Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 7. maj 2016, 08:02

Rapfisk skrev:
Zombie skrev:
Animi skrev:Jeg savner virkelig min eks. Og det gør ondt at han ikke har spurgt mig om hvordan jeg har det. Og der gør ondt, at mens det er hårdt for mig at komme videre, så opfører han sig bare som om intet er sket.
Det er virkelig hårdt at vide, at mens han betyder ekstremt meget for mig, så betyder jeg åbenbart ikke specielt meget for ham.

Er PRÆCIS det samme sted. :kram:

Jeg tror, at min eks havde det med mig som I beskriver.

Min version var, at jeg havde brug for at komme ud og at lave nogle andre ting, se nogle andre mennesker. Jeg sørgede ikke ret meget, da vi endeligt slog op (et kortvarigt brud tidligere, derimod...), for det havde jeg på mange måder gjort i den sidste del af vores dårlige forhold, men jeg havde brug for at etablere en ny normaltilstand uden eksen. Jeg kan godt forstå, hvis han var ked af det, men det var bare ikke mit problem længere. Jeg havde større ansvar for mig selv end for ham, og det var nok den store ændring.

Sådan tror jeg stort set altid det er. Selvom man er enige om et brud, vil der nok altid være én, som er længere i processen end den anden. Jeg har stået i begge roller, og rent personligt er det da rarest at være den, som er ovre den første sorg.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 7. maj 2016, 08:15

Jeg har hygget mig med at google en eks-flirt. Han er tilsyneladende tilbage med en Ph.D. på DTU, selv om jeg havde hørt, at han var droppet ud af kandidaten. Rigtig godt for ham, men hvad er der med mig og ingeniører? :rulle:
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 292
Likede indlæg: 2216

Indlægaf Mulan » 7. maj 2016, 08:28

Jeg tvivler stærkt på, at i ikke betyder noget stadigvæk, men det kunne sagtens være en måde at passe på sig selv. Det med at lukke jer ude. Hvem ved, måske sidder de hver især og får mental støtte fra bedstevennen? Når man har været sammen med en i længere tid, så tager det sgu en kold skid, at blive ligeglad og det har ingen af jeres jo været. SÅ ja, i betyder noget stadigvæk, men folk slikker sår på forskellige måder. *kram*
6
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 802

Indlægaf klumphen » 7. maj 2016, 08:33

Mulan skrev:...
1. Jeg gider ikke at det skal være en dating-service. Det handlede for mig om at møde nye mennesker på vennebasis.
2. Jeg gider ikke at skulle tage ansvar for, at han ikke kan de sociale spilleregler.
3. Hvis jeg afviser ham, så står jeg tilbage som den selvfede madamme, fordi... Han jo ikke har sagt noget direkte.
4. Jeg vil gerne stoppe det her nu.
...

Lige meget hvad så synes jeg du skulle vende punkt 3 på hovedet, og sige til dig selv at du selvfølgelig er så awesome at han er tiltrukket af dig!
6
Aquadorable
Kort karma: 23
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 7. maj 2016, 08:47

Rapfisk skrev:Jeg har hygget mig med at google en eks-flirt. Han er tilsyneladende tilbage med en Ph.D. på DTU, selv om jeg havde hørt, at han var droppet ud af kandidaten. Rigtig godt for ham, men hvad er der med mig og ingeniører? :rulle:

Der kommer flere søde ingeniører i eftermiddag :D Glæder mig, til vi ses!
0
:love:
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 7. maj 2016, 08:53

Aquadorable skrev:
Rapfisk skrev:Jeg har hygget mig med at google en eks-flirt. Han er tilsyneladende tilbage med en Ph.D. på DTU, selv om jeg havde hørt, at han var droppet ud af kandidaten. Rigtig godt for ham, men hvad er der med mig og ingeniører? :rulle:

Hvor?! Jeg har aldrig prøvet en ingeniør :fløjt:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
derived242
Kort karma: 2
Likede indlæg: 24

Indlægaf derived242 » 7. maj 2016, 08:56

Zombie skrev:
Animi skrev:
Zombie skrev:
Animi skrev:Jeg savner virkelig min eks. Og det gør ondt at han ikke har spurgt mig om hvordan jeg har det. Og der gør ondt, at mens det er hårdt for mig at komme videre, så opfører han sig bare som om intet er sket.
Det er virkelig hårdt at vide, at mens han betyder ekstremt meget for mig, så betyder jeg åbenbart ikke specielt meget for ham.

