Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 4. sep 2016, 09:45

Lys skrev:
ManicNinja skrev:Er det ikke bare at sige det, som det er?
"Jeg kan godt lide at have lidt bedre muligheder for øjenkontakt, end hvad en gåtur giver, når jeg skal lære nye mennesker at kende. Hvad siger du til et glas vin et sted?"

Jo, det er det måske bare. Du ville ikke tage det ilde op at få sådan et modforslag med indvending mod et ellers helt almindeligt forslag?

Nej. Det ville jeg ikke. Især ikke når han får knebet ind om, gåtur er "for ordinært". For mig lægger den formulering op til, at du byder ind med din mening (og evt. modforslag).

Men selvfølgelig er vi forskellige. Jeg er nok bare meget direkte med alt sådan noget. Jeg synes, det "unødigt komplicerede" opstår, hvis parterne overtænker tingene og af den grund modererer og bliver indirekte eller helt fortier, hvad de egentlig tænker og mener.

Naturligvis skal man stadig bruge sin situationsfornemmelse. Men omvendt er jeg nok også lidt "jeg er, som jeg er, og det kan han vel lige så godt få at se i de dér småting først som sidst".

Den dér med at gætte på, hvad den anden mon vil synes og at indrette sin adfærd alt for meget efter, hvad gættet lander på ... er jeg ikke så meget til. Man havner for nemt i en situation, hvor parterne ender med at stå og kigge på hinanden:
"Hvorfor gjorde du ikke ...?"
"Jamen, jeg troede, du ville synes, at ...".
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 4. sep 2016, 09:51

Lys skrev:
"Jeg kan godt lide at have lidt bedre muligheder for øjenkontakt, end hvad en gåtur giver, når jeg skal lære nye mennesker at kende. Hvad siger du til et glas vin et sted?"

Jo, det er det måske bare. Du ville ikke tage det ilde op at få sådan et modforslag med indvending mod et ellers helt almindeligt forslag?

Jeg ville overhovedet ikke tage det ilde op, hvis det var mig :) Og det er til trods for at jeg i den grad er fan af gåture som første date :D
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Indlægaf ManicNinja » 4. sep 2016, 09:53

Mumifar skrev:Kan i ikke bare gå en tur hen til en vinbar

Haha! Det kan man da kalde en pragmatisk løsning!
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 499

Indlægaf Grissebassen » 4. sep 2016, 11:01

Jeg ville nok bare svare med "hvad siger du til et glas vin i stedet på X-bar?". Min erfaring med første dates er, at mænd meget gerne lytter til kvindens forslag uden at stille spørgsmål ved det.
2
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2377

Indlægaf Juki » 4. sep 2016, 12:18

:gogo:

Evt. kombineret med en kommentar om det ustadige vejr (afhængig af hvor og hvornår I skal mødes) hvis du er lidt loren ved at foreslå det.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Lys
Kort karma: 41
Likede indlæg: 756

Indlægaf Lys » 4. sep 2016, 12:38

Tak for input - jeg tyvstjal Manicninjas formulering og har nu foreslået vin i stedet for. Jeg overtænker det helt sikkert, men jeg var bange for at være "for meget" og for detaljeorienteret. Det er jo bare et møde med en fremmed mand for lige at teste kemien...

På den her måde får jeg også sikret mig, at han er typen, der sætter pris på vin på hverdage. Det lyder mere alkoholisk end det er, men jeg ville have det ret svært med en, der ikke deler min forkærlighed for vin og drinks...
4
Brugeravatar
NLeth
Kort karma: 30
Likede indlæg: 319

Indlægaf NLeth » 4. sep 2016, 13:08

Hov. Jeg ville lige se, hvordan man egentlig slettede et indlæg, og så kom jeg til at slette dét helt. :genert:

Her i en kortere udgave: Jeg har besluttet jeg ikke gider onlinedating mere. Det er ikke for mig. Jeg smider håndklædet i ringen (for nu), og satser på "den virkelige verden", hvis det skal være. Det sagde jeg så højt i venneflokken i fredag, og mente det. Lørdag vågner jeg til besked fra gammel bekendt, der spørger om han må invitere mig ud. Det er da lidt sjovt/pudsigt. :)
13
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5893

Indlægaf Dikus » 4. sep 2016, 13:10

Ej. Jeg havde svaret på indlægget - og så åd det mit indlæg. Dumme NLeth!

:kys:

Jeg tager det som et tegn på, mit indlæg var for personligt...
1
Brugeravatar
NLeth
Kort karma: 30
Likede indlæg: 319

Indlægaf NLeth » 4. sep 2016, 13:21

Dikus skrev:Ej. Jeg havde svaret på indlægget - og så åd det mit indlæg. Dumme NLeth!

