Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 87
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 561

Re: Singletråden

Indlægaf malou_43 » 13. jul 2016, 13:08

Rapfisk skrev:
Dikus skrev:I er godt nok grove, sådan at skrive om, hvordan det føles at have en eks, der var lige ved og næsten perfekt, hvis bare... og så tanken om, han møder en anden, der kan få det, der manglede...

Jeg står jo lige midt i at bryde med sådan en :whine:

Nåh. Til gengæld prøver jeg at lade være med at lade det ramme min selvtillid. Så jeg fokuserer på, han virkelig gerne vil have mig tilbage, flirt er SÅ meget på og en tredje også har meldt sig på banen. Min selvtillid er glad for mænds opmærksomhed :genert: (Og nej. Den tredje er IKKE en mulighed. Jeg HAR ligesom prøvet det der med at kysse på en, jeg burde holde mig fra... og han er en mellemleder på mit arbejde. Jeg må hellere holde mig til at være hans chef...)

Men de får jo ikke det, vi lige manglede. De er sådan nogle nederen typer, der stiller sig tilfredse med de forhold, de kan tilbyde.

Ikke?

Jeg fandt ud af min seneste psyko-eks skal være far (eller er blevet nu) med hende, han kneppede udenom med for præcis 9 måneder siden og stod i forhold med samme dag, som jeg slog op.

Og jeg tænkte WTF - ikke fordi det er lykkes for ham at holde på en kæreste og få det barn han nærmest var besat af, men fordi jeg tænkte hvad fanden der må være galt med hende kvinden. Jeg har virkelig funderet over, hvad der kan være gået galt i hendes liv, siden hun vil have sådan en mand. Han snyder alle mennesker, han kender, han lyver, han stjæler, han bedrager mennesker, han tog min medicin (Ritalin som jo bruges som stof - han har været ude i stoffer mange gange), han kørte manipulerende spil konstant, han tog fat i mig - come on.

Jeg tror, du har fuldstændig ret. Det er præcis sådanne typer, der er - ja sorry to say - svage og ikke tror, de kan finde bedre. Jeg troede selv, at jeg var et ynkelig lille skvat engang - jeg har selv været igennem en helveds masse lort i mine nu 30 år - men lige det med at finde en, der gør en godt - det har jeg lært mig selv efterhånden. Min aller første kæreste lykkedes dengang med at få mig overbevist om at jeg overhovedet ikke kunne finde bedre end ham, fordi jeg intet var værd. Og jeg frygter stadig at blive en af de der kvinder, der bare lader sig nøjes med det, de kan få. Det kræver virkelig noget, at fortælle sig selv og mærke sig selv - at man virkelig fortjener det, for man tror ikke rigtig på det. Men det er bare nedern - virkelig skod - at være en af de typer, du nævner - og det VIL jeg bare IKKE være.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 808
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8289
Kontakt:

Indlægaf Ado » 13. jul 2016, 13:22

Det er bekræftet, at vores aftale i aften stadig holder.

Jeg var oppe i byen med en veninde og på vej hjem, skulle vi forbi bygningen, hvor hans lejlighed er. Og så drejede han selvfølgelig lige rundt om hjørnet. Ærligt talt, det er så latterligt. Men jeg gik helt i stå. Bogstaveligt talt. Jeg stoppede simpelthen med at gå. :lol: Min veninde stod halvt foran mig og det var tydeligt, at han også lige tøvede, mens han kiggede ned ad gågaden, inden han så gik ind af døren. Aner ikke om han har set mig eller om han var i tvivl om, det var mig. Der var trods alt en mindre afstand. Men jeg følte mig så åndssvag. Total dum reaktion. Jeg havde i øvrigt heller ikke briller på, så det undskylder mig altså.

