Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 570
Likede indlæg: 5084

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 22. mar 2016, 10:14

Viskelæder skrev:Jeg er, uden at skulle spille smart, aldrig blevet afvist af en fyr efter første date. Eller nærmest nogensinde. Det er altid mig, der er den afvisende. Så det gør det jo bare endnu mere mærkeligt, sådan objektivt. Men jeg er bare så bange for at blive såret. Kliché eller ej :)

Uden at der nu skal gå totalt Freud i den er der muligvis en pointe i, at du udelukkende har været sammen med mænd,der ikke på et tidspunkt har afvist dig ...

Anyway. Jeg prøvede sådan set bare at sige, at det kan være en god erkendelse, at løsningen ikke er at undgå det, der potentielt kan såre én - men at huske at man er overlevet ganske glimrende og har håndteret det og er kommet (hurtigt) videre, de gange det er sket. Selv om du måske ikke er blevet afvist, har du formodentligt alligevel som alle os andre ikke helt unge mennesker erfaring med sårethed. ;)

Rigtigt god date! Husk frisk mund-pastiller ... :P
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4098

Indlægaf Viskelæder » 22. mar 2016, 10:46

ManicNinja skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er, uden at skulle spille smart, aldrig blevet afvist af en fyr efter første date. Eller nærmest nogensinde. Det er altid mig, der er den afvisende. Så det gør det jo bare endnu mere mærkeligt, sådan objektivt. Men jeg er bare så bange for at blive såret. Kliché eller ej :)

Uden at der nu skal gå totalt Freud i den er der muligvis en pointe i, at du udelukkende har været sammen med mænd,der ikke på et tidspunkt har afvist dig ...

Anyway. Jeg prøvede sådan set bare at sige, at det kan være en god erkendelse, at løsningen ikke er at undgå det, der potentielt kan såre én - men at huske at man er overlevet ganske glimrende og har håndteret det og er kommet (hurtigt) videre, de gange det er sket. Selv om du måske ikke er blevet afvist, har du formodentligt alligevel som alle os andre ikke helt unge mennesker erfaring med sårethed. ;)

Det er netop min pointe, jeg har meget stor erfaring med at blive såret. Det har bare ikke været fra fyre efter første date :)

Haha, nooooo!
1
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 22. mar 2016, 11:03

Viskelæder skrev:
ManicNinja skrev:

Det er netop min pointe, jeg har meget stor erfaring med at blive såret. Det har bare ikke været fra fyre efter første date :)

Haha, nooooo!

Og sidder du ikke og er helt okay alligevel? :fløjt: Kan selvfølgelig sagtens forstå dig. Det er da alment menneskeligt at have den dér frygt. Absolut. Men der er bare ingen grund til at agere som én, der ikke ville kunne klare et par følelsesmæssige skrammer, hvis man faktisk har en del råstyrke (som jeg fornemmer, at du har). :)
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4136

Indlægaf decibell » 22. mar 2016, 11:04

Viske, der ligger vel også i det, at så længe man ikke har handlet, er mulighederne stadig åbne, men lige så snart det er sat i gang, er det knald eller fald (ikke bogstaveligt talt!).

Sådan har jeg - og nu min voksne datter - i hvert fald haft det. Hvor det godt kunne være mere tiltalende at sidde med drømmene om alle mulighederne (som ikke er farlige eller gør ondt), mens handling medfører følelser og risiko for, at det ikke går lige så godt som i drømmene. Men man får til gengæld heller aldrig lov til at opleve de rigtige følelser eller få nogle oplevelser, der langt overgår drømmene, fordi de er virkelige.
5
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 87
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 561

Indlægaf malou_43 » 22. mar 2016, 11:08

Kæft, det er op af bakke!

For en måneds tid siden skrev en fyr fra Sønderjylland til mig - vi skrev et par mails, hvortil vi fandt at afstanden var for stor. Der blev udvekslet et gensigt held og lykke.
For en uges tid siden modtog jeg en mail fra ham, at det var ærgeligt med afstanden, for jeg så squ dejlig ud. Fint, vi skrev lidt, rykkede videre til facebook. Vi skrev et par timer, mest om musik.

