Actifry-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5900

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Dikus » 12. dec 2015, 23:33

Hvad bør man maks give for 2i1?
0
Brugeravatar
Mholle
Kort karma: 18
Likede indlæg: 98

Indlægaf Mholle » 13. dec 2015, 08:18

Dikus skrev:Hvad bør man maks give for 2i1?

Jeg gav 1299, har dog ikke holdt øje efterfølgende :)
1
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 13. dec 2015, 08:41

Mholle skrev:
Dikus skrev:Hvad bør man maks give for 2i1?

Jeg gav 1299, har dog ikke holdt øje efterfølgende :)

Det er vist også det billigste, jeg har set den til.
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Jungletiger
Kort karma: 23
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 235

Indlægaf Jungletiger » 13. dec 2015, 15:14

Fillie skrev:
Flora skrev:
Fillie skrev:
Flora skrev:Ej, nu fik I mig til at google. Det ligner en maskine man næsten ikke kan leve uden. MIG VIL HA! :D

Airfryeren fra Philips føler sig udenfor. :sur:

Ej, jeg synes, den er ligeså god, så tag den endelig med i dine overvejelser. :)

Jeg har faktisk kigget på den. Den er jo billigere end de andre, så hvis den fungerer lige så godt kan man jo lige så godt købe den :).

Kan man lave chips i den egentlig? Har altid ledt efter en metode til at lave sunde chips der rent faktisk smager ordentligt. Er dette mon svaret på mine bønner? :kryds:

Ja - og med succes! :ivrig:

Er ret ny på Actifry fronten, så er lidt nysgerrig for at vide, hvordan du laver chips i den?
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3559

Indlægaf Lemonella » 13. dec 2015, 18:06

Jeg sidder her og læser og er lige ved, at lade mig lokke. :D
Jeg er bare lige nødt til, at høre om der følger en eller anden form for opskriftsbog med?

Vi er rigtig glade for pommesfrittes, men kæresten kan ikke så godt tåle det der fedt der er i dem man køber frosne. Så man kan altså simpelthen lave sine egne fritter af f.eks bagekartofler? Skal de koges lidt først eller smider man dem bare ombord i sådan en Actifry uden nogen forberedelse?
Vi spiser rigtig mange ovnbagte rodfrugter og det er den også god til?

Ja jeg må jo vide det hele, før jeg smider penge efter sådan en. :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2598

Indlægaf Fillie » 13. dec 2015, 21:29

Jungletiger skrev:
Fillie skrev:
Flora skrev:
Fillie skrev:
Flora skrev:Ej, nu fik I mig til at google. Det ligner en maskine man næsten ikke kan leve uden. MIG VIL HA! :D

Airfryeren fra Philips føler sig udenfor. :sur:

Ej, jeg synes, den er ligeså god, så tag den endelig med i dine overvejelser. :)

Jeg har faktisk kigget på den. Den er jo billigere end de andre, så hvis den fungerer lige så godt kan man jo lige så godt købe den :).

Kan man lave chips i den egentlig? Har altid ledt efter en metode til at lave sunde chips der rent faktisk smager ordentligt. Er dette mon svaret på mine bønner? :kryds:

Ja - og med succes! :ivrig:

Er ret ny på Actifry fronten, så er lidt nysgerrig for at vide, hvordan du laver chips i den?

Ultratynde og godt krydrede kartoffelskiver med en smule olie og masser af varme: Det bliver super lækkert. :gogo:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 13. dec 2015, 22:09

Aner intet om maskinen eller modellen, men Føtex har Actifry Essential til 799 kr frem til på fredag.
2
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 14. dec 2015, 05:38

Pussikat82 skrev:Aner intet om maskinen eller modellen, men Føtex har Actifry Essential til 799 kr frem til på fredag.

Den er netop bestilt. Kæresten mente det var en god fælles julegave. :D
2
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 14. dec 2015, 11:38

Har spottet endnu et Actifry-tilbud. Imerco har Actifry varmluft friture til 1299,95 kr lige nu.
2
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 21. dec 2015, 17:51

Jeg har lavet de første pomfritter i min ActiFry i dag. Fritterne blev gode, meeeen jeg tror måske jeg har lavet dem for lange.
Jeg skar bagekartofler ud, ca. 1 x 1 cm. tykke stave, men i hele kartoflens længde. På en del af fritterne var enderne knækket af og lå som små brune knasende kartoffelstykker og bunden var fuld af brunt kartoffel-"krymmel".
Så er det jeg spørger, laver I jeres fritter korte eller lange og har I oplevet det samme som mig?
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 12
Likede indlæg: 328

Indlægaf Myresluger » 26. dec 2015, 22:33

Vi har fået en til jul og jeg glæder mig til at tage den i brug... så gode ideer modtages med kyshånd:)
2
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 27. dec 2015, 06:17

Myresluger skrev:Vi har fået en til jul og jeg glæder mig til at tage den i brug... så gode ideer modtages med kyshånd:)

Jeg må indrømme, at jeg ind til videre ikke er specielt imponeret af min Tefal ActiFry.

Man kan jo læse mit lille problem med de første pomfritter jeg lavede, men okay, jeg vil prøve og se om det går bedre, hvis jeg skærer fritterne ud i kortere stykker næste gang.
Jeg har prøvet, at lave bønnefritter og der var jeg godt nok heller ikke specielt imponeret. Jeg brugte frosne bønner og lod dem kører i 15 min uden olie før jeg hældte olie, salt og peber over og lod dem kører til jeg mente de havde fået nok.
Bønnerne var ujævnt stegt. Nogen var færdige andre var ikke. ½ delen var brune og sprøde, resten var stadig let våde og slatne. Det klarer min ovn godt nok bedre.

Jeg opgiver ikke endnu, men som sagt, jeg er ikke imponeret.
1
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4264

Indlægaf Flora » 27. dec 2015, 20:06

Jeg har fået lidt penge i julegave og tænker jeg vil bruge dem på en actifry/airfryer. Venter dog lige til januar og ser om der kommer en på tilbud. Men i mellemtiden kan jeg jo så finde ud af hvilken model det skal være. Har kigget på lidt forskelligt, men kan ikke helt gennemskue hvad præcis forskellen egentlig er og om man får væsentligt mere for pengene af at købe en af de lidt dyrere modeller eller om man ligeså godt kan købe den billigste man kan finde.

Så når nu vi har sådan en fin tråd specielt til denne smukke maskine, så er det jo oplagt at få lidt insiderviden herinde :-D

Hvilken model har I og hvad kan den? Hvad er godt og skidt ved den og vil I anbefale den frem for andre modeller eller omvendt? (hvis I altså har kendskab til andre modeller end den i selv har). Jeg er åben for både Tefal actifry og Phillips airfryer, så skyd endelig løs uanset om I har det ene eller det andet :).
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4264

Indlægaf Flora » 27. dec 2015, 21:11

Nå ja. Hvis nogen ser et godt tilbud på en, må I da også gerne lige give en heads up :)
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 12
Likede indlæg: 328

Indlægaf Myresluger » 28. dec 2015, 19:12

Som jeg har forstået det, er den største forskel mængden man kan lave på en gang. Da jeg er i besiddelse af to teenage drenge og en mand, mente jeg at en af de store, der kan tage 1,5 kg var passende :lol:
0

Tilbage til "Mad og drikke"