Skifteret, dødsbo og røvhuller

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Skifteret, dødsbo og røvhuller

Indlægaf Mi55y » 8. dec 2015, 07:27

Min stedfar døde her for en måned siden af sygdom opstået i forbindelse med alkoholmisbrug. Min mor og han har været separeret siden 2008, men er aldrig blevet skilt. Han boede i min mors lejlighed indtil han blev for syg, og hun ikke længere ville tage ansvaret for ham. Det er omkring 3 år siden. Siden da har hun besøgt ham ugentligt, taget ham med på ture og min familie holdt jul med ham sidste år - fordi hans egen familie var rimeligt ligeglade med ham. Til hans fars begravelse for et års tid siden var vi f.eks. kun min familie tilstede.

Hans mor har alle dage været en kælling og hans ældste søn kold i røven. Da han lå i koma i 5 uger sidste år, var de allerede begyndt at tømme lejligheden for værdier. Han havde to yngre børn, som han ikke havde kontakt til. Den yngste har han aldrig kendt, men den mellemste har boet med ham som helt lille og så ham ind til hun var 11-12 år. Jeg har dog været i jævnlig FB-kontakt med hende gennem hans sygdom og holdt hende opdateret.

Nå, det var lidt forhistorie. Min mor har gået og ventet på at få besked om urnenedsættelse. Hun havde ikke kunnet komme i kontakt med hans naboer, som var den eneste omgangskreds, han havde. Hun fik så fat i naboen her den anden dag, som kunne fortælle, at urnen var blevet nedsat for 14 dage siden. Naboerne var selv blevet informeret en time forinden, så de kunne ikke nå at informere min mor. Naboen kunne også fortælle, at moren og den ældste søn havde været og tømme lejligheden for værdier. De havde blandt andet solgt hans hårde hvidevarer og sat handicapscooteren til salg også. Markisen havde de skruet ud af murværket og taget med sig. Hvad der ellers er forsvundet af indbo er jo ikke til at sige.

Nu er min mor så blevet indkaldt til skifteretten, fordi hun åbenbart er i hans testamente. Hun har også fået at vide, at hans familie bestrider testamentet. Egentlig var hun mest indstillet på bare at lade det glide og frasige sig arv eftersom hun allerede var begunstiget til hans forsikringer, men hun er bare så sur og skuffet over, at hun ikke blev informeret om urnenedsættelsen, når nu hun er den eneste, der har passet ham gennem hans sygdom.

Og her er vi så nu. Hun hyrer selvfølgelig en advokat. Kan denne advokat møde for hende i skifteretten med en fuldmagt? Den ældste søn har været en del af rockermiljøet, indtil han blev psykisk syg, og vi har engang måttet flygte ud i en skov midt om natten, fordi han gik bananas på stoffer og alkohol og havde våben, så hun er ikke det mindste interesseret i at mødes med ham i skifteretten.

Er der andet, man skal være OBS på? Hvordan foregår det, når testamentet bestrides?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Skifteret, dødsbo og røvhuller

Indlægaf Mulan » 8. dec 2015, 07:43

.. Ok, Er din mor sikker på, at det er det værd? Det er altså det første, som slår mig.
5
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Skifteret, dødsbo og røvhuller

Indlægaf Mi55y » 8. dec 2015, 07:51

Mulan skrev:.. Ok, Er din mor sikker på, at det er det værd? Det er altså det første, som slår mig.


Nej, men hun gør det også lidt for retfærdighedens skyld. Han har jo to andre børn, som også bliver snydt i det her, eftersom deres halvbror har solgt ud af værdierne.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Skifteret, dødsbo og røvhuller

Indlægaf hotlips » 8. dec 2015, 16:18

skynd jer med den skifteret,og gør dem opmærksom på de har nøgler ,de ska aflevere dem til retten når der er strid om testamentet.,de må ikke bare gå ind i hans lejlighed og.så bliver de i det mindste stoppet i at hente mere.

jeg kan godt forstå jer,skidt med værdierne men ingen har da lyst til at se en man har haft nær blive ribbet på den måde.
1
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Skifteret, dødsbo og røvhuller

Indlægaf Mulan » 8. dec 2015, 16:54

Mi55y skrev:
Mulan skrev:.. Ok, Er din mor sikker på, at det er det værd? Det er altså det første, som slår mig.


Nej, men hun gør det også lidt for retfærdighedens skyld. Han har jo to andre børn, som også bliver snydt i det her, eftersom deres halvbror har solgt ud af værdierne.


Det kan jeg sagtens forstå. Jeg tror, at det er rimelig vigtigt at overveje det meget grundigt, om det er en kamp hun på længere sigt orker at tage.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Skifteret, dødsbo og røvhuller

Indlægaf Mi55y » 9. dec 2015, 07:57

Min mor har mødtes med sin advokat, som siger, at den sag kører han gladeligt i retten, hvis det kommer så langt...
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Livets forhold"