Pludselig skriver han, at det her ikke går. Min musiksmag dræber simpelthen hans egen kærlighed for musik - say what?! Ja han mente at personligheden lå i musiksmagen. Jeg hører alt, gerne Foo Fighters, Bowie, Mayer - altså ikke noget Hansi Hinterseer eller Rasmus Seeback/Medina :lol: :-p
Han kunne simpelthen ikke se sig selv med et menneske, der engang hørte My Chemical Romance og nyder en gammel Bowie-plade af og til - jeeeez :lol:

Han er en ganske normalt 33-årig lærer - men jeg var helt paf. Det undrer mig måske ikke, at han er single :tie: :lol:
10
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 22. mar 2016, 11:09

^^ Av, Deci - dér ramte du til gengæld spot on for mig ift heeelt andre emner end dating ...

Men tak for et såkaldt wake up-call! :wacko:
3
Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 22. mar 2016, 11:12

ManicNinja skrev:^^ Av, Deci - dér ramte du til gengæld spot on for mig ift heeelt andre emner end dating ...

Velbekomme - eller....skal jeg sige "sorry"? :gruble:
2

Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 22. mar 2016, 11:15

decibell skrev:
ManicNinja skrev:^^ Av, Deci - dér ramte du til gengæld spot on for mig ift heeelt andre emner end dating ...

Absolut velbekomme da! :) Har aldrig rigtigt været min stil at ønske, at mine medmennesker udelukkende stryger mig eller andre med hårene, så længe tonen blot er konstruktiv. Hvilket din jo bestemt er! :kys:

Sagen er: Jeg kører lige præcis den her udsættelses-forsvars-ting ift en stor drøm, jeg har. Fordi jeg ikke kan forestille mig at kunne håndtere det, hvis det mislykkes.

Det piner mig SÅ meget, at jeg spænder ben for mig selv ...

Jeg har vidst det i årevis. Inderst inde. Men aldrig rigtigt sat ord på. Nu sidder jeg i S-toget med en klump i halsen og våde øjne. Akkeja!
Senest rettet af ManicNinja 22. mar 2016, 11:20, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2367

Indlægaf Juki » 22. mar 2016, 11:19

malou_43 skrev:Kæft, det er op af bakke!

For en måneds tid siden skrev en fyr fra Sønderjylland til mig - vi skrev et par mails, hvortil vi fandt at afstanden var for stor. Der blev udvekslet et gensigt held og lykke.
For en uges tid siden modtog jeg en mail fra ham, at det var ærgeligt med afstanden, for jeg så squ dejlig ud. Fint, vi skrev lidt, rykkede videre til facebook. Vi skrev et par timer, mest om musik.

Pludselig skriver han, at det her ikke går. Min musiksmag dræber simpelthen hans egen kærlighed for musik - say what?! Ja han mente at personligheden lå i musiksmagen. Jeg hører alt, gerne Foo Fighters, Bowie, Mayer - altså ikke noget Hansi Hinterseer eller Rasmus Seeback/Medina :lol: :-p
Han kunne simpelthen ikke se sig selv med et menneske, der engang hørte My Chemical Romance og nyder en gammel Bowie-plade af og til - jeeeez :lol:

Han er en ganske normalt 33-årig lærer - men jeg var helt paf. Det undrer mig måske ikke, at han er single :tie: :lol:

Ej, hvor sært :lol: Du har vel ikke tvunget ham til at høre det?

Ps. Hvad hører han selv?
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 87
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 561

Indlægaf malou_43 » 22. mar 2016, 11:29

Juki skrev:

Ps. Hvad hører han selv?

Jeg nævnte, at jeg måske ville have det lidt stramt med fyre, der hørte dansk top (ikke at jeg ville droppe ham, men mere ærge mig over vi ikke kunne nyde musik sammen) - svaret var -og jeg citerer "For mig at se er din smag faktisk værre for mig, da det er den slags musik, som var med til at dræbe den musik, som jeg elsker" - det er fandme at give mig en årnli røvfuld magt, hva :ticks:
Og jeg pointerer atter, at jeg hører meget forskelligt musik, ofte det der også spilles i radioen.

For at nævne nogle få - Toto, Danielia Cotton, Amos Lee, Troy Newman, Jude Cole, Patty Griffin, Jonny Lang, Harem Scarem, Strangeways :D

Jeg er stadig paf, nu jeg mærker efter :nerve: :gruble: :genert: :lol2:
5
Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 22. mar 2016, 11:34

ManicNinja skrev:
decibell skrev:

Absolut velbekomme da! :) Har aldrig rigtigt været min stil at ønske, at mine medmennesker udelukkende stryger mig eller andre med hårene, så længe tonen blot er konstruktiv. Hvilket din jo bestemt er! :kys:

Sagen er: Jeg kører lige præcis den her udsættelses-forsvars-ting ift en stor drøm, jeg har. Fordi jeg ikke kan forestille mig at kunne håndtere det, hvis det mislykkes.

