Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2390

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 14. mar 2016, 20:37

Ham her den tredje er da noget monoton at høre på :D
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Vaginetta
Kort karma: 4
Likede indlæg: 165

Indlægaf Vaginetta » 14. mar 2016, 21:32

ManicNinja skrev:
Vaginetta skrev:
ManicNinja skrev:
Vaginetta skrev:Jeg tror lige jeg er blevet strudset. :rulle: Så er det bare om jeg skal sende den semi-klæbrige og pinlige "har jeg skræmt dig væk?"-besked eller lade den fare. Måske giver jeg den bare til på mandag. Eigh.

Ville det ikke være lidt nederen med en mand, der måske kun vender tilbage pga dårlig samvittighed over sådan en besked? Kunne jeg forestille mig en hel del både kvinder og mænd gøre. En god del af dem ville hverken være interesserede. Eller kunne finde ud af at sige, de ikke var det. Jeg ville lade den fare og ikke satse på en forklaring, selv om jeg udmærket kan følge, hvorfor du nok ville finde det rarest.

Du har (desværre) nok helt ret. Det der er så tarveligt med Strudsen er bare at jeg går og spekulerer i hundrede år. De gange jeg har fået en (høflig) afvisning har det været meget nemmere at komme videre og slå fyren ud af hovedet. Og så er der den lille naive del af mig der sidder og siger at han jo KUNNE blive interesseret i mig, selvom han tydeligvis ikke er det lige nu.

Men det er lidt ærgerligt at være afhængig af en mands afvisning, ikke? Altså, jeg mener - at være prisgivet en eller anden tilfældig fyrs luner, og om han kan finde ud af at være høflig og ordentlig eller bare er en - sorry - overfladisk narrøv.

For mig hjalp det på et tidspunkt, ikke bare i forhold til dates, men relationer i det hele taget, at lære at slippe håbet. Når man lidt krampagtigt holder fast i håbet, så er det, fordi man er bange for at mærke følelsen af være blevet "forladt" og fravalgt og såret. Men hvis man nu lige stopper op et kort øjeblik og tænker over, at man jo faktisk bare var på et par dates. Hvor meget har man så reelt mistet? Jowjow, det er da et hak i forfængeligheden. Men ærgrelsen varer jo ikke ret længe. Og når man ved det, er det pludselig ikke så farligt at nogen måske strudser én. Så slipper man hurtigere håbet og al den fokuseren på det og kan forholde sig nøgternt til, at "nå, før vi mødtes, skrev vi hver dag. Så mødtes vi, og nu har han ikke skrevet et par dage. Ikke et kny. Oh well, han var så dén type. Videre!"

At holde sig selv i det dér limbo er alt for pinefuldt, i forhold til hvad man har ud af det. Mit bedste råd er altid i den slags, at det er bedst, hvis man selv kan vende sig væk fra fyren i stedet for at afvente, at han vender sig væk fra én. Altså selv at sige: "Nu er der gået to dage, nu gider jeg simpelthen ikke tænke mere på dét!"

I øvrigt ... Nu kender jeg ikke til dit forløb her. Men selv synes jeg, det er okay med silent treatment efter en enkelt date. Så var det bare dét. Jeg synes, det er lidt meget at gøre ud af det, hvis man ligefrem skal til at "slå op" :D Sker det efter flere dates eller ligefrem en længere relation, og er der slet ikke noget initiativ til forklaring eller en ordentlig afsked eller noget fra modparten, så er jeg ret hurtig til at tænke, at SÅ er jeg sgu helt klart bedst tjent uden - men konfronterer gerne folk (udelukkende for min egen skyld) og skrider så derefter. Jeg har en tese om, at den slags adfærd også vidner om, hvordan et menneske er (vattet/konfliktsky) indrettet på andre områder - det gør det nemt at føle lettelse ...

