Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Re: Singletråden

Indlægaf Dikus » 16. jul 2016, 17:41

Muspel skrev:Nej. Det ville jeg sagtens kunne. Men faktisk ved jeg jo ikke, om vi skulle skjule eller ikke skjule, at vi dater. Eftersom han bare inviterede på aftensmad uden andre forklaringer. Så jeg tænker egentligt, at han ikke nødvendigvis forventede den version af det. Men jeg ved det ikke.

Det er da om ikke andet et godt udgangspunkt til en snak, der afdækker, hvor I er henne - og hvilke tanker han gør sig i forhold til sin far-rolle.

Det er 100 % sikkert, at hans svar i dette tilfælde også uden problemer kunne være en dealbreaker for mig. Og mine alarmklokker ville helt sikkert blinke, når han ikke sikrede sig, at du var klar over, hvilke spilleregler, der gælder, når du møder hans barn.
3
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 16. jul 2016, 17:57

Muspel skrev:
MOGA skrev:
Muspel skrev:
MOGA skrev:
Muspel skrev:
MOGA skrev:
Muspel skrev:Min date har skrevet og spurgt om jeg har lyst til at komme til aftensmad. Hvor hans søn er hjemme. Jeg var først lige lidt .... Rystet.... Og skrev så, at det syntes jeg nok var lige lidt for tidligt. Og tænkte 'måske tre måneder for tidligt'. Uha. Han skrev, at det var helt ok, at han nok ikke lagde så meget i det. Men altså? Ro på! Skal lige passe rigtig meget på ikke at komme til at trække mig på grund af det ...

Jeg tænker det kan være alt og intet.

Hvis du bliver præsenteret som 'det er en af mine venner, som lige spiser med i aften', så kan jeg slet ikke se, at det er problematisk.
Hvis du derimod bliver præsenteret som 'fars kæreste', og han også forventede, at du blev og sov, så er jeg enig med dig i, at det er alt for tidligt!

Men nogle gange tror jeg faktisk den første model kan være fin, også fordi man kan lodde stemningen mellem barn og potentiel kæreste.

Egentligt er jeg helt enig med jer begge. Men samtidig... Altså måske ville jeg gerne have haft den mellemregning med - eller at vi havde aftalt mens vi var sammen, at det kunne være en måde. Men altså. En SMS om 'hey kom til spaghettikødsovs i aften' som 5. Date. Den tog mig altså godt nok lidt med bukserne nede ...

Det kan jeg også godt forstå.

Jeg har selv børn, og jeg tror nok, jeg er kommet frem til, at hvis det bliver aktuelt igen, så vil jeg foretrække det sådan. Men selvfølgelig ikke uden at tale med potentiel kæreste om det.

Interessant. Og du vil gøre det så tidligt?

Fordi der ingen grund er til at fortsætte med at date, hvis kemien mellem barnet og daten ikke er god?

Så det er en slags prøve? (Ej ok. Jeg kan godt høre mig selv freake...)

Jeg har ikke prøvet det, og det er ikke relevant nu, men ja, jeg tror relativt hurtigt jeg ville arrangere et uformelt møde. Jeg vil ikke kalde det en prøve, for alt er jo ikke baseret på det ene møde, men selvfølgelig betyder det noget.

Jeg har i øvrigt fuld tiltro til mig selv og en eventuelt kommende partner, at vi begge ville kunne agere platonisk i et par timer. Det kræver da ikke det store?

Nej. Det ville jeg sagtens kunne. Men faktisk ved jeg jo ikke, om vi skulle skjule eller ikke skjule, at vi dater. Eftersom han bare inviterede på aftensmad uden andre forklaringer. Så jeg tænker egentligt, at han ikke nødvendigvis forventede den version af det. Men jeg ved det ikke.

Den del kan jeg sagtens forstå du vil have afklaret. Det er jo vigtigt!

