Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
In_your_eyes
Kort karma: 72
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 602

Re: Singletråden

Indlægaf In_your_eyes » 11. jul 2016, 20:54

Jamen Jessica, han vil jo gerne vælges fra, hvis hun ikke er til det samme som ham. Jeg synes altså det giver rigtig god mening.
Det er jo reelt ikke ret meget anderledes, end hvis han havde skrevet at han ikke ønskede (flere) børn i hans profil.
Senest rettet af In_your_eyes 11. jul 2016, 20:58, rettet i alt 1 gang.
4
:pompom:
Lys
Kort karma: 40
Likede indlæg: 740

Indlægaf Lys » 11. jul 2016, 20:57

klumphen skrev:
JessicaD skrev:
In_your_eyes skrev:
Nu beder han jo heller ikke om at nogen skal have noget som helt nogen som helst steder før første date, han gør opmærksom på at det er en del af ham. Og som en der har prøvet få det introduceret EFTER vi var startet med at date, kan jeg kun sige at jeg gernr ville have vidst det inden. Ikke at det havde afholdt mig fra at date ham, men det såede en lille snert af mistillid i mig, der aldrig forsvandt, tværtimod.
Men alle er jo selvfølgelig ikke som mig :-)

Jeg tænker meget, ligesom Lys også skriver - at jeg egentlig ikke rigtig gider forholde mig til folks sexliv/lyster, før jeg evt. er interesseret i dem på det plan. Så selv en ting, som jeg godt kunne tænde på, det ville virke frastødende på mig, hvis han begynde at ville tale en masse om det, før vi overhovedet havde mødtes. Det virker bare alt for aggressivt på mig. Men ja - hvis det er en meget ekstrem person, så vil jeg da også helst vide det inden. Helt klart. :)

Jeg synes nu ikke at jeg er spor ekstrem, og jeg nævner det helt bevist ikke når vi begynder at skrive sammen, i det håb at hun har set billedet og at hun er indforstået. Og jeg giver mig da slet ikke til at skrive en masse om mit sexliv/lyster med en jeg slet ikke kender.

Jeg synes det er lidt øv at os der godt kan li' den verden, ses som ekstreme mennesker der ikke ejer situationsfornemmelse, og bare vil snakke om sex og lyster i et væk med vildt fremmede. Intet kunne være mig mere fjernt.

Men hvis du ikke taler en masse om sex, inden du møder folk, så er det jo heller ikke dig, der henvises til?

Det er i øvrigt ikke reserveret folk fra 'din verden' at tale en masse om sex - jeg oplever det typisk fra mænd, der tilhører samme genre som mig selv. Det gør det nu ikke mindre aggressivt. For mig handler det ikke om genren, men det at blive involveret i andres sexliv meget tidligt i en relation. Og der er min oplevelse, at dem, der 'reklamerer' i profilbilleder på Tinder er typisk folk fra din verden og ellers kommer det til udtryk meget tidligt i en dialog (har fx oplevet at første besked bla indeholdt oplysningen, at den pågældende var helt vild med analsex). Det er for mig lidt ekstremt på hver sin måde, men jeg er ikke frastødt eller lignende - jeg vælger det bare fra, fordi det er lidt overvældende. Også selvom jeg måske ikke ville være afvisende, hvis det blev præsenteret på et - for mig - mere naturligt tidspunkt i relationen. Men det er måske bare et tegn på mismatch - og det er jo fair nok :)
1
Brugeravatar
KitKat
Kort karma: 125
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 486
Kontakt:

Indlægaf KitKat » 11. jul 2016, 21:02

klumphen skrev:Har skrevet lidt frem og tilbage med en de sidste par dage. Hun har nu foreslået at vi skal prøve at snakke lidt i telefon, hvortil jeg svarede at det lyder da som en god ide, men har hun nu kigget grundigt på alle mine billeder?

Det sidste er jo et billede af en rekvisit fra det sorte univers.

