Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5881

Re: Singletråden

Indlægaf Dikus » 22. jun 2016, 23:00

Animi skrev:Uuh, der var tilbud på Speeddating, så jeg kunne selvfølgelig ikke andet end at melde mig til. Dét skal nok blive interessant :dance:

Ej hvor spændende! Hvordan fungerer det... Altså tager du alene afsted, hvor mange deltager mon? (Selve konceptet er jeg med på)

...
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om jeg tør stole på ikke-kæreste. Og det er lidt der, det strander. Enten vælger jeg at stole på ham. Eller også gør jeg ikke.

Vælger jeg at stole på ham, vil der gå noget tid, før jeg vil turde være i et officielt forhold med ham. Just in case.
Og allerede der er det jo skævt.

En hel konkret udfordring lige nu er, at om lidt kommer hans forældre, hans børn og hans eks hertil ti dage. Det er helt naturligt og logisk for mig, jeg ikke er en del af den konstellation, da det vil være forkert overfor hans børn. Alligevel kan jeg mærke, det generer mig, da jeg jo igen, igen holdes udenfor. Og hvis jeg har det nu sådan, så frygter jeg virkelig løbske følelser, når jeg står i det.

Flirt har jeg stadig på pause. Det generer mig faktisk, jeg ikke kan beholde ham. Det virker unfair. Som at gå taget en bamse fra mig. Og jeg har ikke gjort noget.

Det er vist heller ikke et godt tegn, jeg har det sådan.
Men... Dikus 3 år vil gerne påpege, at ikke-kæreste er helt cool med, jeg har været sammen med en anden... Ig hvis han ikke engang kan hidse sig op til vrede i den forbindelse... Hvorfor skal jeg så fravælge?
2
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 22. jun 2016, 23:09

Hvad siger Flirt til alt det her drama? Jeg ville altså droppe ikke-kæreste og gå efter Flirt. Der er alt for mange sårede følelser og tvivl i det andet, tror jeg. Sådan skal et forhold og kærlighed ikke være. Jeg forstår dog alligevel, at det er svært. Bare pas på, at du ikke sårer Flirt i det her. Han har jo trods alt ikke gjort noget. :D
6
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2373

Indlægaf Juki » 22. jun 2016, 23:10

Animi skrev:Uuh, der var tilbud på Speeddating, så jeg kunne selvfølgelig ikke andet end at melde mig til. Dét skal nok blive interessant :dance:

Spændende! :pompom:
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 308
Likede indlæg: 5717

Indlægaf Animi » 22. jun 2016, 23:14

Dikus skrev:

Ej hvor spændende! Hvordan fungerer det... Altså tager du alene afsted, hvor mange deltager mon? (Selve konceptet er jeg med på)

Jeg tager afsted med en veninde, ville aldrig turde gøre det alene :lol2: Sidst jeg prøvede det, var der ca 15 mænd og 15 kvinder - og det tager alligevel et stykke tid at komme igennem :D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5881

Indlægaf Dikus » 23. jun 2016, 01:40

Animi skrev:
Dikus skrev:

Jeg tager afsted med en veninde, ville aldrig turde gøre det alene :lol2: Sidst jeg prøvede det, var der ca 15 mænd og 15 kvinder - og det tager alligevel et stykke tid at komme igennem :D

Lyder spændende... Og rart med følgeskab :)
1
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 494

Indlægaf Marioneta » 23. jun 2016, 09:05

Hvor finder I sådan noget speed dating henne? Jeg trænger til at komme ud og har ingen at gå i byen med.
1
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 23. jun 2016, 09:07

Marioneta skrev:Hvor finder I sådan noget speed dating henne? Jeg trænger til at komme ud og har ingen at gå i byen med.

seeqone.com er det jeg har været til før, og skal nu igen :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Wunder8
Kort karma: 33
Likede indlæg: 363

Indlægaf Wunder8 » 23. jun 2016, 09:18

Tak for jeres søde svar og grønne kort :kys:

