Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Wunder8
Kort karma: 54
Likede indlæg: 516

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 1. nov 2016, 19:42

Animi skrev:Debatten må være magisk, for nu har han lige skrevet :klap: :sol: :pompom: :preggo1:

Fedt! :) Nu ved jeg ikke, hvad status er p.t., men jeg vil gerne kommentere på emnet som sådan. Hvis du har et problem med, at han ikke er mere initiativrig og søger mere kontakt, så er det jo et issue for dig, og det vil det sandsynligvis altid være, uanset hvad hans årsag til det er. Derfor synes jeg virkeligt, du skal konfrontere ham med det - ikke på en kritiserende måde, men med formålet om at fortælle ham, at DU har behov for mere kontakt, når du ser én og høre, om det er noget, han kan give dig :)
2
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 315
Likede indlæg: 1550

Indlægaf Planten » 2. nov 2016, 04:49

Jeg er nysgerrig - hvordan har I det med, at den I ser, er andre? Og dater I flere på en gang? Her tænker jeg i starten af en datingperiode.
Spørgsmålet er ikke affødt af egen erfaring, men ren nysgerrighed.

Jeg kan ikke selv se flere på en gang. Så går jeg kun overfladisk ind i relationen.
1
IrmaPigen
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1781

Indlægaf IrmaPigen » 2. nov 2016, 06:33

Planten skrev:Jeg er nysgerrig - hvordan har I det med, at den I ser, er andre? Og dater I flere på en gang? Her tænker jeg i starten af en datingperiode.

Jeg kan ikke selv se flere på en gang. Så går jeg kun overfladisk ind i relationen.

Med mindre man har lovet hinanden eksklusivitet, kan jeg ikke se problemet.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 242
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1571

Indlægaf FrøkenM » 2. nov 2016, 06:36

canoodle skrev:Hmm. Min veninde har også mødt en sød en i weekenden. Måske er folk begyndt at finde nogen at gå i vinterhi med? :D

Man kunne håbe :D
Det er knapt så sjovt at gå i vinterhi alene :genert:
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 810
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 7698

Indlægaf Dikus » 2. nov 2016, 09:32

Planten skrev:Jeg er nysgerrig - hvordan har I det med, at den I ser, er andre? Og dater I flere på en gang? Her tænker jeg i starten af en datingperiode.

Det kommer ikke til at ske her.

Jeg har ganske vist kun set to i nyere tid, men allerede før der skete noget som helst kendte de min holdning/forventning til, de kun så mig.

Hvis man ikke synes, jeg er interessant nok til, man kan klare sig i en periode uden andre forsøg, så er jeg nok bare ikke interessant nok, og så bør de da lede videre uden mig som påhæng.
11
Brugeravatar
KitKat
Kort karma: 141
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 784
Kontakt:

Indlægaf KitKat » 2. nov 2016, 09:57

Jeg har jo kun meget lidt praktisk erfaring med dating, men jeg foretrækker helt sikkert muligheden for at date flere ad gangen i starten.

For mig handler det om, at jeg ret let knytter mig til folk.

Hvis jeg, allerede efter 1 - 2 møder, skal beslutte at dén her relation er stærk nok til at udelukke alle andre, så skaber det (jeg) en ret tæt tilknytning meget tidligt i forløbet (og til et forholdsvis fremmed menneske) og det er simpelthen for risikabelt, synes jeg.

Jeg er helt med på at date eksklusivt når man har set hinanden an længe nok til at der er opstået en eller anden gensidig tilknytning og nogle følelser, men i den der "lad os lære hinanden at kende og se om der opstår følelser" fase, da giver eksklusivitet ikke ret god mening for mig.
0
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 2. nov 2016, 10:14

FrøkenM skrev:Sød samarbejdspartner har inviteret på kaffe næste gang jeg er i KBH, så det er muligvis allerede fredag og ellers fredag om 3 uger :lun:

*FrøkenM 14 år :blush2:

Og idag fulgte han så op. Vi skal drikke kaffe om tre uger, på et eller andet tidspunkt når vi begge ved hvordan den fredag ser ud. Der er sikkert ikke noget i det overhovede, men det gør mig helt glad og jeg glæder mig :lun:

Om ikke andet så til det i hvert fald gode selskab.
7
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 2. nov 2016, 10:19

FrøkenM skrev:
FrøkenM skrev:Sød samarbejdspartner har inviteret på kaffe næste gang jeg er i KBH, så det er muligvis allerede fredag og ellers fredag om 3 uger :lun:

Og idag fulgte han så op. Vi skal drikke kaffe om tre uger, på et eller andet tidspunkt når vi begge ved hvordan den fredag ser ud. Der er sikkert ikke noget i det overhovede, men det gør mig helt glad og jeg glæder mig :lun:

Den der forventningens glæde... Den er altså fantastisk. Nyd det - uannset, hvad der sker, så får du lov til at føle dig som et lille barn før juleaften. Det er da lidt en gave!
3
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 2. nov 2016, 10:30

Dikus skrev:
FrøkenM skrev:

Den der forventningens glæde... Den er altså fantastisk. Nyd det - uannset, hvad der sker, så får du lov til at føle dig som et lille barn før juleaften. Det er da lidt en gave!

Det har du helt ret i - og det har jeg også tænkt mig :lun:

Og han mener så stadig at jeg bør komme til julefrokost, så det er i hvert fald med intentionen om at vi skal se mere til hinanden selvom vores samarbejde er slut for denne gang. Det er altså dejligt :)
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 2. nov 2016, 14:28

KitKat skrev:

Jeg har jo kun meget lidt praktisk erfaring med dating, men jeg foretrækker helt sikkert muligheden for at date flere ad gangen i starten.

