Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1075

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 12. jun 2016, 13:03

Liseletpåtå skrev:
Planten skrev:
Dikus skrev:
Jeg synes, I er lidt grove :lol:

Han får det flettet let og elegant ind i samtalen. Han virker sød og interesseret.

Jeg er måske for god til at undskylde folk :blush:, men han har mulighed for at se mig en dag om en uge, hvorefter han er væk i tre uger. Satser på, han vil få mest muligt ud af skriverierne, til vi ses. Så jeg kan holde mig selv varm i de tre uger.

Generelt er det ret svært at have god kontakt, når man er på ferie i DK. Man bliver hevet i konstant

Det synes jeg egentlig også, de er :lol: det virker til I har haft en god kommunikation på skrift, hvor emnerne kommer let mellem hinanden. Du skrev jo ikke på noget tidspunkt, at han bare stillede spørgsmål i et væk :) at han så måske er længere fremme i relationen end dig, er noget andet?

Sludder vi er bare misundelig over at det ikke bliver os, der får en gps-tracker i gave... Helt uden at vide det...

:-D :slem: :devil2:

:lol2:
0
Brugeravatar
Planten

Indlægaf Planten » 12. jun 2016, 13:06

Rapfisk skrev:
Dikus skrev:
Det tror jeg egentlig ikke, han er. Det virker nemlig ikke udspørgende, men nysgerrigt. Og som om, han deler, hvad han lige tænker på.

Jeg har spurgt lidt ind til kvindebekendtskaber i hans singletid. Der har været to. En helt useriøst og en, han datede. Ind til det gik op for ham, hun ønskede børn. Det havde han følt ubehageligt - som om han havde "snydt" hende til at få følelser for ham på falske betingelser.

Jeg tror faktisk, han er lidt bange for en lignende situation. Fordi jeg har fortalt om ikke-kæreste og meldt ud, jeg ikke gør mig i uforpligtende igen.

Jeg tænker det lidt i retning af alle Codes kvaler, når han er i tvivl om, hvordan han har det med en ny...

Jeg har prøvet at forklare ham, det er fint bare at hygge sig og se hinanden an nogen tid. Men er i tvivl om, om han helt tror på mig. Jeg er i hvert fald overbevist om, han gerne vil opføre sig ordentligt.

For what it's worth: Jeg synes, han lyder som et catch. Nu har jeg ikke den bedste track record udi kunsten at vurdere mænd, men han lyder som én, der tænker over tingene og er rigtig glad for dig.

Det er i hvert fald så meget nemmere at have med folk at gøre, der fortæller, hvad de tænker og mener, end dem, der er mystiske.
3
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Indlægaf Skralde » 12. jun 2016, 13:12

Nå,men jeg godkendte ham manden på fb og han skrev rimeligt hurtigt hej til mig. Jeg responderede med et "Hej med dig :) Kender vi hinanden et sted fra?" Hans svar; "Hej med dig" :stoned:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 48
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 406

Indlægaf Santopia » 12. jun 2016, 13:14

Ej det er noget tid siden, jeg har været herinde. Der er ellers sket meget! Ekskærestentingen har foretaget sig en lille kovending, og vil gerne være kærester og alt muligt. Vi har set hinanden et par gange, og snakket om tingene, men jeg ved ikke helt, om det er det, jeg vil længere :gruble: det er svært at komme tilbage efter sådan et slag, synes jeg.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4271

Indlægaf Rapfisk » 12. jun 2016, 13:31

Santopia skrev:Ej det er noget tid siden, jeg har været herinde. Der er ellers sket meget! Ekskærestentingen har foretaget sig en lille kovending, og vil gerne være kærester og alt muligt. Vi har set hinanden et par gange, og snakket om tingene, men jeg ved ikke helt, om det er det, jeg vil længere :gruble: det er svært at komme tilbage efter sådan et slag, synes jeg.

Det er det.

Da jeg var teenager, læste jeg en sætning, som skulle forestille at være et kinesisk ordsprog eller sådan noget: "Du kan sætte brudte bånd sammen igen, men der vil altid være en knude."

Man kan godt finde sammen igen, men det tager noget tid at hele sårene. Måske særligt, hvis brudet ikke er flere år gammelt.
3
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2231

Indlægaf Puffi » 12. jun 2016, 13:44

Jeg har semi-tømmermænd. Mest af alt er jeg bare træt. Jeg er for gammel til det pjat :lol:
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Indlægaf Skralde » 12. jun 2016, 13:54

Santopia skrev:Ej det er noget tid siden, jeg har været herinde. Der er ellers sket meget! Ekskærestentingen har foretaget sig en lille kovending, og vil gerne være kærester og alt muligt. Vi har set hinanden et par gange, og snakket om tingene, men jeg ved ikke helt, om det er det, jeg vil længere :gruble: det er svært at komme tilbage efter sådan et slag, synes jeg.

