Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4108

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 21. feb 2016, 11:44

klumphen skrev:
klyt skrev:
Sophaya skrev:Jeg gad godt være bedre til at gøre ting alene. Gå i biografen, spise, rejse.
Har prøvet det hele flere gange og det har været en øjenåbner, og jeg forstår nu bedre, hvorfor nogle pakker rygsækken, tager afsted og får en god oplevelse. På intet tidspunkt har jeg tænkt, at "nu føler jeg mig for udstillet" el. lign., og synes især jeg har lært noget af at rejse og møde andre med åbenhed. Filmene har bare været fede oplevelser, og har altid været glad for at jeg kom afsted, bagefter.

Jeg har det lidt sådan at biograf, spise ude og rejse oftest mere er midler end de mål i sig selv. Så fx det at gå i biografen handler for mig også om det at deltage i noget socialt. At dele en oplevelse med en eller flere andre mennesker. Filmen i sig selv er kun en del af det, og hvis jeg ser den alene så mangler der noget.

Det er tit omvendt for mig :) Jeg vil gerne i biografen for at få biografoplevelsen og se filmen. Jeg vil gerne på cafe for at få brunchen. Hehe.
2
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 21. feb 2016, 13:42

klumphen skrev:Jeg har det lidt sådan at biograf, spise ude og rejse oftest mere er midler end de mål i sig selv. Så fx det at gå i biografen handler for mig også om det at deltage i noget socialt. At dele en oplevelse med en eller flere andre mennesker. Filmen i sig selv er kun en del af det, og hvis jeg ser den alene så mangler der noget.

Præcis.
Ganske få film er så meget bedre på det store lærred, at det forsvarer billetprisen, og prisen for slatne popcorn, og halvdød post-mix-sodavand.
Og café-besøg :8:
Når jeg kun drikker "filterkaffe" er 40 kr, jo helt sindsygt, for en kop varmepladekaffe.
Og små retter, til 40-80 kr., som kun kan mætte et barn :stoned:

Begge dele kan sagtens være midler for socialt samvær.

Det eneste i den retning jeg kan finde på at gøre alene, er at besøge et "øl-sted" (efter en vagt på spillestedet) og drikke en øl eller to, og så tage hjem.
Men ellers gider jeg heller ikke at betale dobbeltpris for en øl.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 311
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2553

Indlægaf Rikke » 21. feb 2016, 14:00

..
Senest rettet af Rikke 28. mar 2016, 19:12, rettet i alt 1 gang.
7
:whip:
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Guldfisk » 21. feb 2016, 14:01

Er der egentligt nogen, der kan anbefale cafeer (enten til kaffe eller øl), hvor man godt kan komme alene evt. med en bog?
Hvor man ikke føler, at man bare optager et bord, som de hellere ville have brugt på flere personer. Og hvor man heller ikke kommer til at blomstre midt i det hele, fordi alle vægpladserne er optaget af firemandsborde.
Gerne i København eller Århus, men andre kan sikkert også få glæde af anbefalinger andre steder :)
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6883

Indlægaf Daine » 21. feb 2016, 14:44

Guldfisk skrev:Er der egentligt nogen, der kan anbefale cafeer (enten til kaffe eller øl), hvor man godt kan komme alene evt. med en bog?
Hvor man ikke føler, at man bare optager et bord, som de hellere ville have brugt på flere personer. Og hvor man heller ikke kommer til at blomstre midt i det hele, fordi alle vægpladserne er optaget af firemandsborde.
Gerne i København eller Århus, men andre kan sikkert også få glæde af anbefalinger andre steder :)

Jeg har flere gange været på Faust i Århus, der har de en del 2 mands borde ude ved væggen. Og det er et hyggeligt sted, nede ved åen. Ellers kommet jeg mest på Poulsen og Dyrby's i Herning, hvor der også er 2 mands borde ved væggene.
Generelt vil jeg sige, at jeg er blevet behandlet fint de gange jeg har siddet på en cafe med en bog, så længe man ikke lige kommer der hvor der er allermest travlt*. Og har jeg opdaget, at de begynder at løbe tør for borde, er jeg smuttet (såfremt jeg selvfølgelig var færdig med at spise og drikke ;) ).

*Jeg har ikke noget problem i at sidde og læse mens jeg spiser, så kommer der også når de har travlt. Men jeg bliver ikke hængende og optager et bord, hvis jeg kan se de afviser folk ved døren pga. manglede plads :)
2
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 474

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 21. feb 2016, 14:46

Guldfisk skrev:Er der egentligt nogen, der kan anbefale cafeer (enten til kaffe eller øl), hvor man godt kan komme alene evt. med en bog?
Der er mange cafeer (i hvertfald i KBH) hvor mange kommer for at arbejde. De kommer oftest alene og sidder med deres laptop. Har jeg også gjort mange gange.
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 137
Likede indlæg: 1097

Indlægaf Planten » 21. feb 2016, 16:35

Jeg elsker at gå på café alene. Det er desuden også det eneste sted, jeg gider drikke kaffe :lol:
1
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Guldfisk » 21. feb 2016, 16:35

Vlad Kalashnikov skrev:
Der er mange cafeer (i hvertfald i KBH) hvor mange kommer for at arbejde. De kommer oftest alene og sidder med deres laptop. Har jeg også gjort mange gange.

Nåja, man kan gå efter computerne :) Så er det da til at spotte på forhånd.
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 23. feb 2016, 15:44

..
Senest rettet af Rikke 28. mar 2016, 19:11, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Planten

Indlægaf Planten » 23. feb 2016, 15:55

Rikke skrev:Hvordan er det nu lige, det er? Når noget virker for godt til at være sandt, så er det det som regel også?

Eller også er det reelt set bare godt ;)
3
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 23. feb 2016, 16:02

Planten skrev:
Rikke skrev:Hvordan er det nu lige, det er? Når noget virker for godt til at være sandt, så er det det som regel også?

Erfaring fortæller mig, at det er noget hø. Min mave fortæller mig at... Fy for helvede, det skræmmer mig lidt :genert:
0
Brugeravatar
Planten

Indlægaf Planten » 23. feb 2016, 16:13

Rikke skrev:
Planten skrev:

Erfaring fortæller mig, at det er noget hø. Min mave fortæller mig at... Fy for helvede, det skræmmer mig lidt :genert:

Hehe, det forstår jeg altså godt. Det kræver alt for meget mod at give slip :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9260

Indlægaf Fru Sunshine » 23. feb 2016, 18:07

Eller også bliver man gift med "for godt til at være sandt".
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 23. feb 2016, 18:13

Fru Sunshine skrev:

:8:
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9260

Indlægaf Fru Sunshine » 23. feb 2016, 18:22

Rikke skrev:
Fru Sunshine skrev:

:8:

Altså: jeg gjorde :-D
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"