Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 194
Likede indlæg: 2871

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 12. jan 2019, 06:32

Aquadorable skrev:
Helga1 skrev:Træning har været ikke-eksisterende i denne uge indtil videre. Min kæreste har arbejdet sindssygt meget med flere dage, der først sluttede efter midnat. Jeg har derfor stået for alt madlavning, rengøring og tøjvask og overskuddet til træningen har været minimal :/
Til gengæld har maden været lige i øjet og sund, fordi vi fik lavet madplan og handlet i søndags, og jeg har nået mit daglige antal skridt hver dag :gogo:

Nu venter jeg på at kæresten kommer hjem om lidt, og så vil vi tage over at træne sammen, inden vi kan nyde weekend sammen :klap:

Det lyder hyggeligt med kærestetræning :D

Her har ugen heller ikke været heeeelt som planlagt pga. syg baby. Men jeg har da fået trænet og gået ture, og i morgen smutter jeg til ugens sidste træning.

Søndag har jeg fødselsdag, så der gider jeg ikke tænke over hverken mad eller motion :cool:

TILLYKKE på forhånd :) Min mand har også fødselsdag i morgen, vi bruncher ude med 2 gode venner - jeg gider heller ikke at tænke kalorier der, men kan nok ikke helt lade være alligevel :lol:
1
Aquadorable
Kort karma: 146
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1678

Indlægaf Aquadorable » 12. jan 2019, 07:14

Skorstenen skrev:
Aquadorable skrev:
Helga1 skrev:Træning har været ikke-eksisterende i denne uge indtil videre. Min kæreste har arbejdet sindssygt meget med flere dage, der først sluttede efter midnat. Jeg har derfor stået for alt madlavning, rengøring og tøjvask og overskuddet til træningen har været minimal :/
Til gengæld har maden været lige i øjet og sund, fordi vi fik lavet madplan og handlet i søndags, og jeg har nået mit daglige antal skridt hver dag :gogo:

Nu venter jeg på at kæresten kommer hjem om lidt, og så vil vi tage over at træne sammen, inden vi kan nyde weekend sammen :klap:

Det lyder hyggeligt med kærestetræning :D

Her har ugen heller ikke været heeeelt som planlagt pga. syg baby. Men jeg har da fået trænet og gået ture, og i morgen smutter jeg til ugens sidste træning.

Søndag har jeg fødselsdag, så der gider jeg ikke tænke over hverken mad eller motion :cool:

TILLYKKE på forhånd :) Min mand har også fødselsdag i morgen, vi bruncher ude med 2 gode venner - jeg gider heller ikke at tænke kalorier der, men kan nok ikke helt lade være alligevel :lol:

Pudsigt! Også tillykke til ham :)

Vi skal også spise brunch ude. Og kage. Og have rødvin til aften :D
0
:love:
ajnaM
Kort karma: 331
Likede indlæg: 6914

Indlægaf ajnaM » 12. jan 2019, 08:48

Usj, de sidste dage har ikke været gode. :genert: Har været på kursus både onsdag og torsdag, hvor der bare bliver serveret fuldkommen fantastisk mad. De laver - uden sammenligning - de bedste kager, jeg nogensinde har smagt (og det siger ikke så lidt). Og det kunne jeg simpelthen ikke holde mig fra, efter jeg havde siddet til strategimøde i mange timer. Og så var der øl og vin om aftenen... alt i alt ikke godt for mit kalorieregnskab!

Og i går faldt jeg i fredagsfælden og spiste både en burger med pommes og en masse chokolade til fredagsslik. Men hey, igen smagte det fantastisk, og burgeren var uovertruffen. :love:

Såååh, nu må man bare håbe, jeg har fået stillet min lyst til syndig mad. Og så er det op på hesten igen. Desværre har jeg kurser 7 weekender de næste måneder, så det er lidt en udfordring. :genert:
0
Brugeravatar
Skorstenen

Indlægaf Skorstenen » 12. jan 2019, 10:00

ajnaM skrev:Usj, de sidste dage har ikke været gode. :genert: Har været på kursus både onsdag og torsdag, hvor der bare bliver serveret fuldkommen fantastisk mad. De laver - uden sammenligning - de bedste kager, jeg nogensinde har smagt (og det siger ikke så lidt). Og det kunne jeg simpelthen ikke holde mig fra, efter jeg havde siddet til strategimøde i mange timer. Og så var der øl og vin om aftenen... alt i alt ikke godt for mit kalorieregnskab!