Det går bedre i dag. Jeg har besluttet at "let it go" og tage snakken med ham næste gang vi ses. Han er på vej på ferie, så gider ikke tage den over sms, og vigtigt af alt gider jeg ikke lade det påvirke mit humør nu. Men jeg er nødt til at skære det ud i pap for ham, så han ved, hvad jeg mener om det. Havde lige en snak med min veninde, hvis kæreste er på præcis samme måde, og først efter et par år er blevet bedre til det - det hjælper på den måde, at det understreger, jeg ikke skal tage det personligt, men på den anden side ved jeg simpelthen ikke, om jeg magter det.
2
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 572
Likede indlæg: 5092

Indlægaf ManicNinja » 23. jun 2016, 09:49

Wunder8 skrev:
MilleMercy skrev:
Wunder8 skrev:Tak for opmuntringen :) Ja, jeg håber, det snart går over. Er bare så dårlig til at have uoverensstemmelser kørende med folk uden at løse dem med det samme. Ved ikke engang, om man kan kalde dette for det - det er nok mere mig, der synes, han er pissetræls.

Øv, det er anstrengende at have det sådan :ae: Er det ham, du har haft skrevet om, der er den knap så planlæggende type?

Ja, og konflikten handler om præcis dét :genert: Det er virkelig op ad bakke på det område, selvom jeg overordnet synes, det er blevet bedre, og vores "forhold" har en fin udvikling. Jeg har tidligere sagt til ham direkte, hvordan jeg havde det, men det er ligesom ikke sivet 100 % ind. Det korte af det lange er, at han i dag ville lave en måske-aftale, og jeg simpelthen blev så TRÆT indeni af, at vi ikke bare kunne lave en almindelig, bindende aftale. Men han er typen, der kun tænker en dag frem i tiden - og nej, jeg tror faktisk ikke, det har noget med hans følelser for mig at gøre, for dem har han vist på flere andre måder.

Jeg blev bare så skidetræt af det, at jeg endte med at sende en rigtig samtalelukker, fordi jeg simpelthen ikke gad tale videre om andre ting (som han prøvede på), når jeg inderst inde var pissesur. Jeg tror godt, han kan fornemme, at jeg ikke er helt tilfreds med ham.

Nå, beklager det lange svar ;)

Aaaarmen, for hunnan da! Måske-aftaler er da også skideirriterende! Der skal i hvert fald være en bedre grund til at ville lave sådan én, end bare at man ikke lige kan bestemme sig eller gerne vil have følelsen af ego-frihed ... Det bliver nemt ret respektløst i forhold til andre menneskers tid, synes jeg. Er man meget nære/ses meget tit, så måske. En gang imellem. Ellers ikke.

Jeg bliver lidt træt i ansigtet over folk, der ikke kan se længere end en dag frem. Gu' ka' de da så! Men de vil ikke. Fordi de er panisk angst for at gå glip af noget. Hviiiis nu der kom noget mere spændende forbi. Åh, jeg gider ikke blive ufrivilligt impliceret i deres ego-cirkus.
Rent undtagelsesvis, men sgu ikke som standard.

Og jeg må nok indrømme, at jeg ikke ville kunne undgå at tage det som en kommentar til hans syn på mig. Jeg er nok lidt af en primadonna, hvad det angår. Men i min bog giver det bare ikke mening på den ene side at sige, man vil mig. På den anden side altid kun at ville lave måske-aftaler eller fx ikke at kunne planlægge mig ind i billedet. Ikke at jeg siger, din date altid gør sådan. Mere generelt ment. Ord og handling skal understøtte hinanden. Ellers bliver det for sært og drænende til mig.
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
NLeth
Kort karma: 30
Likede indlæg: 318

Indlægaf NLeth » 23. jun 2016, 10:31

Animi skrev:
Marioneta skrev:Hvor finder I sådan noget speed dating henne? Jeg trænger til at komme ud og har ingen at gå i byen med.