Og jeg taler heller ikke om, at præsentere børnene for en på 3. date. Men jeg ville nok heller ikke vente et halvt år.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 578
Likede indlæg: 5108

Indlægaf ManicNinja » 16. jul 2016, 18:05

Muspel skrev:
Animi skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig kan se problemet, og synes det bliver blæst lidt op :genert: Manden spurgte, og fik et nej som han accepterede. Hvis han pressede på og sagde at NU skulle man møde hans barn kunne jeg forstå det, men altså, det gør han jo ikke?
Hvis han ellers er en fin fyr, kan jeg ikke rigtig forstå hvis det er en dealbreaker. Men altså, det må man selvfølgelig selv om :)

Også helt rigtigt. Jeg stresser over det, fordi jeg læser en masse ind i det. Som ikke nødvendigvis er der. Og fordi jeg er mega-'god' til at trække mig, fordi det er det nemmeste. Og jeg var i forvejen lidt 'mehh' og nu spinner min hjerne.

Men. Jeg lover jeg spørger ham 'hey, forklar mig lige, hvad du tænker' før jeg gør noget overilet.

Dejlig selvindsigt, du udviser, synes jeg. Fedt at du godt er klar over, at noget af det her nok "er dig" og ikke så meget har reel rod i hans ageren. Og at du vil tage fat i ham for at få en forklaring ... Godt, sundt, stærkt.

Jo! Det synes jeg sgu. Mange magter ikke nogen af delene. Hverken at tage ansvar for deres egne følelser og tanker eller at virkelighedsafstemme med modpart.
Måske du tager det som en selvfølge. I så fald kommer jeg måske næsten til at lyde lidt tumpet eller nedladende. Men det er virkelig dybfølt anerkendelse. Så kan du ta' den eller la' være. :)
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Muspel
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1202

Indlægaf Muspel » 16. jul 2016, 18:07

MOGA skrev:

Den del kan jeg sagtens forstå du vil have afklaret. Det er jo vigtigt!

Og jeg taler heller ikke om, at præsentere børnene for en på 3. date. Men jeg ville nok heller ikke vente et halvt år.

Tak - så er vi jo i virkeligheden ret enige. Det her ville altså kun være 5. Date. Og vi har overhovedet ikke berørt emnet 'evt møde med søn'. Var det om om en måned fx- og spurgt mundtligt. Så havde jeg ikke have haft noget i mod at blive spurgt.
1
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 137
Likede indlæg: 1097

Indlægaf Planten » 16. jul 2016, 18:36

Muspel, jeg tænker lidt, at det også bare er for at vise,at han gerne vil se dig, selvom han egentlig ikke kan :)
3
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8458
Kontakt:

Indlægaf Ado » 16. jul 2016, 20:39

Jeg er hjemme igen. Altså, det var hyggeligt. Men slet ikke i stil med sidste gang. Jeg kunne tydeligt mærke aldersforskellen i dag. Sexen var lækker. Dét kan han finde ud af. Men det var sgu lidt svært at holde en samtale kørende.

Jeg tror ikke vi skal ses igen. Selv om jeg godt kan bruge lækker sex, så skal der altså være mere der spiller. Han er virkelig sød og galant. Der er intet galt med ham som person. Vi er bare ikke et match. Og jeg tror egentlig vi er ret enige, selv om ingen sagde noget. Det er fint nok. Jeg er faktisk mest glad for at have hjemme nu og have udsigten til en dag helt alene i morgen. :lol:

Daten i onsdag er og bliver fantatisk. Så jeg tager det som en oplevelse.
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 16. jul 2016, 20:42

Ado skrev:Jeg er hjemme igen. Altså, det var hyggeligt. Men slet ikke i stil med sidste gang. Jeg kunne tydeligt mærke aldersforskellen i dag. Sexen var lækker. Dét kan han finde ud af. Men det var sgu lidt svært at holde en samtale kørende.

