Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 571
Likede indlæg: 5086

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 19. mar 2016, 13:54

Mocca skrev:Nej, gode råd stinker ikke.
Og du rammer hovedet på sømmet hele vejen igennem.
Intet af det er dog nyt for mig. Jeg er selv ret god til at reflektere over mine egne handlinger, og er meget bevidst om, at det er netop sådan, det hænger sammen.

Derfor er det også så meget mere tåbeligt, at jeg ikke kan komme helt fri af situationen og af ham.
Min fornuft kan også sagtens se alle hans fejl (ud over alt ovenstående).

Derfor også min date i går.
Han var så bare så skøn og følsom en mand, så han ikke skal bruges som en erstatning.

Tak for et langt og klogt råd, Magic :kys:

Tro mig, min nære omgangskreds, som kun kender mig som en ret beslutsom og no bullshit kvinde, rykker sig fortvivlet i håret over at kunne følge med på sidelinien.

Selv tak.

I så fald kan jeg kun anbefale dig, at du handler. Ikke kun reflekterer. Men handler. Selv om det er sindssygt svært, så gør det KUN på fornuften. Og se så hvad der sker. Helt ærligt, hvorfor ikke give dig selv en chance for at finde ud af, at du faktisk kan håndtere det tomrum og den rådvildhed, der følger? Lige nu agerer du, som én, der ikke selv tror, hun ville kunne det.

Jeg tror ikke, en "erstatningsmand" er løsningen, selv om jeg her og nu udmærket forstår ræsonnementet bag. Det er nemmere at skifte modparten ud end at "skifte sine egne mønstre ud" ...

Det er nok en tanke værd, det her med den beslutsomme og no bullshit-agtige kvinde, vennerne ser dig som. Og som du sikkert også er. For hvem er så hende, der holder fast i en mand, der ikke vil have hende "rigtigt"? En gammel version af dig?

Ja, ikke at du skal svare mig ... :)

Nå, anyway - skal nok tie stille nu. :) Navnet er i øvrigt Manic - ikke meget magi over mig. Heller ikke megen ninja, for den sags skyld. Men lad nu det ligge ... :)
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Rapfisk » 19. mar 2016, 14:26

ManicNinja skrev:
Rapfisk skrev:
ManicNinja skrev:
Rapfisk skrev:Hvordan glemmer man én, man har besluttet at være færdig med? Manden er en kraftidiot af dimensioner, og jeg har besluttet at glemme ham, men der er jo også en grund til, at jeg har følelser for ham.

Om dagen går det normalt godt, men så er jeg alene hjemme om aftenen og savner én til at holde om mig, eller jeg drømmer om ham om natten.

Det er nok fordi, jeg mangler noget, men det er godt nok svært at slippe. Sådan tror jeg ikke, jeg har haft det i omegnen af 15 år :rulle:

Hvad er det mere præcist ved ham, du ikke kan slippe?

Jeg tror mest, det er den opmærksomhed, han giver mig, og den spænding i hverdagen, samtidig med, at han står for noget velkendt.

Opmærksomhed kunne du vel få mange andre steder? Så vidt jeg ved, er du hverken grim eller charmeforladt ;)

Velkendt - hvordan? Sig til hvis jeg går for tæt på ...

Nej, det er fint, og sødt af dig at spørge.

Det er jo det med at møde mennesker. Det sker ikke forfærdelig tit, at jeg møder mænd i det hele taget, og datingscenen har jeg aldrig haft held med.

Derfor er det også dejligt med det velkendte. Det med at interessere sig for en mand, man kender i forvejen i stedet for at skulle opdyrke nyt og usikkert land.

Men jeg tror, det handler meget om det, Pflanzi beskriver, at det er rart for hjernen at få et konkret ansigt sat på et ukonkret savn.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 19. mar 2016, 14:28

^^ Giver enormt god mening! Desværre, kunne man vel sige ... :ae:
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 19. mar 2016, 14:31

Jeg har i øvrigt fået denne blog anbefalet af en veninde, der kæmper med at finde mænd, der er emotionelt uopnåelige. http://www.baggagereclaim.co.uk/underst ... tionships/

I øvrigt har vi talt om, at der nok er en vis risiko for, at vi falder for den type mænd, fordi vi dybest set er den samme type kvinder.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 19. mar 2016, 14:37

Rapfisk skrev:Jeg har i øvrigt fået denne blog anbefalet af en veninde, der kæmper med at finde mænd, der er emotionelt uopnåelige. http://www.baggagereclaim.co.uk/underst ... tionships/

I øvrigt har vi talt om, at der nok er en vis risiko for, at vi falder for den type mænd, fordi vi dybest set er den samme type kvinder.

