Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
NLeth
Kort karma: 28
Likede indlæg: 310

Re: Singletråden

Indlægaf NLeth » 28. jul 2016, 11:21

Lucia skrev:
decibell skrev:
Animi skrev:Hvis det er det program jeg har hørt om før, så er det noget med at manden får en flybillet med et tilfældig pigenavn på - Fx Maja Hansen - og så har han x antal timer til at finde en Maja Hansen der kan tage med på ferie. Det lyder egentlig ret sjovt :P

Bygger det evt. på den virkelige historie om manden, der blev dumpet af kæresten lige inden en dyr rejse jorden rundt, og han så søgte en rejsepartner, der kun skulle opfylde ét kriterium; at hedde det samme som ex'en, for billetten kunne ikke ændres. Og han fandt vist en. :D

Ja, jeg fandt historien, det var i 2014:

http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/kae ... d-samme-na

Der er også en dansk udgave af sådan en historie :D
Politiken har lavet et podcast om det, hvis nogen har lyst til at høre den:
http://politiken.dk/podcast/dokumentar/ ... navnebror/

Ja, Mads Fisker og Mads Fisker. Den er ret sød. Og der er næsten lige kommet en ekstra udsendelse, hvor den tredje Mads Fisker (ham fra Tindermatchet sidst i Vanessas podcast) opsøger hende for et møde.
1
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 28. jul 2016, 11:45

IrmaPigen skrev:Gad vide hvordan det går med Ado og hendes jeg-tager-det-som-det-kommer date :gruble:

Vist nok fra den 16.

Ado skrev:Jeg er hjemme igen. Altså, det var hyggeligt. Men slet ikke i stil med sidste gang. Jeg kunne tydeligt mærke aldersforskellen i dag. Sexen var lækker. Dét kan han finde ud af. Men det var sgu lidt svært at holde en samtale kørende.

Jeg tror ikke vi skal ses igen. Selv om jeg godt kan bruge lækker sex, så skal der altså være mere der spiller. Han er virkelig sød og galant. Der er intet galt med ham som person. Vi er bare ikke et match. Og jeg tror egentlig vi er ret enige, selv om ingen sagde noget. Det er fint nok. Jeg er faktisk mest glad for at have hjemme nu og have udsigten til en dag helt alene i morgen. :lol:

Daten i onsdag er og bliver fantatisk. Så jeg tager det som en oplevelse.
0
IrmaPigen
Kort karma: 74
Likede indlæg: 926

Indlægaf IrmaPigen » 28. jul 2016, 11:48

Tak, MOGA

Jeg halter også lidt bagud pga mammut-lovforslaget...
0
MOGA

Indlægaf MOGA » 28. jul 2016, 11:56

IrmaPigen skrev:Tak, MOGA

Jeg halter også lidt bagud pga mammut-lovforslaget...

:)

Mammutlovforslaget?
1
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 485

Indlægaf Grissebassen » 29. jul 2016, 11:54

Nå, men jeg har langt om længe været på date med ham fra Tinder, som jeg havde sindssygt god kemi med over skrift. Vi have ligeså god kemi i virkeligheden, det var en virkelig god aften, og det er meget sjældent jeg oplever at matche så godt, rent personlighedsmæssigt, med en person. Han valgte dog, efter vi havde fastsat tid og sted for daten at skrive for at fortælle mig, at han for tre måneder siden var kommet ud af et meget langt forhold på ikke så udramatisk vis, og derfor slet ikke var klar til noget seriøst. Jeg valgte at mødes med ham alligevel, bare sådan for hyggens og nysgerrighedens skyld.
Jeg vil egentlig gerne se ham igen, fordi jeg føler der er potentiale for et venskab. Men jeg har ikke hørt fra ham i nogle dage nu, så jeg tænker at han nok ikke ønsker at spilde min tid, hvis han forestiller sig at jeg har forventninger og forhåbninger til ham.
4
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Rapfisk » 29. jul 2016, 12:10

Grissebassen skrev:Nå, men jeg har langt om længe været på date med ham fra Tinder, som jeg havde sindssygt god kemi med over skrift. Vi have ligeså god kemi i virkeligheden, det var en virkelig god aften, og det er meget sjældent jeg oplever at matche så godt, rent personlighedsmæssigt, med en person. Han valgte dog, efter vi havde fastsat tid og sted for daten at skrive for at fortælle mig, at han for tre måneder siden var kommet ud af et meget langt forhold på ikke så udramatisk vis, og derfor slet ikke var klar til noget seriøst. Jeg valgte at mødes med ham alligevel, bare sådan for hyggens og nysgerrighedens skyld.
Jeg vil egentlig gerne se ham igen, fordi jeg føler der er potentiale for et venskab. Men jeg har ikke hørt fra ham i nogle dage nu, så jeg tænker at han nok ikke ønsker at spilde min tid, hvis han forestiller sig at jeg har forventninger og forhåbninger til ham.