Er PRÆCIS det samme sted. :kram:

Det er sgu noget lort! :( :kram:

Ja. :(
Jeg prøver at tænke sådan på det, at hans ligegyldighed nok er et udtryk for, at han ikke kan vise sin sårbarhed. At han faktisk ER påvirket, men ikke vil vise det til mig.
Og så tror jeg desværre, i mit tilfælde, at eks'en bare er mere afklaret end jeg måske er. Jeg ved godt, at vi slog op fordi det ikke fungerede og at vi ikke kan være sammen, men jeg savner de ting som var gode og jeg savner HAM. Også selvom han var lidt en idiot. :mellow:

Er det ikke meget naturligt? Når man først har afsluttet forholdet må det vel på en eller anden vis være i orden at man vælger den tilgang som gør det nemmest for en selv (selvfølgelig uden at være en total røv overfor ens eks forstås)
Jeg tror ikke det har noget at gøre med hvem som betyder mest, bare at der er forskel på hvordan man vil håndtere det. Mit indtryk er, at kvinder meget gerne vil tale om ting og det har jeg aldrig oplevet skulle gøre noget godt for mig, jeg har egentlig helst ville have minimal kontakt med mine ekser indtil jeg var kommet mig følelsesmæssigt over dem.
0
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 7. maj 2016, 08:59

Mulan skrev:Jeg tvivler stærkt på, at i ikke betyder noget stadigvæk, men det kunne sagtens være en måde at passe på sig selv. Det med at lukke jer ude. Hvem ved, måske sidder de hver især og får mental støtte fra bedstevennen? Når man har været sammen med en i længere tid, så tager det sgu en kold skid, at blive ligeglad og det har ingen af jeres jo været. SÅ ja, i betyder noget stadigvæk, men folk slikker sår på forskellige måder. *kram*

Dette!

Det er 4,5 år siden jeg gik fra min eks - han var formentlig gået kort efter hvis jeg ikke havde, så vi var på sin vis enige. Jeg synes den gang at han virkede så kold og ligeglad og jeg begyndte at tvivle på om de næsten 5 år som vi havde haft sammen, slet ikke havde betydet noget for ham.
Af grundem, som jeg simpelthen ikke kan huske lige nu, kom vi ind på vores brud fornyeligt og her fortalte han mig at det havde været den værste tid for ham og han havde været helt hudløs i næsten et år efter. Det kom virkelig bag på mig. Men som han sagde; så var det jo ikke ligefrem fedt at skilte med.
Ergo, så tror jeg vitterligt at det hører til et fåtal af mennesker der er så kolde, at de ikke sørger efter et brud med en seriøs kæreste - de gør det bare ikke altid på samme måde som os selv :kys:
6
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 802

Indlægaf klumphen » 7. maj 2016, 09:03

Skralde skrev:
Aquadorable skrev:Der kommer flere søde ingeniører i eftermiddag :D Glæder mig, til vi ses!

:lol2:
Det er helt klart noget du burde skrive på din bucket-liste :D
3
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 7. maj 2016, 09:04

Skralde skrev:
Aquadorable skrev:

Hahaha. Stalker-Aqua. Jeg glæder mig også til at se dig og herren i huset :kys:

Well, se, hvor det fik mig hen. Ingen verdens steder. Jeg kan ikke anbefale dem til folk, der har hovedet rigtigt skruet på
4
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5757

Indlægaf Animi » 7. maj 2016, 09:05

derived242 skrev:Er det ikke meget naturligt? Når man først har afsluttet forholdet må det vel på en eller anden vis være i orden at man vælger den tilgang som gør det nemmest for en selv (selvfølgelig uden at være en total røv overfor ens eks forstås)
Jeg tror ikke det har noget at gøre med hvem som betyder mest, bare at der er forskel på hvordan man vil håndtere det. Mit indtryk er, at kvinder meget gerne vil tale om ting og det har jeg aldrig oplevet skulle gøre noget godt for mig, jeg har egentlig helst ville have minimal kontakt med mine ekser indtil jeg var kommet mig følelsesmæssigt over dem.

I de fleste tilfælde kan jeg også sagtens forstå det, ingen tvivl om det. I det her tilfælde hvor han lovet mig at vi selvfølgelig stadigvæk vil være venner og tale sammen, der forstår jeg det ikke. Eller, så må man lade være med at love det til at starte med, eller melde ud hvis man fortryder.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Smiling_Goat » 7. maj 2016, 09:08

Skralde skrev:
Mulan skrev:Jeg tvivler stærkt på, at i ikke betyder noget stadigvæk, men det kunne sagtens være en måde at passe på sig selv. Det med at lukke jer ude. Hvem ved, måske sidder de hver især og får mental støtte fra bedstevennen? Når man har været sammen med en i længere tid, så tager det sgu en kold skid, at blive ligeglad og det har ingen af jeres jo været. SÅ ja, i betyder noget stadigvæk, men folk slikker sår på forskellige måder. *kram*

Dette!

