Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 943

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:11

Puffi skrev:
IrmaPigen skrev:
Så det forhold at han går i seng med dig, tager du som en garanti for at han vil mere end at ses en gang?

Det kan man jo aldrig love nogen. Jeg kunne selv have haft en date med en eller anden gut som jeg så gik i seng med efter tre uger. Men hvis jeg så erfarede han imo var et virkelig dårligt knald, så ville jeg da ikke have lyst til mere.

Så nu er jeg blevet til et dårligt knald? My god :lol: Kan du ikke også lige sige, at jeg er grim, så er du vist hele vejen rundt :stoned:

Jeg skriver intet om du er et dårligt knald. Jeg opsætter et scenarie. Men noget som kunne forekomme for hvem som helst.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 15. maj 2016, 14:11

Hold da op, hvor ubehageligt at man ikke kan beklage sig over en dårlig oplevelse uden at blive sablet ned. Et er at have en holdning til andres opførsel i situationen, en anden er hvordan man fremfører den.
18
x
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 15. maj 2016, 14:12

IrmaPigen skrev:
Fru Sunshine skrev:
Behøver sex på første date at være engangs?
Og er grænserne ikke sat, når man melder ud, at man ikke gider, hvis han på forhånd ved, at han kun vil knalde den ene gang?

Jeg synes det er ret naivt at tro, at fordi man har sagt til et menneske, at man ikke er til engangssex, at så er dette menneske forpligtet til at have sex med en flere gange.

Og jeg synes faktisk også at man er nødt til selv at leve op til det man siger. Ellers er der ikke overensstemmelse mellem det man siger og ens handlinger.

Jeg synes så, at det er uforskammet at antage at andre er naive, fordi nogen bevidst vælger at lyve om deres hensigter.
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 15. maj 2016, 14:12

Man kan vel ikke sikre sig mod engangsknald.
Uanset om første knald finder sted på første eller syvende date.

Så et twist den til at nogen selv er skyld i engangsknald, fordi de knalder på første date, er jo fuldstændig sort snak.
4
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:17

Purple Haze skrev:
IrmaPigen skrev:
Code71 skrev:
Her kunne man skrive en masse om at frænde er frænde værst. Jeg vil bare nøjes med at spørge om ikke du lige kunne ha stukket en finger i jorden og vente en uges tid med den overhaling der? :)

Om en uge befinder tråden sig et helt andet sted, og så er det ikke rigtig længere relevant.

Og tja, det er altså mit syn på sagen. Og jeg gider faktisk ikke beklage det.

Jeg kan faktisk godt forstå mænd bliver forvirrede. En kvinde har på forhånd sagt hun ikke gider engangssex, og lige så snart der kommer lidt vin og hygge på bordet, så viser det sig, at der alligevel at der er stemning for sex. Selvfølgelig tager han da chancen.

Overvej hvor mange gange mænd, der dyrker dating har hørt den der med at der altså ikke bliver noget sex. Og så bliver der det alligevel. Jeg kan da godt forstå en mand, så ikke tror på den længere, når han har oplevet den procedure de første tre-fire gange.

Hvis en kvinde ikke selv kan sætte sine grænser, hvem skal så? Der kommer da ingen og sætter ens grænser for en. Det er man sq selv ansvarlig for IMO. (Det samme gælder for mænd i øvrigt - de må også selv lære at sætte deres egne grænser - kvinder gør det ikke for dem)

Så mænd er nogle manipulerende svin der skider på andres følelser, så længe de kan få noget fisse?

Altså jeg betvivler ikke at de findes, og Puffis historie beviser jo at det passer. Men hvis man så ofte løber ind i den slags mænd at det er sådan man bedømmer alle mænd, så vil jeg forslå at man ændre taktik i forhold til hvilke mænd man vælger at ses med, og skifter sin omgangskreds ud.

Selvfølgelig skal man passe på sig selv, men det er nu engang nogen gange svært at gennemskue det nogen vælger at lyve overfor en.

Øh....jeg ved ikke om den var til mig?

