Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Kort karma: 74
Likede indlæg: 926

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 17. maj 2016, 19:52

ManicNinja skrev:Min dag har budt på møde i anden landsdel med karrierementor - og jep, nu bliver I lige misbrugt på det groveste til aflæsning. :fløjt:

Lige nu ved jeg ikke rigtigt, hvad jeg skal mene: På nogle måder var han egentlig ret fornuftig - på andre måder syntes jeg, han var alt for ustruktureret og talte forbi mig og bl.a. anbefalede alle mulige kurser, jeg ikke har skyggen af mulighed for at kunne betale (hvilket jeg flere gange forsøgte at trænge igennem med). Og han skal i øvrigt ikke sidde dér og være ustruktureret og komme for sent og ikke lige have sin PC med og sådan noget, når jeg har brugt flere timer på at komme derover.

Lige nu er det allermest frustrerende dog nok egentlig mig selv: Jeg har sådan en ting med, at visse reaktioner dukker op forsinket hos mig, og så kan det sgu være svært at vende tilbage til folk. Det er gerne, når jeg er blevet rigtigt vred eller såret eller ikke har følt mig forstået. Én ting er, at modparten godt kan blive noget forbavset i betrækket, når jeg efter en tilsyneladende god dialog, pludselig vender tilbage og siger: "Der er noget, jeg har tænkt over/der er liiiiige noget, vi skal snakke om" og dérfra speeder op til frontalangreb med 140 i timen. Men det kan sgu også komme bag på mig selv, hvor vred jeg egentlig er, selv om jeg normalt forbereder, hvad jeg vil sige.

Jeg taler ikke grimt, dog ikke. Men mit temperament er konstrueret sådan, at når jeg endelig bliver arrig og lukker op for den "velovervejede rasende pose", får folk gerne blæst håret af, og jeg bliver alt, alt, ALT for velformuleret. Flere har i tidens løb fortalt mig, at når man får en af mine "byger" i hovedet, kan det godt tage lidt tid at komme sig. IKKE noget, jeg er stolt af. :s

Så nu sidder jeg så her og vil frygteligt gerne sætte min lid til, at
1. jeg har lært af erfaringen med at være mig, hvorfor jeg bør kunne finde ud af at sove på det og liiiiige trække vejret en dags tid eller to og så måske skrive nogle ting til ham i stedet for at ringe (for så kan man jo fikst nok redigere, før man sender ...)
2. jeg har lært at holde fast og give ting en chance, selv om jeg bliver irriteret. For han ER dygtig, ingen tvivl om det. Og så ér der i øvrigt også noget om, at mennesker, der kan trigge mig på den måde, plejer at have et eller andet udviklingsmæssigt at byde på, hvis jeg ellers tør omfavne/rumme/tackle følelsen af at være edderspændt rasende og irriteret, føle mig misforstået, eller hvad det nu er.

Alt i alt bør jeg nok bare få noget at spise, søbe et glas halvforbudt rødvin, lægge tankerne om dagens forløb væk for nu, tænke på noget andet, se en film eller en serie og så tage den dérfra i morgen. Eller i overmorgen. Det er vist nok sådan, voksne gør. Har jeg nævnt, at somme tider hader jeg virkelig at være det dér voksen?

Somme tider kunne jeg - apropos trådens målgruppe - godt bare bruge en kæreste, jeg kunne være komplet urimelig over for. Og som så kunne sige noget i retning af: "Hold nu kæft, du er hormonella, dame!", og så kunne jeg flippe endnu mere ud og lave en scene og tude og smække med døre, og så kunne han stå og smile skævt ad mig, når jeg ikke havde mere luft at råbe med.

Jeg har hørt, at de findes ...

Tak fordi I lyttede. :genert:

Du fortjener både lidt mad og et glas rødvin.
3
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 17. maj 2016, 19:55

A pro pros vin, så har jeg lavet en fejl på mit job, der utvivlsomt koster kvajebajer.

Dog er folk mere pjattede med vin. Så jeg var i Netto i dag for at købe en BiB rosé vin.

Kæft hvor jeg følte mig som en spritter, da jeg vandrede alene ned af Nørrebrogade med 3 liter vin.
1
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 305
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2537

Indlægaf Rikke » 17. maj 2016, 20:03

Jeg stemmer klart for brændeovn... Der er så mange fordele ift kæreste, at man ikke fatter det...
6
:whip:
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1379

Indlægaf Æske » 17. maj 2016, 20:09

IrmaPigen skrev:A pro pros vin, så har jeg lavet en fejl på mit job, der utvivlsomt koster kvajebajer.

Dog er folk mere pjattede med vin. Så jeg var i Netto i dag for at købe en BiB rosé vin.

Kæft hvor jeg følte mig som en spritter, da jeg vandrede alene ned af Nørrebrogade med 3 liter vin.