"Emotionelt uopnåelige" ... wauw, dét var da en lille let én til næste gang, man har en kedelig bordherre, hva? ;) Spøg til side. Bare et voldsomt udtryk. Men dækkende, bestemt!
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 19. mar 2016, 14:42

ManicNinja skrev:
Rapfisk skrev:Jeg har i øvrigt fået denne blog anbefalet af en veninde, der kæmper med at finde mænd, der er emotionelt uopnåelige. http://www.baggagereclaim.co.uk/underst ... tionships/

"Emotionelt uopnåelige" ... wauw, dét var da en lille let én til næste gang, man har en kedelig bordherre, hva? ;) Spøg til side. Bare et voldsomt udtryk. Men dækkende, bestemt!

Ja, det var lidt svært at finde på en mundret dansk oversættelse. Jeg ved ikke, om terminologien allerede findes på dansk?
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 19. mar 2016, 14:53

Rapfisk skrev:
ManicNinja skrev:

Ja, det var lidt svært at finde på en mundret dansk oversættelse. Jeg ved ikke, om terminologien allerede findes på dansk?

Ingen idé. Men som sagt synes jeg, udtrykket dækker fint.

Har kigget lidt på dit link. Pudsigt nok skrev jeg selv for et par år siden tekster, der handlede rigtigt meget om det samme - punkter, jeg har lært at være opmærksomme på hos mænd, jeg møder. Og sidenhen faktisk også har vænnet mig til at kigge på ift kvinder, som jeg udvikler venskaber med.

Man er godt på vej, hvis man kan spotte disse punkter hos mænd - og endnu bedre er det så, hvis man er bevidst om, hvordan man plejer at reagere ...
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 19. mar 2016, 22:58

GnueN skrev:Hedder det ikke "emotionelt utilgængelig"? Det dér "uopnåelig" lyder som om det er noget man ligefrem efterstræber.

Jo, det gør det nok.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4100

Indlægaf Viskelæder » 20. mar 2016, 11:18

Er det tydeligt, at jeg har været single i 3 år?

puslespil.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 20. mar 2016, 11:21

Viskelæder skrev:Er det tydeligt, at jeg har været single i 3 år?

puslespil.jpg

Jeg har også overvejet at gå i gang med puslespil - men jeg har så også været single siden 2011...
1
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 20. mar 2016, 11:42

Rapfisk skrev:

puslespil.jpg

Jeg har også overvejet at gå i gang med puslespil - men jeg har så også været single siden 2011...

Gør det! Så starter vi en puslespilstråd :D
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6819

Indlægaf Daine » 20. mar 2016, 13:05

Viskelæder skrev:
Rapfisk skrev:

[...]

Så vil jeg gerne være med :ninja:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Og nej, jeg ønsker ikke engang at tænke på hvor længe jeg har været single.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3774

Indlægaf Sophaya » 20. mar 2016, 13:23

Jeg tør næsten ikke sige det højt, men jeg crusher for vildt på en anden end min eks for første gang i flere år. Jeg tror desværre ikke, han er interesseret, men hvor er det befriende at føle sådan om en ny person :blush2:
17
x
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 20. mar 2016, 13:49

Sophaya skrev:Jeg tør næsten ikke sige det højt, men jeg crusher for vildt på en anden end min eks for første gang i flere år. Jeg tror desværre ikke, han er interesseret, men hvor er det befriende at føle sådan om en ny person :blush2:

Ej, hvor dejligt!
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 20. mar 2016, 14:05

Daine skrev:
Viskelæder skrev:
Rapfisk skrev:

[...]

Så vil jeg gerne være med :ninja:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Og nej, jeg ønsker ikke engang at tænke på hvor længe jeg har været single.

ÅÅÅRH, må jeg komme på besøg? :ivrig:
1

Tilbage til "Forhold og sex"