Nå, men jeg har ikke fået en aflysning efter "mødet". Og jeg tager af sted. Men jeg er sgu lidt nervøs. Ikke fordi jeg håber på den store kærlighed. Jeg tror han er vennemateriale. Men pga. mit lorte selvværd og at jeg altid er bange for at være en elefant i en glasbutik.
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5858

Indlægaf Dikus » 13. jul 2016, 13:23

malou_43 skrev:
Rapfisk skrev:
Dikus skrev:I er godt nok grove, sådan at skrive om, hvordan det føles at have en eks, der var lige ved og næsten perfekt, hvis bare... og så tanken om, han møder en anden, der kan få det, der manglede...

Jeg står jo lige midt i at bryde med sådan en :whine:

Nåh. Til gengæld prøver jeg at lade være med at lade det ramme min selvtillid. Så jeg fokuserer på, han virkelig gerne vil have mig tilbage, flirt er SÅ meget på og en tredje også har meldt sig på banen. Min selvtillid er glad for mænds opmærksomhed :genert: (Og nej. Den tredje er IKKE en mulighed. Jeg HAR ligesom prøvet det der med at kysse på en, jeg burde holde mig fra... og han er en mellemleder på mit arbejde. Jeg må hellere holde mig til at være hans chef...)

Men de får jo ikke det, vi lige manglede. De er sådan nogle nederen typer, der stiller sig tilfredse med de forhold, de kan tilbyde.

Ikke?

Jeg fandt ud af min seneste psyko-eks skal være far (eller er blevet nu) med hende, han kneppede udenom med for præcis 9 måneder siden og stod i forhold med samme dag, som jeg slog op.

Og jeg tænkte WTF - ikke fordi det er lykkes for ham at holde på en kæreste og få det barn han nærmest var besat af, men fordi jeg tænkte hvad fanden der må være galt med hende kvinden. Jeg har virkelig funderet over, hvad der kan være gået galt i hendes liv, siden hun vil have sådan en mand. Han snyder alle mennesker, han kender, han lyver, han stjæler, han bedrager mennesker, han tog min medicin (Ritalin som jo bruges som stof - han har været ude i stoffer mange gange), han kørte manipulerende spil konstant, han tog fat i mig - come on.

Jeg tror, du har fuldstændig ret. Det er præcis sådanne typer, der er - ja sorry to say - svage og ikke tror, de kan finde bedre. Jeg troede selv, at jeg var et ynkelig lille skvat engang - jeg har selv været igennem en helveds masse lort i mine nu 30 år - men lige det med at finde en, der gør en godt - det har jeg lært mig selv efterhånden. Min aller første kæreste lykkedes dengang med at få mig overbevist om at jeg overhovedet ikke kunne finde bedre end ham, fordi jeg intet var værd. Og jeg frygter stadig at blive en af de der kvinder, der bare lader sig nøjes med det, de kan få. Det kræver virkelig noget, at fortælle sig selv og mærke sig selv - at man virkelig fortjener det, for man tror ikke rigtig på det. Men det er bare nedern - virkelig skod - at være en af de typer, du nævner - og det VIL jeg bare IKKE være.

Hold da op. SELVFØLGELIG er du bedre end det! Godt, du kom væk :ae:

Jeg lider nok mere under, at jeg har været i et virkeligt godt og trygt forhold i 18 ud af mine 37 år med min eksmand, som jeg stadig har det så fint med, så det ikke er et problem, at vi bor sammen. Og at ham, jeg skal komme mig over, altså også er en virkelig god mand. Vi har bare haft en dårlig start og fundet hinanden på virkeligt dårlige tidspunkter.

Han har det umådeligt svært med, jeg stadig bor sammen med min eksmand, og jeg har det umådeligt svært med, at han har brug for at "lades som om", han ikke er sammen med en ny, da han ikke vil komplicere forholdet til moren til hans børn. (Vi har været sammen ca. fra dag 1, hvor vi hver især gik fra hinandens partnere. Jeg har insisteret på, at det måtte eksmand lære at håndtere, mens han gerne har ville vise respekt for deres forhold ved, hun ikke skulle føle sig trådt på, over han var så hurtigt videre. For hans vedkommende animeret af hensynet til børnene også.)