Det er lidt hårdt, hvis I egentlig begge to gerne ville fortsætte, men han ikke tør pga. et andet, dårligt forhold/brud.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 29. jul 2016, 13:45

Rapfisk skrev:
Grissebassen skrev:Nå, men jeg har langt om længe været på date med ham fra Tinder, som jeg havde sindssygt god kemi med over skrift. Vi have ligeså god kemi i virkeligheden, det var en virkelig god aften, og det er meget sjældent jeg oplever at matche så godt, rent personlighedsmæssigt, med en person. Han valgte dog, efter vi havde fastsat tid og sted for daten at skrive for at fortælle mig, at han for tre måneder siden var kommet ud af et meget langt forhold på ikke så udramatisk vis, og derfor slet ikke var klar til noget seriøst. Jeg valgte at mødes med ham alligevel, bare sådan for hyggens og nysgerrighedens skyld.

Det er lidt hårdt, hvis I egentlig begge to gerne ville fortsætte, men han ikke tør pga. et andet, dårligt forhold/brud.

Som jeg ser det, skylder vi ikke hinanden noget som helst efter kun en enkelt date. Men jeg har også gjort klart fra start, at jeg ikke ønsker at involvere mig i noget fysisk, hvis det ikke på sigt har potentiale til at blive til noget. For mig at se udelukker det dog ikke, at vi kan mødes igen og tage tingene som de kommer, på et venskabeligt plan til at starte med uden forventninger eller forhåbninger om mere. Så jeg tror jeg afventer og ser, om han kontakter mig. For jeg har allerede meldt ud, at han ikke skal forvente noget af mig. Men at det ikke nødvendigvis betyder, at vi ikke kan mødes på et venskabeligt plan, er jeg ikke helt sikker på, at han er indforstået med. Så er det vel op til ham, om han gider det og griber telefonen hvis han er frisk på en snak over en kop et-eller-andet, eller om han hellere vil ud og fiske efter rebounds og uforpligtende fysisk kontakt - det har jeg dog ikke indtryk af er det, han søger. Synes det er ærgerligt at god kemi skal gå til spilde, bare fordi man havde nogle andre forhåbninger til at starte med, men kan ikke helt gennemskue, hvordan jeg ellers skal greje den, hvis jeg ikke hører mere.
Senest rettet af Grissebassen 29. jul 2016, 13:54, rettet i alt 2 gange.
0
MOGA

Indlægaf MOGA » 29. jul 2016, 13:46

Jeg forstår ikke den der; aftale en date, smide et "men" ind, ses alligevel, og så droppe kontakten. Hvad er det han regner med at nogen af jer får ud af det?
4
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 29. jul 2016, 13:51

MOGA skrev:

Jeg forstår ikke den der; aftale en date, smide et "men" ind, ses alligevel, og så droppe kontakten. Hvad er det han regner med at nogen af jer får ud af det?

Jeg er heller ikke helt sikker på, at jeg forstår, hvad han vil med det. Vi havde aftalt at mødes for evigheder siden. Det blev dog udskudt et par uger af diverse årsager. Umiddelbart inden daten, skrev han og fortalte om sit nyligt afsluttede forhold, der havde været temmelig dramatisk, og sagde, at han godt kunne forstå, hvis jeg ville trække daten i land igen. Jeg valgte at mødes med ham alligevel, da jeg følte vi havde exceptionel god kemi på skrift, og egentlig mest bare var nysgerrig og trængte til en hyggelig aften. Jeg tænkte, at vi jo ikke skyldte hinanden noget alligevel. Jeg har ikke hørt fra ham siden, men har heller ikke selv taget kontakt.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 566
Likede indlæg: 5052

Indlægaf ManicNinja » 29. jul 2016, 14:56

Grissebasse:

Jeg må indrømme, jeg ville blive godt rundforvirret af det dér. Og derfor nok heller ikke ville gide det.

Altså, HAN er kaotisk nysingle. Det informerer han dig om lige inden date, for at DU har mulighed for at trække dig. Mon ikke det var, fordi han ikke selv kunne finde ud af at tage konsekvensen og aflyse? Sådan tror jeg, jeg ville tænke. Og at han meldte ud på den måde lige inden date, som i øvrigt var blevet udskudt flere gange i forvejen ... ville gøre mig ret lunken. Fordi jeg ville se HAM som overfladisk i sin adfærd.

God kemi eller ej. Ville lade ham og det ligge. Totalt. Giv det et halvt år. Hvis du ikke har glemt ham til den tid, så må der være noget i det. Og ta' så evt kontakt - hvis du da stadig er single til den tid. Kan jo også være, han når at kontakte dig inden.