Jeg tror ikke vi skal ses igen. Selv om jeg godt kan bruge lækker sex, så skal der altså være mere der spiller. Han er virkelig sød og galant. Der er intet galt med ham som person. Vi er bare ikke et match. Og jeg tror egentlig vi er ret enige, selv om ingen sagde noget. Det er fint nok. Jeg er faktisk mest glad for at have hjemme nu og have udsigten til en dag helt alene i morgen. :lol:

Ej hvor ærgerligt.
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 500

Indlægaf Marioneta » 16. jul 2016, 20:44

Jeg har haft en led drøm - og underlig. Men det er drømme nu ofte :wacko:

Drømte at jeg mødte en tidligere flirt. Var endda til en fest af en slags og han ville åbenbart fortælle mig, at han var gravid. Ja, det var så det underlige. Men altså jeg syntes det var ret træls, at han skulle prale af det, når jeg har mistet min graviditet :stoned:

I dag har jeg så tænkt en del på ham. Det er ret belastende. Han var ellers ved at være ude af mit hoved, men sådan en underlig drøm var åbenbart nok til han lige skulle tilbage. Det tog også kun ca. 100 år før jeg fik ham gemt væk sidst. Han er altid den, som er i mine tanker, når jeg er "imellem dates", da han er den, som jeg har været tættest på - på godt og på ondt.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Rapfisk » 16. jul 2016, 20:46

Ærgerligt, men fedt, at det kunne slutte i en form for fælles forståelse og med et fantastisk minde. Åh, hvor var den onsdagsdate fantastisk for dig.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 16. jul 2016, 20:47

Dikus skrev:
Ado skrev:Jeg er hjemme igen. Altså, det var hyggeligt. Men slet ikke i stil med sidste gang. Jeg kunne tydeligt mærke aldersforskellen i dag. Sexen var lækker. Dét kan han finde ud af. Men det var sgu lidt svært at holde en samtale kørende.

Ej hvor ærgerligt.

Ja, joehh...altså, jeg havde håbet på en fed gentagelse. Og udsigten til en pisse fræk sexven uden forpligtelser, men med respekt og kvalitetstid. Men aldersforskellen virkede bare så stor. Og den der snert af arrogance, da vi talte om film, og han pløjede de psykologiske gysere ned jeg talte om, ved at sige, at "han jo altså var et intelligent menneske, så han vidste jo godt, at det bare var skuespil".

Nå nå da. Der lærte du mig noget nyt. Jeg gik ellers og troede, at Batel Motel foreik i virkeligheden. :lol:
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 16. jul 2016, 20:50

Rapfisk skrev:Ærgerligt, men fedt, at det kunne slutte i en form for fælles forståelse og med et fantastisk minde. Åh, hvor var den onsdagsdate fantastisk for dig.

Præcis. I onsdags var fed over alle grænser. Og det startede også lækket i dag. Og det var heller ikke sådan, at vi sad og gabte hinanden ind i munden. Men ja, jeg tror vi begge bare har nydt sidste gang og har det et afslappet med, at vi nok ikke skal ses igen.
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 16. jul 2016, 20:51

Ej, hvad sker der også for sådan en kommentar? Det er da netop det at leve sig ind i en fortælling, der er det fede ved film af alle slags. Skulle man så kun se dokumentarer?
5
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 16. jul 2016, 20:52

Ado skrev:
Dikus skrev:

Ej hvor ærgerligt.

Ja, joehh...altså, jeg havde håbet på en fed gentagelse. Og udsigten til en pisse fræk sexven uden forpligtelser, men med respekt og kvalitetstid. Men aldersforskellen virkede bare så stor. Og den der snert af arrogance, da vi talte om film, og han pløjede de psykologiske gysere ned jeg talte om, ved at sige, at "han jo altså var et intelligent menneske, så han vidste jo godt, at det bare var skuespil".

Nå nå da. Der lærte du mig noget nyt. Jeg gik ellers og troede, at Batel Motel foreik i virkeligheden. :lol:

Det lyder pudsigt nok som regel så sært uintelligent, når folk siger den slags ... :)

Sjovt, at andre synes, det er ærgerligt, I ikke skal være mere, Ado. Ud fra din første beskrivelse tænkte jeg som nævnt kun 'elsker' eller 'eventyr'. Det virkede for iscenesat og opstyltet til dig, synes jeg. Siger jeg helt uden at kende dig :lol:
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 16. jul 2016, 20:53

Får lige lyst til at se et afsnit af Sex and the City, inden jeg går i seng. Er der én, der har en hurtig idé til, hvilket jeg skal vælge?
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 16. jul 2016, 20:54

Hvor gammel er han i øvrigt, Ado?
0

Tilbage til "Forhold og sex"