Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lys
Kort karma: 41
Likede indlæg: 762

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 6. sep 2016, 06:22

Mumifar skrev:
Lys skrev:
Mumifar skrev:
ManicNinja skrev:
Mumifar skrev:Kan i ikke bare gå en tur hen til en vinbar

Haha! Det kan man da kalde en pragmatisk løsning!

Men man behøver jo ikke at gøre tingene mere komplicerede end de er!!!
Jeg skulle saft suse mig ikke være sammen med én der kunne se det som et problem, at man gik en tur, tog på øl eller vinbar, om man sad på en bænk i Kongens Have eller noget helt andet.
Man giver lidt og man tager lidt og når vi er nede i småtings afdelingen som her, så bliver jeg altså lidt mærkelig.

Altså 2 mennesker har skrevet sammen i et stykke tid. De kan lide hinandens billeder og ud fra deres skriftlige kommunikation matcher de ret godt.
Den éne kommer så med et forslag og at gøre A men det gider den anden ikke. Vedkommende vil hellere gøre B.

Jeg mener, kom nu lige lidt ind i kampen og lad være med at være sådan et curling barn (ej det gider jeg godt nok ikke lave - jeg gider KUN det jeg har lyst til.
Det er jo nærmest sådan en magtkamp fra starten af.

Mød nu bare hinanden og lad vær' med at begrænse Jer selv!!!!!

Der kom du godt nok af med noget indebrændthed! Har du det bedre nu?

Jeg ved ikke lige, hvor du ser at man begrænser sig selv, fordi man (=jeg) reflekterer lidt over, hvordan det er en god ide at møde de mennesker, man matcher med på Tinder og lignende fora?

Mit spørgsmål kom jo netop ud af en følelse af ikke at være ville være for needy og detaljeorienteret ved at foreslå en anden ramme for første møde end hans forslag, men omvendt føles det også dumt at mødes på en måde, man har vildt dårlige erfaringer med, blot fordi man ikke vil være ærlig. Hvad ville pointen være med det? Og mener du virkelig, at det er en magtkamp?

Ville du selv tage det ilde op, hvis en potentiel date stilfærdigt foreslog dig, at I lavede noget andet end det, du foreslog?

Det er ikke indebrændthed, men nærmere forundring over hvorfor vi som mennesker gør tingene så komplicerede. I min verden er det en meget meget meget lille ting, men herinde kan vi diskutere emnet i flere dage. Altså en lille ting går rent faktisk hen og bliver en stor ting.
Jeg er helt sikker på at det begrænser os som mennesker, at vi ikke bare siger "det er sgu en god idé - lad os da gøre det" også selvom vi ikke har 100% lyst

Det er ikke et surt angreb rettet mod dig Lys, men måske snarere et opråb om, at vi skal omfavne initiativet.

Så ville jeg spare lidt på udråbstegnene en anden gang - for det virker temmelig indebrændt på den forsmåede måde. Og det føles ret meget som rettet mod mig, når du reagerer så voldsomt på et enkelt spørgsmål, jeg stillede.

Jeg er ikke uenig med dig i, at man generelt ikke skal komplicere tingene unødigt (det var sådan set også en del af mit dilemma) og at man skal omfavne initiativet. Men vel ikke for enhver pris og for princippets skyld?

Og det med at gøre noget, man ikke har 100 % lyst til, så er det mit indtryk at det gør de fleste af os ved bare at mødes med de her Tinder-typer. Det er i hvert fald altid med lidt blandede følelser, at jeg mødes med endnu en fremmed mand, og lige i øjeblikket virker sofaen typisk mere tiltrækkende end at skulle afsted til "test" ;)
3
Brugeravatar
Dumbledory
Kort karma: 3
Likede indlæg: 22

Indlægaf Dumbledory » 6. sep 2016, 06:35

.
Senest rettet af Dumbledory 4. dec 2016, 11:35, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2232

Indlægaf Puffi » 6. sep 2016, 08:53

Tak for jeres søde kort :) Han var en kæmpenar! Karma ramte ham dog ret hårdt bagi da han senere, mens han var allermest smart og arrogant bag baren, tabte en drink, mens vi stod 7-8 mennesker rundt om baren og ventede. Så måtte han starte forfra - mens der stod 7-8 mennesker og kiggede på ham. Jeg er et dårligt menneske, jeg frydede mig!

Jeg overvejede at smide en anmeldelse (god, men med et "men") på Tripadvisor, men har ikke fået det gjort. Synes, det er lidt synd for de andre på stedet, der faktisk var rigtig søde og kundevenlige.