Det lyder altså sjovt! Men jeg tør heller ikke alene ... :mellow:
0
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 23. jun 2016, 10:44

NLeth skrev:
Animi skrev:

Har du ikke en veninde du kan slæbe med? :D
Det er egentligt lidt sjovt, det der med at vi ikke tør gøre det alene. For man sidder jo alligevel alene ved sit bord, så til selve speeddating har man ikke nogen at støtte sig op ad. Alligevel tør jeg ikke tage derhen alene, på trods af at jeg allerede har prøvet det :lol2:
Men det er virkelig sjovt. Og slet ikke så akavet som man måske forestiller sig. Og jeg mødte min eks sidst jeg var til speeddating, så det kan sagtens lade sig gøre at møde en man bliver vild med (at det ikke fungerede mellem os er en mindre uvæsentlig detalje :fløjt: )
1
Brugeravatar
NLeth
Kort karma: 30
Likede indlæg: 318

Indlægaf NLeth » 23. jun 2016, 10:48

Animi skrev:
NLeth skrev:
Animi skrev:

Har du ikke en veninde du kan slæbe med? :D
Det er egentligt lidt sjovt, det der med at vi ikke tør gøre det alene. For man sidder jo alligevel alene ved sit bord, så til selve speeddating har man ikke nogen at støtte sig op ad. Alligevel tør jeg ikke tage derhen alene, på trods af at jeg allerede har prøvet det :lol2:
Men det er virkelig sjovt. Og slet ikke så akavet som man måske forestiller sig. Og jeg mødte min eks sidst jeg var til speeddating, så det kan sagtens lade sig gøre at møde en man bliver vild med (at det ikke fungerede mellem os er en mindre uvæsentlig detalje :fløjt: )

Ja, det er total fjollet. Man ta'r jo heller ikke en veninde med på date ellers! :lol2:
Men nej, alle mine (gode) veninder er godt afsat, så jeg tvivler på, jeg kunne lokke nogen af dem med. Jeg har dog et par gode kammerater, der er single, men jeg ved ikke helt hvordan signalværdien i at møde op sammen med en fyr er. :)
0
Wunder8
Kort karma: 33
Likede indlæg: 363

Indlægaf Wunder8 » 23. jun 2016, 11:18

ManicNinja skrev:
Wunder8 skrev:
MilleMercy skrev:
Wunder8 skrev:Tak for opmuntringen :) Ja, jeg håber, det snart går over. Er bare så dårlig til at have uoverensstemmelser kørende med folk uden at løse dem med det samme. Ved ikke engang, om man kan kalde dette for det - det er nok mere mig, der synes, han er pissetræls.

Øv, det er anstrengende at have det sådan :ae: Er det ham, du har haft skrevet om, der er den knap så planlæggende type?

Ja, og konflikten handler om præcis dét :genert: Det er virkelig op ad bakke på det område, selvom jeg overordnet synes, det er blevet bedre, og vores "forhold" har en fin udvikling. Jeg har tidligere sagt til ham direkte, hvordan jeg havde det, men det er ligesom ikke sivet 100 % ind. Det korte af det lange er, at han i dag ville lave en måske-aftale, og jeg simpelthen blev så TRÆT indeni af, at vi ikke bare kunne lave en almindelig, bindende aftale. Men han er typen, der kun tænker en dag frem i tiden - og nej, jeg tror faktisk ikke, det har noget med hans følelser for mig at gøre, for dem har han vist på flere andre måder.

Jeg blev bare så skidetræt af det, at jeg endte med at sende en rigtig samtalelukker, fordi jeg simpelthen ikke gad tale videre om andre ting (som han prøvede på), når jeg inderst inde var pissesur. Jeg tror godt, han kan fornemme, at jeg ikke er helt tilfreds med ham.

Aaaarmen, for hunnan da! Måske-aftaler er da også skideirriterende! Der skal i hvert fald være en bedre grund til at ville lave sådan én, end bare at man ikke lige kan bestemme sig eller gerne vil have følelsen af ego-frihed ... Det bliver nemt ret respektløst i forhold til andre menneskers tid, synes jeg. Er man meget nære/ses meget tit, så måske. En gang imellem. Ellers ikke.

