Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
A 7
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Re: Singletråden

Indlægaf A 7 » 4. sep 2016, 08:15

Lys skrev:Jeg er ved at aftale første date med umiddelbart lovende Tindertype (holder dog forventningerne nede). Vi er ude i noget hverdagsaften efter arbejde. Min erfaring siger mig, at en øl eller et glas vin på en bar fungerer bedst og at gåture fungerer dårligst som første date.

Nu har han så foreslået en gåtur - "medmindre det er for ordinært" (hvad end den tilføjelse skal betyde?).

Jeg er ikke ude på at komplicere det unødigt eller skubbe forventningerne i vejret, og jeg har heller ikke lyst til at fremhæve min erfaring med Tinderdates (det er ikke hemmeligt, men må gerne komme lidt mere naturligt på banen), men jeg har faktisk ikke lyst til en gåtur. Jeg har så svært ved at få kontakt med en fremmed mand, når han går ved siden af mig og jeg derfor ikke får øjenkontakt med ham. Det bliver for venskabeligt og platonisk - eller sådan har jeg oplevet det tidligere.

Skal jeg bare "ignorere" hans forslag og i stedet foreslå at mødes på en vinbar? Eller skal jeg forklare, hvorfor jeg ikke er så begejstret for hans forslag? Eller skal jeg bare tage mig sammen og sige ja til hans forslag og håbe det bedste, fordi det i virkeligheden bare handler om at møde den rette, og så er gåture fantastiske?

Er der nogen af jer, der faktisk har haft held med gåture på første date? Hvad er i så fald tricket?

Ja. Et af tricksne er at tage et tæppe med, så man kan slå sig ned et sted og snakke.
1
Lys
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1446

Indlægaf Lys » 4. sep 2016, 08:27

A 7 skrev:
Lys skrev:Jeg er ved at aftale første date med umiddelbart lovende Tindertype (holder dog forventningerne nede). Vi er ude i noget hverdagsaften efter arbejde. Min erfaring siger mig, at en øl eller et glas vin på en bar fungerer bedst og at gåture fungerer dårligst som første date.

Nu har han så foreslået en gåtur - "medmindre det er for ordinært" (hvad end den tilføjelse skal betyde?).

Jeg er ikke ude på at komplicere det unødigt eller skubbe forventningerne i vejret, og jeg har heller ikke lyst til at fremhæve min erfaring med Tinderdates (det er ikke hemmeligt, men må gerne komme lidt mere naturligt på banen), men jeg har faktisk ikke lyst til en gåtur. Jeg har så svært ved at få kontakt med en fremmed mand, når han går ved siden af mig og jeg derfor ikke får øjenkontakt med ham. Det bliver for venskabeligt og platonisk - eller sådan har jeg oplevet det tidligere.

Skal jeg bare "ignorere" hans forslag og i stedet foreslå at mødes på en vinbar? Eller skal jeg forklare, hvorfor jeg ikke er så begejstret for hans forslag? Eller skal jeg bare tage mig sammen og sige ja til hans forslag og håbe det bedste, fordi det i virkeligheden bare handler om at møde den rette, og så er gåture fantastiske?

Er der nogen af jer, der faktisk har haft held med gåture på første date? Hvad er i så fald tricket?

Ja. Et af tricksne er at tage et tæppe med, så man kan slå sig ned et sted og snakke.

Hæ, jeg gider helt ærligt ikke slæbe et tæppe med på date, men en bænk må i givet fald kunne gøre det :)
0
Lys

Indlægaf Lys » 4. sep 2016, 08:40

ManicNinja skrev:Er det ikke bare at sige det, som det er?
"Jeg kan godt lide at have lidt bedre muligheder for øjenkontakt, end hvad en gåtur giver, når jeg skal lære nye mennesker at kende. Hvad siger du til et glas vin et sted?"

Jo, det er det måske bare. Du ville ikke tage det ilde op at få sådan et modforslag med indvending mod et ellers helt almindeligt forslag?
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 915
Likede indlæg: 7028

Indlægaf ManicNinja » 4. sep 2016, 09:45

Lys skrev:
"Jeg kan godt lide at have lidt bedre muligheder for øjenkontakt, end hvad en gåtur giver, når jeg skal lære nye mennesker at kende. Hvad siger du til et glas vin et sted?"

Jo, det er det måske bare. Du ville ikke tage det ilde op at få sådan et modforslag med indvending mod et ellers helt almindeligt forslag?

Nej. Det ville jeg ikke. Især ikke når han får knebet ind om, gåtur er "for ordinært". For mig lægger den formulering op til, at du byder ind med din mening (og evt. modforslag).

Men selvfølgelig er vi forskellige. Jeg er nok bare meget direkte med alt sådan noget. Jeg synes, det "unødigt komplicerede" opstår, hvis parterne overtænker tingene og af den grund modererer og bliver indirekte eller helt fortier, hvad de egentlig tænker og mener.