Jeg har absolut ingen erfaring med dating, men hvis man har skrevet frem og tilbage et par dage, og er på nippet til at gå fra skriftlig til mundtlig kommunikation, og kvinden så alligevel først ser billedet da klumphen helt specifikt beder hende kigge alle billederne igennem, så kan det da ikke være direkte og "in your face" agtigt, tænker jeg?
(den sidste linje læser jeg som en forklaring til os, ikke en del af hans besked til hende)

Jeg synes altså det virker som en virkelig fin, og diskret, måde at tone rent flag på. :)
7
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 802

Indlægaf klumphen » 11. jul 2016, 21:15

JessicaD skrev:Men mennesker er jo forskellige - og det er den følelse, jeg ville få, hvis jeg skrev med en fyr, der henviste til sådan et billede. Jeg siger ikke, at din måde er mere rigtig end min, jeg forklarer bare, hvordan det kan føles, når man står på den anden side. Folk må jo have deres lyster i fred, men man må så bare regne med, at man bliver sorteret fra pga. det. Ligesom jeg helt sikkert også ville blive sorteret fra hos nogen, fordi jeg var for sippet. :D Man skal bare finde sit rette match, så skal det hele nok gå.

Jeg har skam heller ikke noget imod at blive sorteret fra, det var bare lidt øv at blive sammenlignet med typer uden situationsfornemmelse der kun vil snakke om sex, bare fordi jeg synes det sorte univers er spændende. Men jeg er godt klar over at folk der ikke er synes den verden er interessant, har en noget forkert opfattelse af hvad meget af det drejer sig som. Men lad nu det ligge.
Jeg respekterer i øvrigt din sippethed :D Det er trods alt mangfoldigheden der giver verden kulør.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4271

Indlægaf Rapfisk » 11. jul 2016, 21:22

Skralde skrev:
Lige nu kører hjernen derudaf og jeg overvejer at tage til takke med dét han kan tilbyde og drømmer om at det alligevel kunne udvikle sig til mere. Men det er naivt at tro, ikke?

Det ved jeg ikke. Det kan vel gå begge veje. Til gengæld tror jeg, at det vil blive værre, hvis han får følelser for dig, men ikke kan magte hverdagen eller rollen som din kæreste.

Men ØV, Skralde. Jeg håbede sådan, at den var der for dig.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 11. jul 2016, 21:50

klumphen skrev:Jeg har skam heller ikke noget imod at blive sorteret fra, det var bare lidt øv at blive sammenlignet med typer uden situationsfornemmelse der kun vil snakke om sex, bare fordi jeg synes det sorte univers er spændende. Men jeg er godt klar over at folk der ikke er synes den verden er interessant, har en noget forkert opfattelse af hvad meget af det drejer sig som. Men lad nu det ligge.
Jeg respekterer i øvrigt din sippethed :D Det er trods alt mangfoldigheden der giver verden kulør.

Man har jo alle sine grænser. Hvad der er grænseoverskridende for en, er lækkert for en anden etc., så det skal du ikke tage så tungt. :D
0
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 11. jul 2016, 21:52

In_your_eyes skrev:Jamen Jessica, han vil jo gerne vælges fra, hvis hun ikke er til det samme som ham. Jeg synes altså det giver rigtig god mening.
Det er jo reelt ikke ret meget anderledes, end hvis han havde skrevet at han ikke ønskede (flere) børn i hans profil.

Jeg synes bare, at det virkede som om, han undrede sig over, hvorfor damen reagerede sådan, og så ville jeg bare forklare, hvorfor hun måske havde den reaktion. Men det er måske mig, som misforstod det til at starte med. :)
0
Buffy
Kort karma: 20
Likede indlæg: 263

Indlægaf Buffy » 11. jul 2016, 22:16

Hey :wave: ;)

Nå jeg har en date i morgen, han virker rigtig sød, ærlig, seriøs og alt det hejs. Og han er rigtig pæn..... Og ni år yngre end mig... :panik: Min usikkerhed kunne godt komme til at ødelægge det. For h.... :rulle:
4
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4271

Indlægaf Rapfisk » 11. jul 2016, 22:18

Buffy skrev:Hey :wave: ;)

Nå jeg har en date i morgen, han virker rigtig sød, ærlig, seriøs og alt det hejs. Og han er rigtig pæn..... Og ni år yngre end mig... :panik: Min usikkerhed kunne godt komme til at ødelægge det. For h.... :rulle:

Åh, hvor jeg kender det. Man finder altid noget, det hele kan falde på.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Buffy
Kort karma: 20
Likede indlæg: 263

Indlægaf Buffy » 11. jul 2016, 22:27

Rapfisk skrev:
Buffy skrev:Hey :wave: ;)

Åh, hvor jeg kender det. Man finder altid noget, det hele kan falde på.

