Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 493

Re: Singletråden

Indlægaf Marioneta » 30. aug 2016, 19:57

Ja, jeg bruger debatten til at læsse af med. Det burde jeg nok lade være med åbenbart. Jeg er ikke besat af ham eller snakker negativt hele tiden. Faktisk er jeg meget glad for mit liv, mere end hvad jeg har været i mange år.

Jeg skrev også, at jeg ikke helt vidste hvad jeg selv ville gøre i en lignende situation. Har kun oplevet den med rygeren, som jeg aldrig har mødt, og da jeg har været ved at dø af lungebetændelse og til daglig har smerter og ubehag i lungerne, så tolererer jeg ikke det mindste røg. Det kan jeg desværre ikke lave om på, da skaden er irreversibel.

Pædagogen har da nok haft sine grunde, som jeg ikke kender. Men igen er det generelt jeg skriver om. Det er mange mænd, jeg har været på date med i tre år og jeg kommer ingen veje.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 178
Likede indlæg: 2367

Indlægaf Juki » 30. aug 2016, 20:00

Marioneta skrev:Ja, jeg bruger debatten til at læsse af med. Det burde jeg nok lade være med åbenbart.

Hvorfor? :)

Du har da hverken skrevet noget eller fået svar på det, på en måde som er anderledes end en hvilken som helst anden ville have fået.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Rapfisk » 30. aug 2016, 20:05

Jeg har haft en kæreste, som syntes, at jeg var for tyk, og det er noget af det mest ødelæggende. Jeg gik totalt i baglås og begyndte ubevidst at teste ham for, om hans kærlighed var ubetinget. Jeg spiste i hvert fald mindst lige så usundt, og jeg turde ikke at tabe mig af frygt for at tabe muligheden for at få ham til at vise, at han elskede mig. Hvis jeg tabte mig, følte jeg, at han kun ville være sammen med tynde mig og ville smutte, hvis jeg tog på. Det var ikke rationelt eller godt, men sådan var det.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Wunder8
Kort karma: 33
Likede indlæg: 363

Indlægaf Wunder8 » 30. aug 2016, 20:06

Marioneta, må jeg spørge, hvorfor du ikke prøver at tabe dig? Jeg er enig med de andre i, at jeg ikke tror, din overvægt er så stort et problem som du gør det til, men du er jo tydeligvis ikke tilfreds med dit udseende.
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 30. aug 2016, 20:06

Juki skrev:
Marioneta skrev:Ja, jeg bruger debatten til at læsse af med. Det burde jeg nok lade være med åbenbart.

Du har da hverken skrevet noget eller fået svar på det, på en måde som er anderledes end en hvilken som helst anden ville have fået.

Fordi folk opfatter mine indlæg herinde som værende lig med hvordan jeg er i virkeligheden. Det er så et ret meget skævt billede, men det forhindrer ikke folk i at dunke mig med det oven i hovedet alligevel, fordi sådan må jeg jo være. Så jeg tror bare, at det er bedst, at jeg ikke skriver i denne tråd, når jeg kun bruger den til at læsse af med.
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 30. aug 2016, 20:08

Wunder8 skrev:Marioneta, må jeg spørge, hvorfor du ikke prøver at tabe dig? Jeg er enig med de andre i, at jeg ikke tror, din overvægt er så stort et problem som du gør det til, men du er jo tydeligvis ikke tilfreds med dit udseende.

Fordi jeg har dårlige vaner, jeg har svært ved at slippe. Jeg har tidligere tabt mig meget, men tog det på igen efter lungebetændelsen, hvor jeg blev sat både fysisk og psykisk meget tilbage.
0
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 30. aug 2016, 20:08

Marioneta skrev:
Juki skrev:

Fordi folk opfatter mine indlæg herinde som værende lig med hvordan jeg er i virkeligheden. Det er så et ret meget skævt billede, men det forhindrer ikke folk i at dunke mig med det oven i hovedet alligevel, fordi sådan må jeg jo være. Så jeg tror bare, at det er bedst, at jeg ikke skriver i denne tråd, når jeg kun bruger den til at læsse af med.

Hmm jeg har nu ikke set noget dunken i hovedet, men vi opfatter selvfølgelig ting forskelligt, især det skrevne sprog.
0
Billede
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 30. aug 2016, 20:09

Wunder8 skrev:Marioneta, må jeg spørge, hvorfor du ikke prøver at tabe dig? Jeg er enig med de andre i, at jeg ikke tror, din overvægt er så stort et problem som du gør det til, men du er jo tydeligvis ikke tilfreds med dit udseende.

