Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lys
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1382

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 15. jul 2016, 11:13

Dikus skrev:Jeg er såååå utålmodigt anlagt. Altså :-(

Flirt skriver som det sidste, før vi går i seng og om morgenen og i løbet af dagen. Men jo kun hyggeligt og venskabeligt. Hvilket jo er yderst passende. Men :( :( :(

Kan du ikke prøve at fokusere på hans troværdighed i, at han faktisk agerer i overensstemmelse med hans udmeldinger? Det er ikke nogen selvfølge.

Og så prøve at nyde, at du for en stund ikke er i et forhold med nogen, men bare er dig selv? Flyt fokus lidt væk fra ham (men hold den venskabelige kontakt) og hen på dig selv.
10
Brugeravatar
KitKat
Kort karma: 138
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 736
Kontakt:

Indlægaf KitKat » 15. jul 2016, 11:17

Det der Tinder, ikke? Kan man på nogen måde indstille det så en bestemt person ikke kan se man er derinde?

Jeg overvejer at kigge lidt på det i håb om at lære nogle nye mennesker at kende, men jeg har ikke lyst til at eksen skal risikere at blive "konfronteret" med det. (og selvom jeg i profiltekst tænker at skrive, at jeg hverken søger kæreste eller casual sex, så vil han sandsynligvis tro det er dét jeg gør alligevel)

Jeg véd jo ikke om han er på Tinder, men vi har en del fælles venner på facebook så hvis han er, forestiller jeg mig at Tinder vil vurdere ham et egnet match når nu de to ting snakker sammen?
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 787
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 7299

Indlægaf Dikus » 15. jul 2016, 11:18

KitKat skrev:Det der Tinder, ikke? Kan man på nogen måde indstille det så en bestemt person ikke kan se man er derinde?

Jeg overvejer at kigge lidt på det i håb om at lære nogle nye mennesker at kende, men jeg har ikke lyst til at eksen skal risikere at blive "konfronteret" med det. (og selvom jeg i profiltekst tænker at skrive, at jeg hverken søger kæreste eller casual sex, så vil han sandsynligvis tro det er dét jeg gør alligevel)

Jeg véd jo ikke om han er på Tinder, men vi har en del fælles venner på facebook så hvis han er, forestiller jeg mig at Tinder vil vurdere ham et egnet match når nu de to ting snakker sammen?

Hvorfor er det værre, du er på Tinder, end han er?

Du kan jo bare svipe ham væk, hvis han dukker op?
3
Brugeravatar
KitKat
Kontakt:

Indlægaf KitKat » 15. jul 2016, 11:20

Dikus skrev:
KitKat skrev:Det der Tinder, ikke? Kan man på nogen måde indstille det så en bestemt person ikke kan se man er derinde?

Fordi brudet gjorde mere ondt på ham end på mig :genert:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 670
Likede indlæg: 5552

Indlægaf Rapfisk » 15. jul 2016, 11:24

KitKat skrev:
Dikus skrev:

Fordi brudet gjorde mere ondt på ham end på mig :genert:
Jeg synes, det er sødt af dig at tænke på ham, men nu, hvor I ikke længere er kærester, synes jeg ikke, at hans følelser er dit problem. I hvert fald ikke på det niveau, at du ikke skal gære normale ting, du gerne vil, af hensyn til ham.

Når det er sagt, ved jeg ikke, hvor meget du vil få ud af Tinder, hvis du hverken søger casual sex eller en kæreste.
7
Brugeravatar
KitKat
Kontakt:

Indlægaf KitKat » 15. jul 2016, 11:25

Rapfisk skrev:
Når det er sagt, ved jeg ikke, hvor meget du vil få ud af Tinder, hvis du hverken søger casual sex eller en kæreste.

:lol: Jeg synes bare at have læst at det også blev brugt til at møde nye mennesker bare for venskab, men det kan meget nemt være noget "dameblads-fis" jeg har troet på :lol:
0
Lys

Indlægaf Lys » 15. jul 2016, 11:28

Dikus skrev:
Lys skrev:
Dikus skrev:Jeg er såååå utålmodigt anlagt. Altså :-(

Flirt skriver som det sidste, før vi går i seng og om morgenen og i løbet af dagen. Men jo kun hyggeligt og venskabeligt. Hvilket jo er yderst passende. Men :( :( :(

Kan du ikke prøve at fokusere på hans troværdighed i, at han faktisk agerer i overensstemmelse med hans udmeldinger? Det er ikke nogen selvfølge.

Og så prøve at nyde, at du for en stund ikke er i et forhold med nogen, men bare er dig selv? Flyt fokus lidt væk fra ham (men hold den venskabelige kontakt) og hen på dig selv.