Og i går faldt jeg i fredagsfælden og spiste både en burger med pommes og en masse chokolade til fredagsslik. Men hey, igen smagte det fantastisk, og burgeren var uovertruffen. :love:

Såååh, nu må man bare håbe, jeg har fået stillet min lyst til syndig mad. Og så er det op på hesten igen. Desværre har jeg kurser 7 weekender de næste måneder, så det er lidt en udfordring. :genert:

Har du mulighed for at lave kalorieunderskud de andre dage i de uger du ved du skal på kursus? :) Så kunne det da være en idé, så kurserne og de fantastiske kager ikke behøver at ødelægge det.
Jeg bruger det aktivt når jeg ved vi skal noget. I morgen, skal vi fx brunche og jeg har sparet omkring 400 kcal op i denne uge på maden alene.

Og jeg tror også at mit "spis-hvad-fuck-du-vil-idag"-kort skal bruges på en fed burger med pommes når jeg engang kommer dertil :D Uuhm
1
SurSødSovs
Kort karma: 176
Likede indlæg: 1601

Indlægaf SurSødSovs » 13. jan 2019, 09:44

Det lader til at virke ok med at tælle kalorier.

Ned appen er det let, og jeg har lettere ved ikke at opgive oga enkelte dårlige måltider.

I denne uge har jeg tabt mig 1,3 kg
3
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 251
Likede indlæg: 2281

Indlægaf Zonta » 13. jan 2019, 09:58

Samlet vægttab: 2,4 kg.
Antal uger med vægttab: 2
Startvægt 1. januar 2019: 88,3 kg
Ugens ændring i vægt: -0,3 kg
Nuværende vægt: 85,9 kg
Mål: 65 kg.

Det kan tydeligt ses, at jeg har spist virkelig dårligt den sidste uge. Det er vist kun én eller to dage, hvis jeg har holdt mig til det antal kalorier jeg skulle have. Men fandme nej om jeg vil ende samme sted som alle de andre gange - med at give op. Det vil jeg ikke!!!
3
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 138
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 2432

Indlægaf Ladysparrow » 14. jan 2019, 05:56

Mandags update.

Samlet vægttab: 3,3 kg
Antal uger med vægttab: 2
Startvægt 84,9 kg
Ugens ændring i vægt: -1,6kg
Nuværende vægt: 81,6kg
Mål: 65-70 kg

Vi tager en uge mere. :rock:
6
Brugeravatar
Skorstenen

Indlægaf Skorstenen » 14. jan 2019, 06:45

Skorstenen
Samlet vægttab: 7,2
Antal uger med vægttab: 10
Startvægt 5 november 2018: 123,6 kg
Ugens ændring i vægt: -0,2
Nuværende vægt: 116,4
Mål: Under 100 kg lige her i første omgang
6
Brugeravatar
Skorstenen

Indlægaf Skorstenen » 14. jan 2019, 06:46

Virkelig dårligt resultat i denne uge :sur: Havde endda sparet kalorier op til i går, hvor vi brunchede og var i bio.

Nå, der må trænes lidt ekstra i denne uge så.
0
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 14. jan 2019, 07:39

Ok, lidt halvklamt emne - er der andre som ikke rigtig kommer af med nr. 2 efter i har startet? :( Eller hvad gør i for at undgå at få problemer?
0
Aquadorable
Kort karma: 146
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1678

Indlægaf Aquadorable » 14. jan 2019, 07:41

Ladysparrow skrev:Ok, lidt halvklamt emne - er der andre som ikke rigtig kommer af med nr. 2 efter i har startet? :( Eller hvad gør i for at undgå at få problemer?

Jeg havde problemer i uge 1. Det er det høje fiberindhold, der driller. Man skal drikke MEGET :)
0
:love:
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 14. jan 2019, 07:48

Aquadorable skrev:
Ladysparrow skrev:Ok, lidt halvklamt emne - er der andre som ikke rigtig kommer af med nr. 2 efter i har startet? :( Eller hvad gør i for at undgå at få problemer?

Jeg havde problemer i uge 1. Det er det høje fiberindhold, der driller. Man skal drikke MEGET :)

Tak, det er sgu der det halter. Jeg drikker masser på arbejde, men i weekenden glemmer jeg det. Jeg må gøre en ekstra indsats. :)
2
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 370
Likede indlæg: 2037

Indlægaf MyGirl » 14. jan 2019, 07:51

Hvor er I seje herinde!

Meget motiverende at sidde og læse med lidt på sidelinjen :)

Jeg hepper fra distancen! *pompom*
3
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 251
Likede indlæg: 2281

Indlægaf Zonta » 14. jan 2019, 07:54

Jeg var 200 kcal under mit mål i går :D
4
SurSødSovs
Kort karma: 176
Likede indlæg: 1601

Indlægaf SurSødSovs » 14. jan 2019, 08:30

Zonta skrev:Jeg var 200 kcal under mit mål i går :D

Jeg er spændt på, om det virker for mig at tælle kalorier på sigt. Jeg er faktisk lidt overrasket over nogle af de ting, jeg kan spise, uden det fylder ret meget i regnskabet :genert:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"