For mig handler det om, at jeg ret let knytter mig til folk.

Hvis jeg, allerede efter 1 - 2 møder, skal beslutte at dén her relation er stærk nok til at udelukke alle andre, så skaber det (jeg) en ret tæt tilknytning meget tidligt i forløbet (og til et forholdsvis fremmed menneske) og det er simpelthen for risikabelt, synes jeg.

Jeg er helt med på at date eksklusivt når man har set hinanden an længe nok til at der er opstået en eller anden gensidig tilknytning og nogle følelser, men i den der "lad os lære hinanden at kende og se om der opstår følelser" fase, da giver eksklusivitet ikke ret god mening for mig.

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener.

På mig lyder det til, du forsøger ikke at knytte dig til den anden ved at date andre? Leder du ikke efter en kæreste?
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 488
Likede indlæg: 8767

Indlægaf Animi » 2. nov 2016, 14:40

Ift at date eksklusivt - jeg har fx ikke noget imod at have 2 kaffedates på en uge. Men er forholdet blevet fysisk, holder jeg mig til en. Og jeg vil rigtig gerne vide det, hvis dem jeg ser også ser andre.

(Især hvis det er som min ex, der så en anden end mig igennem 1,5 år :rulle: )
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 348
Likede indlæg: 4134

Indlægaf Zombie » 2. nov 2016, 17:19

Jeg har prøvet begge ting, senest at vi begge datede andre (inkl. det fysiske element) i en periode, inden vi blev eksklusive.

Mens det stod på, var det semi-ok, men det blev meget svært da jeg tidligere end ham blev klar til at være eksklusiv. Og her efterfølgende kan jeg mærke på mig selv, at jeg retrospektivt ikke er helt okay med det - heller ikke min egen part.

Jeg fortryder intet og holder intet imod ham jeg ser, men en anden gang vil jeg ikke blive fysisk med en fyr, før jeg har afklaret med ham, at det vil medføre eksklusivitet. Jeg kan godt lide at hore rundt, men så snart der er følelser inde over, så er det slet ikke sjovt for mig mere at være en skank. I et forhold med dybde, er jeg temmelig monogam anlagt.

Så fandt jeg da også ud af dét. :)
3
Brugeravatar
KitKat
Kontakt:

Indlægaf KitKat » 2. nov 2016, 17:45

Dikus skrev:

På mig lyder det til, du forsøger ikke at knytte dig til den anden ved at date andre? Leder du ikke efter en kæreste?

Altså... du har sådan set ret, i begge dele :lol:

Jeg håber, på sigt, at finde en kæreste men jeg forsøger at udskyde det der med at knytte mig til én person, indtil lidt senere i datingprocessen hvor vi kender hinanden bedre og jeg (forhåbentlig) er mere sikker på hvem han, og vi, er.
Hvis jeg knytter mig til en date allerede efter 2 møder, så kender vi jo reelt ikke hinanden og jeg bilder mig ind at risikoen for at blive brændt af er større i starten.

Jeg har ikke lyst til at binde mig til en person fordi "det aftaler vi lige at vi gør mens vi prøver til og ser hvad der sker"
Jeg har lyst til at binde mig til en person når jeg står i en relation hvor jeg ikke kan lade være :)
(og dér ender jeg ikke efter hverken 1. eller 2. date, det kræver tid og tillid for mig)
3
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 2. nov 2016, 17:57

KitKat skrev:
Dikus skrev:

Altså... du har sådan set ret, i begge dele :lol:

Jeg håber, på sigt, at finde en kæreste men jeg forsøger at udskyde det der med at knytte mig til én person, indtil lidt senere i datingprocessen hvor vi kender hinanden bedre og jeg (forhåbentlig) er mere sikker på hvem han, og vi, er.
Hvis jeg knytter mig til en date allerede efter 2 møder, så kender vi jo reelt ikke hinanden og jeg bilder mig ind at risikoen for at blive brændt af er større i starten.

Jeg har ikke lyst til at binde mig til en person fordi "det aftaler vi lige at vi gør mens vi prøver til og ser hvad der sker"
Jeg har lyst til at binde mig til en person når jeg står i en relation hvor jeg ikke kan lade være :)
(og dér ender jeg ikke efter hverken 1. eller 2. date, det kræver tid og tillid for mig)

Det, jeg læser, er at du faktisk godt kan knytte dig til et andet menneske, men forhaler det for at beskytte dig selv for at blive såret - og måske forblændet af forelskelsen, så du overser faresignaler?

Hvor jeg netop tænker, at hvis en mand ikke vil risikere det for mig, så er jeg nok ikke så interessant og så bliver det for fortænkt.

Men altså... hvis det var en tinder date, hvor vi taler "har set dit billede - kaffe" så tæller min mening ikke. Der tæller den først fra man får lyst til at kysse.
0
Brugeravatar
KitKat
Kontakt:

Indlægaf KitKat » 2. nov 2016, 18:28

Dikus skrev:Det, jeg læser, er at du faktisk godt kan knytte dig til et andet menneske, men forhaler det for at beskytte dig selv for at blive såret - og måske forblændet af forelskelsen, så du overser faresignaler?

Hvor jeg netop tænker, at hvis en mand ikke vil risikere det for mig, så er jeg nok ikke så interessant og så bliver det for fortænkt.

Men altså... hvis det var en tinder date, hvor vi taler "har set dit billede - kaffe" så tæller min mening ikke. Der tæller den først fra man får lyst til at kysse.

Til det markerede: Jep, lige præcis.

Jeg vil sådan set godt risikere, og satse, men jeg vil også gerne passe på mig selv, så det bliver en ballancegang for mit vedkommende. :)
3

Tilbage til "Forhold og sex"