Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 168
Likede indlæg: 1363

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 26. jul 2016, 13:37

Ballademager skrev:
Guldfisk skrev:
Planten skrev:Lige et spørgsmål angående uddannelsesniveau. Jeg har nu flere gange oplevet, at mænd med håndværksmæssige uddannelser udbryder noget ala "shit, så er du jo pisse klog", når jeg fortæller, hvad jeg laver til daglig. Jeg har en bachelor (eller professionsbachelor) og ja, jeg er da ikke dum. Men jeg er altså ligeglad med uddannelsesniveau. Jeg mener helt ærligt ikke, at jeg er klogere end en med en håndværksuddannelse. Min tanke er så, kan det virkelig skræmme mænd væk, at man har en videregående uddannelse? Hvad oplever I andre?

Jeg oplever en gang imellem, at fyre med en kortere uddannelse/mere fysisk job får travlt med at forklare, hvordan de i hvert fald aldrig ville kunne trives med at sidde indenfor på et kontor og glo på en skærm. Eller læse så meget på et studie.

Nogle gange føler jeg, at det er et forsøg på at tale mit job/uddannelsesniveau ned. Andre gange bare et oprigtigt udtryk for vores forskellige præferencer.
Men ja, jeg oplever at mænd med kortere uddannelse end mig går mere op i forskellen, end jeg gør.

Faktisk har jeg ofte oplevet det modsatte, om end det ikke er i datingsammenhæng. Arbejder af og til tæt sammen med håndværkere, og de har tit travlt med at stemple sig som dumme ("jeg er jo ikke lige så klog som dig"), fordi de ikke har en lang uddannelse. Det undrer mig egentlig lidt, for mange af dem er vildt dygtige til det, de laver. For sådan en kontornusser som mig er det altså rimelig sejt at kunne lave et ordentligt stykke håndværk, for der er jo rigtig meget viden og faglighed i det også, når man dykker ned i det.

Det er det, jeg mener. De har travlt med at nedgøre deres egen hjerne. Og klogskab. Og jeg tænker virkelig ikke over, om jeg skulle være klogere end dem, bare fordi jeg har en lidt mere boglig uddannelse.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 699
Likede indlæg: 5718

Indlægaf ManicNinja » 27. jul 2016, 07:21

Citat slettet af moderator

Årh øv, Navn slettet af moderator. Jeg synes næsten, jeg kan mærke den flade fornemmelse helt ud igennem skærmen. Men den dér med børn var trods alt alligevel bedre at få afklaret nu end om en måned ...

Jeg kan i øvrigt godt forstå det med mavefornemmelsen ud fra det forløb, du beskrev om hans aflysning pga din sløjhed. Og du lyder afklaret. Det er godt. Men derfor synes jeg alligevel nemt, sådan noget bliver lidt tungen ud ad vinduet: Man var lige begyndt at lære hinanden bare lidt at kende - og så: Ingenting.

:ae:
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Dragen
Kort karma: 8
Likede indlæg: 137

Indlægaf Dragen » 27. jul 2016, 07:27

Melder mig lige i tråden; hvilken datingside kan anbefales? Har ikke Facebook, så Tinder og den slags kan ikke bruges.

Har fået et enormt myggestik på ryggen, jeg ikke kan nå med min myggestift, så nu er det på tide at finde en kæreste. :-D
5
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 325
Likede indlæg: 2481

Indlægaf Mulan » 27. jul 2016, 10:35

Citat slettet af moderator

Åh, ked af at det ikke gik længere, men du virker ret afklaret og det med børn er jo ret vigtigt at være enige om. Men du har haft en god oplevelse med en sød fyr, der har behandlet dig pænt og du har ikke tænkt på din eks. Det er heller ikke skidt :kys:
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 627
Likede indlæg: 5151

Indlægaf Rapfisk » 27. jul 2016, 10:44

Det er altid håbet, der dør sidst.