Jeg bliver lidt træt i ansigtet over folk, der ikke kan se længere end en dag frem. Gu' ka' de da så! Men de vil ikke. Fordi de er panisk angst for at gå glip af noget. Hviiiis nu der kom noget mere spændende forbi. Åh, jeg gider ikke blive ufrivilligt impliceret i deres ego-cirkus.

Og jeg må nok indrømme, at jeg ikke ville kunne undgå at tage det som en kommentar til hans syn på mig. Jeg er nok lidt af en primadonna, hvad det angår. Men i min bog giver det bare ikke mening på den ene side at sige, man vil mig. På den anden side altid kun at ville lave måske-aftaler eller fx ikke at kunne planlægge mig ind i billedet. Ikke at jeg siger, din date altid gør sådan. Mere generelt ment. Ord og handling skal understøtte hinanden. Ellers bliver det for sært og drænende til mig.

Jamen, jeg er som udgangspunkt enig med dig. Meget. Jeg tror bare ikke, at alle nødvendigvis er sådan, fordi de venter på, at noget bedre dukker op. Jeg tror vitterligt, der findes mennesker (måske især mænd), der slet ikke opererer med samme planlægnings-urgency. Kender i hvert fald nogle stykker. Jeg tror egentlig, han planlægger mig ind på sin egen måde, det er bare i et andet tempo end mit. For vi ses jo, og det er hyggeligt. Og jeg har været inviteret til at møde både hans venner og dele af familien. Og jeg kan mærke, det betyder noget for ham at holde kontakt med mig jævnligt. Vi HAR også faste aftaler engang imellem. I dette tilfælde foreslog han selv en dag, men så var det med forbehold for, at han endnu ikke vidste, hvornår han kom hjem - hvilket jo er en fair grund, men jeg gider ikke stå standby til han finder ud af det. Så vil jeg hellere bare, at vi aftaler en dag, hvor vi begge 100% kan. Men for ham tror jeg, det handler om, at han viser velvilje ved at foreslå den første, mulige dag, selvom den ikke er sikker. Uanset hvad, så skal jeg virkelig snakke med ham om det, når vi ses.
1
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. jun 2016, 12:05

Wunder8 skrev:
ManicNinja skrev:
Wunder8 skrev:
MilleMercy skrev:

Jamen, jeg er som udgangspunkt enig med dig. Meget. Jeg tror bare ikke, at alle nødvendigvis er sådan, fordi de venter på, at noget bedre dukker op. Jeg tror vitterligt, der findes mennesker (måske især mænd), der slet ikke opererer med samme planlægnings-urgency. Kender i hvert fald nogle stykker. Jeg tror egentlig, han planlægger mig ind på sin egen måde, det er bare i et andet tempo end mit. For vi ses jo, og det er hyggeligt. Og jeg har været inviteret til at møde både hans venner og dele af familien. Og jeg kan mærke, det betyder noget for ham at holde kontakt med mig jævnligt. Vi HAR også faste aftaler engang imellem. I dette tilfælde foreslog han selv en dag, men så var det med forbehold for, at han endnu ikke vidste, hvornår han kom hjem - hvilket jo er en fair grund, men jeg gider ikke stå standby til han finder ud af det. Så vil jeg hellere bare, at vi aftaler en dag, hvor vi begge 100% kan. Men for ham tror jeg, det handler om, at han viser velvilje ved at foreslå den første, mulige dag, selvom den ikke er sikker. Uanset hvad, så skal jeg virkelig snakke med ham om det, når vi ses.