Dertil kom hurdlen med, at jeg var nødt til at skifte job, da mit forhold til ham i bedste fald kunne medføre en advarsel og værste fald en bortvisning. Jeg er selv overbevist om, jeg holdt mig inden for "advarsel"-zonen :tie:

Alt i alt har det bare været op ad bakke. Og jeg er ikke just typen, der trives med hemmeligheder. Hvilket også er med til, at min eksmand har valgt at støtte, at jeg fandt en ny så hurtigt og var ærlig om det. Han er udmærket klar over, hvor meget, jeg ville dræbes indvendigt ved at gå og holde hemmeligheder. Og han er også virkeligt bekymret over, at vi ikke er officielle kærester endnu, selvom jeg ikke deler mine følelser omkring det med ham. Han VED jo godt, hvor let jeg har det til at vende ting indad... Hmmm... Det i sig selv burde jo underbygge, at et forhold er dårligt: Når ens eks VIRKELIG prøver at lave rammer, der kan ændre det, man ikke har det godt med...
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5858

Indlægaf Dikus » 13. jul 2016, 13:34

Ado skrev:Det er bekræftet, at vores aftale i aften stadig holder.

Jeg var oppe i byen med en veninde og på vej hjem, skulle vi forbi bygningen, hvor hans lejlighed er. Og så drejede han selvfølgelig lige rundt om hjørnet. Ærligt talt, det er så latterligt. Men jeg gik helt i stå. Bogstaveligt talt. Jeg stoppede simpelthen med at gå. :lol: Min veninde stod halvt foran mig og det var tydeligt, at han også lige tøvede, mens han kiggede ned ad gågaden, inden han så gik ind af døren. Aner ikke om han har set mig eller om han var i tvivl om, det var mig. Der var trods alt en mindre afstand. Men jeg følte mig så åndssvag. Total dum reaktion. Jeg havde i øvrigt heller ikke briller på, så det undskylder mig altså.

Nå, men jeg har ikke fået en aflysning efter "mødet". Og jeg tager af sted. Men jeg er sgu lidt nervøs. Ikke fordi jeg håber på den store kærlighed. Jeg tror han er vennemateriale. Men pga. mit lorte selvværd og at jeg altid er bange for at være en elefant i en glasbutik.

Man er bare nødt til at omfavne sin hang til at være en elefant i en glasbutik. Det andet nytter ikke noget.

For nogen er det en del af charmen :kys:
3
IrmaPigen
Kort karma: 74
Likede indlæg: 926

Indlægaf IrmaPigen » 13. jul 2016, 13:59

Held og lykke, Ado.

Lad lorte-selvværd og elefanten blive hjemme, når du tager af sted.
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 808
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8289
Kontakt:

Indlægaf Ado » 13. jul 2016, 14:11

IrmaPigen skrev:

Held og lykke, Ado.

Lad lorte-selvværd og elefanten blive hjemme, når du tager af sted.

Tak. :kys: Jeg gør det bedste jeg kan.
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 13. jul 2016, 18:04

Uh, Ado, jeg glæder mig til opdateringen på den der date :pompom:
5
Lys
Kort karma: 40
Likede indlæg: 735

Indlægaf Lys » 13. jul 2016, 19:35

Årh, jeg synes godt nok, at der er langt mellem snapsene på Tinder. Jeg swiper egentlig ok mange til højre, og har vel egentlig også en ok hit rate på matches. Men der er godt nok ikke ret mange af dem, der skriver.

Og af dem, der så skriver, er det virkelig få, der for alvor fænger min interesse. Og ja, jeg venter altså på, at mændene skriver. Har skrevet først et par gange - typisk med et slettet match som resultat :LOL: Jeg kan jo heller ikke helt sige mig fri for, at jeg jo gerne vil scores...