+ At du ikke finder ud af om det er din overvægt der er skyld i det eller ej.
0
Billede
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 89
Likede indlæg: 1471

Indlægaf DenSyngendeLussing » 30. aug 2016, 20:11

Men det ER altså også meget tilfældighedernes spil, Marioneta. Jeg har en veninde, som har datet aktivt på Tinder i snart to år med henblik på at finde en kæreste - det har hun stadig ikke fundet. Og vi taler altså nogle gange om flere dates om ugen med forskellige mænd, og hun er i øvrigt lillebitte og petite, lyshåret, smuk, sød, sjov, ultrafeminin og veluddannet. Nogle gange er det hende, der ikke vil mere, andre gange er det mændene. Jeg tror virkelig ikke, du skal hænge dig så meget i, at du ikke har haft noget seriøst på bedding i tre år. Kærligheden er svær at finde - i hvert fald indtil man finder den. :)
2
Wunder8

Indlægaf Wunder8 » 30. aug 2016, 20:17

Marioneta skrev:

Fordi jeg har dårlige vaner, jeg har svært ved at slippe. Jeg har tidligere tabt mig meget, men tog det på igen efter lungebetændelsen, hvor jeg blev sat både fysisk og psykisk meget tilbage.

Det er svært for mig at skrive det her uden at lyde virkeligt irriterende, men dårlige vaner kan man jo heldigvis ændre - hvis man får den rette støtte og hjælp. Igen, jeg tror ikke, din overvægt er den direkte årsag til dine dating-problemer, men jeg tror virkeligt du ville have gavn af at arbejde med dig selv. Mentalt, men også fysisk i kraft af et vægttab, der ville kunne hjælpe dig ud af den negative og totalt selvdestruktive spiral af selvindbildning, du praktiserer ("Jeg bliver valgt fra, fordi jeg er tyk", "Når man er overvægtig, er det umuligt at få en kæreste").
1
IrmaPigen
Kort karma: 74
Likede indlæg: 926

Indlægaf IrmaPigen » 30. aug 2016, 20:18

Wunder8 skrev:
IrmaPigen skrev:Ej, okay......har du lyst til at ses igen? Ja eller nej.

Det er ikke rocketscience, vel! Det er et spørgsmål en mand i fyrrerne burde kunne svare på så let som at klø sig selv i røven (eller nosserne)

Ja, det burde han. Men det er der virkeligt mange, der ikke kan, og det kan man desværre ikke lave om på. Det er røv og nøgler, enig. Men mit datingliv blev faktisk lidt nemmere, da jeg begyndte at acceptere, at det er nogens måde at kommunikere på - også selvom, jeg personligt finder det tåbeligt.

Tja, jeg kommer så nok aldrig til at acceptere den slags adfærd. Dertil har jeg nok for høje moralske værdier, jeg selv pejler efter og bruger som kompas i mit liv. Og jeg holder naturligvivis andre menneskers adfærd op mod mine egne normer for hvad der er god moral og opførsel.

Men gutten er blokeret nu. Det kan virke lidt sært eftersom han jo blev fesen efter vores date og ikke ligefrem var et vandfald af beskeder. Men jeg havde brug for selv at tage et aktivt valg om at vælge ham fra. Så det gjorde jeg.
2
Wunder8

Indlægaf Wunder8 » 30. aug 2016, 20:22

IrmaPigen skrev:
Wunder8 skrev:

Det er ikke rocketscience, vel! Det er et spørgsmål en mand i fyrrerne burde kunne svare på så let som at klø sig selv i røven (eller nosserne)

Ja, det burde han. Men det er der virkeligt mange, der ikke kan, og det kan man desværre ikke lave om på. Det er røv og nøgler, enig. Men mit datingliv blev faktisk lidt nemmere, da jeg begyndte at acceptere, at det er nogens måde at kommunikere på - også selvom, jeg personligt finder det tåbeligt.

Tja, jeg kommer så nok aldrig til at acceptere den slags adfærd. Dertil har jeg nok for høje moralske værdier, jeg selv pejler efter og bruger som kompas i mit liv. Og jeg holder naturligvivis andre menneskers adfærd op mod mine egne normer for hvad der er god moral og opførsel.