Troede først han helt sikkert kun var ude efter sex, men nu har vi skrevet sammen i en lille uge og han har ikke nævnt sex....
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5865

Indlægaf Dikus » 11. jul 2016, 22:32

klumphen skrev:
JessicaD skrev:
In_your_eyes skrev:
Nu beder han jo heller ikke om at nogen skal have noget som helt nogen som helst steder før første date, han gør opmærksom på at det er en del af ham. Og som en der har prøvet få det introduceret EFTER vi var startet med at date, kan jeg kun sige at jeg gernr ville have vidst det inden. Ikke at det havde afholdt mig fra at date ham, men det såede en lille snert af mistillid i mig, der aldrig forsvandt, tværtimod.
Men alle er jo selvfølgelig ikke som mig :-)

Jeg tænker meget, ligesom Lys også skriver - at jeg egentlig ikke rigtig gider forholde mig til folks sexliv/lyster, før jeg evt. er interesseret i dem på det plan. Så selv en ting, som jeg godt kunne tænde på, det ville virke frastødende på mig, hvis han begynde at ville tale en masse om det, før vi overhovedet havde mødtes. Det virker bare alt for aggressivt på mig. Men ja - hvis det er en meget ekstrem person, så vil jeg da også helst vide det inden. Helt klart. :)

Jeg synes nu ikke at jeg er spor ekstrem, og jeg nævner det helt bevist ikke når vi begynder at skrive sammen, i det håb at hun har set billedet og at hun er indforstået. Og jeg giver mig da slet ikke til at skrive en masse om mit sexliv/lyster med en jeg slet ikke kender.

Jeg synes det er lidt øv at os der godt kan li' den verden, ses som ekstreme mennesker der ikke ejer situationsfornemmelse, og bare vil snakke om sex og lyster i et væk med vildt fremmede. Intet kunne være mig mere fjernt.

Jeg synes, et enkelt sort/hvid af en gag Ball er virkeligt diskret.

Jeg er fuldstændig vanille-agtig, men så alligevel (pudsigt nok) med en række ret veldefinerede præferencer. Og jeg er så indiskret, at jeg også gerne vil vide, om det er et match, før jeg kastet mig ud i mere.

Eller som flirt formulerede det: Hold da op, du kan være direkte... Da jeg ikke gad hinte til en gentleman længere :cool:
3
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 493

Indlægaf Marioneta » 11. jul 2016, 22:38

IrmaPigen skrev:
Marioneta skrev:Jeg døjer selv med det psykiske og føler selv, at jeg ville have bedst hvis jeg var sammen med en, som var mere stabil end mig. Jeg har også afvist mænd, som havde psykiske problemer ligesom jeg selv har. Det føles virkeligt dobbeltmoralsk, men det er ud fra hvad jeg tror er bedst for alle i situationen. Men det har dog været før vi har mødtes.

Men mange uden psykiske problemer eller diagnoser ville fravælge en med sådanne. Så det er måske medvirkende til at gøre det sværere for dig selv, at finde en partner.

Som udgangspunkt ville jeg selv gå uden om.

Jeg er så faktisk ikke blevet valgt fra pga. det. Eller jo, en enkelt gang, fordi manden havde haft en kæreste, som havde en depression og som ulykkeligvis endte med at begå selvmord. Men vi endte alligevel med at ses en håndfuld gange derefter og det viste sig, at han var værre stillet psykisk end mig.

Jeg har fast job og klarer mig selv, så selvom jeg døjer med det psykiske (dystymi), så er det ikke et problem i hverdagen. Jeg er bare mere følelsesmæssigt skrøbelig end de fleste og ville ikke egne mig til at være i et forhold med en, som er mere skrøbelig end mig. Jeg er ikke værre stillet end at jeg kan være der for min familie, men ikke for en, som har mange ekstra behov. Det ville tære for meget på mig.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 213
Likede indlæg: 2197

Indlægaf Zombie » 11. jul 2016, 23:40

Det står efterhånden klart, at jeg måske er i en "den rigtige fyr, men det forkerte tidspunkt" situation.