:kys:

Jeg tager det som et tegn på, mit indlæg var for personligt...

:lol2: UNDSKYLD! Og ih. Nu føler jeg lidt, at jeg gik glip af noget godt.
2
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 934

Indlægaf IrmaPigen » 4. sep 2016, 14:24

Har lidt søndagsblues i dag.

Gad virkelig godt have en dejlig kæreste at hygge med.
0
Lys

Indlægaf Lys » 4. sep 2016, 14:30

IrmaPigen skrev:Har lidt søndagsblues i dag.

Gad virkelig godt have en dejlig kæreste at hygge med.

I hear you! Jeg savner allermest en kæreste til de små ting. Altså at der var en at spise morgenmad med, at tage spontant til Louisiana med, at dele en flaske vin med i løbet af sådan en weekend. Alt det kan jo sagtens gøres med veninder, det kræver bare noget planlægning på en anden måde...

Og så gad jeg bare vildt godt have en kæreste at tage med til de housewarmings, jeg er inviteret til de næste weekender...
2
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2377

Indlægaf Juki » 4. sep 2016, 14:40

Mmhh.. Jeg kunne også godt bruge noget opmærksomhed og hygge fra/med en mand! Bare sådan.. Selskab :lun:

:genert:
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5734

Indlægaf Animi » 4. sep 2016, 14:47

Jeg har en god veninde som jeg virkelig elsker og under alt godt! Hun er super dejlig og hendes kæreste er også virkelig virkelig sød og jeg er glad for at de har hinanden.
Alligevel bliver jeg sådan lidt... ugh... når hun endnu engang laver en fb status med hvor dejligt de har det, og nu har han igen overrasket hende med en rejse, eller købt en sød og betænksom gave til hende og Iiih hvor hun elsker han osv.
Jeg får altid så dårlig samvittighed når jeg bliver irriteret på det, for jeg burde jo bare være glad på hendes vegne. Hvilket jeg også er. Jeg er bare pisse misundelig og ville ønske jeg også havde ligeså sød en kæreste, der var så god imod mig.
Og jeg tror jeg har det ekstra svært ved det nu, fordi ham jeg troede var god og sød, endte med at tage røven på mig.
Øv, hvor jeg hader når jeg er så ynkelig og har det sådan
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lys

Indlægaf Lys » 4. sep 2016, 14:55

Animi skrev:Jeg har en god veninde som jeg virkelig elsker og under alt godt! Hun er super dejlig og hendes kæreste er også virkelig virkelig sød og jeg er glad for at de har hinanden.
Alligevel bliver jeg sådan lidt... ugh... når hun endnu engang laver en fb status med hvor dejligt de har det, og nu har han igen overrasket hende med en rejse, eller købt en sød og betænksom gave til hende og Iiih hvor hun elsker han osv.
Jeg får altid så dårlig samvittighed når jeg bliver irriteret på det, for jeg burde jo bare være glad på hendes vegne. Hvilket jeg også er. Jeg er bare pisse misundelig og ville ønske jeg også havde ligeså sød en kæreste, der var så god imod mig.
Og jeg tror jeg har det ekstra svært ved det nu, fordi ham jeg troede var god og sød, endte med at tage røven på mig.

Det er jo helt fair at være misundelig, og især når det er på "det ville jeg også gerne have"-måden. Det er jo ikke fordi du ikke under din veninde alt det gode, men du ville bare gerne have noget lignende.

Det ville være noget andet, hvis du var dødeligt jaloux og ikke kunne glæde dig på din venindes vegne - men sådan læser jeg slet ikke dit indlæg.

Jeg har haft det på samme måde, når veninder og kusiner har annoceret graviditeter og bryllupper og huse og den slags. Og det har hjulpet lidt, når jeg har kunnet italesætte mine følelser også for dem. Jeg har selvfølgelig og helt oprigtigt ønsket dem tillykke, men har også nogen gange udtrykt min misundelse og at jeg ville ønske, at det var mig. Det har gerne udløst et kram og har givet mig overskud til at glæde mig på deres vegne.
3
In_your_eyes
Kort karma: 73
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 606

Indlægaf In_your_eyes » 4. sep 2016, 15:06

Animi skrev:Jeg har en god veninde som jeg virkelig elsker og under alt godt! Hun er super dejlig og hendes kæreste er også virkelig virkelig sød og jeg er glad for at de har hinanden.

Jeg kan i den grad følge dig, her er det så bare en tidligere kollega, der har fundet en skøn mand, der på så mange måder minder om en mand, jeg datede sidste efterår. Hun lægger billeder på fb om bryllup, huskøb, parting. Og jeg må gang på gang tage mig selv i at tænke, at det kunne have været mig og ham
2
:pompom:

Tilbage til "Forhold og sex"