Altså, jeg fortryder stadig at jeg ikke lige kørte omkring Føtex og købte en med rødvin med hjem efter arbejde :-D
1
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1075

Indlægaf Planten » 17. maj 2016, 20:10

Æske skrev:
IrmaPigen skrev:A pro pros vin, så har jeg lavet en fejl på mit job, der utvivlsomt koster kvajebajer.

Altså, jeg fortryder stadig at jeg ikke lige kørte omkring Føtex og købte en med rødvin med hjem efter arbejde :-D

Jeg har hvidvin i køleskabet ;)
0
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1379

Indlægaf Æske » 17. maj 2016, 20:12

Planten skrev:
Æske skrev:

Jeg har hvidvin i køleskabet ;)

:banan:

Jeg har en flaske Amarone, den åbner jeg dog ikke bare lige sådan :lol:
1
Alt det smukkeste gør ondt.
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 17. maj 2016, 20:17

Planten skrev:Jeg har hvidvin i køleskabet ;)

Det har jeg også, men det er en 200 kr.s Pouilly Fumé og den vil jeg ikke åbne blot for at sippe et glas. Den hygger sig sammen med tre champagner og venter på den imaginære kæreste.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5029

Indlægaf ManicNinja » 17. maj 2016, 20:19

Er lidt vild med, jeg fik sat gang i vinsnak med mit ellers sure indlæg - tosser! :kys: :D
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2231

Indlægaf Puffi » 17. maj 2016, 20:22

Jeg drikker et glas vin med mig selv, det fungerer ret godt :-D
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1075

Indlægaf Planten » 17. maj 2016, 20:38

Måske skulle jeg bare have drukket vin med mig selv i aften :)
1
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 17. maj 2016, 20:40

@ManicNinja: Hvad er det for noget coaching? Noget gennem arbejdet, fagforeningen eller noget du selv har betalt for? Måske er det bare fordi du læsser af (hvilket du selvfølgelig skal have lov til :)), men hvis dit indlæg er "alvorlig ment" synes jeg umiddelbart det lyder som en voldsom overreaktion.

Som udgangspunkt mener jeg at det skal være et meget grelt tilfælde, før man vælger at påtale andres måde at arbejde på medmindre man (1) er deres chef eller (2) de rent faktisk har bedt om en evaluering.

Hvis jeg havde et møde med en samarbejdspartner, ville jeg blive noget overrasket hvis jeg efterfølgende modtog en mail eller et telefonopkald hvor det blev påpeget at h*n synes min måde at være på var ustruktureret (øh, okay), at det var træls at jeg kom for sent (ja, men det er jo den slags der sker) og i øvrigt mente at jeg burde have haft min computer med til mødet (enten har jeg selv vurderet at det ikke var nødvendigt eller også var det en forglemmelse - og dermed noget jeg automatisk ville have med næste gang).

Til gengæld synes jeg godt du kan sende en mail hvor du påpeger at din økonomi ikke er til de kurser han foreslog og beder ham om at have det i mente til næste møde, så I begge tager udgangspunkt i de samme forudsætninger.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4092

Indlægaf Viskelæder » 17. maj 2016, 20:54

ManicNinja skrev:Min dag har budt på møde i anden landsdel med karrierementor ...

Det lyder da også som en hård omgang, synes jeg. At du drager helt alene mod en andens landsdel med tanker omkring fremtiden og så bliver mødt på en uforberedt og misforstående måde. Jeg kender desuden godt det der med den forsinkede reaktion. Men hvor har du bare nogle rigtige gode overvejelser omkring det. Jeg synes, du skal være stolt af dig selv, og jeg håber, du har nydt det glas rødvin og har forkælet dig selv ovenpå en hård dag!

:kys:
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 17. maj 2016, 20:57

avdotja skrev:@ManicNinja: Hvad er det for noget coaching? Noget gennem arbejdet, fagforeningen eller noget du selv har betalt for? Måske er det bare fordi du læsser af (hvilket du selvfølgelig skal have lov til :)), men hvis dit indlæg er "alvorlig ment" synes jeg umiddelbart det lyder som en voldsom overreaktion.

Som udgangspunkt mener jeg at det skal være et meget grelt tilfælde, før man vælger at påtale andres måde at arbejde på medmindre man (1) er deres chef eller (2) de rent faktisk har bedt om en evaluering.

Hvis jeg havde et møde med en samarbejdspartner, ville jeg blive noget overrasket hvis jeg efterfølgende modtog en mail eller et telefonopkald hvor det blev påpeget at h*n synes min måde at være på var ustruktureret (øh, okay), at det var træls at jeg kom for sent (ja, men det er jo den slags der sker) og i øvrigt mente at jeg burde have haft min computer med til mødet (enten har jeg selv vurderet at det ikke var nødvendigt eller også var det en forglemmelse - og dermed noget jeg automatisk ville have med næste gang).