Det piner mig SÅ meget, at jeg spænder ben for mig selv ...

Jeg har vidst det i årevis. Inderst inde. Men aldrig rigtigt sat ord på. Nu sidder jeg i S-toget med en klump i halsen og våde øjne. Akkeja!

Nu er jeg jo en halvgammel kone i mit livs sensommer (vi er kun nået til august her!), og det er både sært befriende og trist på samme tid, at jeg ikke har de samme muligheder mere. For tiden tager mulighederne væk, Manic, så du må sgu se at få en vis del i geled og få gjort noget ved det, inden tiden har taget beslutningen for dig. Som du selv lige smed før: Hvad er det værste, der kan ske? :kys:

Det har faktisk hjulpet mig at huske på, at hvis drømmen skulle mislykkes, er livet så finurligt indrettet, at man nok skal finde andre drømme at erstatte det med. Frygten er den værste diktator, man kan forestille sig, der kan undertrykke dit liv totalt, så find din indre guerillakriger frem og gør oprør (og så stopper vi med metaforerne), inden det er for sent.
7

Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 22. mar 2016, 11:36

malou_43 skrev:
Juki skrev:

Ps. Hvad hører han selv?

Jeg nævnte, at jeg måske ville have det lidt stramt med fyre, der hørte dansk top (ikke at jeg ville droppe ham, men mere ærge mig over vi ikke kunne nyde musik sammen) - svaret var -og jeg citerer "For mig at se er din smag faktisk værre for mig, da det er den slags musik, som var med til at dræbe den musik, som jeg elsker" - det er fandme at give mig en årnli røvfuld magt, hva :ticks:
Og jeg pointerer atter, at jeg hører meget forskelligt musik, ofte det der også spilles i radioen.

For at nævne nogle få - Toto, Danielia Cotton, Amos Lee, Troy Newman, Jude Cole, Patty Griffin, Jonny Lang, Harem Scarem, Strangeways :D

Jeg er stadig paf, nu jeg mærker efter :nerve: :gruble: :genert: :lol2:

1

Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 22. mar 2016, 11:40

^^ Det værste, der kan ske, er at jeg ikke har andre lige så store drømme og ideer at sætte i stedet. Og at jeg helt seriøst ikke kan forestille mig at leve uden min/en stor drøm. Vi er derhenne, hvor jeg sagtens kan se mig selv miste følelsen af mening. Med noget. Hvis det ikke kan lade sig gøre.

En meget klog terapeut sagde sidste år til mig, da vi strejfede emnet i en anden sammenhæng:
"Hvad ville der ske, hvis det ikke lykkedes?"
Mit svar: "Så ville jeg prøve igen!"

Men sagen er: Jeg prøver IKKE.

Heller ikke selv om maaaange mennesker - både fremmede og nære - helt uopfordret har sagt til mig, at det KUN kan være det, jeg skal.

Puha!
0
Mocca
Kort karma: 18
Likede indlæg: 374

Indlægaf Mocca » 22. mar 2016, 11:44

ManicNinja skrev:
Mocca skrev:
Rapfisk skrev:Hvordan glemmer man én, man har besluttet at være færdig med? Manden er en kraftidiot af dimensioner, og jeg har besluttet at glemme ham, men der er jo også en grund til, at jeg har følelser for ham.

Om dagen går det normalt godt, men så er jeg alene hjemme om aftenen og savner én til at holde om mig, eller jeg drømmer om ham om natten.

Det er nok fordi, jeg mangler noget, men det er godt nok svært at slippe. Sådan tror jeg ikke, jeg har haft det i omegnen af 15 år :rulle:

Intet råd herfra :mellow:

Jeg står i nøjagtig samme situation. Mit rationelle og fornuftige jeg siger, at jeg skal få givet slip på ham, der ikke kan tage sig sammen til at ville mig 100%. Og, - hold nu fast, - det har stået på i næsten to år.
Dum, dummere, Mocca!
For helvede!
Tog på date med en anden i dag. Skøn og spændende mand, der vidste, hvad han stod for, og hvad han ville.
Alle sammenligninger ville falde ud til hans fordel.
Han var ret begejstret for mig, og lagde ikke skjul på det.

Og alligevel sidder jeg nu herhjemme og håber på, at høre fra den anden, der ikke kan tage sig sammen til at tage chancen, og lukke mig helt ind.