Må jeg spørge, hvordan I kom i gang med snakken om børn?
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 27. jul 2016, 10:47

:kys:
Dragen skrev:Melder mig lige i tråden; hvilken datingside kan anbefales? Har ikke Facebook, så Tinder og den slags kan ikke bruges.

Har fået et enormt myggestik på ryggen, jeg ikke kan nå med min myggestift, så nu er det på tide at finde en kæreste. :-D

Myg er onde og grimme!

Dating.dk skulle være den bedste almene side. Jeg havde nogle gode oplevelser med Elitedaters for nogle år tilbage.
2
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 27. jul 2016, 10:50

slettet af moderator skrev:
Rapfisk skrev:Det er altid håbet, der dør sidst.

slettet af moderator

Sludder. Det er heldigvis ikke alle, der er skruk-skøre fra de er 15.
3
Brugeravatar
Mulan

Indlægaf Mulan » 27. jul 2016, 10:55

slettet af moderator skrev:
Rapfisk skrev:Det er altid håbet, der dør sidst.

Slettet af moderator

Er han samme alder? For hvis han er, så tror jeg at det snarere er reglen end undtagelsen, at man gerne vil vente med børn i længere tid. Der er i hvert fald INGEN grund til at tro, at du bliver kattedame. :blomst:
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 27. jul 2016, 11:10

DR3 laver nyt datingprogram, der mere eller mindre synes designet til at være det modsatte af Gift ved første blik, hvis det skulle have nogens interesse: http://www.dr.dk/om-dr/nyheder/vil-du-v ... ksperiment
0
MOGA
Kort karma: 73
Likede indlæg: 665

Indlægaf MOGA » 27. jul 2016, 11:35

Rapfisk skrev:DR3 laver nyt datingprogram, der mere eller mindre synes designet til at være det modsatte af Gift ved første blik, hvis det skulle have nogens interesse: http://www.dr.dk/om-dr/nyheder/vil-du-v ... ksperiment

Det lyder lidt søgt?
1
DenBlødeJyde
Kort karma: 138
Likede indlæg: 1740

Indlægaf DenBlødeJyde » 27. jul 2016, 11:36

Så... dating, der bygger på tilfældigheder og hvad man selv og ens date gør det til.....

Så "regulær" dating - bare på tv...?
2
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 27. jul 2016, 11:43

DenBlødeJyde skrev:Så... dating, der bygger på tilfældigheder og hvad man selv og ens date gør det til.....

Så "regulær" dating - bare på tv...?

Det er vist noget med, at man skal ud at rejse sammen.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 443
Likede indlæg: 7806

Indlægaf Animi » 27. jul 2016, 11:58

Hvis det er det program jeg har hørt om før, så er det noget med at manden får en flybillet med et tilfældig pigenavn på - Fx Maja Hansen - og så har han x antal timer til at finde en Maja Hansen der kan tage med på ferie. Det lyder egentlig ret sjovt :P
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 27. jul 2016, 12:43

Animi skrev:Hvis det er det program jeg har hørt om før, så er det noget med at manden får en flybillet med et tilfældig pigenavn på - Fx Maja Hansen - og så har han x antal timer til at finde en Maja Hansen der kan tage med på ferie. Det lyder egentlig ret sjovt :P

Det lyder meget skægt. Damn you, unikke navnekombination :lol:
2
Brugeravatar
Mulan

Indlægaf Mulan » 27. jul 2016, 12:50

Slettet af moderator skrev:
Mulan skrev:Er han samme alder? For hvis han er, så tror jeg at det snarere er reglen end undtagelsen, at man gerne vil vente med børn i længere tid. Der er i hvert fald INGEN grund til at tro, at du bliver kattedame. :blomst:

Slettet af moderator

Ja, ok, det kan jeg godt forstå føles ret frustrerende. Er nu sikker på at der findes en mellemting derude til dig :D
2

Tilbage til "Forhold og sex"