Men gutten er blokeret nu. Det kan virke lidt sært eftersom han jo blev fesen efter vores date og ikke ligefrem var et vandfald af beskeder. Men jeg havde brug for selv at tage et aktivt valg om at vælge ham fra. Så det gjorde jeg.

Jamen, jeg kan godt forstå det. Jeg KAN heller ikke forstå, hvorfor man ikke kan svare tilbage på en sms eller give et simpelt svar. Men for mig har det været gavnligt at se lidt ud over mit eget moralske kompas og acceptere, at alle ikke er ligesådan. Men jeg accepterer det jo heller ikke mere end, at de pågældende mænd bliver mentalt blacklistet hos mig (og alle mine veninder og deres veninder, haha). Derfor er jeg også fan af at blokere, slette og alt andet, der gør det muligt for mig at tage et aktivt valg om at fravælge dem i mit liv - jeg synes, det er sejt, du har gjort det :)
1
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 89
Likede indlæg: 1471

Indlægaf DenSyngendeLussing » 30. aug 2016, 20:23

Wunder8 skrev:
Marioneta skrev:

Det er svært for mig at skrive det her uden at lyde virkeligt irriterende, men dårlige vaner kan man jo heldigvis ændre - hvis man får den rette støtte og hjælp. Igen, jeg tror ikke, din overvægt er den direkte årsag til dine dating-problemer, men jeg tror virkeligt du ville have gavn af at arbejde med dig selv. Mentalt, men også fysisk i kraft af et vægttab, der ville kunne hjælpe dig ud af den negative og totalt selvdestruktive spiral af selvindbildning, du praktiserer ("Jeg bliver valgt fra, fordi jeg er tyk", "Når man er overvægtig, er det umuligt at få en kæreste").

Jeg kan for øvrigt igen her supplere med en anekdote: Jeg har en anden meget god veninde, som er overvægtig - cirka 45-50 kg for meget. Det går hende meget på og det er noget, hun har kæmpet med, siden jeg mødte hende. For snart fire år siden mødte hun sin nuværende kæreste på en bar - efter en lang række halv- og hellunkne mænd, afvisninger og fejlslagne dates. De bor sammen nu, han er i øvrigt normalvægtig og elsker hende præcis som hun er, og det vil han også gøre, hvis det lykkes hende at tabe sig en dag.

Igen, tilfældighedernes spil. Hvis hun ikke havde været på den bar den aften, så havde de formentlig aldrig mødt hinanden. Men det KAN altså sagtens lade sig gøre at finde en dejlig mand, også selvom man er overvægtig.
5
Brugeravatar
Cordelia222
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Indlægaf Cordelia222 » 30. aug 2016, 20:32

Det der dating noget er sært. Er begyndt at gøre mere ud af at være aktiv på Tinder, men det er en sær måde at vælge folk til og fra på. Har været single i fem år, og tror måske at jeg har mistet evnen til at skabe den slags forbindelser med andre mennesker. Var ude med en ellers rigtig sød fyr for nogle dage siden, og jeg mærkede ingenting. Han var der, han kunne lide mig og vi udvekslede numre. Hvis han gerne vil ses igen, så tager jeg date nr 2 for at give ham chancen, måske kommer det snigende.
2
"Is a dream a lie if it don't come true, or is it something worse?"
At Disney, we mostly do happy endings... :devil:
Single and awesome! - Vil du ændre på singledelen? :genert:
IrmaPigen
Kort karma: 74
Likede indlæg: 926

Indlægaf IrmaPigen » 30. aug 2016, 20:44

Wunder8 skrev:
IrmaPigen skrev:
Wunder8 skrev:

Jamen, jeg kan godt forstå det. Jeg KAN heller ikke forstå, hvorfor man ikke kan svare tilbage på en sms eller give et simpelt svar. Men for mig har det været gavnligt at se lidt ud over mit eget moralske kompas og acceptere, at alle ikke er ligesådan. Men jeg accepterer det jo heller ikke mere end, at de pågældende mænd bliver mentalt blacklistet hos mig (og alle mine veninder og deres veninder, haha). Derfor er jeg også fan af at blokere, slette og alt andet, der gør det muligt for mig at tage et aktivt valg om at fravælge dem i mit liv - jeg synes, det er sejt, du har gjort det :)

Han kan reelt kontakte mig på min arbejdsmail eller arbejdstelefonen. Og det er han også meget velkommen til. Hvis det vedrører noget fagligt og professionelt :lol:
Senest rettet af IrmaPigen 30. aug 2016, 20:45, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Forhold og sex"