Manic: Det var Comwell Kellers Park ved Vejle :)
3
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2564

Indlægaf LaScrooge » 6. sep 2016, 08:56

LaScrooge skrev:Har netop installeret Tinder. Matcher med en flot fyr, som endda har en sjov profiltekst. Uvant som jeg er med Tinder-kurmageri og med en profil helt uden tekst, har jeg skrevet "Hej, flotte fyr ;) Vil du med ud at spille dart på fredag?"
Er det helt off? Jeg prøver at tænke det den anden vej rundt og han skulle godt nok være really really really ridiculously good looking før jeg ville svare ja til det :D

Snakkede også med en anden, mit første match. Han fjernede matchet, muligvis fordi jeg ikke svarede i et par timer. Kan i hvert fald ikke længere chatte med ham.

Jeg har lige set og matchet med ham igen, altså han er stadig i min oversigt over matches, hvad betyder det? Har han fjernet matchet og matchet mig igen, eller?
0
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 87
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 561

Indlægaf malou_43 » 6. sep 2016, 09:18

LaScrooge skrev:
LaScrooge skrev:Har netop installeret Tinder. Matcher med en flot fyr, som endda har en sjov profiltekst. Uvant som jeg er med Tinder-kurmageri og med en profil helt uden tekst, har jeg skrevet "Hej, flotte fyr ;) Vil du med ud at spille dart på fredag?"
Er det helt off? Jeg prøver at tænke det den anden vej rundt og han skulle godt nok være really really really ridiculously good looking før jeg ville svare ja til det :D

Snakkede også med en anden, mit første match. Han fjernede matchet, muligvis fordi jeg ikke svarede i et par timer. Kan i hvert fald ikke længere chatte med ham.

Jeg har lige set og matchet med ham igen, altså han er stadig i min oversigt over matches, hvad betyder det? Har han fjernet matchet og matchet mig igen, eller?

Er din besked væk? For ja, så har han fjernet matchet.

Jeg tænker - ud fra det du fortæller - at han er en af dem, der swiper alt til venstre og ikke har styr eller hukommelse over hvem han matcher og snakker med :gruble:
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 6. sep 2016, 09:38

malou_43 skrev:
LaScrooge skrev:

Nej, beskeden er der stadig, det var dét jeg hjælpeløst prøvede at kommunikere ved at skrive at han stadig var i oversigten.

Er din besked væk? For ja, så har han fjernet matchet.

Jeg tænker - ud fra det du fortæller - at han er en af dem, der swiper alt til venstre og ikke har styr eller hukommelse over hvem han matcher og snakker med :gruble:

Nej, beskeden er der stadig, det var det jeg hjælpeløst prøvede at kommunikere ved at skrive at han stadig var i min oversigt.
0
Lys

Indlægaf Lys » 6. sep 2016, 10:30

Men har beskedtråden været væk? På Happn har jeg oplevet, at et match (inkl beskedtråd) forsvandt. Og pludselig efter flere måneder dukkede han op på min oversigt igen. Og beskedtråden er også kommet tilbage. Jeg gætter på, at han har deaktiveret sin profil og så er kommet tilbage på app'en igen.

Happn fungerer anderledes end Tinder, fordi man kan se en masse profiler ad gangen, men lige det her kunne godt være det samme.
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 6. sep 2016, 11:29

Lys skrev:Men har beskedtråden været væk? På Happn har jeg oplevet, at et match (inkl beskedtråd) forsvandt. Og pludselig efter flere måneder dukkede han op på min oversigt igen. Og beskedtråden er også kommet tilbage. Jeg gætter på, at han har deaktiveret sin profil og så er kommet tilbage på app'en igen.

Happn fungerer anderledes end Tinder, fordi man kan se en masse profiler ad gangen, men lige det her kunne godt være det samme.

Nej, den var der hele tiden. Jeg kunne både se beskeden og hans profil blandt mine nye matches. :gruble:
0
Lys

Indlægaf Lys » 6. sep 2016, 11:33

LaScrooge skrev:
Lys skrev:Men har beskedtråden været væk? På Happn har jeg oplevet, at et match (inkl beskedtråd) forsvandt. Og pludselig efter flere måneder dukkede han op på min oversigt igen. Og beskedtråden er også kommet tilbage. Jeg gætter på, at han har deaktiveret sin profil og så er kommet tilbage på app'en igen.