:forvirret: :forvirret:

Jeg véd, at såkaldt "gode råd" kan være pisseiriterende - og er alt for nemme at give til fremmede. Med det forbehold får du lige mit umiddelbart bedste råd til dig:

Hold op med at tænke på ham som én, der ikke kan "tage sig sammen til" at ville dig fuldt og helt.
Hvis noget er et spørgsmål om at tage sig sammen til, så er vi ude i et valg - og noget, man kan gøre, når bare alt muligt andet er lidt bedre, og man har overskuddet osv. På den måde har du allerede i din måde at tænke på hans opførsel forsvaret den - og givet dig selv en kattelem for at blive ved at håbe. På at han en dag "tager sig sammen", når bare alt muligt er blevet lidt bedre og anderledes. Det har du så nu - gætter jeg på - håbet på i det meste af to år, alt imens du oftere og oftere har fortalt dig selv, hvor dum du er at håbe. Og måske samtidig kæmpet for at "gøre dig fortjent". Begge dele ekstremt usundt for selvværdet.

Sagen er: Det er DIG, der skal tage dig sammen. Vende dig væk fra ham. Åbne dig for en anden på et tidspunkt. Og insistere på, at vedkommende er der fuldt og helt, hvis det er sådan et forhold, du ønsker - og hvis vedkommende ikke er, så træffe en beslutning om at gå i stedet for at stuve ansvaret over på modparten og vente på, at vedkommende aktivt vælger dig til. Eller evt. aktivt vælger dig fra. Dét gør de commitmentforskrækkede nemlig erfaringsmæssigt ikke. De har det jo sådan set, som de vil have det, når de er sammen med én, de kan "holde i skak" og ikke helt være sammen med alligevel.

Og så skal du have fundet ud af, hvorfor det var så svært for dig at vende dig væk. Hvad har han, som du higer sådan efter? Og har han det egentlig reelt - eller har du blot en gammel vane med at håbe og vente på kærlighed, hvor den ikke findes og derfor digte en historie om et eller andet, han har, som du længes efter?
Når du engang har afklaret disse ting, så bliver næste kæreste sandsynligvis ikke af den type, der kun kan give dig ganske få afgrænsede, fattige bidder ind imellem, konstant er på vej væk, aldrig vil planlægge mere end få dage ud i fremtiden, ikke vil lade dig møde sine venner eller familie osv., osv. Til den tid vil commitment phobics med al sandsynlighed vige uden om dig.

Uden at kende hverken dig eller ham gutten, der ikke kan forpligte sig ... Når den slags har stået på så længe, så ændrer sådan en mand sig ikke. Enten er han "i stykker" indeni og har af den ene eller den anden grund ikke evnen til at være i en tæt relation. Eller også passer jeres behov for graden af intimitet/samvær/nærhed bare ikke sammen. Så den adfærd dér handler ikke om ikke at kunne tage sig sammen. Den handler om, at han af den ene eller den anden grund ikke KAN give mere nærhed end den, du får. Og der er intet, DU kan gøre for at ændre dette.

Uanset så synes jeg, du skulle skille dig af med ham og så undersøge nærmere, hvad det er, der har gjort, at du har ladet dig nøje og - går jeg ud fra - håbet. På den måde ender han også med alligevel indirekte at have "hjulpet dig". Og dét kan nu være en rar følelse bagefter. Så føles sådanne to år bestemt ikke spildt.

Ja, jeg sagde det jo: Gode råd sutter røv. :) Men nu har du så mine 50 cents. :)

Tænkte igen lidt over dit gode indlæg...

Det jeg er kommet frem til, er ikke positivt. Eller jo, afklaring og selverkendelse er altid positivt.

Efterhånden kender jeg ham så godt, at det føles dejligt trygt.
Når jeg kigger mig omkring, ender jeg hver gang med at konstatere, at der ikke lige er andre derude, jeg har lyst til.
Og så er der måske også en snert af, at han er interessant, fordi jeg jo åbenbart ikke kan få ham... :genert:
Tosset, I know.
1
Mocca
Kort karma: 18
Likede indlæg: 374

Indlægaf Mocca » 22. mar 2016, 11:48

Den havde jeg alligevel ikke hørt før... :klap:

Mon ikke, han blot har fået generel præstationsangst ved at møde en kvinde, der har en lidt mere avanceret (musik)smag, end hans egen.
1

Tilbage til "Forhold og sex"