Men lige nu ...
Synes, han lyder som en typisk kulret nysingle. Med mindre man ligefrem tænder på forvirring, inkonsistens og uklare meldinger, fordi ophavsmanden ikke selv aner, hvor han reelt er, og hvad han mener ... skal man bare lade være, synes jeg.
Senest rettet af ManicNinja 30. jul 2016, 07:13, rettet i alt 1 gang.
6
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 29. jul 2016, 17:48

ManicNinja skrev:Grissebasse:

Jeg må indrømme, jeg ville blive godt rundforvirret af det dér. Og derfor nok heller ikke ville gide det.

Altså, HAN er kaotisk nysingle. Det informerer han dig om lige inden date, for at DU har mulighed for at trække dig. Mon ikke det var, fordi han ikke selv kunne finde ud af at tage konsekvensen og aflyse? Sådan tror, jeg ville tænke. Og at han meldte ud på den måde lige inden date, som i øvrigt var blevet udskudt flere gange i forvejen ... ville gøre mig ret lunken. Fordi jeg ville se HAM som overfladisk i sin adfærd.

God kemi eller ej. Ville lade ham og det ligge. Totalt. Giv det et halvt år. Hvis du ikke har glemt ham til den tid, så må der være noget i det. Og ta' så evt kontakt - hvis du da stadig er single til den tid. Kan jo også være, han når at kontakte dig inden.

Men lige nu ...
Synes, han lyder som en typisk kulret nysingle. Med mindre man ligefrem tænder på forvirring, inkonsistens og uklare meldinger, fordi ophavsmanden ikke selv aner, hvor han reelt er, og hvad han mener ... skal man bare lade være, synes jeg.

Det var nu mig, der måtte udskyde vores date :) Men netop af de årsager du nævner, vælger jeg at lade være at tage kontakt og være åben overfor venskabelig kontakt (indtil videre), hvis han tager kontakt til mig.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 130
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1088

Indlægaf FrøkenM » 29. jul 2016, 18:27

Hej :wave:

Endelig hjemme efter 14 skønne dage i Italien med masser af sol, hygge, varme og afslapning. Det var lige hvad jeg trængte til :love:
12
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 30. jul 2016, 07:11

Grissebassen skrev:
ManicNinja skrev:Grissebasse:

Altså, HAN er kaotisk nysingle. Det informerer han dig om lige inden date, for at DU har mulighed for at trække dig. Mon ikke det var, fordi han ikke selv kunne finde ud af at tage konsekvensen og aflyse? Sådan tror, jeg ville tænke. Og at han meldte ud på den måde lige inden date, som i øvrigt var blevet udskudt flere gange i forvejen ... ville gøre mig ret lunken. Fordi jeg ville se HAM som overfladisk i sin adfærd.

Men lige nu ...

Det var nu mig, der måtte udskyde vores date :) Men netop af de årsager du nævner, vælger jeg at lade være at tage kontakt og være åben overfor venskabelig kontakt (indtil videre), hvis han tager kontakt til mig.

Jeg var også i tvivl om, hvem der havde aflyst jeres dates :)

Okay. For mig ville dét at han inden daten (halvvejs) trak i land og bagefter ikke har ladet høre fra sig være et vink med en vognstang om, at så var dén vist lukket dér. Og med forløbet in mente, ville det ikke gøre mig noget ...

Men hvad pokker? Hvis du ingen energi bruger på at holde en dør åben, så fair nok. Jeg er bare sådan én, der har brug for ret klare linjer og beslutninger for mig selv på den front. Ellers kan jeg nemt gå i konstant "hvad nu hvis?"-mode. Hvilket stresser mig unødigt.
Kunne godt tænke mig at være bedre til at være liiiidt mere "lad os se, hvad der sker". :)
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 30. jul 2016, 14:35

Nåmmen.

For nogle uger siden gjorde jeg noget, jeg VIRKELIG sjældent gør: Skrev til en mand på datingsite.

Det var vist nok efter, at Code herinde havde kaldt mig sur og vranten. Eller altså. Han skrev det jo pænt. For Code er - har jeg da indtryk af - nogenlunde ordentligt opdraget. Men det var det, han mente. Og jeg måtte jo tage til efterretning, at jeg vist nok var blevet lige vel meget hr. Gniske , der bare sad lunt og trygt for sig selv og kylede rådne tomater ud af vinduerne efter de fleste hankønsvæsener, der kom forbi. Jeg synes stadig, hovedparten af dem er ret så fladpandede eller intetsigende. Men lad nu det være, hvad det være vil. Der er da også nogle imellem, som har noget at byde på.