Jeg sås med min kammerat fra fredag til søndag, derefter var vi hjemme hos os selv hver især indtil i dag, mandag. Mandag skrev han: Han havde en off-dag og da jeg intet skulle, nævnte jeg at jeg godt kunne komme forbi hvis det var. Han valgte at tage mig på ordet, så jeg var et par timer derinde og hygge. Imens jeg er der, joker han med at jeg ikke skal ødelægge vores "streak", dvs. dage i træk vi har set hinanden - så det ender med, at vi aftaler at ses i morgen (tirsdag) også, da jeg skal arbejde både onsdag og torsdag, og vi begge er typerne der normalvis har en del aftaler i weekenderne (udover hinanden, mener jeg).

Han er på papiret alt det rigtige, vi er et vildt godt match. Han behandler mig godt, ærligt og omsorgsfuld; jeg er ikke i tvivl om noget ved ham. Vi har det afslappet og skønt sammen, og han er god ved min hund.

Men jeg er ikke klar til et forhold lige nu - og det er han heller ikke. Vi snakker meget om det og det er rart at vi har den ærlighed.

Vi er begge nervøse for, om vi risikerer at miste hinanden på sigt - hvad hvis løbet pludselig er kørt, fordi den ene møder en de vil satse på osv.
Samtidig kan vi altså ikke presse noget frem, der bare ikke er der lige nu - og vi ønsker det heller ikke. Vi ønsker ikke at være bundet eksklusivt til en anden lige nu, og vil egentlig bare nyde det som er, nu hvor det er der.

Det er frustrerende at have det sådan her, for hvis vi begge kunne og magtede og ville det, så kunne vi have det bedste forhold. Jeg kender ham jo så godt i forvejen, at det tør jeg godt udtale mig om.
Men vi har begge stoppe-klodser og brug for tid.

Jeg forsøger ikke at overtænke det og bare nyde nu'et. Nyde ham. Men jeg bliver også lidt trist inden i, ved tanken om at vi sameksisterer på lånt tid og at jeg ikke aner, hvad fremtiden bringer.
Jeg håber, at vi måske med tiden kan nå hinanden og være sammen - men det er så skrøbeligt og forvirrende, og den kyniske del af mig siger, at sådan noget her aldrig ender godt.

Heldigvis overskygger det positive det negative, og så længe vi kan snakke helt åbent og ærligt sammen, så kan jeg finde tryghed i dét. Jeg vil rigtig gerne følge denne her vej til sin måske bitre ende, og hvis jeg ender med at blive ked af det - oh well. Det overlever jeg nok. Der er også chancen for at blive glad... Time will tell.
0
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 485

Indlægaf Grissebassen » 12. jul 2016, 10:16

ManicNinja skrev:
Grissebassen skrev:Jeg elsker bløde mænd, men jeg dur ikke med passivitet og initiativløshed. Jeg er meget bevidst om, at min egen fremgangsmåde ikke er noget, jeg kommer til at ændre på. Den hænger for uløseligt sammen med min personlighed, og jeg er ikke i stand til at påtage mig en eller anden strategi eller på kort sigt at inkorporere den som en naturlig del af min personlighed, uden også drastisk at skulle ændre på min måde at se verden og socialinteraktion på (sidstnævnte arbejder jeg på, men det er en lang proces). Den nemmeste løsning er derfor at finde en mand, der vil mig og aktivt viser sin interesse på det praktiske plan - og det kan vel for fanden ikke være umuligt.

Godt, jeg kan redigere med hård hånd i citaterne :P :)

Det er én af mine kæpheste, at visse personlige egenskaber hænger indbyrdes sammen. Ikke altid. Men ofte. En blød mand vil tit, igen ikke altid, ikke være så hurtig på stikkerne til at sætte præmissen og kursen i en relation. Det søde og bløde hænger normalt sammen med en lidt mere afventende og forsigtig approach. Til gengæld har han så som regel lidt mere situationsfornemmelse, er min oplevelse.

Jeg kommer til at tænke på nogle af de her lidt bitre, ikke så fremfarende mænd, der somme tider spørger: "Hvorfor vil kvinderne altid ha' de dumme svin og ikke the good guys som fx mig?"
Sagen er, at de dumme svin har noget af al initiativrigheden, tempoet, frækheden, udfordringen, rygraden og modspillet, som mange kvinder søger. Disse træk hænger så desværre også tit sammen med ikke at være skideempatisk, tit tænke mest på sig selv og sine egne interesser og ikke være skidesmart med hensyn til mere langsigtet planlægning og struktur, at overholde aftaler osv. Men det er jo ikke alle de her nederen egenskaber, som vi falder for. Det er de andre.

