Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 493

Re: Singletråden

Indlægaf Marioneta » 30. aug 2016, 11:27

...
Senest rettet af Marioneta 30. aug 2016, 19:59, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5876

Indlægaf Dikus » 30. aug 2016, 11:38

Jeg er også overvægtig, men oplever det meget overraskende for mig selv ikke som en hindring. Overraske de, fordi jeg oveni overvægten er en af dem, der er virkelig ked af den.

Jeg har afvist flere på meget lidt info. En enkelt på "Det eneste du reelt ved om mig er, jeg er single". Der skal sgi mere til, før jeg gider bruge min tid. Så på den måde er jeg vel så utilnærmelig og uvillig, som du undrer dig over. Til trods for jeg i den grad ønsker mig en kæreste.
Men jeg ønsker mig en, det vil MIG. Så dem, der har har haft succes, de har sørget for at flirte med mig og skrive med mig om stort og småt, FØR de lagde an til mere. Så jeg har været sikker på, de gad MIG.

Jeg har så også kun haft positive oplevelser af dates. Og gider ikke alle de negative, der naturligt må følge med at give alle en chance.
5
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5888

Indlægaf Smiling_Goat » 30. aug 2016, 11:55

Men at afvise folk baseret på en kort tekst og evt. et billede.. Er det ikke det, man hele tiden gør på datingsider? Har man på en eller anden måde en større forpligtelse til at date "alle," fordi man kender dem i virkeligheden? Hvis han er en nydelig, ung mand, er det måske heller ikke utænkeligt, at han tit skal forholde sig til interesserede kvinder. Skal han give dem alle en chance, fordi han tilfældigvis har mødt dem før? Et eller andet sted skal man jo sætte grænsen.

Det er heller ikke sikkert, det er udseendet der er udslagsgivende. Jeg husker, at du var meget ivrig i din opsøgning af ham. Du nævnte dengang, at du havde det bedst med den fremgangsmåde, fordi du ikke havde noget at miste ved det. Jeg påpegede, at den store interesse måske kunne virke afskrækkende på nogen, og hvis du fik et afslag, ville du kunne bruge det som endnu en ting til at hamre dig selv i hovedet med. Kan du huske det?

Du ved ikke, hvorfor det blev et afslag. Du har det ikke godt med dit eget udseende, virker det til, og så bliver det din forklaringsmodel - det tror jeg er ganske naturligt, og jeg kender det. Hvis jeg føler, mit hår sidder grimt, og folk kigger på mig, er jeg da også tilbøjelig til at tro, det er det, de kigger på - det behøver bare ikke være rigtigt.

Jeg er sikker på, du er et godt menneske, og at du vil kunne gøre en mand lykkelig. Du virker bare ikke rigtigt til at tro på det selv, og indtil du rent faktisk køber det præmis selv, skal du måske skåne dig selv fra dating. Det er en brutal verden, det ved du, og hvis man ikke går ind i den med troen på, at man er et fantastisk catch, går man ret nemt i stykker, tror jeg. Jeg ved godt, jeg måske fremstår irriterende og øretæveindbydende lige nu, og det er ikke min mening, jeg bliver bare ked af at se dig køre på dig selv på den måde - især når jeg er sikker på, du har så mange gode kvaliteter at byde på.

(og nu skal jeg nok gå min vej :P)
14
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 30. aug 2016, 12:15

...
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4281

Indlægaf Rapfisk » 30. aug 2016, 12:21

Marioneta: Jeg får den tanke, at der er forskel på selvværd og selvtillid. Det lyder som om, du har rigtig godt selvværd, men at din selvtillid, din tillid til, at du kan opnå det mål at blive nogens kæreste, er det, kæmper med, og at du tilskriver din vægt den barriere for tilliden?
Senest rettet af Rapfisk 30. aug 2016, 12:22, rettet i alt 1 gang.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
IrmaPigen
Kort karma: 74
Likede indlæg: 927

Indlægaf IrmaPigen » 30. aug 2016, 12:22

Udseende er vel altid en præference uanset om man vil erkende det eller ej.
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 30. aug 2016, 12:27

...
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 30. aug 2016, 12:30

Jeg kan sagtens forstå, hvad du mener. Jeg siger bare, at det ikke nødvendigvis er rigtigt. Dit præmis virker til at være: Du er en god person, derfor burde du sagtens kunne finde en kæreste, men du er også overvægtig, og derfor lykkes det ikke - fordi mændene er overfladiske.

Jeg forsøger at sige: Du er en god person, derfor burde du sagtens kunne finde en kæreste, og når det ikke lykkes, skyldes det at ingen mænd er ens, og der er derfor et utal af årsager til afslag. Nogle gange er det forståelige grunde andre gange er det uforståelige. Jeg synes derfor, det er rigtig ærgerligt, hvis du smider dem alle ind under samme forklaringsmodel: "overvægt."