Du er godt nok krævende :cool: Det er jo ikke til at diskutere med fornuftige mennesker :rulle:

:kys:

Jeg kunne godt nyde at være uden for forhold, hvis bare der fulgte mandlige berøringer med :blush: Men lige så snart de følger med, så... vil jeg lege kærester.

Tror nu også, jeg næsten tager det som en personlig fornærmelse, at han er i stand til at holde det venskabeligt. Han skal jo helst finde mig uimodståelig :genert:

Jeg forstår sådan set godt, at du gerne vil have hele pakken, men jeg forstår endnu bedre, at en god mand ikke er villig til med det samme at lukke dig helt ind oven på det stunt, du lavede med lige at give den anden en chance mere. Det har næppe fået ham til at føle sig uimodståelig - for nu at bruge din formulering ;)

Han må være ret vild med dig, når han står model til det, og jeg synes, at det siger meget om hans integritet, at han gerne vil gå lidt forsigtigt frem - og det synes jeg, at du skal prøve at værdsætte. Han vil vel være sikker på, at du faktisk er fokuseret og interesseret i ham og ikke bare venter på noget andet.

Singlestatus og mandlige berøringer kan i øvrigt godt kombineres, men i din situation ville jeg nok finde lidt ydmyghed og tålmodighed frem i stedet for. I bedste mening :kys:
15
Lys

Indlægaf Lys » 15. jul 2016, 11:30

KitKat skrev:
Rapfisk skrev:

:lol: Jeg synes bare at have læst at det også blev brugt til at møde nye mennesker bare for venskab, men det kan meget nemt være noget "dameblads-fis" jeg har troet på :lol:

Jeg har da fået en en venskabelig relation ud af Tinder, men det var ikke det, der var mit formål - eller der vi startede ;)
2
Smiling_Goat
Kort karma: 553
Likede indlæg: 7767

Indlægaf Smiling_Goat » 15. jul 2016, 11:30

Lys skrev:Fordi min erfaring er, at der kan være ret stor forskel på, hvor god kemi jeg har med mænd på skrift og i virkeligheden. Vi har skrevet sammen i få dage, og der dømmer jeg ikke så hårdt. Jeg har ikke konkluderet, at vi er et dårligt match.

Det er de færreste mænd, jeg bliver vildt interesseret i efter 3-4-dage skriverier, og jeg gider faktisk ikke skrive meget længere med nogen, før jeg gerne vil møde dem i virkeligheden. Og de få gange, hvor jeg på forhånd har været ret begejstret, er jeg ofte blevet skuffet.

Jeg ville ønske, at jeg kunne gå til datinglivet som ubekymret som du beskriver det, og jeg ville formentlig gøre noget mere i den stil, hvis jeg havde været 5-10 år yngre. Jeg føler helt ærligt ikke, at jeg har tid til at være så kræsen med dem, jeg mødes med. Men det er ikke det samme, som at jeg ikke er selektiv i forhold til dem, jeg ser igen eller evt bliver kæreste med. Og det er heller ikke det samme som at jeg mødes med mænd, jeg på forhånd anser som et dårligt match.

Jeg har været single i snart 13 år (med lange perioder, hvor jeg ikke har søgt efter en kæreste eller datet eller lignende), og jeg vil gerne være (relativt) åben over for, hvem jeg evt kunne falde for. I forvejen har jeg jo sorteret en lang række mænd fra på alle mulige ting, og så mange matches og samtaler har jeg altså heller ikke gang i.

Det er helt fair, at du ikke fatter det, men det er vel ikke så underligt, at alle ikke griber tingene an præcis som du har gjort?

Jeg må vist hellere lige forklare :)

Jeg mener bestemt heller ikke, at du skal ændre din tilgang til dating, hvis du kan lide den. Jeg kommer bare med en højlydt undren, fordi det i min verden ikke kan gå andet end uheldigt, hvis man dater folk, der allerede på skrift virker uinteressante. Dermed ikke sagt, at man kun må gøre som jeg. Jeg ved bare, hvorfor jeg gør, som jeg gør. Jeg ved ikke hvorfor du gør, som du gør, derfor spørger jeg dig. Ikke med en løftet pegefinger, ikke fordi jeg tror jeg ved bedre, men fordi jeg godt vil blive klogere på andre fremgangsmåder end min egen.

Det, jeg undrer mig over, er, hvordan et menneske på nogen tænkelig måde skulle kunne være mere interessant i virkeligheden end på skrift. Så er man måske tiltrukket af vedkommende, ja, men hvis man gaber, når man læser hans beskeder, hvordan skulle han så pludselig formå at være sjov i virkeligheden? Det er jo den samme person. Den samme retorik. Det samme tankemønster.