Selvfølgelig er verden og menneskerne i den ikke sort-hvide. Men noget er der alligevel om snakken.

Min pointe er vist bare, at leder du efter en mand, der ikke er for passiv, skal du nok ikke påtage dig at planlægge første date. Hvis han ikke gør det - ja, så er det vel bare dit cue til at hoppe videre. Og så må andre synes, det er mærkeligt eller stridt eller whatnot, men du har dine grunde. :)

Det ideelle ville jo så være en blød good guy, der bare bliver så vild med mig, at han ikke kan lade være med at få fingeren ud og rende efter mig. Men det kræver jo lige, at han møder mig først, så han kan se, hvor fantastisk jeg er. Det er igen derfor, at jeg ikke tillægger omstændighederne omkring første møde så meget betydning. For i tilfælde af at det bare siger klik, så skal man jo nok finde ud af det sammen på en eller anden måde fremover.
1
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1170

Indlægaf Muspel » 12. jul 2016, 10:32

Zombie skrev:Det står efterhånden klart, at jeg måske er i en "den rigtige fyr, men det forkerte tidspunkt" situation.

Jeg sås med min kammerat fra fredag til søndag, derefter var vi hjemme hos os selv hver især indtil i dag, mandag. Mandag skrev han: Han havde en off-dag og da jeg intet skulle, nævnte jeg at jeg godt kunne komme forbi hvis det var. Han valgte at tage mig på ordet, så jeg var et par timer derinde og hygge. Imens jeg er der, joker han med at jeg ikke skal ødelægge vores "streak", dvs. dage i træk vi har set hinanden - så det ender med, at vi aftaler at ses i morgen (tirsdag) også, da jeg skal arbejde både onsdag og torsdag, og vi begge er typerne der normalvis har en del aftaler i weekenderne (udover hinanden, mener jeg).

Han er på papiret alt det rigtige, vi er et vildt godt match. Han behandler mig godt, ærligt og omsorgsfuld; jeg er ikke i tvivl om noget ved ham. Vi har det afslappet og skønt sammen, og han er god ved min hund.

Men jeg er ikke klar til et forhold lige nu - og det er han heller ikke. Vi snakker meget om det og det er rart at vi har den ærlighed.

Vi er begge nervøse for, om vi risikerer at miste hinanden på sigt - hvad hvis løbet pludselig er kørt, fordi den ene møder en de vil satse på osv.
Samtidig kan vi altså ikke presse noget frem, der bare ikke er der lige nu - og vi ønsker det heller ikke. Vi ønsker ikke at være bundet eksklusivt til en anden lige nu, og vil egentlig bare nyde det som er, nu hvor det er der.

Det er frustrerende at have det sådan her, for hvis vi begge kunne og magtede og ville det, så kunne vi have det bedste forhold. Jeg kender ham jo så godt i forvejen, at det tør jeg godt udtale mig om.
Men vi har begge stoppe-klodser og brug for tid.

Jeg forsøger ikke at overtænke det og bare nyde nu'et. Nyde ham. Men jeg bliver også lidt trist inden i, ved tanken om at vi sameksisterer på lånt tid og at jeg ikke aner, hvad fremtiden bringer.
Jeg håber, at vi måske med tiden kan nå hinanden og være sammen - men det er så skrøbeligt og forvirrende, og den kyniske del af mig siger, at sådan noget her aldrig ender godt.

Heldigvis overskygger det positive det negative, og så længe vi kan snakke helt åbent og ærligt sammen, så kan jeg finde tryghed i dét. Jeg vil rigtig gerne følge denne her vej til sin måske bitre ende, og hvis jeg ender med at blive ked af det - oh well. Det overlever jeg nok. Der er også chancen for at blive glad... Time will tell.

Sikke noget. Men mon ikke, I vælger den eneste rigtige strategi I kan? Det lyder til, at I taler, overvejer og går forsigtigt frem.

Nogle gange kunne det der liv godt lige være lidt mindre besværligt.
1

Tilbage til "Forhold og sex"