Anyway. Jeg flottede mig virkelig. Og skrev hele 3½ linje til ham hankønnet dér. Allernådigst. Mest fordi han havde så pænt gråt skæg og meget intenst smilende øjne på sit profilbillede. Nåja, og så fordi jeg kunne mærke noget varme i profilteksten. Jeg var endda så large at se igennem fingre med, at han ikke kunne kende forskel på 'ligger' og 'lægger'. Folk, der kender mig, vil vide, at dét er virkeligt store sager ...

Han skrev langt og lige ud af posen igen. Og havde endda læst hele min profiltekst, som - surpriiiise - er meget lang. Folk, som kender til datingsider, vil vide, at dét er store sager ...

Og han udfordrede mig faktisk også lidt. Nej, meget. Men ikke på sådan en dårlig "nu skal jeg lige vise, jeg kan læse dig i løbet af nul komma fem og provokere dig sønder og sammen"-måde. På en ret ... menneskekender-agtig måde. Det kunne jeg godt lide. Selv om jeg også blev lidt rystet. Jeg besluttede mig bare for at være ærlig. Og tænkte, at "nåja, hører jeg så aldrig fra ham efter de her mails, så dør jeg jo nok ikke af det". (Det er ikke sådan med os bløddyr og vores panser).

Han spottede lynhurtigt, at jeg klarer mig selv. Ikke læner mig op ad nogen. Som han kaldte det. Han drillede lidt og sagde, jeg selv var ude om, at det "blev lidt intenst". Det generede mig sjovt nok ikke.

Det blev lidt sent, og han sluttede på sådan en "du slipper ikke"-agtig kort besked. "I morgen skal vi vist lige have noget om tillid og hvad det vil sige at lukke nogen ind ..."-agtigt. Jeg skulle tidligt op. Og han har tre børn, der vækker ham, så ... Dér endte dialogen så.

Og måske burde jeg lige have svaret kort dér: "Ja, vi tales ved" etellerandet. Men jeg havde skrevet en lang personlig besked før hans afsluttende, som jeg tænkte, det måtte være hans tur at komme igen på. Det havde han jo lagt op til. Men der kom ikke mere. Næste dag. Eller de følgende dage.

Som en pludselig indskydelse skrev jeg så til ham i går. Én linje. Med et jokende hint til noget af det, han skrev sidst. Og han vendte hurtigt tilbage. Han syntes, det var dejligt at høre fra mig. Så et par jokes. Og noget om, at han rigtigt gerne ville vende tilbage med kommentarer til nogen af de dybere ting fra sidst, men at han lige lagde lidt blødt ud, fordi han var på en "dejlig, men ikke specielt afslappende" ferie med tre børn, så om det var okay, han vendte tilbage på det efter weekenden. Spurgte til, hvordan jeg havde det og konstaterede så, at det var "superdejligt", jeg "rakte ud".

Og nu er det så, jeg sidder og tænker: Det var en rar besked. Men jeg er vist ikke noget særligt tålmodigt eller forstående menneske. :D Jeg er grundlæggende ret positiv over for dét at finde en partner, der har børn i forvejen. Af mange årsager. Men jeg gider nok egentlig ikke konstant at vente på, at de har tid/overskud til andet end at småkonversere, fordi de altid har travlt/er tappet for kræfter. Jeg gider ikke vente på, at jeg passer ind i deres kalender - at selv en mail med bare lidt mere indhold i skal være én, jeg skal vente på. Aj, vel?

Ja, jeg ved det godt. Jeg ved godt, jeg ikke bør tænke det følgende efter nogle få breve: Men jeg ville nok ikke rigtigt gide at have et forhold til én, som kun kunne være nærværende hver anden uge. Og det tænker jeg her.

Anyway. Jeg er faktisk begyndt at svare nogle af de dér mænd. Sådan helt generelt. Det føles egentlig okay. Også selv om der er langt mellem samtalesnapsene. Men hvorfor skulle det også adskille sig fra den såkaldt virkelig verden? :D
8
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 30. jul 2016, 16:58

ManicNinja: Har du prøvet at passe 3 børn alene? Det er altså virkelig ikke for sarte sjæle. Der ER virkelig ikke et øjebliks ro, og da slet ikke på en ferie, hvor man ikke kan parkere dem foran TV`et. :D Jeg forstår egentlig også godt, at han vil prioritere sine børn, som han måske ikke ser i hverdagene, fremfor en fra nettet, han har snakket med 1-2 aftener. Jeg kan også godt forstå, at du er træt af det. :D Men hvis han virker så sød/tiltrækkende, så prøv at give det lidt tid. Det er jo mest i starten, at man prioriterer på den måde der. Når man kender hinanden mere, så har man jo lyst til at snakke mere sammen, og på et tidspunkt holder man jo også ferien sammen, og så er der jo ingen problemer. ;) Men ja - der er da også en grund til, at jeg går udenom mænd med børn. :D Det gør bare tingene sværere.
16

Tilbage til "Forhold og sex"