Hvis den var, så forsvarer faktisk mænd, og skriver, jeg kan så ganske udmærket forstå, at mænd bliver forvirrede over kvinders mixede signaler, og at de tager chancen hvis sex byder sig, uanset hvad der er sagt.
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 307
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2547

Indlægaf Rikke » 15. maj 2016, 14:19

IrmaPigen skrev:
Fru Sunshine skrev:
Behøver sex på første date at være engangs?
Og er grænserne ikke sat, når man melder ud, at man ikke gider, hvis han på forhånd ved, at han kun vil knalde den ene gang?

Jeg synes det er ret naivt at tro, at fordi man har sagt til et menneske, at man ikke er til engangssex, at så er dette menneske forpligtet til at have sex med en flere gange.

Og jeg synes faktisk også at man er nødt til selv at leve op til det man siger. Ellers er der ikke overensstemmelse mellem det man siger og ens handlinger.

Arj ved du nu hvad... Manden er sgu da moralsk forpligtet til at holde pikken i bukserne, hvis han allerede inden knaldet ved, at der aldrig kommer til at ske mere.

Og Puffi har jo IKKE sagt til ham, at der ikke ville være sex den aften? Ord og handlinger stikker da ikke i hver sin retning her? Jo HANS, men ikke Puffis.
13
:whip:
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:21

Elvispop skrev:Man kan vel ikke sikre sig mod engangsknald.

Så et twist den til at nogen selv er skyld i engangsknald, fordi de knalder på første date, er jo fuldstændig sort snak.

Er sådan set helt enig med dig.

Men hvis man ved, man ikke vil det, så ved man jo, at risikoen for det er der. Og så må man lære at styre sine egne handlinger og tage andvar for sig selv, hvis man ved, det er noget man bliver ked af at opleve.
0
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:23

Uha, nogen skulle da nødig komme og påpege, at kvinder rent faktisk også har et ansvar for deres egne handlinger.

Fydaføjda.
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 307
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2547

Indlægaf Rikke » 15. maj 2016, 14:26

IrmaPigen skrev:Uha, nogen skulle da nødig komme og påpege, at kvinder rent faktisk også har et ansvar for deres egne handlinger.

Fydaføjda.

Stop da dig selv... Der er vist ingen, der er uenige i, at kvinder selv har ansvar for egne handlinger - men det er fandme da hårdt at blive pisset på i den grad, som Puffi er blevet det.
5
:whip:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 15. maj 2016, 14:35

IrmaPigen skrev:

Men hvis man ved, man ikke vil det, så ved man jo, at risikoen for det er der. Og så må man lære at styre sine egne handlinger og tage andvar for sig selv, hvis man ved, det er noget man bliver ked af at opleve.

Du er da formidabel til selvmodsigelse.
Uanset hvor meget man tager ansvar og styrer sine handlinger, er der da ingen garanti for at fyren ikke skrider, efter han har dyppet sablen.
2
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:36

Ennovy skrev:
IrmaPigen skrev:
Purple Haze skrev:
IrmaPigen skrev:
Code71 skrev:
Her kunne man skrive en masse om at frænde er frænde værst. Jeg vil bare nøjes med at spørge om ikke du lige kunne ha stukket en finger i jorden og vente en uges tid med den overhaling der? :)

Om en uge befinder tråden sig et helt andet sted, og så er det ikke rigtig længere relevant.

Og tja, det er altså mit syn på sagen. Og jeg gider faktisk ikke beklage det.

Jeg kan faktisk godt forstå mænd bliver forvirrede. En kvinde har på forhånd sagt hun ikke gider engangssex, og lige så snart der kommer lidt vin og hygge på bordet, så viser det sig, at der alligevel at der er stemning for sex. Selvfølgelig tager han da chancen.

Overvej hvor mange gange mænd, der dyrker dating har hørt den der med at der altså ikke bliver noget sex. Og så bliver der det alligevel. Jeg kan da godt forstå en mand, så ikke tror på den længere, når han har oplevet den procedure de første tre-fire gange.

Hvis en kvinde ikke selv kan sætte sine grænser, hvem skal så? Der kommer da ingen og sætter ens grænser for en. Det er man sq selv ansvarlig for IMO. (Det samme gælder for mænd i øvrigt - de må også selv lære at sætte deres egne grænser - kvinder gør det ikke for dem)

Så mænd er nogle manipulerende svin der skider på andres følelser, så længe de kan få noget fisse?

