Actifry-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 260
Likede indlæg: 4302

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Flora » 28. dec 2015, 20:01

Hvis størrelsen er eneste forskel, så er det da i hvert fald noget lettere at finde ud af :lol:

Som udgangspunkt kiggede jeg på den billigste jeg kunne finde, som var denne airfryer fra Phillips http://www.wupti.com/produkter/husholdning/koekkenudstyr/frituregryder/philips-hd921190?cid=ps_950201180000, men ved nærmere eftertanke tænker jeg det måske er bedre med en større model, selvom jeg kun er mig selv til hverdag. Så har man jo mulighed for også at lave lidt større portioner hvis behovet skulle opstå :gruble:

Har også kigget lidt på actifry 2i1 fra Tefal https://www.happii.dk/FritureActiFry-og-Raclette/ActiFry-YV9601-2in1-Black/2387903?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite. Synes egentlig det er meget smart at man kan tilberede flere forskellige ting samtidig, så måske. Det billigste jeg har set den til er så 1544 kr og det er jo alligevel en sjat :/ Men man kan jo håbe den kommer på tilbud til januar..
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2614

Indlægaf Fillie » 28. dec 2015, 23:44

Jeg har jo Airfryeren fra Philips, og da jeg i sin tid købte den, vandt den generelt i tests over sin konkurrent. Men meget er jo sket siden med Actifry, hvor forskellige modeller har hver deres styrker og svagheder, og jeg vil også mene, at den begrænsede plads i Airfryeren nogle gange er en en hæmsko. Ellers er den nu super fin, og jeg har ikke umiddelbart planer om at pensionere den til fordel for en af de nyere modeller fra Tefal. Jeg har svært ved at forestille mig, at nogen maskine i verden kan lave bedre pommes frites. :ivrig:
0
"All you need is love."

- The Beatles
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 466

Indlægaf No1 » 29. dec 2015, 00:25

Jeg elsker min actifry. Isaer nu hvor jeg ikke har nogen rigtig ovn andet end en kombiovn, saa er det laekkert med gode kartofler i actifryen.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 1. jan 2016, 15:08

Indtil videre har jeg jo ikke haft den store glæde sf min ActiFry. Altså lige til i går aftes.
Vi skulle have krydrede kartoffelbåde til bøffen og jeg havde købt en bakke fine små kartofler. De blev vasket og renset, skåret i både og krydret i hvidløgspeber og paprika. Jeg hældte også lige en halv skefuld olie ned til dem og gned det hele godt ind i kartoflerne. Så ned med dem sammen med den sidste halve skefuld olie og så fik de 45 minutter.
De blev overraskende gode. Gennemstegte med en let sprød overflade.

Så nu er mor her glad igen. :D
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 853

Indlægaf Daphne » 1. jan 2016, 19:36

Jeg har en Actifry Essential (har haft den i 1,5 år nu), og jeg ved ikke, hvordan jeg har klaret mig uden! Jeg lavede brunede kartofler i den et par gange i løbet af julen - bl.a. juleaften. Den kom i sving i går til krydrede kartofler. I dag har den lavet sprød bacon og stegte cocktailpølser til brunch. Ahmen altså! :D
Det jeg synes er mest træls ved den, det er, at den ikke er lidt større - den kan tage op til 1 kilo, men det afhænger af ingredienserne. Men for det meste er det fint nok (vi er 2 herhjemme, men det kniber ved gæster). Havde jeg plads, så købte jeg bare en ekstra :D
Og så gad jeg godt, at skålen drejede rundt, så jeg ikke skulle vende f.eks. medisterpølse i den. Man kan vist få en med skål + plade, hvor pladen drejer rundt, men så står skålen stille, så det skal være mere eller mindre færdigt inden pladen kommer i, og har så hørt at nogen døjer med at det i skålen så bliver blødt efterfølgende pga. damp fra pladens indhold. Så ja.... Jeg håber på, at Tefal har fuld knald på udviklingen, så der snart kommer en model, der kan det hele :D
1
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 3. jan 2016, 06:58

Daphne skrev:Jeg har en Actifry Essential (har haft den i 1,5 år nu), og jeg ved ikke, hvordan jeg har klaret mig uden! Jeg lavede brunede kartofler i den et par gange i løbet af julen - bl.a. juleaften. Den kom i sving i går til krydrede kartofler. I dag har den lavet sprød bacon og stegte cocktailpølser til brunch. Ahmen altså! :D
Det jeg synes er mest træls ved den, det er, at den ikke er lidt større - den kan tage op til 1 kilo, men det afhænger af ingredienserne. Men for det meste er det fint nok (vi er 2 herhjemme, men det kniber ved gæster). Havde jeg plads, så købte jeg bare en ekstra :D
Og så gad jeg godt, at skålen drejede rundt, så jeg ikke skulle vende f.eks. medisterpølse i den. Man kan vist få en med skål + plade, hvor pladen drejer rundt, men så står skålen stille, så det skal være mere eller mindre færdigt inden pladen kommer i, og har så hørt at nogen døjer med at det i skålen så bliver blødt efterfølgende pga. damp fra pladens indhold. Så ja.... Jeg håber på, at Tefal har fuld knald på udviklingen, så der snart kommer en model, der kan det hele :D

Kunne du være sød og fortælle, hvordan du laver brunede kartofler i din ActiFry?
Jeg har tjekket på nettet, men kan ikke rigtig finde noget. Så be' om en opskrift tak. :blomst:
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Daphne

