at få en been-there-done-that attitude.

For nu at gå ind i dialogen og udfordre antagelserne, så er få sexpartnere absolut ingen garanti for et større, mere ubesmittet engagement. Man kunne jo risikere at have været et virkeligt dårligt match med den ene man havde kendt, eller at han (eller hun) havde overskredet ens grænser på en måde, så man ikke brød sig om sex længere.

Og jo, at være god til sex er noget man kan skulle lære, bl.a. hvis man har haft dårlige oplevelser som har hæmmet ens sensualitet. Du er heller ikke nødvendigvis den bedste seksualpartner for din nuværende jomfru, bare fordi hun er jomfru og endnu ikke har kendt andre i den bibelske forstand. Måske ender hun med slet ikke at tænde på dig eller din seksuelle stil.
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6109

Indlægaf LadyFox » 24. jan 2016, 12:09

Vlad Kalashnikov skrev:

Lader sig bruge til sex? Det lyder lidt... materialistisk.
Kunne det tænkes at kvinder og mænd faktisk godt kan have ligeværdig sex hvor begge deltager aktivt og indforstået?
Jeg synes det lyder på dig som om du ser kvinders sexsuelle lyster som et værktøj til at tilfredsstille mænd og at du ser kvinders motivation til at have sex udelukkende bunder i at gøre godt for manden, så han kan komme.
7
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 24. jan 2016, 12:20

Vlad Kalashnikov skrev:

Måske er du præget af de lande du færdes i og hvordan man behandler kvinder her, men faktum er jo at langt de fleste (danske) kvinder ikke "lader sig bruge til sex af mænd" men HAR sex med mænd - til gensidig glæde for begge parter - hvorfor det ikke rigtig giver mening at snakke om manglende interesse og respekt.

Jeg har i øvrigt ikke noget problem med at mænd (eller kvinder) foretrækker en partner der kun har haft sex med 3-4 stykker. Folk har alle mulige præferencer og synes ikke denne, er hverken værre eller bedre end så mange andre.

Hvis udgangspunktet er at sex er noget kun mænd nyder, mens kvinder udelukkende bruges som "et hul" til mandens tilfredsstillelse; tror jeg såmænd "jo færre, jo bedre" vil være at foretrække for langt de fleste; som du selv er inde på, bærer ødelagte og misbrugte mennesker typisk rundt på en bagage som ikke altid er lige sjov at håndtere.

Jeg forstår (ligesom LaScrooge og andre) bare vitterlig ikke hvorfor kvinder skal hånes og fornedres i samme ombæring?
8
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 24. jan 2016, 12:20

LaScrooge skrev:Ej, men... Jeg kan slet ikke relatere til den måde at tænke om et andet menneske på. Jeg er glad for, at det er så fjernt fra mig, at jeg får det dårligt af at læse det.
Fordi jeg ikke bruger det nedsættende om personen, men om handlingen hvor hun lader sig misbruge som beholder for en andens udløsning. Jeg anser ikke finder kvinder med mange sexpartnere frastødende eller dårlige mennesker. Faktisk er de ofte langt bedre at være venner og have det sjovt med. Anser dem bare ikke for wife-material.

Og det er en ande diskussion men jeg tænker på hvorfor det er ligeså snart man kommer ind i soveværelser, at så mange Vestlige kvinder vil domineres, ydmyges og nedgørers og næsten voldtages (som jeg har oplever flere gange - No, what the fuck? Jeg har vil ikke voldtage dig, jeg vil elske dig og passe på dig) Og så kommer jeg til andre verdensdele og møder andre kvinder, og de har slet ikke lyster i den retning. Så jeg tænker lidt det er udtryk for et internaliseret eller sublimeret selvhad eller afsky Vestlige kvinder har fået til sig selv. Og at det måske kommer af at de heller ikke selv føler de respekterer deres egen krop.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6109

Indlægaf LadyFox » 24. jan 2016, 12:29

Vlad Kalashnikov skrev:
LaScrooge skrev:Ej, men... Jeg kan slet ikke relatere til den måde at tænke om et andet menneske på. Jeg er glad for, at det er så fjernt fra mig, at jeg får det dårligt af at læse det.
Fordi jeg ikke bruger det nedsættende om personen, men om handlingen hvor hun lader sig misbruge som beholder for en andens udløsning. Jeg anser ikke finder kvinder med mange sexpartnere frastødende eller dårlige mennesker. Faktisk er de ofte langt bedre at være venner og have det sjovt med. Anser dem bare ikke for wife-material.

Og det er en ande diskussion men jeg tænker på hvorfor det er ligeså snart man kommer ind i soveværelser, at så mange Vestlige kvinder vil domineres, ydmyges og nedgørers og næsten voldtages (som jeg har oplever flere gange - No, what the fuck? Jeg har vil ikke voldtage dig, jeg vil elske dig og passe på dig) Og så kommer jeg til andre verdensdele og møder andre kvinder, og de har slet ikke lyster i den retning. Så jeg tænker lidt det er udtryk for et internaliseret eller sublimeret selvhad eller afsky Vestlige kvinder har fået til sig selv. Og at det måske kommer af at de heller ikke selv føler de respekterer deres egen krop.

Men hvis vi lige antager at kvinder der har haft sex med flere mænd altså ikke nødvendigvis alle sammen er virkelig uheldige at blive voldtaget hver evig eneste gang - og altså derfor for har valgt frivilligt at indgå i nogle seksuellerelationer - Hvordan kommer brug og misbrug så ind i billedet?
3
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2411

Indlægaf Joe » 24. jan 2016, 12:34

Vlad Kalashnikov skrev:

Jeg er virkelig hamrende ligeglad med hvilke kvinder du personligt har lyst til at knalde, og hvordan du holder regnskab med deres fortid. Det styrer du bare fuldstændig selv!

Til gengæld bliver jeg helt enormt irritabel, når du samtidig kalder kvinder, der ikke falder under dine kærestepræferencer for "cumdumpsters". Det er helt utroligt grimt, og udtryk for et klamt kvindesyn. Og nej, det er ikke en korrekt betegnelse for noget som helst. Det er slang opfundet af mænd med et lige så nederen kvindesyn.

Forresten vil jeg sige at de der lidt mere end to mænd gennem tiden og jeg vist mere gensidigt brugte hinanden, end din fortolkning af intimt samkvem mellem en mand og en kvinde.

Men som sagt: Date de kvinder du vil. Men lad være med at tale så grimt om dem, du ikke vil date.
29
I'm Audrey Horne, and I get what I want

Tilbage til "Forhold og sex"