Til gengæld synes jeg godt du kan sende en mail hvor du påpeger at din økonomi ikke er til de kurser han foreslog og beder ham om at have det i mente til næste møde, så I begge tager udgangspunkt i de samme forudsætninger.

Det VAR aflæsning. Så når han får feedback fra mig bliver den netop velovervejet og ikke rasende. ;) Og ja, det er jo netop det, jeg skriver: At det bliver noget rod, hvis man vender tilbage med 140 i timen og følelserne uden på tøjet. Så det gør jeg ikke.

Og hvad vil jeg så fortælle ham:
Ja, om økonomi - den er nem nok.
Jeg vil dog også helt klart nævne noget om, at jeg meget gerne modtager feedback på mine ansøgninger osv - men at hvis man møder op med "det og det og det gør du forkert", så må man gerne lade være med at efterlade mig dér og i stedet give mig nogle konkrete redskaber med hjem, så jeg har noget at komme videre på. Det var nok egentlig dét, der gik mig mest på: Jeg var fuldstændigt enig i hans konstruktive kritik. Jeg har for længst set, hvor mine svagheder/manglende uddannelse i forhold til bestemte typer af formidling ligger. Men så giv mig da enten redskaber eller lidt håb for, at det er noget, vi kan arbejde med. Sammen. I stedet for... ingenting.

Det er igennem en fagforening.
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 17. maj 2016, 21:12

ManicNinja skrev:...

Det VAR aflæsning. Så når han får feedback fra mig bliver den netop velovervejet og ikke rasende. ;) Og ja, det er jo netop det, jeg skriver: At det bliver noget rod, hvis man vender tilbage med 140 i timen og følelserne uden på tøjet. Så det gør jeg ikke.

Jeg vil dog også helt klart nævne noget om, at jeg meget gerne modtager feedback på mine ansøgninger osv - men at hvis man møder op med "det og det og det gør du forkert", så må man gerne lade være med at efterlade mig dér og i stedet give mig nogle konkrete redskaber med hjem, så jeg har noget at komme videre på. Det var nok egentlig dét, der gik mig mest på: Jeg var fuldstændigt enig i hans konstruktive kritik. Jeg har for længst set, hvor mine svagheder/manglende uddannelse i forhold til bestemte typer af formidling ligger. Men så giv mig da enten redskaber eller lidt håb for, at det er noget, vi kan arbejde med. Sammen. I stedet for... ingenting.

Åh okay, den slags ting synes jeg fint man kan påpege :) Det er jo et samarbejde hvor I skal forsøge at få dig videre og her giver det fint mening at du specificerer hvad du har brug for :) Var bare bekymret for om du seriøst overvejede at ringe ham op og fortælle at hans måde at være på var for ustruktureret og at det i øvrigt var for dårligt at han kom for sent - noget jeg ikke er sikker på ville være specielt konstruktivt for det videre forløb :D
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 17. maj 2016, 21:23

avdotja skrev:
ManicNinja skrev:...

Åh okay, den slags ting synes jeg fint man kan påpege :) Det er jo et samarbejde hvor I skal forsøge at få dig videre og her giver det fint mening at du specificerer hvad du har brug for :) Var bare bekymret for om du seriøst overvejede at ringe ham op og fortælle at hans måde at være på var for ustruktureret og at det i øvrigt var for dårligt at han kom for sent - noget jeg ikke er sikker på ville være specielt konstruktivt for det videre forløb :D

*Sidder og klukker* Kan sagtens følge din bekymring. Jeg fik måske også formuleret mig lidt knudret ... Men noget af det, jeg prøvede at udtrykke var også, at jeg somme tider synes, det kan være svært at sidde alene og rumme, at man er rigtigt frustreret. Altså ... så er det, man godt lige kan komme til at tænke, hvad man ville sige bare sådan "for at få luft" og ikke så meget med tanke på, hvad der er konstruktivt. Og se, så er det, at Debatten eller en god ven er smart at have ved hånden. Sådan at man senere over for den reelle modtager kan være rationel og faktuel og ligesom have sorteret de umiddelbare følelser, der bare forstyrrer budskabet, fra.

Derudover ER jeg nok stadig i gang med at prøve at lære at acceptere, at jeg i visse tilfælde reagerer så forsinket. Det er skide irriterende, at man sidder dér og tænker: "Det går da meget godt. Det her er da helt fint", og en time eller to efter er jeg grædefærdig eller helt i kulkælderen. Når jeg får mærket efter. Det er jeg træt af! Så som jeg skrev, var indlægget også et udtryk for en frustration over mig selv og min egen natur.

I øvrigt tak for din konstruktive feedback! :gogo: Det er værdsat, at jeg bliver kløet sagligt mod hårene :)
1

Tilbage til "Forhold og sex"