Du siger senere, at du går på date efter date, og det er de færreste der er et match efter et møde.. Kan det måske rent faktisk forklares med, at den umiddelbare følelse, du har før daten, holder stik?

Igen, du skal gøre, som du har lyst til, jeg forsøger bare at udveksle tanker om dating. Du behøver ikke være enig, og jeg er ikke ude på at genere. Det er bare mine tanker :)

Synes du, jeg er træls (hvilket er helt i orden,) ignorerer du mig bare :)
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 180
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 2580

Indlægaf Purple Haze » 15. jul 2016, 13:21

KitKat skrev:
Rapfisk skrev:

Hvis det er det du gerne vil, så vil jeg foreslå arrangementer via debatten her og singlegrupper på Facebook. :)
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 91
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 819

Indlægaf Santopia » 15. jul 2016, 13:57

Du kan udelukke ham aldersmæssigt til at starte med. Hvis ham fx er 32, kan du starte med at søge efter fyre på 33-37 eller sådan noget.
2
Muspel
Kort karma: 141
Likede indlæg: 1822

Indlægaf Muspel » 15. jul 2016, 14:42

Jeg er lidt blue i dag...

Var på skøn skøn date med daten onsdag- han blev til torsdag, vi blev enige om, at han skulle komme, når jeg var færdig med at have besøg af veninde torsdag aften. Og det var også vildt dejligt. Han blev til i dag, og der var bare et eller andet helt ... Skævt. Vi havde talt om at hænge ud frem til ved 3 tiden, hvor hans søn kom (de har ferie sammen fra nu af)

Jeg skulle dog lige på sygehuset og have taget nogle blodprøver også.

Mens vi lavede morgenmad og spiste kunne jeg mærke, at jeg helt vildt let blev irriteret og distancerede mig fra ham. Så det endte med, at jeg foreslog, at jeg tog på hospital selv og så havde eftermiddagen selv. Det tog han pænt. Var meget 'hey fedt du siger det', men jeg følte, at jeg fravalgte ham ...

Det handler helt sikkert om mig og mine spøgelser. Jeg er vildt bange for at blive forladt. men samtidig er jeg også bange for at blive så bange for at blive forladt, at jeg ikke mærker efter, om personen er rigtig for mig :stoned:

Og så reagerer jeg med at lukke ned. Og det gjorde tydeligvis date usikker, og så lukkede jeg mere ned.

Suk.

Det lurede under overfladen - og hele natten - med dejlig date ved siden af, der gerne ville ligge i ske osv - så drømte jeg alle mulige drømme om en eks, der slet ikke var god for mig, og den stemning vågnede jeg med i kroppen - men jo ikke lige noget, jeg kunne dele med date ...
Det hjælper heller ikke, at jeg er ret bekymret for de der blodprøver, og tudede lidt over dem.

Nå det blev forvirrende. Ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal vende den.

Har sendt ham en SMS med 'undskyld jeg var ved siden af mig selv' og den svarede han bare så sødt og ordenligt på. Men er ærgerlig over, at vi skiltes sådan, når vi først skal ses næste søndag.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 180
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 2580

Indlægaf Purple Haze » 15. jul 2016, 14:43

Hvad var det du blev irreteret over?
Noget konkret han gjorde der var irreterende?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 787
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 7299

Indlægaf Dikus » 15. jul 2016, 14:49

I forhold til datens oplevelse, ville jeg ikke være så bekymret: Han tænker nok bare, du var bekymret for sygehusbesøg. Den slags har det med at slå en lidt ud.

Så i forhold til ham, ville jeg ryste det af mig og ikke gøre mere ved det. Ud over at bruge det næste stykke tid til at lære ham bedre at kende på skrift og få opbygget et forhold til ham, hvor du vil være tryg ved at fortælle, at du f.eks. har drømt trælse drømme om en eks.
4
Muspel
Kort karma: 141
Likede indlæg: 1822

Indlægaf Muspel » 15. jul 2016, 14:59

Purple Haze skrev:Hvad var det du blev irreteret over?
Noget konkret han gjorde der var irreterende?

Ja men - det et åbenlyst dumt at blive irriteret over det. Jeg var ret ... Stille. Og det fyldte han ud med at spørge om alle mulige ting om morgenmaden. Sådan 'hvor meget mælk præcis skummer du til kaffen' og sådan noget, som fik ham til at fremstå usikker. Og det var noget af det, der gik helt helt galt med en eks- at magtbalancen blev skæv - så jeg kom til at få en rolle som strid - og at han hele tiden prøvede at 'lade være med at irritere mig' - og jeg ER altså ellers ikke spor bossy.

Giver det mening?
0

Tilbage til "Forhold og sex"