Altså jeg betvivler ikke at de findes, og Puffis historie beviser jo at det passer. Men hvis man så ofte løber ind i den slags mænd at det er sådan man bedømmer alle mænd, så vil jeg forslå at man ændre taktik i forhold til hvilke mænd man vælger at ses med, og skifter sin omgangskreds ud.

Selvfølgelig skal man passe på sig selv, men det er nu engang nogen gange svært at gennemskue det nogen vælger at lyve overfor en.

Øh....jeg ved ikke om den var til mig?

Hvis den var, så forsvarer faktisk mænd, og skriver, jeg kan så ganske udmærket forstå, at mænd bliver forvirrede over kvinders mixede signaler, og at de tager chancen hvis sex byder sig, uanset hvad der er sagt.

Hvilket giver et billede af et ret nedladende syn på mænd. Men det passer vist meget godt med tonen i dine indlæg. Tænk at du ikke kan se at det at skrive i den tone som du gør er så respektløst i denne her situation - at du ikke beklager tonen er mig en gåde.

Kan du ikke forklare mig, hvorfor det er et nedladende syn på mænd, når jeg skriver at jeg godt kan forstå mænd kan blive forvirrede over kvinders miksede signaler.

For mig giver det nemlig ingen mening, at det skulle være nedladende.
0
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:43

Elvispop skrev:
IrmaPigen skrev:

Du er da formidabel til selvmodsigelse.
Uanset hvor meget man tager ansvar og styrer sine handlinger, er der da ingen garanti for at fyren ikke skrider, efter han har dyppet sablen.

Det synes jeg ikke. Man har relativ lidt kendskab til folk efter en date på få timer.

Jo længere tid der går jo bedre kendskab opnår man til modparten. Vi er enige om man ikke kan sikre sig. Men jo bedre man kender folk, jo færre gange tror jeg man vil opleve det. Men som jeg selv skriver, så er der jo ingen garantier. Men jeg tror på man kan skåne sig selv for nogle af episoderne ved at bruge lidt energi på at lære folk lidt at kende.
0
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2016, 14:45

Ennovy skrev:At opfatte mænd som løgnere der vil gøre hvad som helst for et knald er rent nedladende.

Ærlig talt, det er overhovedet ikke det jeg skriver. Læs hvad jeg skriver. Og lad være med at fortolke noget ind, jeg overhovedet ikke skriver.
Senest rettet af IrmaPigen 15. maj 2016, 14:45, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1914

Indlægaf Purple Haze » 15. maj 2016, 14:45

Ennovy skrev:At opfatte mænd som løgnere der vil gøre hvad som helst for et knald er rent nedladende.

Og at man, hvis man som kvinde render ind i sådan en, og ikke kan gennemskue det, går i seng med manden, og bliver ked af at være blevet skidt på.

Så er man en tåbe der skal tage ansvar for sine handlinger, fordi man burde vide at mænd er sådan.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4107

Indlægaf Viskelæder » 15. maj 2016, 14:56

Jeg synes, det er lidt unfair, at IrmaPigen bliver sablet ned på den måde. Jeg er enig i, at hendes tone ikke var omsorgsfuld, og man godt kunne have med i tankerne, at Puffi er blevet såret, og at det sgu er synd for hende. Vi har alle prøvet at stå tilbage og føle os dumme, og det gør bare ondt.
Men jeg kan samtidig godt følge IrmaPigens pointe. Bare fordi man siger, man ikke er til engangsknald, så forpligter den anden part sig da ikke til, at det skal være mere end det? Begge parter er vel stadig på "legepladsen", hvor man ser hinanden an, og ja, så kan man tale om, hvad man gerne vil, men man kan jo ikke love den anden noget.
Når man har sex med en ret ny person, så vil der altid være en risiko for, at man ikke hører fra dem bagefter. Det gør dem ikke til mega svin, synes jeg, det er bare sådan, det er. Men selvfølgelig er jeg enig med størstedelen af jer i, at han godt kunne have ladet være med at dyrke sex med Puffi, hvis han allerede der havde en tanke om, at det ikke ville blive til noget. Det er nederen gjort, men desværre en risiko, som der altid er.

Men uanset hvad er jeg ked af, at du skulle blive såret og føle dig dum, Puffi. Det fortjener du i hvert fald ikke.
12

Tilbage til "Forhold og sex"