Der var dog lige et enkelt godt bud, som jeg gerne ville have mødt - men han viste sig så at have 3 børn... Det kan jeg sgu ikke overskue at rode mig ud i... Åh, hvor ville det være skønt, hvis alle fædre angav antallet af børn på forhånd...
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 13. jul 2016, 20:10

Lys skrev:Der var dog lige et enkelt godt bud, som jeg gerne ville have mødt - men han viste sig så at have 3 børn... Det kan jeg sgu ikke overskue at rode mig ud i... Åh, hvor ville det være skønt, hvis alle fædre angav antallet af børn på forhånd...

Apropos: Hvornår - og hvordan - bringer I emnet om fremtidige børn på banen? Jeg har det sådan, at jeg er 35, så jeg har jo nok ikke 10 år at løbe på, men omvendt gider jeg heller ikke at virke som sådan én, der kun dater for at finde en sæddonor.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Lys

Indlægaf Lys » 13. jul 2016, 20:20

Rapfisk skrev:
Lys skrev:Der var dog lige et enkelt godt bud, som jeg gerne ville have mødt - men han viste sig så at have 3 børn... Det kan jeg sgu ikke overskue at rode mig ud i... Åh, hvor ville det være skønt, hvis alle fædre angav antallet af børn på forhånd...

Apropos: Hvornår - og hvordan - bringer I emnet om fremtidige børn på banen? Jeg har det sådan, at jeg er 35, så jeg har jo nok ikke 10 år at løbe på, men omvendt gider jeg heller ikke at virke som sådan én, der kun dater for at finde en sæddonor.

Jeg har skrevet på min Tinderprofil, at jeg ønsker mig et fast forhold, der på (ikke alt for lang) sigt kan blive til en familie.

Nu har jeg jo selv været udsat for mand-søger-livmoder, og jeg ville ikke signalere noget lignende, men jeg håber, at denne formulering får sendt et signal om, at jeg gerne vil have børn og at jeg ikke har al tid i verdenen.
3
Lys

Indlægaf Lys » 13. jul 2016, 20:30

Med ham jeg datede tidligere på året, kom emnet op efter 3-4 uger, tror jeg. Det var ham, der pludselig syntes, at det hele var meget alvorligt. Der sagde jeg ligeud, at jeg ønskede mig mand og børn, men at jeg selvsagt endnu ikke vidste, om det skulle være med ham. Det tog han sådan set vel imod, selvom jeg ikke lykkedes med at helbrede ham fra Peter Pan-syndromet ;)
1
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 13. jul 2016, 20:38

Rapfisk skrev:

Få et barn alene. Succesraten er højest.

Så kan du date uden stress et par år efter.
0
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 13. jul 2016, 20:41

IrmaPigen skrev:
Rapfisk skrev:

Det kan jeg ikke anbefale.
Overordentligt mange mænd vil ikke have en kvinde med barn/børn i forvejen, ved jeg af bitter erfaring.
0
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 13. jul 2016, 20:44

MOGA skrev:
IrmaPigen skrev:
Rapfisk skrev:

Overordentligt mange mænd vil ikke have en kvinde med barn/børn i forvejen, ved jeg af bitter erfaring.

Ah, det er vist en skrøne.

Når jeg kigger mig rundt i mine omgivelser, så vader kvinder med børn i nye mænd.
1
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 13. jul 2016, 20:50

IrmaPigen skrev:
MOGA skrev:
IrmaPigen skrev:
Rapfisk skrev:

Ah, det er vist en skrøne.

Når jeg kigger mig rundt i mine omgivelser, så vader kvinder med børn i nye mænd.

Selvfølgelig er der mænd, som ikke ser det som et problem.

Men nu er det altså ikke noget jeg finder på - ganske mange mænd har sorteret mig fra med den begrundelse, at børn er noget man får sammen, ikke har i forvejen. Det forstår jeg egentlig ikke, du har behov for at stille spørgsmålstegn ved?
2

Tilbage til "Forhold og sex"