Jeg kan godt forstå, hvis du fristes til at tro det, hvis du har en succesrate på 0 (hvilket i øvrigt ikke er rigtigt, for du har en søn, du fik med en ekskæreste, vil jeg lige indskyde) jeg synes bare, det lyder utroligt at samtlige mænd, du har datet, alle, hver og én, har sagt stop, fordi du er overvægtig. Hvis vi accepterer det logiske ræsonnement at ingen er ens, må vi også anerkende, at ingen har samme præferencer, og dermed må de naturligt nok også give afslag med forskellige begrundelser.

Og med det mener jeg selvfølgelig, at du skal lade være med at hamre dig selv oven i hovedet pga. din vægt. Nogle gange dater vi bare de forkerte, og deres afslag behøver ikke være en refleksion af os.
Senest rettet af Smiling_Goat 30. aug 2016, 12:44, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 30. aug 2016, 12:37

...
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 30. aug 2016, 12:43

Du er slet ikke åben over for præmisset, at det ikke er din vægt? Mht. den unge pædagog kunne andre faktorer være:

Du er forælder til en elev på den skole, han er tilknyttet, og det kan blive en interessekonflikt, han vil undgå
Han er væsentligt yngre end dig
Du var meget ivrig i din oprindelige opsøgning af ham

Og det er bare de faktorer, jeg kender til. Der kan være andre, du ikke har nævnt.

Jeg ved godt, du har afvist de nævnte faktorer med:
Han arbejder ikke direkte med dit barn
Han ved ikke, hvor gammel du er
-

MEN hvad der virker som bagateller for dig, kan jo faktisk være væsentligt for ham. Er du åben over for den idé?
8
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 30. aug 2016, 12:48

...
Senest rettet af Marioneta 30. aug 2016, 20:00, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5876

Indlægaf Dikus » 30. aug 2016, 12:53

Marioneta skrev:Igen snakker jeg generelt om en 3 årig periode og ikke så meget pædagogen, som bare er det sidste eksempel.

Men det samme gælder generelt.

Det har f.eks. aldrig været udseende, der var årsag til mine afvisninger. Faktisk endte jeg sammen med en, der var så overvægtig, så jeg var i tvivl om, om jeg kunne være sammen med ham.

Det kunne jeg. Og en af de ting, der tændte mig, var, at han var HELT ligeglad og bare opslugt af sex med mig. Jeg har svært ved at tro, sex nogensinde bliver så godt som med ham :cool:
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 30. aug 2016, 13:01

...
Senest rettet af Marioneta 30. aug 2016, 20:00, rettet i alt 1 gang.
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 30. aug 2016, 13:33

Jeg var single i ca. 7 år og nåede sjældent til mere end et par dates, nogen gange sagde jeg stop andre gange var det fyren. Jeg var ikke overvægtig. Kender mange mænd, der ikke ser overvægt som et problem.
2
Lys
Kort karma: 41
Likede indlæg: 755

Indlægaf Lys » 30. aug 2016, 13:39

Men hvis du taber dig og møder en "ny" mand, så møder han jo dig i din "nye" størrelse og ved ikke nødvendigvis, at den har været anderledes. Så vil det da være ret sært, at han pludselig skulle vælge dig til alene på baggrund af din figur? Altså; det er vel de færreste mænd, der vælger kærester alene på baggrund af kvindens figur. Også selvom den er slank og spændstig. Så hvorfor skulle det lige være tilfældet for dig?

(Jeg siger ikke, at udseendet ikke spiller en rolle ved dating - det tror jeg i høj grad, at det gør, men det spiller næppe den eneste rolle, når man vælger en anden til).

Jeg tænker, at det forhold at du har et barn kan være en grund til, at du ikke har mødt den rette endnu. Jeg vælger selv mænd med børn fra på datingapps. Det er sikkert ikke særligt rart at høre, når man har børn (og din søn er sikkert skøn), men vi har alle vores issues.

Jeg vejer selv for meget og er lidt træt af det. Jeg synes dog, at det er helt fair, at mænd vælger mig fra pga det - jeg vil jo ikke være sammen med en, der kun tåler mig. Men jeg har også et fuldfigursbillede på min profil, så de kan se, hvad der venter dem og de kan swipe mig ud, hvis det er for meget for dem. Hellere det end at blive valgt fra pga det efter 1 date.

Jeg synes i øvrigt ikke, at du skal tabe dig for at få succes med dating - hvis et vægttab skal lykkes, skal motivationen være på plads og man skal gøre det for sin egen skyld. Men du må ikke lade være med at tabe dig af frygt for at en eller anden fremtidig mand kun bliver tiltrukket af din figur frem for din personlighed. Om du så kom i form så du lignede en fitnessmodel, er det ikke særlig sandsynligt ;)
6

Tilbage til "Forhold og sex"