Det er virkelig svært. Og alt for ofte umuligt, i hvert fald hvis I ikke får løst årsagerne til at I gik fra hinanden. Har I fået talt det rigtigt igennem?
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5033

Indlægaf ManicNinja » 12. jun 2016, 13:55

Ååååha. Jeg synes stadig ikke rigtigt, jeg kan mærke en længsel efter at have en kæreste. Eller måske er det bare de ting, som folk normalt beskriver som "kæresteagtige", jeg faktisk i mange tilfælde synes, det er decideret rart at være fri for?
Jeg tror meget, det handler om, at jeg ikke rigtigt kan mindes den dér parforholdstryghed, som alle snakker om. Jeg har aldrig boet sammen med en kæreste. Drømte en lang overgang en del om det (det har mine kærester så enten ikke været interesseret i, eller også var det ikke muligt pga langdistanceforhold og forpligtelser i forskellige egne af landet).
Nu har jeg det nærmest sådan, at jeg let kan føle mig kvalt ved tanken om at bo sammen med et andet menneske. Det er nok meget med, at jeg er ved at brække mig, når folk siger, at "jamen, min kæreste og jeg er så meget i synk, at dét at være hjemme samtidig med ham slet ikke tæller som at jeg er sammen med andre. Jeg kan godt være helt mig selv, selv om han er der"-agtigt. Jeg kan ikke forestille mig nogensinde at få det sådan. Og skal jeg være helt ærlig, så tror jeg inderst inde, at folk, der siger sådan, har glemt at mærke sig selv. Jo, jeg gør. Somme tider vil jeg virkelig gerne være i fred, helt uden selskab. Det er et must - et par gange om ugen, helst!

Og nu ved jeg godt, at man godt kan være i forhold uden at bo sammen. Men så tænker jeg også bare: "Så skal jeg til at planlægge det dér med at besøge eller få besøg, og hvornår er vi hvor og med mine skiftende arbejdstider og ...". Så kan jeg blive helt træt i ansigtet og synes vist nok også, det virker lidt komisk at blive kærester på den dér teenagemåde, hvor man ikke skal bo sammen, når man er i omegnen af 40. Er det så ikke ret ligegyldigt? Helt ærligt?

Anyway. På det sidste er jeg så nået frem til, at jo - der ER faktisk noget, jeg savner. Vanvittigt meget. Men om dét er en kæresteting eller en "jeg kunne godt tænke mig en ny bedste ven af hankøn, fordi jeg inden for de sidste par år har skilt mig af med et par meget gamle venskaber, der af forskellige grunde havde udspillet deres rolle", har jeg svært ved at afgøre ...

Jeg savner at dele min dag. Ikke bare mine oplevelser, men mine tanker og finurlige indfald og skæve jokes og indskydelser og at vide, at modparten forstår dem helt i den ånd, de er sagt. Og skraldgriner. Og kan bygge videre på jokes. Fortroligheden. Den savner jeg. At være et team. Sådanne mænd har jeg kendt en del af. Heldigvis. Hvis jeg for én gangs skyld så også kunne hitte én, som ikke bliver skræmt fra vid og sans, når jeg pludselig har en helt anderledes sårbar, tvivlende, usikker dag og brug for opbakning ... Én, jeg faktisk kunne snakke stille og roligt med på sådan en dag, én, som jeg måske ikke altid - når vi havde lært hinanden lidt bedre at kende - behøvede instruere i, hvad omsorg er for mig ...

Dét ku' være helt vildt! Men jeg har desværre været vant til mænd, som enten - bogstaveligt - har vappet mig et par på hovedet, hvis jeg græd (fordi jeg jo så bare var ude på at manipulere dem :stoned: :gruble: ), eller som er gået amok på mig, har kastet med ting, råbt og skreget osv (hvilket sært nok heller ikke rigtigt hjalp på, hvordan jeg havde det), eller som (igen helt bogstaveligt) er gået med replikker som: "Aj, det dér, det orker jeg altså ikke. Vi ses en af dagene, ikke?" Og jeg er altså ikke noget "specielt tilfælde". Der HAR blot været tale om, at de skulle prøve at rumme en Ninja, der var ked af det. Ikke i dage- eller ugevis. Ikke over nogens død eller lignende. Men sådan lidt: "Det er en dårlig dag. Hold om mig og fortæl mig, det nok skal gå"-agtigt.
Jeg behøver vel ikke nævne, at hvis noget af ked af det hed-en så somme tider handlede om dem, noget jeg ikke forstod i deres adfærd, noget jeg var den mindste smule utilfreds med ... Så blev der for alvor udøvet terror og straf. Enten larmende radiotavshed eller den mere konkrete vold som beskrevet ovenfor. Eller også lukkede de bare af, skønt fysisk til stede.

Jeg ved udmærket, at jeg selv er ansvarlig for ikke at lade mig byde den slags igen. :) Dette er ikke en martyrs piveri over fortiden. Sket er sket, jeg har lært min lektie: Jeg er blevet ret god til at vurdere, hvad jeg synes er rimeligt og til ligeledes hurtigt at vende mig væk fra mennesker, der på alle mulige måder udstråler og agerer efter, at de kun kan og vil mig, når jeg er i overskud. De må gå andre steder hen og snylte! Men forhistorien gør nok, at jeg ikke rigtigt tror på, at omsorgsfulde mænd med viljen og indsigten til ind imellem at lægge sig selv til side findes. Og hvis de gør, så er de jo nok nogle underligt vattede nogen, som ikke har så meget modspil eller noget andet at byde på.