Indlægaf Daphne » 3. jan 2016, 19:55

Lemonella skrev:
Daphne skrev:Jeg har en Actifry Essential (har haft den i 1,5 år nu), og jeg ved ikke, hvordan jeg har klaret mig uden! Jeg lavede brunede kartofler i den et par gange i løbet af julen - bl.a. juleaften. Den kom i sving i går til krydrede kartofler. I dag har den lavet sprød bacon og stegte cocktailpølser til brunch. Ahmen altså! :D

Kunne du være sød og fortælle, hvordan du laver brunede kartofler i din ActiFry?
Jeg har tjekket på nettet, men kan ikke rigtig finde noget. Så be' om en opskrift tak. :blomst:

Jeg laver det ca. med 1 dl brun farin og 5 spsk. lys sirup til det der svarer til et glas kartofler (foretrækker dog efterhånden ikke-glas) og så kører de 20-30 minutter :) Jeg var selv lidt tøvende overfor farin-smagen, men det fungerer synes jeg, og de smager ganske fint, synes vi i min familie. Lidt anderledes, men ikke på en dårlig måde. De får dog ikke den der tykke tykke karamel-"skorpe", men jeg synes heller ikke altid det lykkes på panden for mig. Og man slipper for diverse problemer med at brænde sig på sukkermasse, hårde klumper, kartofler der springer i luften, stå og røre hele tiden, (brændt karamel, så man må starte forfra *ahem* :blush:) osv. Og nemmere opvask :fløjt:
Jeg gider ikke lave på gammeldags manér længere - kan dog godt finde på at arbejde lidt videre på opskriften, så de bliver mere klistrede :D
1
Brugeravatar
Daphne

Indlægaf Daphne » 3. jan 2016, 20:35

Daphne skrev:Jeg laver det ca. med 1 dl brun farin og 5 spsk. lys sirup til det der svarer til et glas kartofler (foretrækker dog efterhånden ikke-glas) og så kører de 20-30 minutter :) Jeg var selv lidt tøvende overfor farin-smagen, men det fungerer synes jeg, og de smager ganske fint, synes vi i min familie. Lidt anderledes, men ikke på en dårlig måde. De får dog ikke den der tykke tykke karamel-"skorpe", men jeg synes heller ikke altid det lykkes på panden for mig. Og man slipper for diverse problemer med at brænde sig på sukkermasse, hårde klumper, kartofler der springer i luften, stå og røre hele tiden, (brændt karamel, så man må starte forfra *ahem* :blush:) osv. Og nemmere opvask :fløjt:
Jeg gider ikke lave på gammeldags manér længere - kan dog godt finde på at arbejde lidt videre på opskriften, så de bliver mere klistrede :D

Forresten - jeg plejer lige at blande farin og sirup i en skål ved siden af, og så hælder jeg det over kartoflerne - ved dog ikke om det er nødvendigt :)
1
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 7. jan 2016, 18:41

Jeg kan se, at man kan lave indbagte rejer i sin Actifry, men igen kan jeg ikke rigtig hitte nogen opskrifter.
Jeg har lavet det før i olie, men det er altså lidt for fedt for min mave.
Så ligger I inde med en god opskrift vil jeg gerne bede om den tak. :)

Hvad er forøvrigt bedst, rå rejer eller dem der er kogt?
1
I'm supposed to be me.
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 466

Indlægaf No1 » 7. jan 2016, 18:44

Jeg har aldrig tænkt over, at man kan bage ex. boller i actifryen. Det tror jeg snart, at jeg skal prøve, eftersom min kombiovn er elendig.
0
Brugeravatar
Daphne

Indlægaf Daphne » 7. jan 2016, 20:35

Jeg lavede blødkogte æg i min den anden dag - de blev okay. Lagde dem længst væk fra blæseren. Den ene blev lidt mere runny end den anden. Gav dem 7,5 minut, mener jeg - vil dog give dem lidt mere en anden gang. Men foretrækker nu de rigtige blødkogte æg - der kom en brun ring indvendigt i bunden af skallen, dog uden betydning for selve ægget - og så synes jeg de var sværere at pille, men det var måske fordi, de godt kunne have tålt en anelse mere. Men hvis man alligevel lige skal varme lidt andet til morgenmaden deri, så er det da fint :)
1
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 13
Likede indlæg: 331

Indlægaf Myresluger » 10. jan 2016, 16:57

I går lavede jeg saltmandler i actifryen... det gik ret hurtigt (12 minutter) og de blev super gode :klap:
2
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 10. jan 2016, 18:38

Ingen med en opskrift på indbagte rejer? :)

Jamen så må jeg vel bare prøve mig frem med den dej jeg plejer når jeg steger dem i olie og så hitte ud af, hvilke rejer der skal bruges og, hvor længe de skal have.

Det var bare nemmere, hvis nu en af jer lå inde med en fiks og færdig opskrift. :D
2
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2614

Indlægaf Fillie » 10. jan 2016, 21:16

Lemonella skrev:Ingen med en opskrift på indbagte rejer? :)

Jamen så må jeg vel bare prøve mig frem med den dej jeg plejer når jeg steger dem i olie og så hitte ud af, hvilke rejer der skal bruges og, hvor længe de skal have.

Det var bare nemmere, hvis nu en af jer lå inde med en fiks og færdig opskrift. :D

Jeg ville så gerne hjælpe, men jeg har aldrig forsøgt. Jeg venter spændt på at høre om resultatet! :kys:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 11. jan 2016, 06:12

Fillie skrev:
Lemonella skrev:Ingen med en opskrift på indbagte rejer? :)

Jeg ville så gerne hjælpe, men jeg har aldrig forsøgt. Jeg venter spændt på at høre om resultatet! :kys:

Det kan så godt være du må vente længe. :D Jeg rider ikke samme dag jeg sadler. Jeg skal dog nok skrive, hvordan det gik når jeg en dag får taget mig sammen. :)
0
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Mad og drikke"