Jeg har ingen "planlægnings-urgency" (ved godt, at det heller ikke var dét, du sagde :) ). Men jeg har en urgency efter, at jeg ikke misser chancen for at se det her lækre stykke mandfolk, hvis jeg dater sådan ét. Og det må sgu også gerne gå gælde den modsatte vej. Jeg har de mest afsindige arbejdstider, så dét gør i sig selv, at jeg er nødt til at at planlægge - for ellers får jeg sgu bare ikke set folk. Jeg behøver ikke vide, hvad jeg præcist skal lave med veninder, jeg skal ses med. Eller en kæreste. Vi kan sagtens "skrives ved" på selve dagen og tage den dérfra. Bare jeg fx ved, at det bliver på torsdag om aftenen.

Men den dér "jeg skriver spontant og spørger, om du kan ses, og ja, hvis du ikke kan, så finder vi da bare en anden dag - no harm done". Jeg giiiider ikke. For erfaringsmæssigt vil jeg så kunne se pågældende kæreste om tre uger ... :gisp:

Så jeg anerkender, at der findes folk, som bare ikke kan se formålet med at planlægge deres egen tid. Fint nok. Og ja, de tror ofte, at det bare er sådan en slags tvangstanke, jeg har - at planlægge for planlægningens skyld. De fatter ikke, at det er for at sikre, at vi ses. :stoned: Og fordi jeg ved, at det normalt går i vasken med at få to menneskers veje til at krydse hinanden, hvis ikke man planlægger, kan jeg ikke se det som andet end lidt for ringe eller lemfældig interesse i mig, hvis der ikke er nogen vilje til planlægning.

Det fungerer sikkert glimrende for dem, så længe de ikke har kæreste og i øvrigt holder fri på nogenlunde samme tidspunkt som alle deres venner. Men så snart der er bare én person mere i den ligning, så er planlægning bare en nødvendighed. Og jeg kender godt typen. Og jeg kender godt: "Jamen, Skat - jeg ved jo ikke lige, om jeg har lyst til at ses på torsdag?" "Nej, du. Men du ved heller ikke, at du ikke har lyst. Lad os lave en aftale, og er du nu helt bombet eller sløj eller i alene-mode eller whatnot, så lad os da tage den dérfra. Jeg gider jo altså heller ikke være i selskab med dig bare for at være i selskab med dig, hvis du fx er knotten og alene-agtig".

Åh, jeg ved sgu ikke, Wunder ... :) Jeg synes, det er umodent. Ad Helvede til. Og jeg synes, det er at komplicere sagerne unødigt. Jeg har det nok sådan lidt, at hvis det skal være en udfordring bare at kunne lave en aftale om at ses, så kan det sgu nærmest være lidt lige meget. Har oplevet min del af de typer dér. Og det har nok gjort mig lidt firkantet: "Ved du hvad, kammerat? Man kan, hvad man vil!"
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. jun 2016, 12:25

Dikus skrev:Jeg er HELT med dig.

Har lige haft snakken med ikke-kæreste. Der mener "Jeg skal ditten og datten fra x-y" er fint som planlægning. For så ved jeg jo, jeg er velkommen. Og jeg kan jo bare få en nøgle, så jeg kan låse mig ind.

Behov for "vi ses torsdag klokken syv" undrer ham. Det er vist som at forvente en rød løber. For hvis han siger, han er hjemme torsdag klokken syv, så er jeg jo velkommen.

Nåh ja tak. Kunne det ske, jeg også havde planer og ikke gider rette ind efter hans udmeldinger efterhånden som de kommer dryppende?

Det havde han ikke lige tænkt over :cool:

Det pudsige er, at mennesker, der siger de dér ting med: "Jamen, du har da stående invitation" og "du er da altid velkommen" ... De er ofte sådan nogle, som aldrig selv "dumper forbi" alle mulige steder. De bliver inviteret på faste steder og tidspunkter. Men de inviterer ikke selv.

Aj, jeg sidder seriøst og bliver helt irriteret ved tanken her. Samtidig med at jeg griner lidt over mig selv. Men jeg kan altså virkelig ikke bruge deres tomme "stående invitationer" til noget som helst. Ta' noget ansvar, makker! Jo, sådan har jeg det sgu!
0

Tilbage til "Forhold og sex"