Men altså ... Jeg tog et skridt i dag. For mig et stort skridt. Har skrevet til et par stykker på en datingside. Det er min første tilnærmelse på nogen som helst måde i *regner* halvandet år ... Et eller andet må der ske. Foreløbig er det egentlig dejligt blot at begynde at savne at dele gode og dårlige oplevelser, stort og småt. Med nogen.
Senest rettet af ManicNinja 12. jun 2016, 14:22, rettet i alt 5 gange.
6
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Planten

Indlægaf Planten » 12. jun 2016, 13:56

Skralde skrev:Nå,men jeg godkendte ham manden på fb og han skrev rimeligt hurtigt hej til mig. Jeg responderede med et "Hej med dig :) Kender vi hinanden et sted fra?" Hans svar; "Hej med dig" :stoned:

Haha, spørg igen :lol:
2
Brugeravatar
Planten

Indlægaf Planten » 12. jun 2016, 14:00

Manic, jeg kan sætte mig ind i meget af det du skriver. Jeg har heller ikke boet med en og tvivler også lidt på at jeg har lyst (hvilket en af mine veninder stejler lidt over). Men for pokker, jeg har jo et helt hjem og liv for den sags skyld - men mangler en at dele dagen, ugen, livet med. Jeg mangler en, der kender mig helt igennem, som kan berolige mig, når jeg ikke selv kan. Fx.
3
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Dikus » 12. jun 2016, 14:05

Åhhh Manic. Jeg har det lige som dig. Jeg KRÆVER at have alene-alene tid. Og har gjort det altid. Jeg får fniller, hvis der altid er lyde omkring mig. Også selvom keg sagtens kan være mig selv omkring barn og eks. Det er ikke det, det handler om. Jeg har brug for ro og mit helt eget tempo. Bare engang i mellem.

Jeg skal være alene tre uger i sommerferien og jeg GLÆDER mig!

Den der fortrolighed, du taler om. Det er præcis det, jeg vil have en kæreste til. For det er altså fantastisk at dele sit liv på den med med en anden. At vide, man bliver rummet og grebet. Og bare har det rart i stort og småt.

Det er sådan set det eneste ud over sex, jeg kræver fra en mand. Altså... Hvor svlrt kan det være? :cool:

Hit med sådan en!
3
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 12. jun 2016, 14:05

Planten skrev:Manic, jeg kan sætte mig ind i meget af det du skriver. Jeg har heller ikke boet med en og tvivler også lidt på at jeg har lyst (hvilket en af mine veninder stejler lidt over). Men for pokker, jeg har jo et helt hjem og liv for den sags skyld - men mangler en at dele dagen, ugen, livet med. Jeg mangler en, der kender mig helt igennem, som kan berolige mig, når jeg ikke selv kan. Fx.

Præcis!

Puha. Dér fik jeg lige meget uventet en klump i halsen. Blev lidt rørt. Det er ... meget nyt, meget stort, meget uvant og vildt for mig at sige det her højt. Til nogen. Føler mig lidt dum ved at reagere sådan. Men det er sådan, det er.

Og ... det er rigtigt rart at vide, at "nogen derude" genkender det! :kys:
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 12. jun 2016, 14:07

ManicNinja skrev:
Planten skrev:Manic, jeg kan sætte mig ind i meget af det du skriver. Jeg har heller ikke boet med en og tvivler også lidt på at jeg har lyst (hvilket en af mine veninder stejler lidt over). Men for pokker, jeg har jo et helt hjem og liv for den sags skyld - men mangler en at dele dagen, ugen, livet med. Jeg mangler en, der kender mig helt igennem, som kan berolige mig, når jeg ikke selv kan. Fx.

Præcis!

Puha. Dér fik jeg lige meget uventet en klump i halsen. Blev lidt rørt. Det er ... meget nyt, meget stort, meget uvant og vildt for mig at sige det her højt. Til nogen. Føler mig lidt dum ved at reagere sådan. Men det er sådan, det er.

Men det er da det, der er hele ideen. Er det ikke? :genert:
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 12. jun 2016, 14:10

Dikus skrev:
ManicNinja skrev:

Præcis!

Måske. Det er vel forskelligt, hvad mennesker vægter i forhold. :) Jeg reagerer, fordi det er længe siden, jeg har mærket savn. Af nogen slags.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 12. jun 2016, 14:12

ManicNinja skrev:
Dikus skrev:
ManicNinja skrev:

Præcis!

Måske. Det er vel forskelligt, hvad mennesker vægter i forhold. :) Jeg reagerer, fordi det er længe siden, jeg har mærket savn. Af nogen slags.

Nogle gange bliver jeg klogere på debatten.
Det her er en af dem. Jeg har faktisk altid tænkt, det var det primære for alle.

Jeg fornemmer et selvstændigt emne, når jeg lige har mere tid :kys:
0

Tilbage til "Forhold og sex"