Nej, den var der hele tiden. Jeg kunne både se beskeden og hans profil blandt mine nye matches. :gruble:

Men hvad er problemet så? Det lyder helt normalt - det er kun, hvis en af jer aktivt sletter matchet, at det forsvinder.
0
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 6. sep 2016, 14:40

Mon ikke han har 2 profiler? Så kan man godt matche med den samme person flere gange. :D Hvis man fx. har slettet app´en (uden at slette selve profilen) og henter den igen, kan man godt få 2 profiler.
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 499

Indlægaf Marioneta » 6. sep 2016, 16:13

JessicaD skrev:Mon ikke han har 2 profiler? Så kan man godt matche med den samme person flere gange. :D Hvis man fx. har slettet app´en (uden at slette selve profilen) og henter den igen, kan man godt få 2 profiler.

Hvis man afinstallerer Tinder uden at slette sin profil, så er profilen der bare og når man installerer det igen, dukker den gamle profil op. Du kan ikke have to profiler på Tinder, da den er bundet til din Facebook konto. Men sletter du den, starter du forfra igen med alle folk.
0
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 6. sep 2016, 16:19

Der er flere, der dukker op mange gange, så de har jo flere profiler. Jeg har været nødt til at slette appen og hente den igen pga. et teknisk problem, og der startede jeg også forfra med at swipe. Så jeg må også have to profiler nu, hvor jeg så kun kan bruge den ene.
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 6. sep 2016, 16:29

Jeg elsker at være alene. Jeg plejer altid at joke med at når min søn er hos sin far, så skal jeg holde fest. Jeg skal sent i seng og se masser af serier og høre høj musik. Det bliver for vildt :D

Jeg er vildt introvert og nyder min alene tid og nogen gange tvivler jeg på om jeg overhovedet duer til at være i et forhold mere. Var det ikke fordi jeg netop var desperat pga min alder og ønske om børn, så er jeg ikke sikker på, at jeg gad date overhovedet. Endnu en grund til at jeg er gået i gang med projekt donorbarn, for følte jeg kun datede for at finde en far til mit fremtidige barn og sådan skal det ikke være.

Men jeg vil da gerne have en kæreste, hvis jeg fandt en mand, som var den rigtige for mig og omvendt. Jeg savner tosomhed og nærvær og også sex - især nu hvor jeg er stoppet med antidepressiv medicin - men alligevel er jeg i tvivl om det er en kæreste, jeg vil have. Det faste forhold, hvor man flytter sammen og alt bliver hverdag. Der har jeg nok for mange dårlige erfaringer med min eks, hvor jeg trak læsset og gik ned med depression. I det hele taget har jeg det virkelig godt psykisk, når der ikke er en mand i mit liv. Jeg kan selvfølgelig godt føle mig ensom, men det er egentligt ikke så tit.
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 6. sep 2016, 16:32

JessicaD skrev:Der er flere, der dukker op mange gange, så de har jo flere profiler. Jeg har været nødt til at slette appen og hente den igen pga. et teknisk problem, og der startede jeg også forfra med at swipe. Så jeg må også have to profiler nu, hvor jeg så kun kan bruge den ene.

Det er den samme profil. Mange dukker op flere gange uden grund. Det er også bare den ene profil de har. Din profil er forbundet til din facebook konto og du har kun en, som du kan deaktivere(slette) og aktivere så meget som du lyster.
2
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 6. sep 2016, 20:09

IrmaPigen skrev:Har haft en af de fantastiske oplevelser i dag.

Sjeg kontaktes af fyr på Tinder, der spørger hvor jeg bor. Jeg har profiltekst på, det har han ikke. Jeg svarer og han svarer ditto tilbage. Jeg spørger herefter hvad han laver. Han svarer retur "er det vigtigt"? Jeg svarer at det er det da ofte, for det man laver præger ofte en som privatperson (feks kan jeg ofte sige noget i privat regi, hvor man kan høre jeg er jurist). Jeg får så svaret tilbage "Hvor er du nedern"

Man undrer sig.
Jeg matchede med en, som efter to beskeder mente, jeg var for "tjeklisteagtig". Jeg spurgte hvad han mente, og det viste sig, at jeg åbenbart var tjeklisteagtig fordi jeg på min profil havde skrevet, at jeg leder efter en kæreste. Hvorfor er det tjeklisteagtigt? Resten af min profil handler lidt om hvem jeg er - men intet om krav til en partner, udover at han skal være ikkeryger.
2

Tilbage til "Forhold og sex"