Det er 4,5 år siden jeg gik fra min eks - han var formentlig gået kort efter hvis jeg ikke havde, så vi var på sin vis enige. Jeg synes den gang at han virkede så kold og ligeglad og jeg begyndte at tvivle på om de næsten 5 år som vi havde haft sammen, slet ikke havde betydet noget for ham.
Af grundem, som jeg simpelthen ikke kan huske lige nu, kom vi ind på vores brud fornyeligt og her fortalte han mig at det havde været den værste tid for ham og han havde været helt hudløs i næsten et år efter. Det kom virkelig bag på mig. Men som han sagde; så var det jo ikke ligefrem fedt at skilte med.
Ergo, så tror jeg vitterligt at det hører til et fåtal af mennesker der er så kolde, at de ikke sørger efter et brud med en seriøs kæreste - de gør det bare ikke altid på samme måde som os selv :kys:

Jeg tror også, det i høj grad hænger sammen med, at mænd skal være "stærke." Det er et eller andet sted ikke i orden for en mand at græde og være ked af det.. Jeg håber, I forstår, hvad jeg mener, for jeg synes selvfølgelig, det er helt i orden og endda tilrådeligt for mænd at udtrykke sorg, men på samfundsplan ift. de stereotypiske kønsroller virker det bare ikke i orden. Små drenge, der slog sig, da jeg var barn, fik besked på at store drenge ikke græder, og det virker absurd, at de ikke skulle tage det med sig som en grundoverbevisning.

Jeg tror helt sikkert, de har ondt, men jeg tror også, de forsøger at redde ansigt.

Hvor ofte så I dem fx græde, mens I var sammen? OG har man nogensinde lyst til, at den, der har fået én til at have det ad helved til, skal vide, præcis hvor stor effekt, de har haft på én?
0
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 7. maj 2016, 09:12

Smiling_Goat skrev:
Skralde skrev:

Dette!

Jeg tror også, det i høj grad hænger sammen med, at mænd skal være "stærke." Det er et eller andet sted ikke i orden for en mand at græde og være ked af det.. Jeg håber, I forstår, hvad jeg mener, for jeg synes selvfølgelig, det er helt i orden og endda tilrådeligt for mænd at udtrykke sorg, men på samfundsplan ift. de stereotypiske kønsroller virker det bare ikke i orden. Små drenge, der slog sig, da jeg var barn, fik besked på at store drenge ikke græder, og det virker absurd, at de ikke skulle tage det med sig som en grundoverbevisning.

Jeg tror helt sikkert, de har ondt, men jeg tror også, de forsøger at redde ansigt.

Det er jeg også overbevist om er en stor del af grunden. Min eks. er i hvert fald i den grad ikke typen der har lyst til at vise at han er ked af det.
1
Aquadorable
Kort karma: 23
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 7. maj 2016, 09:19

Skralde skrev:
Aquadorable skrev:

Til vores åben hus-arrangement i den nye lejlighed i dag :) Jeg kan sikkert også skaffe dig en ingeniør - når man som jeg er næsten-gift med én af slagsen, så er der nok at tage af i vennekredsen :fløjt: :D
1
:love:
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Smiling_Goat » 7. maj 2016, 09:19

Skralde skrev:Det er jeg også overbevist om er en stor del af grunden. Min eks. er i hvert fald i den grad ikke typen der har lyst til at vise at han er ked af det.

Ja, den ligger også lige til højrebenet, men jeg kan sagtens forstå, det er ubehageligt, at de åbenbart bare kommer videre.

Min bror gjorde det samme, da han gik fra moderen til sine børn (de havde været sammen i syv år.) Den ene dag var de sammen, måneden efter var han sammen med en anden. Hun snakkede meget med min mor i tiden efter, hvor hun udtrykte de samme overvejelser som jer, og hvor kan jeg bare godt forstå det.

Jeg har heller ingen illusioner om, at min kæreste vil ligge på den lade side, hvis vi går fra hinanden. Han plejer at være hurtig til at finde en ny (vi begyndte noget en måned efter, han var gået fra sin sidste kæreste,) så jeg tvivler slet ikke på, at jeg hurtigt vil blive "skiftet ud," men jeg tvivler heller ikke på hans følelser. Det er bare sådan, han håndterer brud åbenbart. Men det bliver stadig ikke sjovt, hvis det bliver aktuelt, for selvfølgelig kommer man til at stille spørgsmålstegn ved forholdet.
1

Tilbage til "Forhold og sex"