Det synes jeg er klogt sagt - at man skal lade være med at klynge sig til et dumt håb, fordi man grundlæggende bare prøver at udskyde røv-følelsen af at være blevet afvist. Hvis man syntes fyren var interessant, er det dog lettere sagt end gjort. Jeg er lige begyndt at date igen efter et hårdt brud og en lang pause, så jeg skal vænne mig til alle mekanismerne igen. Og så skal jeg blive bedre til at håndtere det limbo der opstår mellem man er blevet afvist og der dukker en ny op.

Jeg er dog ikke enig i at en decideret silent treatment er okay efter en lang date/sex, med mindre det selvfølgelig er gensidigt. Men det er vist en tråd for sig. :P Det er også lidt ærgerligt hvis begge parter rent faktisk er interesserede, men tænker "Nå, han skriver ikke. Så er han nok ikke interesseret. Næste".
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 577
Likede indlæg: 5108

Indlægaf ManicNinja » 14. mar 2016, 22:59

Vaginetta:
Bare lige for en god ordens skyld: Synes bestemt ikke silent treatment er i orden efter noget som helst intimt mellem to mennesker. Jeg mener, det er okay efter at man bare er mødtes et par timer og har drukket kaffe. :) Ellers er det mindste, man kan gøre, sgu lige at sige eller skrive pænt farvel.

Derudover kan jeg sgu sagtens forstå, det er en hård én med de strudse dér oven på et slemt brud. De her ting med ikke at gå totalt i limbo/afventende hvadmonmodpartenvil-mode med det samme ... Det har også taget mig flere år og flere omgange at lære. Men pludselig en dag opdager man, at man både kan have evnen til at blive meget tiltrukket af en eller anden. Og samtidig godt kan være uafhængig. You'll get there.
Senest rettet af ManicNinja 15. mar 2016, 10:09, rettet i alt 1 gang.
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Lone Elizabeth
Kort karma: 3
Likede indlæg: 159

Indlægaf Lone Elizabeth » 15. mar 2016, 07:19

Altså selv om jeg har været gift med samme i over 30 år flyttede vi sammen efter 3 dage (for mit vedkommende mest af praktiske årsager -hurra for 80'erne-) - Så det behøver ikke at være gennemtænkt fra hoved til røv. Og kan da godt nævne 500 årsager til at vi ikke skulle fortsætte -inklusive utroskab-. Men mærkeligt nok er vores forhold nu bedre end nogen sinde. :) Er så også sikker på at min datter og svigerdatter aldrig vil tolerere det samme fra deres mænd. :gruble:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9254

Indlægaf Fru Sunshine » 15. mar 2016, 08:14

Lone Elizabeth skrev:Altså selv om jeg har været gift med samme i over 30 år flyttede vi sammen efter 3 dage (for mit vedkommende mest af praktiske årsager -hurra for 80'erne-) - Så det behøver ikke at være gennemtænkt fra hoved til røv. Og kan da godt nævne 500 årsager til at vi ikke skulle fortsætte -inklusive utroskab-. Men mærkeligt nok er vores forhold nu bedre end nogen sinde. :) Er så også sikker på at min datter og svigerdatter aldrig vil tolerere det samme fra deres mænd. :gruble:

Men hvorfor er det nødvendigt at pointere i en singletråd, hvor folk bare hygger sig med at udveksle deres tanker?
10
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lone Elizabeth

Indlægaf Lone Elizabeth » 15. mar 2016, 08:14

Og jeg må sige at jeg har boet sammen med manden efter 3 dages bekendtskab (hurra for 80'erne) -og kun af praktiske årsager. Hvis forelskelse og kærlighed kun var en grund var vi ikke sammen. Og havde ikke 2 dejlige unger og 4 børnebørn. Vi elsker hinanden, men ikke på et romantisk skær.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 15. mar 2016, 08:16

Lone Elizabeth skrev:Og jeg må sige at jeg har boet sammen med manden efter 3 dages bekendtskab (hurra for 80'erne) -og kun af praktiske årsager. Hvis forelskelse og kærlighed kun var en grund var vi ikke sammen. Og havde ikke 2 dejlige unger og 4 børnebørn. Vi elsker hinanden, men ikke på et romantisk skær.