Naturligvis skal man stadig bruge sin situationsfornemmelse. Men omvendt er jeg nok også lidt "jeg er, som jeg er, og det kan han vel lige så godt få at se i de dér småting først som sidst".

Den dér med at gætte på, hvad den anden mon vil synes og at indrette sin adfærd alt for meget efter, hvad gættet lander på ... er jeg ikke så meget til. Man havner for nemt i en situation, hvor parterne ender med at stå og kigge på hinanden:
"Hvorfor gjorde du ikke ...?"
"Jamen, jeg troede, du ville synes, at ...".
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 314
Likede indlæg: 3781

Indlægaf Skralde » 4. sep 2016, 09:51

Lys skrev:

Jeg ville overhovedet ikke tage det ilde op, hvis det var mig :) Og det er til trods for at jeg i den grad er fan af gåture som første date :D
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 915
Likede indlæg: 7028

Indlægaf ManicNinja » 4. sep 2016, 09:53

Mumifar skrev:Kan i ikke bare gå en tur hen til en vinbar

Haha! Det kan man da kalde en pragmatisk løsning!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Grissebassen
Kort karma: 49
Likede indlæg: 736

Indlægaf Grissebassen » 4. sep 2016, 11:01

Jeg ville nok bare svare med "hvad siger du til et glas vin i stedet på X-bar?". Min erfaring med første dates er, at mænd meget gerne lytter til kvindens forslag uden at stille spørgsmål ved det.
2
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 247
Likede indlæg: 3779

Indlægaf Juki » 4. sep 2016, 12:18

:gogo:

Evt. kombineret med en kommentar om det ustadige vejr (afhængig af hvor og hvornår I skal mødes) hvis du er lidt loren ved at foreslå det.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Lys

Indlægaf Lys » 4. sep 2016, 12:38

Tak for input - jeg tyvstjal Manicninjas formulering og har nu foreslået vin i stedet for. Jeg overtænker det helt sikkert, men jeg var bange for at være "for meget" og for detaljeorienteret. Det er jo bare et møde med en fremmed mand for lige at teste kemien...

På den her måde får jeg også sikret mig, at han er typen, der sætter pris på vin på hverdage. Det lyder mere alkoholisk end det er, men jeg ville have det ret svært med en, der ikke deler min forkærlighed for vin og drinks...
4
Brugeravatar
NLeth
Kort karma: 35
Likede indlæg: 378

Indlægaf NLeth » 4. sep 2016, 13:08

Hov. Jeg ville lige se, hvordan man egentlig slettede et indlæg, og så kom jeg til at slette dét helt. :genert:

Her i en kortere udgave: Jeg har besluttet jeg ikke gider onlinedating mere. Det er ikke for mig. Jeg smider håndklædet i ringen (for nu), og satser på "den virkelige verden", hvis det skal være. Det sagde jeg så højt i venneflokken i fredag, og mente det. Lørdag vågner jeg til besked fra gammel bekendt, der spørger om han må invitere mig ud. Det er da lidt sjovt/pudsigt. :)
13
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 825
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 7860

Indlægaf Dikus » 4. sep 2016, 13:10

Ej. Jeg havde svaret på indlægget - og så åd det mit indlæg. Dumme NLeth!

:kys:

Jeg tager det som et tegn på, mit indlæg var for personligt...
1
Brugeravatar
NLeth
Kort karma: 35
Likede indlæg: 378

Indlægaf NLeth » 4. sep 2016, 13:21

Dikus skrev:Ej. Jeg havde svaret på indlægget - og så åd det mit indlæg. Dumme NLeth!

:kys:

Jeg tager det som et tegn på, mit indlæg var for personligt...

:lol2: UNDSKYLD! Og ih. Nu føler jeg lidt, at jeg gik glip af noget godt.
2
IrmaPigen
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1848

Indlægaf IrmaPigen » 4. sep 2016, 14:24

Har lidt søndagsblues i dag.

Gad virkelig godt have en dejlig kæreste at hygge med.
0
Lys

Indlægaf Lys » 4. sep 2016, 14:30

IrmaPigen skrev:Har lidt søndagsblues i dag.

Gad virkelig godt have en dejlig kæreste at hygge med.

I hear you! Jeg savner allermest en kæreste til de små ting. Altså at der var en at spise morgenmad med, at tage spontant til Louisiana med, at dele en flaske vin med i løbet af sådan en weekend. Alt det kan jo sagtens gøres med veninder, det kræver bare noget planlægning på en anden måde...

Og så gad jeg bare vildt godt have en kæreste at tage med til de housewarmings, jeg er inviteret til de næste weekender...
2
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 247
Likede indlæg: 3779

Indlægaf Juki » 4. sep 2016, 14:40

Mmhh.. Jeg kunne også godt bruge noget opmærksomhed og hygge fra/med en mand! Bare sådan.. Selskab :lun:

:genert:
1
I like big beards and I cannot lie
Billede

Tilbage til "Forhold og sex"