Jeg stiller lige det samme spørgsmål som ovenover.
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5926

Indlægaf Dikus » 15. mar 2016, 09:02

Lone Elizabeth skrev:Og jeg må sige at jeg har boet sammen med manden efter 3 dages bekendtskab (hurra for 80'erne) -og kun af praktiske årsager. Hvis forelskelse og kærlighed kun var en grund var vi ikke sammen. Og havde ikke 2 dejlige unger og 4 børnebørn. Vi elsker hinanden, men ikke på et romantisk skær.

Det lyder trist. Endnu engang: Hvis du vil tale om det i en anden tråd, vil jeg gerne være med.

Det fungerer generelt sådan, så man forholder sig til det emne, tråden handler om. Ønsker man at diskutere et andet emne, så opretter man en ny tråd, og diskuterer det der, så man ikke ødelægger den igangværende tråd.
12
Brugeravatar
Lone Elizabeth

Indlægaf Lone Elizabeth » 15. mar 2016, 09:24

Synes jeg har optrådt som ens der måske ikke er single. Men overvejer hvorfor de er singler.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2280

Indlægaf Zombie » 15. mar 2016, 09:34

Lone Elizabeth skrev:Synes jeg har optrådt som ens der måske ikke er single. Men overvejer hvorfor de er singler.

Hvorfor er det egentlig vigtigt IKKE at være single? Hvis man er glad og har det godt, og opnår de ting i livet man ønsker sig. Er det så ikke ret ligegyldigt om man er single?

Hvorfor er det at være single så farligt, at det skal undgås for enhver pris - også med kærligheden som bekostning?
8
Brugeravatar
Lone Elizabeth

Indlægaf Lone Elizabeth » 15. mar 2016, 09:47

Muligvis pga at man gerne vil have børn (og for mit vedkommende børnebørn ) og dermed årsagen til at blive sammen.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 473

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 15. mar 2016, 09:53

Zombie skrev:
Lone Elizabeth skrev:Synes jeg har optrådt som ens der måske ikke er single. Men overvejer hvorfor de er singler.

Hvorfor er det egentlig vigtigt IKKE at være single? Hvis man er glad og har det godt, og opnår de ting i livet man ønsker sig. Er det så ikke ret ligegyldigt om man er single?

Hvorfor er det at være single så farligt, at det skal undgås for enhver pris - også med kærligheden som bekostning?
Det er ikke farligt hvis man har det godt med at være single, det har mange bare ikke (inkl. mange i denne tråd) og hvis man selv syntes det er noget møj er det naturligvis ikke godt. Jeg syntes også det er mærkeligt med folk der er ufrivilligt single i længere perioder. Jeg syntes jo der er et hav af muligheder man kan gøre brug af.
Senest rettet af Vlad Kalashnikov 15. mar 2016, 09:54, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4108

Indlægaf Viskelæder » 15. mar 2016, 09:55

Hvor bliver jeg træt af den fordømmelse, der spreder sig i vores dejlige tråd.
8
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 15. mar 2016, 10:36

Lone Elizabeth skrev:Muligvis pga at man gerne vil have børn (og for mit vedkommende børnebørn ) og dermed årsagen til at blive sammen.

Har du tænkt dig at svare på, hvad disse ret irrelevante indlæg laver i denne tråd?
3
Brugeravatar
Lone Elizabeth

Indlægaf Lone Elizabeth » 15. mar 2016, 11:13

Jeg synes så ikke de er irrelevante. Bare et andet fokus. Min datter er 32 og har 2 børn, men blev først gravid som 28 årig hvilket jeg og læger synes er sent. Hvis folk gerne vil være single, hvorfor så lave en tråd for at muntre hinanden op. Har da fornemmelsen af at det er hvorfor de er single.
0

Tilbage til "Forhold og sex"